همکاری آستون مارتین و مرسدس بنز

اگر به یاد داشته باشید سال گذشته بود که دو شرکت استون مارتین و دایملر تفاهم نامه همکاری در بخش مبادلات فنی را امضا کردند. مفاد این تفاهم نامه چیزی نبود جز دادن امتیاز دسترسی فناوری معماری الکتریکی و موتورهای هشت سیلندر Mercedes-Benz AMG به شرکت انگلیسی در ازای دریافت 5 درصد از سود کل. حال جالب است بدانید فازهای نهایی این تفاهم نامه امروز به پایان رسید.

Aston-martin v8 vantage-roadster and Mercedes-Benz sl63 AMG
Aston-martin v8 vantage-roadster and Mercedes-Benz sl63 AMG

به طور کلی این اولین باری نیست که دو شرکت آلمانی و انگلیسی با یکدیگر همکاری می‌کنند. مطمئنا سال 2009 را به یاد دارید زمانی که خودروی مفهومی شاسی بلند لاگوندا به عنوان یکی از بدترکیب‌ترین خودروهای این شرکت پا به عرصه‌ی مسابقات گذاشت. جالب است بدانید این خودرو تحت پلتفرم کلاس GL مرسدس ساخته شده بود. اندکی بعد شرکت دایملر با آستون وارد مذاکره شد تا نقشه دقیقی را برای جلوگیری از فروپاشی برند مایباخ تنظیم کنند.

2014 Mercedes-Benz SLS AMG black series engine
2014 Mercedes-Benz SLS AMG black series engine

طبق اخبار موجود قرار است برند معتبر مرسدس انجین های bespoke V-8 را تحت مدل‌های آستون مارتین به خدمت در آورد. با این فرض پیش بینی می‌کنیم مدل‌های متنوعی از خودروهای مسابقه‌ای انگلیسی تحت فناوری AMG’s twin-turbocharged 5.5-liter V-8 و با طراحی منحصر به فرد موتور در دست تولید قرار گیرد. حتی ممکن است فناوری AMG’s forthcoming 4.0-liter twin-turbo V-8 نیز در ساخت این خودروها به کار گرفته شود. اما با شرایط موجود احتمال به کارگیری فناوری ساخت موتور 5.5-liter بیشتر به نظر می‌رسد. علاوه بر این دسترسی آستون به فناوری الکترونیکی شرکت دیملر این فرصت را به برند انگلیسی می‌دهد تا کمک‌های خاصی را در بخش‌هایی که از سطح پایین فناوری برخوردار هستند دریافت کند.


پیش بینی می‌شود اولین خودروهای ساخته شده توسط آستون مارتین با فناوری AMG در عرض 2 یا نهایتاً 3 سال دیگر به عنوان برند جایگزین معماری VH قدیمی وارد بازار شوند. هر دو بخش توسعه و پیشرفت تکنولوژی در این خودروها مربوط به قسمت موتور و تجهیزات الکترونیکی است. البته نظر شخصی ما این است که خیلی نمی‌توان به این همکاری از جهت کمک به رشد و تعالی بیشتر شرکت دایملر امیدوار بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل هادی نجار

هادی نجار، مترجم اخبار و بررسی های خودرو در سایت پدال

27 دیدگاه

  1. saied
    سوابق: (820 دیدگاه) ,

    واسه انگلیسی ها متاسفم 🙁 با این همه دک و پز مهندسی ساخت ماتور ندارن . ( البته در حد المان ندارن 😀 )

    پاسخ
  2. sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    به نظر من که همکاری این دو خیلی هم خوبه…
    زیبایی وکیفیت استون مارتین با تکنولوژی های مدرن مرسدس…

    کجاش بده؟

    پاسخ
  3. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    واقعا برای پیشرفت استون عالیه. شاید بتونه به لوکس ترین و قویترین کوپه ی لوکس دنیا تبدیل بشه من که تو انگلیسی ها عاشق استون مارتینم

    پاسخ
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.

      تو انگلیسی ها فقط جگوار.

      امیدوارم این همکاری به ضرر دایملر تمام نشه.

      ولی به نظر من این کار بنز اشتباه بود.

      هرچند که ضرر هم نکنه.

      چون واقعا خیلی حیفه که نتیجه ی ساعت ها و روز ها و سال ها تلاش های

      مدیران و مهندسان مرسدس بنز با 5 درصد از فروش یک برند حریص معاوضه

      بشه.اونم تکنولوژی موتور های بنز جزو کم مصرف ترین ها هستند.

      ای خدا ببین پول و سود چه کار ها که نمیکنه.

      ((( ایران و المان )))

      پاسخ
    2. محسن.د
      سوابق: (1422 دیدگاه) ,

      منم استون مارتین رو بیشتر از هر انگلیسی دیگه ای دوست دارم!

      پاسخ
  4. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    مسلما این همکاری بیشتر به نفع استون هست تا دایملر!

    پاسخ
  5. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    بنز خیلی بی غیرت شده.اون از دادن پلتفورمش به رنو .اینم از این.بنظر من همکاری تا این حد خیلی مسخرس!

    پاسخ
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.

      میبینی زیگما.

      ادم به عشقشم دیگه نمیتونه دل ببنده.

      اگر خیلی هم براش سود داشته باشه نباید اینکار رو میکرد.

      شاید واقعا در شرایطی هستند که باید این کارو میکردند.ولی بیچاره اون

      کسانی که برای پیشرفت روزافزون بنز چه وقت ها که نگذاشتند.چه سختی ها

      که نکشیدند.من اگه جای یکی از مهره های اصلی در بخش فنی شرکت بنز بودم

      یک لحظه هم اونجا واینمیسادم.هرچند که انگشت کوچیکشونم نمیشدم.استون

      مفت خور.

      خیلی حرفه ها…….

      ((( ایران و المان )))

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        اینم گفته شده.”این فرصت را به برند انگلیسی می‌دهد تا کمک‌های خاصی را در بخش‌هایی که از سطح پایین فناوری برخوردار هستند دریافت کند.” سطح پایین فناوری.شاید اینجوری بشه توجیحش کرد!!

        البته میلاد از بعد از انقلاب صنعتی این موضوع خیلی رواج پیدا کرده.پول بده—-> فناوری بخر….

        پاسخ
      2. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        پول=نکنولوژی و فناوری
        در قرن 21 هیچ کمپانی نمیتونه از پول در مقابل دادن فناوریش بگذره.(البته به جز کمپانی های استثنا مثل اپل)

        پاسخ
  6. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    باسلام
    دوستان کسی میدونه دایملر مخفف چه کلمه هست؟
    هرکی میدونه به من هم بگه
    P E U G E O T

    پاسخ
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.

      پژو جان مخفف نیست.

      اسم یکی از مدیران و موسسان مرسدس بنز است.

      اسمش گوتلیب دایملر بود.

      داستان شراکت و اسم گذاریشون مفصله.

      ((( ایران و المان )))

      پاسخ
        1. PEUGEOT
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          میلاد جان ولی من چند ماهه که اسم دایملر رو همراه بنز می شنوم
          گوتلیب دایملر از مدیران جدید بنز یا قدیمی؟

        2. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          دایملر از مدیران جدید بنز؟؟؟؟؟ شوخی میکنی دایملر و کارل بنز رو نمیشناسی؟؟

    2. saed
      سوابق: (23 دیدگاه) ,

      دایملر مخفف نیست اسم بنیانگذار شرکت که بعد با بنز یکی شد

      پاسخ
  7. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    نه مرتضی جان تا چند ماه پیش اسمش رو نشنیده بود
    اگه اطلاعاتی ازش داری ممنون میشم بگی

    پاسخ
  8. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه آفرین به آستون مارتین من عاشق مدل ونکوئش هستم. که زیباترین اتومبیل امسال دراومد.از بنزها هم اس ال 65 از همشون بهتره.موتور باید 12 سیلندر باشه.واقعا خوشحال شدم آفرین به بنز میدونم تصمیمهای عاقلانه ای گرفته.
    در ضمن میلاد مطمئن باش بنز تکنولوژی امروز رو نمیده تکنولوژی ای رو میده که مال یه سال قبله.برگ برنده رو بنز از دست نمیده.
    تجارت یعنی این
    تکنولوژی ای رو که از رده خارج میشه بده و پول بگیر و تکنولوژی امروز رو واسه خودت نگه دار.سال بعد هم تکنولوژی امروز رو بده به دیگران و پول بگیر. به همین سادگی

    پاسخ
  9. e.scamp
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    همه میتونن سعی کنن مثل بنز بشن ولی هیچ وقت بنز نمیشن

    پاسخ
  10. ali
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    بنز این قرارداد رو فقد برای سود بسته که استون مارتین از تکنولوژی موتور amg بنز استفاده کنه. والا مرسدس بنز هیچ احتیاجی به استون مارتین نداره …بلکه استون مارتین که شرکت خیلی بزرگی نیست و تکنولوژی بنز رو هم نداره

    پاسخ
  11. Sina.Ferrari
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی
    میلاد جان به نظرت بنز اون تکنولوژی که داره باهاش نون ونمک می خوره رو به استون مارتین میده؟!!

    پاسخ
  12. جواد
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    مطمینا این حرکت پرشی بلند برای برند سنتی مثل استون مارتین خواهد بود واز این به بعد باید شاهد رقیبی مقتدردر مقابل سایر اسپرت سازان خواهیم بود

    پاسخ
  13. ahmad
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    درسته.بنز کار خوبی نکرده ولی من با دیدن یه موتور ساختamg روی یه استون مارتین ونتیج ذوق زده شدم واقعا فکر کردن در موردش لذت خاصی داره

    پاسخ
  14. momo
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    ایران خودرو هم قرار از تکنولوژی وانت پراید کارا سایپا تو وانت پیکانش استفاده کنه تازه سایپا توافق کرده تا در بحث ایمنی نیز با ایران خودرو همکاری کنه! v:

    پاسخ
  15. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    کسی میدونه نتیجه این همکاری اخرش چند چند کی میبره

    پاسخ
  16. مهدی62
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    درسته که هردو بزرگان صنعت خودرو هستن ولی این معامله خیلی بیشتر به نفع استونه تا بنز
    وشرکتهای داخلی مون نمیتونن همیچین کاری بکنن نه در این حد

    پاسخ
  17. سعید از بوشهر
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    درود بر ژرمن ها

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.