تأیید نسخه هیدروژنی مرسدس‌بنز GLC برای سال آینده

تنها چند ماه پس از انتشار گزارش‌های اولیه در مورد یک نسخه هیدروژنی از کلاس GLC، اینک مرسدس‌بنز رسماً تأیید کرده که یک نسخه تولیدی با این نوع پیشرانه برای سال بعد درنظر خواهد گرفت.

2016-mercedes-benz-glc-f-cell-9
GLC F-Cell که نمونه اولیه آن در مراسم ویژه برند با عنوان «راهی به سوی آینده» در اشتوتگارت رونمایی شده، اولین خودروی با پیل سوختی در دنیا خواهد بود که از یک دامنه رانندگی کاربردی تمام‌الکتریکی برخوردار می‌شود؛ موضوعی که بیشتر به قابلیت‌های سیستم پلاگین در شارژ بسته باتری‌های لیتیومی برمی‌گردد و انرژی لازم را برای طی مسافتی در حدود ۴۸ کیلومتر فراهم می‌کند.

2016-mercedes-benz-glc-f-cell-5

2016-mercedes-benz-glc-f-cell-7
امّا در هر صورت، هسته تکنولوژی این وسیله نقلیه را پیل‌سوختی تشکیل می‌دهد که با همکاری فورد توسعه داده شده است. سیستم پیل‌سوختی همان فضایی را اشغال می‌کند که معمولاً به یک موتور احتراق داخلی اختصاص می‌یابد. این سیستم، نیرو را به یک موتور الکتریکی ارسال می‌کند؛ موتوری که چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد. ولی نباید انتظار یک نسخه تمام‌چرخ متحرک را داشته باشید؛ چرا که این سیستم، جزئی از پکیج درنظر گرفته شده برای GLC F-Cell نیست.


دو مخزن هیدروژن با محفظه فیبرکرنیب با ظرفیت ۴/۳ کیلوگرم و قابلیت فشاری برابر ۷۰۰ بار، می‌توانند دامنه مسافتی در حدود ۵۰۰ کیلومتر را تأمین کنند. پُر کردن دوباره آنها، تنها ۳ دقیقه زمان نیاز دارد؛ یعنی تقریباً همان زمانی که برای سوخت‌گیری یک خودرو با موتور احتراق داخلی نیاز است.

2016-mercedes-benz-glc-f-cell-18
مرسدس‌بنز GLC F-Cell قرار است که ابتدا در سال آینده، در بازارهای کلیدی آلمان، ایالات متحده و ژاپن عرضه شود و سپس در سال ۲۰۱۸ به بازار بریتانیا راه یابد. این مدل، احتمالاً رقیبی جدّی برای دیگر هیدروژنی‌ها مانند هیوندای ix35 / توسان، تویوتا میرای و هوندا کلاریتی خواهد بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

6 دیدگاه

  1. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    تکنولوژی خیلی خوبیه، فقط جایگاه های سوختش کمه که کم کم داره توسعه پیدا می کنه.

    پاسخ
    1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      ولی نمیشه اعتماد کرد
      هیدروژنه دیگه یه نقص کوچیک کافیه تا ماشین عین بمب منفجر بشه

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل محمد زمانلو
    محمد زمانلو
    سوابق: (94 دیدگاه) ,

    درسته که مزایای زیادی داره ولی تولید، ذخیره و انتقال اون به جایگاه های سوخت در حال حاضر خیلی گرونه و زور هرکسی بهش نمی رسه و مهم تراز اون مخزن ذخیره ی هیدروژن حتما باید بسیار مقاوم باشه تا در اثر تصادفات احتمالی نشتی به وجود نیاد و منفجر نشه.

    پاسخ
  3. كوروش
    سوابق: (338 دیدگاه) ,

    تکنولوژی جالبی بنظرم بهترین جایگزین سوخت فسیلی هستش روی توان خروجی و عملکردش هم کار کنن بنظرم جالب میشه

    پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    اون عکسه که تمام مدل های بنز مشخصه خیلی جالبه.البته اسپلینتر نیستش.احتمالا جاش نبوده بیارنش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.