دوجمرسدس بنز

جدال وایپر SRT و بنز SLS سری سیاه

یک رقابت داغ بین یک افعی سیاه آمریکایی با شاهزاده سیاه پوش آلمانی.

2014 Mercedes-Benz SLS AMG Black Series
۲۰۱۴ Mercedes-Benz SLS AMG Black Series
2013 SRT Viper
۲۰۱۳ SRT Viper

در یک سمت این دوئل، SRT وایپر با قلب تپنده ۸.۴ لیتری ده سیلندر خورجینی قرار دارد که نیروی ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۱۴ نیوتن متر را برای آن به ارمغان می‌آورد. برای انتقال این نیرو از یک گیربکس شش سرعته دستی کلاسیک استفاده شده است تا شتاب صفر تا صدی کمتر از ۳ ثانیه و طی مسافت ۴۰۰ متر در حدود ۱۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۳۱ کیلومتر را به راننده خود تقدیم کند.

در سوی دیگر این مبارزه، مرسدس بنز SLS AMG سری سیاه با موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری قرار می‌گیرد. توان این پیشرانه ۶۲۲ اسب بخار و گشتاور آن ۶۳۴ نیوتن متر است که به وضوح در برابر حریف آمریکایی خود کم می‌آورد. شتاب صفر تا صد ۳.۵ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز بیانگر همین نکته می‌باشند.

اما با وجود چربش اعداد به سمت وایپر، مرسدس بنز گران قیمت ویژگیهایی ممتاز برای مسحور کردن راننده خود دارد. شاید وایپر بتواند به SLS نیشی هم بزند اما این زهر برای بنز کشنده نخواهد بود! [نمایش ویدئو در یوتیوب]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. hp

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دلیل طرفداران مرسدس فقط یک دلیل داره اون هم اینه که بیشترین واردات خودرو آلمانی است و رقیبهاش همگی آلمانی هستند. اطلاعات کم باعث سوء تفاهم شده و این افراد فکر می کنند بهتر و با کلاس تر وجود نداره. دوستان آلمان دوست اگر مطالعه داشته باشند می فهمند که زمات هیتلر که پورشه اقدام به طراحی کرد تکنولوژی رو هنری فورد به آنها داد و چون هیچ وقت طعم ماشین امریکایی رو نچشیدن بنز رو اصیل می دانند. واقعا یک بنز کلاس S رو نگاه می کنی احساس قدرت بهت دست می ده در صورتی که می دونیم توانایی بالایی داره ولی اون حس و طراحی جداب رو نداره . واقعا از نظر طراحی افتضاحند. وقتی به عکس کوروت نگاه می کنی تمام قدرتش به هر فردی منتقل می شه و روح داره بر عکس مرسدس.
    بهتره که مثل بقیه چیزهاتون افراطی و تعصبی برخورد نکنید دوستاران بنز

    موافقم 2
    مخالفم 8
  2. آرش

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آقایی که نام hp داری واقعا متاسفم ، شما داری تعصبی حرف می زنی نه بقیه ، کی فورد به آلمانی ها و پورشه ماشین ساختن یاد داد!!! ، مخترع موتور چهار سازمانه درون سوز کارل بنز بوده، این اطلاعات غلط رو از کجا در آوردی ، فورد اولین کسی بود که تو شرایط خوب و دور از جنگ آمریکایی ها تونست تولید سری خودرو مدل تی رو ارائه بده ، کل صنعت اتومبیل آمریکا مدیون آلمانهاست در آخر هم دیترویت شهر ورشکسته اتوموبیل شناخته شده . در مورد طراحی هم از نظر زیبایی بله امری سلیقه ای هست اما از نظر اصول طراحی آمریکاییها همیشه در حسرت قیاس ماشین هاشون با ماشین های آلمانی بودن ، ضمن اینکه اکثر طرفداران آمریکایی با دید احترام به آلمانها نگاه می کنن اما آلمانی سوار نمی تونه حتی یک لحظه ماشین آمریکایی رو تحمل کنه . سعی کنین اطلاعات درست روی سای بگذارین . باتشکر

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. hp

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    آقای آرش اولا من طرفدار ماشین های امریکایی نیستم من کارم با تکنولوژی و IT هست. در مورد پورشه و تکنولوژی یک برنامه کامل از کانال من و تو بود که با استناد به فیلم ها و عکسهای موجود این موضوع رو بیان کرد تا اونجایی که هیتلر در این موضوع دخیل بوده و تکنولوژی رو انتطار داشته که اونها نتوانستند بر آورده کنند و از فورد کمک گرفتند دوست عزیز الان 30 سال پیش نیست که همه 4 تا ماشین آلمانی دیده باشند. قرن ارتباطات هست و ماشینهای دیگر هم مثل ایتالیایی، ژاپنی و امریکایی رو میشه تو خیابان دید. از هر فردی که کشور های دنیا رو دیده می تونی بپرسی وقتی از آلمان به امریکا می روند مثل این می مونه که از یک روستا به یک شهر بزرگ بروند. آلمانها بسیار نژاد پرستند و هر چیزی رو که دارند برتر می دونند امریکایی ها دیدشون به وسعت کشورشون هست. تو هر چیزی که بگی من بهت میگم امریکاییها برترند و دلیلش هزینه ای هست که بابت پیشرفت می کنند و از هر فردی که دانش داشته باشه استفاده می کنند که این موضوع رو نمی شه انکار کرد. بزرگترین کمپانی های دنیا کجا هستند. بیش از 65 % سرمایه کل دنیا در امریکاست از نظر تولین تجهیزات کامپیوتر اینتل و ای ام دی، تکنولوژی گوگل و اپل و …………….
    بازم بگم یا بسه؟ چند تا شرکت آلمانی می تونی ببری
    یک چیزی هم بهت بگم امریکایی ها ماشینهای قوی و راحت رو دوست دارند و اروپایی ها بیشتر روی مصرف و هندلینگ کار می کنند.
    بحث پر فروش ترین بند هم که تویوتا هست دلیلش بازهای آسیا مثا ایران است که جنرال موتور به ایران صادرات نداره و اگر همه چیز آزاد بشه بیشتر افراد یک ماشین زیبا، پر قدرت و با قیمت مناسب امریکایی تهیه می کنند نه یک ماشین اروپایی با قیمت بالا با طراحی معمولی و پر مدعا رو .
    تعصب یک مریضی هست و اگر درمان نشه انسانها رو نابود می کنه .
    من همه ماشینهای خوب رو دوست دارم حتی آلمانی، ایتالیایی و ….. ولی امریکایی ها رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. آرش

    ۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    برادر من بحث کردن زیاد به نا کجا آباد میره ، شاید من حرف بزنم شما هم دوباره جواب بدی ، دیگران قضاوت خواهند کرد (البته منصفانه ) ، اولا سایر تکنولوژی ها رو وسط نیار .این اولین نشانه ای بود که شما تو قضیه ماشین کم آوردی (ببخشید البته ). دوم : آمریکا رو همه مردم دنیا منجله آلمانها تشکیل دادن ما به خود آمریکا کار نداریم اما خود تکنولوژی اتمی و هوا فضای ناسا رو دانشمندای آلمانی به آمریکا رفته راه انداختن. بگذریم ، صحبت ما ماشین بود ، اینو به من بگو بنز اس ال اس که هم تمام شاسی و بدنه اش از آلومینیوم و منیزیم تشکیل شده و موتورش هم 8 سیلندره چطور باید از دوج وایپر ده سیلندر هشت و نیم لیتری سنگین تر باشه حتمی منظورت اینکه آمریکایی ها از مریخ یک نوع فلز سبک تر کشف کردن !!!! تا دوج رو باهاش ساخت. آیا تو این تست حرفی از مصرف 13 لیتری بنز در مقابل مصرف دوج شده ، خود آمریکایی ها برای کلاس هم که شده میرن ماشین هیبرییدی می خرن تا بگن ما با اینکه پول داریم به محیط زیست کمک می کنیم و ماشین کم مصرف سوار می شیم . بازم بگم ……….. متاسفتانه خیلی حرف دارم که بهت بگم ماشین آلمانی رو با آمریکایی مقایسه نکنید هر کی علاقه اش مورد احترامه اما دلیل نداره که حرف بی ربط بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شروین

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    بنز سنگین تره چون موتورش سنگینه…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. hp

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    تنها چیزی که من از صحبتهای شما متوجه شدم آلمان آلمان بود نه چیزه دیگه ای به هر صورت کسی متوجه می شه که من چی میگم که با انواع تکنولوژیها کار کرده باشه . گرنه بیهوده است این طور صحبتها.
    اگه ممکنه اسم آمریکا پرورش دهنده استعداد هاست توی اونها ایرانی هم زیاده ولی اونها چرا تو کشور خودشون چیزیی نمی شوند به علت عدم وجود محیط، امکانات و هزینه هست. کشوری که همه اینها رو با هم داره و صرف می کنه می شود امریکا. فیروز نظری هم ایرانی تو آلمان هست دلیل نمیشه بگیم ایران ناسا را ساخته. اگر ممکنه اسم این آلمانیهایی که ناسا رو ساختند و منبعش برای من هم بگید. باز هم می گم وسعت دید و پیشرفت به اندازه ای است که محیط امکانش رو فراهم می کنه دید یک آلمانی در آلمان به وسعت اونجاست و همون فرد می تونه پبشرفت بیشتری در محیط بزرگتر مثل امریکا داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. hp

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با ارز پوزش منظورم فیروز نظری در امریکا بود.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. سینا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خدمت تمامی عزیزانی که فرق این دو ماشین وماشین های آمریکا وآلمانو نمیدونن باید بگم که دوج در این مدل از یک پیشرانه 8500ccبهره مند است و بنز از پیشرانه 6400ccبهره منده وایپر 660اسب بخاره وفقط 30 اسب بخار از آونتادور کم تره و اون سر میدان بنز 610 اسب بخاره (به اطلاعات پدال نمیشه زیاد دل خوش کرد) صفر تا صد وایپر 4/3ثانیه و بنز8/3 ثانیه میپردازیم به حداکثرسرعت این دو خوش نام وایپر توانسته سرعت210مایل را به ثبت برساند (340)کیلومتر وبنز200مایل (320)کیلومتر اگر کسانی که واقعا فرق این دو ماشینو میفهمند آمریکا اون وقت که ماشیناش تنوع پشت تنوع رو داشت بنز 6 7 مدل بیشتر نمیزد اونم دنده دستی طرح ساده آمریکا قدیم که تو ماشیناش کروز کنترل ترمز دستی پدالی دنده اتومات میزد آلمان کجا بود خدمت اونایی که میگن دانشمندان ناسا آلمانی بودند عرض کنم که ناسا قوانین داره که یکی از اونا راه ندادن اتباع خارجیه ولی امروزه رقیب های سرسختی برای آمریکا شاخ شونه میکشند مانند کره جنوبی ژاپن حتی خود آلمان که باعث شده آمریکا خودروهایی مانند آن ها حتی بهتر هم اراعه بده ولی با قیمت کم اگه این ماشین برای آلمان ها بود کمتر از 300000هزار دلار کمتر نمی داد ولی آمریکا 125000هزار ذلار میده تا فروش زیادی بکنه ویژگی های خودروهای آلمانی 1-لوکس 2- طراحی ظرافت مندانه 3- پرهزینه مخارج سنگین ویژگی خودروهای آمریکایی 1- خر زور 2-بسیار تنومند و مهکم 3 فرمان پذیری بسیار عالی نسبط به آلمانی ها 4 مصرف بالا اگر جزو آدم هایی هستید که طراحی جذاب وامکانات مد نظرتان است ماشین های آلمان به صرفه تر هستند اما جزو آدم هایی هستید که قدرت سرعت ایمنی مد نظرتان هست بی شک آمریکایی ها می توانند خواسته هایتان را برآورده کند تصمیم با شماست

    موافقم 0
    مخالفم 2
  9. amir.t.

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    بنز از هر نظری سر تره …

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. فرشید

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    از اقایی که با نامhp نظر دادن تشکر می کنم.واقعا اطلاعاتمون رو بالا برد.واقعا راست میگن اون موقع که برند های امریکایی داشتن ماشیناشون رو مثل کشتی می ساختن بنز ماشین نمی ساخت اسباب بازی می ساخت اونم به شکل قورباقه.شما که حرف طراحی می زنید می خوام بدونم چرا ماشین های قدیمی امرکایی بعد از چهل سال تو خیابون هست و مردم میخکوب میشم اما یه بنز قدیمی رو نمی بینیم.اگه یه بنز قدیمی رو بیاری تو خیابون مردم مسخرت میکنن اما ماشین های قدیمی امریکایی رو می بینن حال می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  11. bmw

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    SLS بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا جای تعجبه که کمپانی بزرگی مثل بنز با خودرو ساز های آمریکایی مقایسه میشه!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 4
  13. حمیدماشین باز

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    من برای آقای hpوآقافرشید متاسفم الکی آمریکاآمریکا میکنن ی نگاهی ب زیباترین اتومبیل های کلاسیک دردنیا بزنیداون موقع متوجه میشید گرونترین اتومبیل دست کدوم کشوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Milad AMG

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    این اصلا نیازی به مقایسه نداره
    تکنولوژی دهه ۵۰ میلادی در برابر قرن ۲۱ میخوای پیروز شه
    ماشینای امریکایی فقط هیکل دارن و بس

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا