موشک جدید برابوس

نمایشگاه خودروی ژنو هرساله پذیرای طیف گسترده ای از تیونرهای باسابقه و مختلف است که فرصت حضور در نمایشگاه را غنیمت شمرده و آخرین دستاوردهای خودشان در زمینه تیونینگ را در معرض دید تماشاگران قرار می‌دهند. از قرار معلوم در 85 امین نمایشگاه ژنو، تیونرهایی که روی اتومبیل‌های مرسدس بنز کار می‌کنند دست‌پرتر از دیگر تیونرها بوده‌اند و این را به‌راحتی می‌شود از تعداد زیاد بنزهای تیونینگ شده در این نمایشگاه استنباط کرد.

Brabus Rocket 900 2015
Brabus Rocket 900 2015

تیونر آلمانی Brabus هم در همین نمایشگاه از آخرین پروژه خودش که یک S Class می‌باشد رونمائی کرده است این تیونر آلمانی که اتومبیل‌های بسیار ویژه خود را با لفظ Rocket خطاب می‌کند این بار دست روی مدل S65 AMG گذاشته و قدرت این اتومبیل را که در حالت عادی هم فوق‌العاده نیرومند می‌باشد را به 900 اسب بخار رسانده است.

Brabus Rocket 900 2015
Brabus Rocket 900 2015

این تیونر آلمانی که مقر آن در شهر Bottrop است پروژه خود را در ابتدا با قسمت فنی شروع کرده است و حجم موتور V12 مرسدس بنز S65 AMG را از 6 لیتر به 6.3 لیتر رسانده است هم‌چنین تغییرات دیگری از قبیل تعویض میل‌لنگ با نمونه قوی‌تر، طراحی یک ماژول مصرف جدید و هم‌چنین جایگزین کردن دو عدد توربو چارجر با ظرفیت و قدرت بالاتر به‌جای نمونه‌های استاندارد و نیز طراحی یک منیفولد اگزوز جدید از جنس فولاد ضدزنگ بر روی اتومبیل انجام شده تا در نتیجه قدرت و گشتاور موتور به ترتیب از 621 اسب بخار و 1000 نیوتن متر به 887 اسب بخار (900 ps) و 1200 نیوتن متر برسد. این موتور قابلیت تولید 1500 نیوتن متر گشتاور (هم‌اندازه بوگاتی ویرون) را دارد اما برابوس برای اینکه موتور فوق با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک هماهنگ باشد میزان تولید گشتاور را به 1200 نیوتن متر محدود کرده است. نتیجه تمام تغییرات فوق عملی کردن شتاب صفر تا صد کیلومتر در 3.7 ثانیه و هم‌چنین شتاب صفر تا 200 کیلومتر تنها در 9.1 ثانیه است هم‌چنین بیشینه سرعت اتومبیل هم به‌مانند نمونه کوپه اس کلاس به 350 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

Brabus Rocket 900 2015
Brabus Rocket 900 2015
Brabus Rocket 900 2015
Brabus Rocket 900 2015

Brabus Rocket 900 2015
Brabus Rocket 900 2015

فاز بعدی تیونینگ اتومبیل مربوط به بخش ظاهری و طراحی کیت بدنه آئرودینامیک است. برابوس در نمای جلو اتومبیل از یک سپر جدید مجهز به دیفیوزر فیبرکربنی استفاده کرده است تا ورود هوای تازه به موتور سهل گردد بر روی گلگیرهای کناری هم خروجی‌های هوا تعبیه شده است. ارتفاع کلی اتومبیل به لطف استفاده از سیستم تعلیق Airmatic برابوس به‌اندازه 13 میلی‌متر کاهش داشته است و هم‌چنین برای این اتومبیل امکان سفارش رینگ چرخ از میان دو نمونه 21 و 22 اینچی فراهم است. در نمای عقب و در قسمت انتهایی صندوق یک عدد اسپویلر کوچک کار گذاشته ولی واضح‌ترین تغییر بی‌شک به دیفیوزر عقب تعلق دارد برابوس بر روی دیفیوزر عقب یک عدد چراغ ترمز قرار داده که اقتباسی مستقیم از اتومبیل‌های فرمول 1 است.

Brabus Rocket 900 2015 Interior
Brabus Rocket 900 2015 Interior
Brabus Rocket 900 2015 Interior
Brabus Rocket 900 2015 Interior
Brabus Rocket 900 2015 Interior
Brabus Rocket 900 2015 Interior

Brabus Rocket 900 2015 Interior
Brabus Rocket 900 2015 Interior

در طول تیونینگ این اتومبیل و علی‌الخصوص تغییرات داخلی بی‌شک سلیقه تجار و بازرگانان در طرز تفکر طراحان بسیار تأثیرگذار بوده است گواه این مدعا را می‌توان به‌سادگی و با نگاهی به پکیج چندرسانه‌ای iBusiness دریافت. پکیج فوق شامل یک عدد تبلت جایگذاری شده در کنسول مرکزی عقب، صفحه نمایش 15.6 اینچی و دو عدد آیپد مینی در قسمت پشتی صندلی‌های جلو است.


قیمت برابوس 900 راکت از 376.000 دلار شروع می‌شود که با توجه به قدرت و سرعت بالای اتومبیل به خوبی توجیه می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

25 دیدگاه

    1. NA-NikandreosApotheon-NA
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      این روزا هر تیونری اس کلاس […]

      منصوری برابوس والد کوفت و زهرمار
      برین یه ماشین دیگه رو تیون کنین خب

      پاسخ
      1. سجاد
        سوابق: (203 دیدگاه) ,

        مرسی آقا سجاد …
        بعضی از دوستان یه جور کامنت میذارن که آدم حس میکنه اومده تو مهد کودک!!
        عزیزان اگه کامنت درخور توجه ( سوال ، نکته تاکیدی ، یا حتی “شوخی و نظر در مورد ظاهر” و باطن خبر ها ) ندارید ، لزومی نداره هرچی که به ذهنتون میاد رو بنویسید تو سایت//
        واقعا درکش سخته که مثلا شخصی ازینجا برای تیونینگر های قَدَر ، فتوا صادر کنه !!
        مرسی آقا فرید

        پاسخ
    2. جی تی ار
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      فکرکنم یه رقابت سنگین بین برابوس و منصوری شکل گرفته. هم برابوس مثل برابوس سابق نیست و هم منصوری با گذشتش خیلی فرق کرده…

      پاسخ
    3. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      داخل این بشینی باید با کتک بیارنت پایین…

      پاسخ
      1. قاقالی
        سوابق: (150 دیدگاه) ,

        Mostafa&S جان یکساعته دارم به جمله ای که نوشتی میخندم واقعیت رو به شکل خنده داری بیان کردی مرسی

        پاسخ
        1. Mostafa&S
          سوابق: (318 دیدگاه) ,

          قاقالی جان همیشه شاد باشی…

  1. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    کوپه اس مرسدس بنز برای تیونینگ شدن حس بهتری داره.

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    فرید جان ممنون

    واااااااااای……….

    برابوس یه تیونر اصیل، حرفه ای و دقیقِ!!!

    این دیگه حرفی برا گفتن نمیذاره

    قدرت، سرعت، شتاب و عملکرد در حد خودروهای سوپر اسپرت و حتی بالاتر!!!

    در مقابل، لوکس، مجلل و بسیــــــــــــــار زیبا….

    کابینش خارق العاده ست، بی نهایت زیباست، واقعاً هیچ لوکسی در حدش نیست

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Lord Cezar
    Lord Cezar
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    پدال لطفا این خبر رو پوشش بدین . مثل اینکه طبق مصوبه 20 اسفند هیت دولت ورود ماشین +2500 سی سی به مناطق ازاد دوباره ازاد شد .

    http://www.tabnak.ir/fa/news/482941/%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    راست میگن اب ریخته رو نمیشه جمع کرد
    می خوام واقعیت رو بگم
    من یه متعصب واقعی هستم (دارم اعتراف میکنم ) که نمیتونم طرفداری ماشین ژاپنی رو نکنم . دست خودم نیست که یک عامل هم داره که شاید بعضی ها بدونین
    نمیدونم چی بگم
    واقعا من یه فرد متعصب هستم شرمنده همه. بعضی وقت ها جوگیر میشم
    ناراحت نشین چیزی میگم به خدا بعضی وقت ها نمیدونم چی میگم
    عامل این مشکل ……..هست (شاید بفهمید)
    کاش کسی میشدم. مثل اقا صادق که واقعا صادق هست
    این مشکل فقط اینجا نیست در زندگی من این مشکل هست
    خدا کنه مشکل خود بینی و تعصب من زود تر حل بشه ( شما هم دعا کنید)
    شرمنده همه هست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      دوست گرامی، من اسم شمارو نمیدونم

      ولی توی پیج شخصی جوابتونو دادم، ایشالا که…… 😉

      پاسخ
    2. مجتبی(ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      اخر پسر خوب بابات ژاپنیه ننت ژاپنیه؟؟؟؟یا چهل ساله که فقط ژاپنی سوار میشی .که اسم برند ای دیگه رو نمیتونی بشنوی پسر خوب .بزار یه مثال واست بزنم (بلکه بخندی)ماشین مثله دختر میمونه .اگه زیبا و همه چیز تموم باشه چه بلوندی باشه یا عرب یا چینی یا پارس تو خوشت میاد بدون اینکه بخوای با نگاه متعصب بگی نه فلا ن خوبه فلان بده
      من به شخصه حتی اگه افغنستان هم فردا یه کارخونه با ماشینای حرفه ای زیبا وهمه چیز تموم طراحی کنه لذت میبرم .یه بزرگی گفته تعریف زیاد نشان دهنده ی چاپلوسیه و تعریف کم نشان دهنده ی ضعف نفس .پس تو زندگیت هرچیزی رو اندازه خودش دوست داشته باش نه اونقدر زیا دافراطی و متعصب و نه اونقدر کم و بی توجه اندازه ی لیاقت خودش همین.ای کاش تونسته باشم کمک کوچیکی به برادر کوچکترم کرده باشم

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    داخل کابینش با این ترکیب رنگ روکش صندلی و نورافشانی زیبا خیلی دلنشین و آرامبخش شده

    پاسخ
  6. حامد
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    ارتفاع کلی خودرو به لطف سیستم تعلیق airmatic برابوس 13 میلی متر کاهش پیدا کرده….قابل توجه دوستانی که ماشینو تا ناموس میخوابونن و بعد میگن تیونینگ کردیم.

    پاسخ
  7. مهرداد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    عاشقشم ای خدا یعنی میشه یه روز ما هم از اینا داشته باشیم

    پاسخ
  8. رامتین
    سوابق: (733 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگ شده…واقعا S کلاس، بینظیره…

    پاسخ
  9. مسعود
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    چراغ ترمز روو دیفیوزر عقبش منو کشته
    فرمول یکه دیگه، حرف نداره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.