مرسدس بنز

هایپرکار مرسدس-آام‌گ R50 در نمایشگاه پاریس رونمایی می‌شود

در چند هفتهٔ گذشته شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد مرسدس-آام‌گ در حال کار بر روی یک هایپرکار جهت رقابت با ابر خودروی آستون‌مارتین AM-RB 001 که با همکاری ردبول ساخته شده است می‌باشد. حال جزئیات بیشتری از این هایپرکار آلمانی منتشر شده است. پروژهٔ ساخت این هایپرکار فعلاً به‌صورت داخلی با نام R50 شناخته می‌شود و قرار است شکاف بین یک سوپراسپرت خیابانی و خودروهای مسابقه‌ای لمانز را پُر کند.

Mercedes-AMG-R50-2018-01

انتظار می‌رود وزن R50 زیر ۱۳۰۰ کیلوگرم باشد که به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر از مک‌لارن P1 با وزن ۱۴۹۰ کیلوگرم، فراری لافراری با وزن ۱۵۹۰ کیلوگرم و یا پورشه ۹۱۸ با وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم است. در رابطه با قوای محرکهٔ R50 دو احتمال مطرح شده است. برخی معتقدند در این خودرو از نسخهٔ تولیدی همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 توربوشارژ متعلق به خودروهای فرمولا وان مرسدس استفاده خواهد شد که البته تغییرات قابلی توجهی در آن جهت قابلیت استفادهٔ شهری و افزایش طول عمر انجام می‌گیرد. اما برخی دیگر اعتقاددارند که پیشرانهٔ این ابر اتومبیل می‌تواند یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی فوق‌العادهٔ ساخت AMG باشد. درهرصورت انتظار می‌رود قدرت R50 بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار باشد. با چنین قدرت عظیمی در کنار چنین وزن کمی شتاب صفرتاصد این هایپرکار حدود ۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

aMercedes-Benz-SL-GTR-Conce

تنظیم و توسعهٔ شاسی R50 با کمک شرکت بریتانیایی لوتوس صورت گرفته است و به دلیل اینکه تخصص اصلی لوتوس ساخت و تنظیم شاسی‌های خودروهای اسپرت است قطعاً گزینهٔ ایده آلی جهت کمک به مرسدس-آام‌گ در این پروژهٔ بلندپروازانه بشمار می‌رود. عناصر طراحی این ابر اتومبیل نیز شامل آئرودینامیک و سیستم تعلیق فعال و کابینی که در آن راننده و سرنشین در موقعیتی خوابیده شبیه به خودروهای مسابقه‌ای فرمولا وان قرار می‌گیرند پیش‌بینی می‌شود. صفحه آمپر این خودرو نیز فقط شامل یک سرعت‌سنج LED خواهد بود و باقی اطلاعات موردنیاز راننده از طریق سامانهٔ نمایشگر سربالا روی شیشهٔ جلو به نمایش درمی‌آید.

Mercedes-AMG-R50-2018-03

اما برای دیدن این ماشین خارق‌العاده مجبور نیستیم مدت زیادی صبر کنیم چراکه انتظار می‌رود سازندهٔ آلمانی از آن در نمایشگاه پاریس امسال که کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد پرده‌برداری کند. هیئت‌مدیرهٔ دایملر اعلام کرده است که R50 فعلاً خودرویی کانسپت خواهد بود اما اگر با استقبال مناسبی از سوی طرفداران مواجه شود احتمال تولید آن بین ۲۵ تا ۲۵۰ دستگاه وجود خواهد داشت.

Mercedes-AMG-R50-2018-02

در ادامه نیز دعوت می‌کنیم بینندهٔ تصاویر تعدادی از سوپراسپرت‌های بسیار رادیکال تاریخ مرسدس بنز باشید که عبارت‌اند از: ویژن گرن توریسمو، AMG GT-R، SLR مک‌لارن استرلینگ ماس، CLK GTR، C111، C112 و پیکان نقره‌ای.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ای ول!!!!با این که گفتین تو نمایشگاه پاریس رونمایی میشه ولی باز هم موقع دیدن سوپرایز خوبیه!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دلم به حال استون مارتین خیلی میسوزه !!
      بعد از چند دهه از هر پتانسیلی که میشه استفاده کرد و همه ی زورشو جمع کرد ( آدریان نیوی ) و کلی تبلیغات که میخوایم یک هایپرکار بسازیم که فلان و فلان و … .
      ولی مرسدس R50 کاملا محافل خبری رو برای چندین ماه پر خواهد کرد و هیچ کس یادش نمیاد استون مارتین هم قراره یک هایپرکار بسازه.
      جالبه بنز احتمالا از سال 2010 داره روی این پروژه کار میکنه. هیچ چیزی رو رسانه ای نکرده و در سکوت کار کرده ولی استون تا فکر ساخت یک هایپرکار به ذهنش رسیده همه جا رو پر کرده.
      اینطور که معلومه سلطنت 918 برای یک مدت به R50 خواهد رسید تا جانشین 918 آماده بشه. از رقابت بین بنز، پورشه، آئودی ، BMW خیلی خوشم میاد. واقعا با هم میجنگن ولی از پیروزی همدیگه خوشحال میشن.
      احتمالا R50 تا 1 سال دیگه به بازار خواهد
      AM-RB001 هم تا 4 یا 5 سال دیگه. ولی از همین الان مطمئنم در مقابل نبوغ خودروسازی آلمان بیشتر از حریفی دست و پا بسته نخواهد بود.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دوستان شرمنده اگه لحنم یکم تند بود.
        برای استون مارتین خیلی احترام قائلم و واقعا دوستش دارم.
        ولی در مقابل بنز … .

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. vahid porsche

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (474 ديدگاه)

        چه رقابت داغ تری بشه با حضور هایپرکار های مرسدس و استون_ردبول !
        وقتی سلاطین موتور اسپورت به خیابان ها می آیند !آدم میتونه فقط بشینه این رقابتو ببینه و لذت ببره
        واقعا این چند سال اخیر برای پورشه خسته کننده بود😎😜

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          اتفاقا المانیها بهتر هایپر کار میسازن تا انگلیسی ها
          من المانیها رو ترجیح میدم هم کمپانیهاشون معتبر هستن و هم فناوریشون بالاتر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. vahid porsche

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (474 ديدگاه)

          مگه من چیز دیگه ای گفتم گل من؟?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. new great britain

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2777 ديدگاه)

        مجید جان جوجه رو آخر پاییز میشمورن.
        در ضمن دوست گلم شما از کجا میدونی استون 5 سال دیگه میخواد ماشینشو بده بیرون؟
        خودش گفته بینه 2017 تا 2018.
        (ولی استون تا فکر ساخت یک هایپرکار به ذهنش رسیده همه جا رو پر کرده.)
        یعنی شما فکر کردی استون در مدت چندماه به فکر ساخت هایپرکار افتاده بعد سریع رونمایی کرده؟؟؟؟؟؟
        واقعا از شما بعیده اینطور کامنت گذاشتن.
        مطمئن باشین استون هم چندین سال رویه این پروژه کارکرده و این چند ماه رونماییش کرده که مردم بیشتر آشنا بشن.
        و اینم یادتون باشه که انگلیسی ها از دانش بالایه خودشون درفرمول یک در این خودرو استفاده میکنن.
        جناب(ali (CHEVY NOVA:
        خدمتون عرض کنم که با حرفتون اصلا موفق نیستم.
        یادتون نره مک لارن ظرف مدت 27 سال خودشه به بالاترین سطح مهندسی خودرو رسونده و پورشه 85 سال قدمت داره از لحاظ مهندسی و اینم یادتون نره که سرمایه ی عظیمی که پورشه داره مک لارن یک دهم اونم نداره.
        ولی با این وجود مک لارن این سطح از مهندسی رو داره که پورشه رو به چالش کشونده و این خیلی ارزش داره.
        واینم یادتون نره که خیلی از خودروسازهای آلمانی دارن از مهندسی و تکنولوژی انگلیسی استفاده میکنن.مثلا یه نمونه از ده ها نمونه که بوگاتی با اون سرمایه ی عظیمه فولکس و با اون مهندسی که خیلیا پوزش رو میدن سیستم ترمزش توسط AP Racing انگلیس ساخته میشه گیربکسش توسط Recardo انگلیس ساخته میشه.(الان بعضی ها میگن برایه این که آلمانی ها میخوان از تجربیات همه بهترین ها بسازن در حالی که خودشون توانمندن!!!).
        و یه نمونه دیگه بگم خستتتون نکنم سیستم بازیابی انرژی جنبشی(kers) توسط بخشه تکنولوژی های ردبول انگلیس به دنیا در سال 2008 به دنیا معرفی شد. و الان نیز کاره تحقیق و توسعش فقط در شرکت ویلیامز انجام میشه.
        اینو گفتم برای چی؟
        برای اینکه در همین هایپر کار مرسدس به جز تنظیم و توسعه شاسی توسط لوتوس انگلیس از kers انگلیس نیز استفاده میشه و اگه قرار باشه از موتور اف 1 مرسدس استفاده کنن(با همون تغییراتی که گفته شده) باز هم انگلیسی ها تو مهندسی این هایپرکار سهمه مهمی دارن.
        باز هم هست ولی نمیگم اگه خواستین میگم. ارادت منده همتون.
        در ضمن دوست گلم (ali (CHEVY NOVA با این حرفتون اصلا و ابدا موافق نیستم.(المانیها بهتر هایپر کار میسازن تا انگلیسی ها
        من المانیها رو ترجیح میدم هم کمپانیهاشون معتبر هستن و هم فناوریشون بالاتر)
        ارادت…..
        (پدال اگه بی طرفی چاپ کن خواهشا)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      عجب چیزیه
      خوف

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بنتلی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ایول،چقد خوب ک کانسپتش ب زودی رونمایی میشه،
    تا جایی ک میدونم قدرتش 1300 اسبه ک هم اندازه وزنشه.
    امیدوارم طراحیش مثه رندر های بالا نباشه،البته با شناختی ک من از بنز دارم قطعا هم همینطوره، و منتظر رونمایی یک خودروی فوق العاده با طراحی زیبا از بنز هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اتومبیل باز

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (27 ديدگاه)

      شما نمیتونی بگی قطعا همینطوره چون هنوز چیزی معلوم نیست اگرم معلوم بود بازم نمیتونسیتی بگی چون در بین طراحانش نیستی پس زود و الکی قضاوت نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        اتومبیل باز جون معمولا نسخه ی تولیدی با کانسپت خیلی فرق داره البته r8 تقریبا استثنا میشه چون تقریبا خود کانسپت بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. اتومبیل باز

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (27 ديدگاه)

          ونوم جان منم همینو و میگم ایشون گفتن قطعا این طور نیست این حرف ممکنه اشتباه باشه ممکنه درست باشه هیچ چیزی قطعی نیست ما هم که در شرکت نیستیم که ببینم میشه یا نه احتمال زیاد تغییراتی داده خواهد شد ولی قطعی یعنی اینکه من از همه چیز باخبرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بنتلی

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        اتومبیل باز عزیز اینا فقط رندرن،یه رندر دیگه هم ازین خودرو ساخته شده . احتمالش خیییلی کمه ک خودروی تولیدی این شکلی باشه! چون فک میکنم خیلی طراحی فوق العاده ای داشته باشه . این فقط یه رندر معمولیه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    خون به پا خواهد شد …! حتی شنیدن خبرش هم دلهره آوره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دقیقا. چه جالب اولین فکری که به ذهن من و شما رسید یکی بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد حسین

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (204 ديدگاه)

        طرفدار های مرسدس یک روح هستن در چندین بدن !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    باز الان یه عده میان میگن ببینید بنز که دیگه گل سر سبد خودروسازای آلمانیه نمیتونه خودش یک شاسی طراحی کنه ؟!!? لوتوس هم قبلا یک خودروساز انگلیسی بوده. پس ماشین های انگلیسی از همه ی ماشینا بهترن !!!??

    باید خدمت این دوستان عرض کنم هدف مرسدس از ساخت R50 و SLR Mclaren ارائه ی یک محصول بی نقص بود. برای همین میخواد از تجربه و دانش همه استفاده کنه. خودش در همه ی زمینه ها عالیه ولی نقاط قوت شرکت ها متفاوتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      مجید جان مشکلی نیست، فقط اون دوستان آلمانی باز که قفل کرده بودن رو آکورا nsx که فراری 458 تهیه و بررسی کرده ، باید بدونن که گل سرسبد آلمان هم یعنی بنز از تجارب دیگران استفاده میکنه، همانطور که مک لارن انگلیسی هم از تجربیات فراری استفاده کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بنتلی

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      مجید جان تا جایی ک یادمه من همیشه گفتم این جور همکاریا طبیعیه،بعضی دوستان این چیزارو بزرگ میکردن و این همکاریارو نشونه ضعف میدونستن!
      درضمن لوتوس همیشه یک خودروساز انگلیسی بوده و هس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        بنتلی جان ما دوست گل و عزیز دل منی.
        قصد جسارت به شما رو ندارم.
        وقتی میگم” بعضی ها” اصلا قصدم کس خاصی نیست. قصدم یک طرز فکر خاصه نه یک شخص خاص.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنتلی

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مجید جان شما عزیز دلی، فک کنم من بد متوجه شدم،عذر میخوام

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. اتومبیل باز

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (27 ديدگاه)

      مدل این استون مارتین الهام گرفته شده یا خواهد شده پورشه 919 و آئودی r18 لمانز هستن به گفته مسئول این شرکت فقط لاموبرگینی شرکت های آلمانی خودشون رقیبه هم هستن در اسپورت سازی هم ایتالیا رقیبه واقعیشونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. GOD BLESS AMERICA

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    CLK GTR عالی بود ولی دوست دارم بنز روی سیستم موتور جلو کار کنه مثل AMG GT_R.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      فکر میکنم اگه قرار باشه شرکتهایی مثل ردبول وارد عرصه رقابت در عرضه خودروهای جاده ای شوند ، احتمالا تا سال 2050 طیف وسیعی از برندها در سبد محصولات خود یک سوپر اسپرت برجسته یا یک هایپرکار خواهند داشت اما مطمئنم حاشیه سود پایین میاد.
      زیرا از آنجایی که خریدارانی اینچنین متمول تعداد معدودی از مشتریان صنعت خودرو را شامل میشوند میتوان نتیجه گرفت که به خاطر توضیع ناخواسته مشتری بین برند ها، تعداد تولید سوپر کار در هر برند جدید به زیر 50 دستگاه میرسد و از سوی دیگر خودروسازی مثل پورشه نمی تواند از هایپرکار خود 918 دستگاه و یا فراری از هایپرکار خود 499 دستگاه تولید کند.
      و در نهایت برند های اصیل اینچنینی حداکثر تا تیراژ 100 دستگاهی پیش خواهند رفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. XmanSHP9

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ماشین فرمول یک برای لمانز!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. The R

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    استرلینگ موس (SLR McLaren Stirling Moss).
    طراحی رادیکال!!!
    طراحی فانتزی!!!
    یه دونه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Nissan...japan

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    کاش سری جدید جی تی ار هم هایپر کار باشن که رقابت بین این خودرو ها هرچه بیشتر جذابتر بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ونوم

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    پدال جان لطفا از هنسی ونوم اف 5 هم مطلب تهییه کن تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ِدوچرخه سوار

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    پژو پارس xum با موتور 2000 هم 100 اسب قدرت تولید میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سیاوش

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    داره از تجربیات تیم مستقلش تو فرمول 1 برای سلختر هایپر کار استفاده میکنه بی صبرانه منتظر رونماییشم آیا 0 تا 100 918 رو میشکونه؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    من هنوز توی کف اون اس ال ار لعنتیم خیلی محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی drift

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    اینهمه تکنولوژی و قدرت
    سرعت 350 کیلومتر!!! حد اقل باید بالای 400 تا بره
    اون دوتا عکس اخریو ببینین عه خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا