فوردمرسدس بنز

مصاف فورد فوکوس RS و مرسدس-ای‌ام‌جی A45

هاچبک های داغ را فراموش کنید. اگر دنبال سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروی ۵ درب خانوادگی هستید باید نگاهی به کلاس هایپر هاچبک‌ها بیندازید!

ford-focus-rs-mountune-vs-mercedes-amg-a-45
دو خودرویی که در این مطلب شاخ‌به‌شاخ می‌شوند کاملاً قوی هستند. در یک طرف رینگ فورد فوکوس RS را داریم که از کیت Mountune FPM375 سود می‌برد. این کیت باعث شده قدرت پیشرانه از ۳۴۵ به ۳۷۰ اسب بخار برسد.

ford-focus-rs-mountune-vs-mercedes-amg-a-45-01
در طرف دیگر مرسدس-ای‌ام‌جی A 45 را داریم. زیر کاپوت این خودرو قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوی دنیا قرار دارد: نسخه‌ای ۲ لیتری با خروجی ۳۷۶ اسب بخار. هرچند، این قدرت ارزان نیست و ساخته‌ی مرسدس ۹۱۶۶ پوند گران‌تر از فوکوس است. آیا مرسدس ارزش اضافه پرداخت برای این قدرت اضافه را دارد؟ یا اینکه مردم می‌توانند قهرمان دیگری را انتخاب کنند؟

شاخ‌به‌شاخ

مدل

فورد فوکوس RS Mountune FPM375 مرسدس-ای‌ام‌جی A 45 4MATIC
قیمت (پوند) ۳۲۶۶۴

۴۱۸۳۰

پیشرانه

۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۷۰/۵۱۰

۳۷۶/۴۷۵

گیربکس

۶ سرعته دستی، چهار چرخ محرک ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۴.۹

۴.۳

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۶۷ ۲۵۰
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) ۱۲.۴

۱۴.۲

آپشن ها

رنگ متالیک (۷۴۵ پوند)، پکیج لوکس (هزار پوند)، رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج کاری شده (۹۷۵ پوند)، صندلی‌های ریکارو RS (1145 پوند)، محافظ درب (۸۵ پوند)، کالیپرهای رنگی ترمز (۱۰۰ پوند)

رنگ متالیک خاص Designo (1795 پوند)، پکیج ای‌ام‌جی دینامیک پلاس (۱۳۹۵ پوند)، پکیج ای‌ام‌جی نایت (۱۵۹۵ پوند)، اگزوز پرفورمنس ای‌ام‌جی (۵۱۰ پوند)

 

  • فورد فوکوس RS Mountune

نقاط قوت: ارزش در برابر بهای پرداختی، تکنولوژی سیستم چهار چرخ محرک، کیت FPM375 با هزینه کم
نقاط ضعف: مشکلات سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC3 جدید، فضای صندوق محدود، موقعیت رانندگی

ford-focus-rs-mountune-04
اولین بار که فورد فوکوس RS را در آغاز سال ۲۰۱۶ تست کردیم توجهات زیادی به این خودرو جلب شد و چندی بعد کیت قدرت Mountune FPM375 که با هزینه‌ی ۸۹۹ پوندی در دسترس است باعث افزایش قدرت خودرو گردید.

ford-focus-rs-mountune-05
اما مواردی که این کیت به خودرو اضافه می‌کنند دربردارنده‌ی فیلتر هوای جدید و برنامه‌ریزی ویژه‌ی ECU و همچنین سوپاپ گردش جدید است. در کل این کیت باعث شده قدرت فوکوس RS از ۳۴۵ به ۳۷۰ اسب بخار برسد. جدای از این موضوع، تنظیمات مکانیکی خودرو همان تنظیمات قبلی است اما این چیز بدی نیست زیرا شاسی RS چسبندگی بیش از حد کافی برای تحمل قدرت اضافی را دارد.

ford-focus-rs-mountune-02
شایان ذکر است پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوی فوکوس RS به کمک کاسورث توسعه یافته و گشتاور ۵۱۰ نیوتون متری خودرو از دور ۲۰۰۰ به بالا کاملاً خود را نشان می‌دهد. تا زمانی که توربو به سرعت کافی برسد، پاسخ پدال گاز نرم است اما زمانی که توربو وارد عمل شد پرفورمنس وحشی را شاهد خواهیم بود.

ford-focus-rs-mountune-01
تفاوت فوکوس RS Mountune با نسخه‌ی عادی را به سختی می‌توان متوجه شد زیرا بازنگری‌ها به خوبی کالیبره شده‌اند و البته شتاب‌گیری خودرو در سرعت‌های بین ۸۰ تا ۱۱۲ کیلومتر در ساعت با مرسدس برابری کرده و ۵.۳ ثانیه است.

ford-focus-rs-mountune-03
متأسفانه به علت شرایط بد در خلال تست، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت خودرو در ۴.۹ ثانیه ثبت شد اما فورد ادعا می‌کند شتاب رسمی فوکوس RS Mountune برابر با ۴.۵ ثانیه است؛ اما شکی وجود ندارد که لانچ کنترل و سیستم چهار چرخ محرک به این خودرو کمک می‌کنند. این سیستم که توسط شرکت بریتانیایی GKN توسعه یافته سیستمی هوشمند بوده و می‌تواند تا ۷۰ درصد گشتاور را به اکسل عقب بفرستد و در آنجا دیفرانسیل عقب می‌تواند تمامی گشتاور را تنها به یک چرخ برساند.

فوکوس RS چهار حالت رانندگی دارد: نرمال، اسپورت، پیست و دریفت. حالت نرمال همانی است که انتظار دارید. حالت اسپورت باعث تیزتر شدن پاسخ پدال گاز شده و صدای سیستم اگزوز در زمان تعویض دنده برجسته می‌شود. بهتر است حالت پیست و دریفت را خارج از جاده‌های عمومی انجام داد.

ford-focus-rs-mountune-06
پدال گاز را پیش از رسیدن به رأس پیچ در دنده‌ی دوم فشرده و شما می‌توانید احساس کنید که RS قدرت خود را به چرخ بیرونی انتقال می‌دهد. اگرچه این حالت باعث انعطاف‌پذیری خودرو می‌شود اما گاهی اوقات احساس می‌کنید فوکوس در حال جنگیدن با خودش است. با این وجود حالت دریفت یک سیستم هوشمند برای هاچبکی با پیشرانه‌ای در جلو است.

شاید برخی افراد از ظاهر فوکوس RS خوششان نیاید اما با وجود بال بزرگ و کیت بدنه‌ای گیرا شکی وجود ندارد که خودرویی قابل و تواناست. کیفیت مواد بکار رفته در کابین مشابه فوکوس استاندارد است.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها

تکنولوژی: سیستم اطلاعات سرگرمی فوکوس قابل رقابت با حریفان نیست. خواه این سیستم از نوع SYNC2 باشد یا SYNC3.

فرمان: حالت‌های نرمال، اسپورت، پیست و دریفت وزن فرمان و پاسخ پدال گاز را تنظیم می‌کنند.

مواد بکار رفته: علیرغم استایل بیرونی گیرا، کابین RS همچنان از همان مواد پایه اما بادوام فوکوس استاندارد استفاده کرده است.

  • مرسدس-ای‌ام‌جی A 45

نقاط قوت: شتاب فوق‌العاده، چسبندگی زیاد، کارایی بالای گیربکس، استفاده‌ی آسان
نقاط ضعف: صدای نه چندان دل‌چسب اگزوز، احساس و کیفیت کابین، مصرف سوخت

mercedes-amg-a-45-04
قدرت و سرعت هرگز در نسخه‌های پیشین هاچبک پرفورمنس مرسدس-ای‌ام‌جی به‌صورت یک مشکل نبوده‌اند اما افزایش قدرت از ۳۵۵ به ۳۷۶ اسب بخار در این نسخه‌ی بهبود یافته به معنی سریع‌تر شدن است. هرچند، قدرت عظیم این خودرو از دل پیشرانه‌ی ۴ سیلندر و ۲ لیتری بیرون می‌آید.

mercedes-amg-a-45-05
عمده گشتاور A 45 از دور حدود ۱۷۵۰ شروع می‌شود اما زمانی پیشرانه واقعاً از خواب برمی‌خیزد که دور آن به ۲ هزار برسد. در دور ۲۲۵۰ که تمام گشتاور ۴۷۵ نیوتون متر به دست می‌آید احساس قدرت حکم‌فرما می‌شود. این احساس تا دور ۵ هزار پایدار بوده و حداکثر قدرت در هزار دور بالاتر تولید می‌شود.

mercedes-amg-a-45-02
در مقایسه با فوکوس RS، پیشرانه‌ی مرسدس با بی‌میلی به ردلاین نزدیک می‌شود که برای پیشرانه‌ای توربو غیرعادی است. حالت مسابقه را انتخاب کرده و پدال سمت راستی را فشار دهید و با روشن کردن اگزوز پرفورمنس ۵۱۰ پوندی، A 45 تقریباً با هر بار سبک شدن دنده فریاد می‌زند.

mercedes-amg-a-45-01
دنده‌ها به سرعت سبک می‌شوند اما در معکوس‌ها کمی احساس عجیبی به وجود می‌آید. به علاوه در سرعت‌های بالا صدای اگزوز تبدیل به وز وز می‌شود. البته با درگیر شدن لانچ کنترل شاهد یک تئاتر واقعی خواهید بود و ای‌ام‌جی همانند یک خودروی مسابقه‌ای به نظر می‌رسد. این خودرو در ۴.۳ ثانیه از زمین کنده شده و به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

mercedes-amg-a-45-03
آپشنی که ما قطعاً انتخاب می‌کنیم پکیج ای‌ام‌جی دینامیک پلاس ۱۳۹۵ پوندی است. شاید بهای آن گران به نظر رسد اما اضافه شدن دامپرهای تطبیق‌پذیر باعث می‌شوند استفاده‌ی روزمره از خودرو بسیار آسان‌تر شود.

همانند فوکوس، تنظیمات اسپورت تر این خودرو برای اکثر جاده‌های بریتانیا زیادی سفت است و در حالت نرم‌تر توازن بین کنترل بدنه و راحتی سواری بهتر است.

mercedes-amg-a-45-06
هرچند، خودرو هنوز هم در برخی دست‌اندازها ناراحت بوده و فرمان حساس به سرعت بازخورد زیادی را ارائه نمی‌کند. برخی دست اندازهای موجود در مسیر کمی کیفیت سواری را تحت تأثیر قرار می‌دهند اگرچه که صندلی‌های پاکتی آن حمایت زیادی را از بدن به عمل آورده و راحتی زیادی دارند.

از دیگر جنبه‌ها A 45 قابل‌استفاده‌تر از RS است زیرا صندوق بزرگ‌تری داشته و مانور پذیری آن آسان است. همچنین موقعیت رانندگی آن بهتر است. با بهایی که می‌پردازید انتظار کیفیت کابین بهتری را دارید اما از برخی مواد سؤال‌برانگیزی در آن استفاده شده است.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها

سواری: گیربکس دوکلاچه مرسدس نسبت به گیربکس فورد برتری داشته و صندلی‌های پاکتی نیز به راحتی خودرو می‌افزایند.

تکنولوژی: صفحه‌نمایش ۸ اینچی خودرو نسبت به لمس حساس نیست و کیفیت گرافیکی آن می‌توانست بهتر باشد. البته از اپل کارپلی و اندروید اتو بهره برده شده است.

طراحی: ارگونومی و طراحی داشبورد خودرو در پسِ رقبا قرار می‌گیرد اما فضای صندوق به کاربرد A 45 می‌افزاید.

قضاوت نهایی

  • رتبه اول: فورد فوکوس RS Mountune

RS مجهز به کیت یاد شده تقریباً با قدرت خروجی مرسدس برابری می‌کند اما هزینه‌ی کمتری دارد. اگرچه که این خودرو به اندازه‌ی A 45 کاربردی نیست اما این موضوع در کلاس هاچبک ها خیلی اهمیت ندارد. فوکوس درگیر کننده تر بوده و چسبندگی زیادی دارد. این خودرو نسبت به مرسدس بسیار ارزان‌تر است.

  • رتبه دوم: مرسدس-ای‌ام‌جی A 45

شکی وجود ندارد که A 45 یک موشک بالستیک است اما این شتاب هزینه‌بر بوده است. با توجه به کیفیت کابین این خودرو نمی‌توان برتری ظاهری آن نسبت به فوکوس را خیلی توجیه نمود. اگرچه مرسدس کاربردی‌تر است اما هزینه‌های سواری بیشتری دارد. هرچند، A 45 به اندازه‌ی فوکوس RS درگیر کننده یا تنظیم‌پذیر نیست.

[دانلود ویدئو] [polldaddy poll=9713725]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1625 ديدگاه)

    مخالفم.انتخاب من بنزه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. رامتین

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3011 ديدگاه)

      مخالفم. انتخاب من فورده.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. shahin

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        من از بین این دوتا هیچ کدومو انتخاب نمیکنم.۴٠ هزار دلار رو نمیدم واسه خرید ماشین کوچولو…یه پورشه کاین ٢٠١٣ میخرم حالشو میبرم

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. بنزما

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          درود بر شما بنز a45 به تعداد بالا وارد شده و داره با پلاک ملی فروش میره ولی قیمتش خیلی احمقانه تعیین شده
          در صورتی که بنز ای کلاس با پایه قیمت پنجاه هزاردلار بالاتر با همون قیمت تو ایران فروش میره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. HOOMANM5

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          داداش توی کشوری مثل آلمان داشتن ماشین کلاسیک و خیلی قدیمی خوب زیاد اشکالی نداره ولی داشتن ماشین ۲۰۱۳ ببخشید ولی مثل این میمونه که روی پیشونیت بنویسی من فاقد عقل هستم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Madjid

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مقایسه ی این 2 ماشین از اساس اشتباهه.
    قیمتشون حدود 12/000 دلار با هم فرق میکنه.
    با 12000 دلار میشه یک هاچبک دیگه هم خرید. ( فورد KA یا رنو ساندرو)
    اگر درآمد سالانه ی کسی بالای 60/000 پوند باشه مسلما مرسدس انتخاب بهتریه ، و اگر کمتر از 30/000 پوند باشه سراغ برند لوکسی مثل بنز رفتن اشتباهه و باید فورد رو انتخاب کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      در مورد همه ی ماشین ها ، مثل فورد GT که قیمتش 2 برابر پورشه 911توربو هست ، نظرم اینه که (( هیچ ارزونی بی علت و هیچ گرونی بی حکمت نیست.))
      قیمت همه ی ماشین ها براساس عرضه و تقاضا + هزینه ای که برای ساخت اون ماشین انجام شده محاسبه میشه.
      هیچ ماشینی برای باد کردن روی دست سازنده ساخته و قیمت گذاری نمیشه. همه ی خودروسازان دوست دارن ماشینشون فروش بره و سود داشته باشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    مرسدس از هر لحاظ بهتره. اگر قرار بر اینه که یک خودرو فقط به علت هزینه و قیمت بالاتر به رتبه پایین تر نزول کنه اصلا چرا باید در مقایسه شرکت داده بشه؟ شکی نیس که مرسدس A45 از لحاظ فنی و پرستیژ برترین هاچبک دنیاست. البته یک نسخه دیگه از این خودرو هم وجود داره که بیش از ۴۰۰ اسب قدرت داره.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. HOOMANM5

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اما بی ام و سری یک بنز a رو میزاره تو جیبش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. CNA

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    ماشینای آمریکایی تو قیمت واقعاً حرف اولو میزنن
    ولی ماشینای المانی با ایتالیایی زیادی پول برند میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GT

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      عزیز سود خودرو سازا یه مقدار مشخصه مخصوصا همین مرسدس که به صورت انبوه تولید میکنه خودروهاشو پس نمیتونی بگی پول برند میگیره بلکه همونقد که قیمتش بالاتره همونقدم چیزای بیشتری داره از ماشینای دیگه
      در بین این دو هم من انتخابم قطعا مرسدسه چون واقعا در کلاس بالاتری قرار میگیره و پرستیژش خیلی بالاتر از فورده یه چیز کاملا واضحیه این

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش آمریکایی

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (610 ديدگاه)

        اگر پرستیژ میخوای یه سدان بگیر
        هیچکس یه هاچبک داغ رو برا پرستیژ نمیخره
        آمریکایی ها تو ماشینای اسپورتشون دینامیک و مکانیک فوق العاده ای ارائه میدن و پول کمتری میگیرن خیلی کمتر
        چون وقتی میشینی پشت فرمون یه ماشین اسپورت لذت رانندگی برات مهم تر از فیبر کربن و …. ایناست
        لذت خالص رانندگی یعنی ماشینای اسپورت و ماسل آمریکایی

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. GT

          ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (544 ديدگاه)

          چرا هیچکس به خاطر پرستیژ نمیخره چرا من. من میخرم☺
          چون یکی مرسدس بنزه و اون یکی فورد focus که این نسخه ی پرفورمنسشه وگرنه در اصل یه هاچبک کوچیک اقتصادیه که اتفاقا به وفور تجربه ی رانندگیشو داشتم البته نه در اینجا. توی این رده و پایین تر تجربه ی رانندگی اکثر هاچبکارو داشتم مرسدس A180 سال 2014 رو هم روندم ولی خیلی دوست دارم A45 رو هم امتحان کنم
          در مورد اینکه شما میگی لذت رانندگی یعنی ماشین های اسپورت و ماسل آمریکاییم فقط چلنجر رو نروندم و سرنشین بودم ولی بهترین تجربه ی رانندگی من حدود دو سال پیش با ب ام و M5 رقم خورد که با وجود تمام دشواری هایی که اون موقع وجود داشت برام برای رسیدن بهش که یکی از دوستان آلمانی پیشنهادشو بهم داد(البته ماشسن خودش نبود )خودمو از آشافنبورگ رسوندم به مونیخ و نه تنها ارزششو داشت بلکه یکی از ناب ترین تجربه های زندگیم رقم خورد. این نظر من بود در این مورد نظر شماهم محترمه ولی چیزی که نمیدونم اینه که شما تجربه ی روندن ماسل هارو داشتید تاحالا؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. the best or nothing

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (38 ديدگاه)

      پول کیفیتشونو میگیرن نه برندشونو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. چقر بد بدن

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    حاضرم شرط ببندم تموم کسایی که به فورد رای دادن همین الان ببریشون نمایشگاه بگی یکیو ببر واس خودت بنزو ببرن
    به خدا

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فورد

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (852 ديدگاه)

      بله اگه مفت بدن بنز اگه با پول خودت بخوای بگیری اون وقت چی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دقیقا موافقم با حرفت . یعنی دست دشمن مرسدس هم تو دستت بگیری ببری نمایشگاه بگی یکیشو بر دار((( چشم بسته و با لبخندی از ته دل و قیافه ایی به وجه امده و با سرعت عمل ی یوزپلنگ )))چنان یورش ببره به سمت بنز که صحاب نمایشگاه بگه بیا این بنزو بر دارو ببر فقط مارو نزن دادچ .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. امیر

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چه ربطی داره به هر کسی پراید مجانی هم بدی رد نمیکنه.
      اره اونی که طرفدار فورده ، بنزو بر میداره!
      بعدش میره میفروشه فورد میخره 12000 دلارم به جیب میزنه:).

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. #ali.m#

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    این چه مقایسه ای بود؟
    ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. lancer evo

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    درود
    دوستان ی سوال
    اینجا گفته شده مرسدس بنز ای45 قوی ترین موتور 2 لیتری توربو دنیا رو داره با 376 اسب بخار قدرت ،، ولی با ی تحقیق کوچیک میشه متوجه شد ک لنسر اوو تو مدل اف کیو 440 ب
    انگلیسیfq-440 mr قدرت 440 اسب بخار رو از ی موتور 2 لیتری توربو گرفته شده پس چطور اینجا موتور 2 لیتری بنز بعنوان قوی ترین موتور 2 لیتری دنیا اسم برده شده؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. HOOMANM5

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      راس میگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. کارال

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    بنز ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کارال

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    خدایی این قیاس اصلا درست نیست . بعد شما نقاط ضعف ای ام جی رو ببیند . ک در مقابل نقاط قوتش فراتر از حدیه ک بخواییی از این خودرو زیبا نقاط ضعفش رو بیان کنی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهرداد زنب

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کلا انگلیسی ها نگاه بی طرفی ندارند با اینکه میدونم بنز گرون تر هست ولی قطعا لوکس تر و با کیفیت تر هم هست در ثانی شک ندارم هندلینگ خوبی هم داره و پرستیژ بهتری هم داره
    قطعا از دو تا ادم معمولی تا مهندس هم بپرسی نظرها بیشتر رو بنز هست حتی اگه نکات منفی هم داشته باشه
    البته فورد هم ماشین فوق العاده ای هست ولی من اگر بخوام فورد بگیرم یه فورد واقعی میخرم مثل موستانگ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. رامکال

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    یک چیزی در اینجا مطرح شده که واسم خیلی عجیب و بدور از واقعیت بود.
    چند وقت پیش یکی از دوستانم سوار یکی از همین بنز ها شده بود اولین چیزی که تعریف کرد کیفیت فوق العاده کابینش بود بعد سواری فوق العادش.
    جالب اینجاست که شخص مورد نظر تجربه سواری با ماسل ها رو هم داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hamid AMG

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    وقتی هردوشون هیچوقت به ایران راه پیدا نمیکنن دیگه چرا کلکل میکنید???
    منم بااینکه خودم طرفدار سفت و سخت مرسدس هستم ولی از حق نگذریم فورد هم همیشه عالی عمل کرده و میکنه و خواهد کرد
    کاش پدال جون یه تیبا هاچبک یا این محصول جدید سایپا (کوییک) رو هم میذاشتن واس مقایسه باهاشون تا ببینیم چندتا لایک میخورن کوییک و تیبا???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. 100tar

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اگ قرار باشه با یکی از اینا برم مهمونی قطعا بنز رو برمیدارم ولی اگ قرار باشه باهاش برم لایی بکشم فورد رو برمیدارم.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا