کامیون برقی کانسپت Urban eTruck مرسدس بنز

مرسدس بنز با معرفی کامیون الکتریکی کانسپت Urban eTruck، آیندهٔ بسیار سبزتری از وسایل نقلیهٔ تجاری مخصوص مسافت‌های کوتاه را نشان می‌دهد. این کامیون شهری به لطف یک پکیج باطری لیتیوم یون عظیم‌الجثهٔ 212 کیلووات ساعتی می‌تواند در مدل استاندارد تا شعاع 200 کیلومتر را به‌صورت کاملاً برقی و بدون آلایندگی طی کند. این کامیونِ مربوط به آینده، برای اولین بار امسال در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر آلمان رونمایی شد.

mercedes-urban-etruck-1

eTruck مجهز به دو موتور الکتریکی است که درون چرخ‌ها نصب شده‌اند. کل خروجی این دو موتور 335 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور است که بلافاصله از لحظهٔ حرکت در اختیار راننده قرار می‌گیرد. همچنین مرسدس بنز این کامیون الکتریکی خود را به باطری‌های ماجولار مجهز کرده که خریداران با توجه به نیاز خود می‌توانند آن‌ها را تغییر دهند. بدین ترتیب خریداران می‌توانند برای مسافت‌های کوتاه باطری‌های کوچک‌تری را سفارش دهند درحالی‌که جهت افزایش برد نیز می‌توان میزان باطری‌ها را تا دو برابر افزایش داد.

طراحی کانسپت Urban eTruck نشانه‌هایی مشابه ون کانسپت اخیر مرسدس بنز دارد. هردوی این کانسپت‌ها تصویری از خودروهای تجاری آینده را نشان می‌دهند که طراحی آن‌ها بجای طراحی سنتی زاویه‌دار، با ترکیبی از خطوط منحنی ملایم و اشکال گرد صورت گرفته است. یک خط فوق‌العاده باریک به‌عنوان چراغ‌های جلو در نظر گرفته‌شده و دوربین‌های کوچکی هم نقش آینه‌های جانبی را بازی می‌کنند. باوجود عدم نیاز به هوا جهت خنک کردن موتور اما همچنان طراحان یک جلوپنجره را درون سپر کامیون حفظ کرده‌اند. البته این جلوپنجره مملو از LEDهایی است که از داخل، قابل تنظیم بوده و در شب چهرهٔ جذابی به کامیون می‌بخشند.

در فضای داخلی این کامیون آینده‌نگر به همان اندازهٔ بیرون از موارد سنتی اجتناب شده است. یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی در میانهٔ داشبورد تعبیه ‌شده و اطلاعاتی مانند ناوبری، سرعت و میزان شارژ باطری‌ها را به نمایش درمی‌آورد درحالی‌که روبروی راننده نیز یک نمایشگر جداگانه نصب شده که اطلاعات موردنیاز راننده را ارائه می‌کند.

روی آوردن به انرژی الکتریکی برای وسایل نقلیهٔ تجاری که در مسافت‌های کوتاه درون‌شهری تردد می‌کنند می‌تواند موجب کاهش آلودگی هوا در مرکز شهرهای شلوغ و همین‌طور کاهش سروصدا گردد. مرسدس بنز معتقد است که این تکنولوژی جهت تولید انبوه با آغاز دههٔ آینده آماده خواهد شد.

mercedes-urban-etruck-6

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

10 دیدگاه

  1. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    ببینید برق چه گشتاوری تولید میکنه که کامیون رو که براش گشتاور خیلی مهمه میتونه ساپورت کنه

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (146 دیدگاه) ,

      چه لذتی داره رانندگی با کامیون به روز المانی از جمله بنز

      پاسخ
      1. رهگذر
        سوابق: (343 دیدگاه) ,

        اصلا نیمفهمم چرا منفی شد مثبتم 😀

        پاسخ
    2. کامیاب
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      گشتاور رو برق تولید نمیکنه،موتور الکتریکی تولید میکنه.
      گشتاور به معنی نیروی وارد حول یه مرکز در حال دوران هست،و در موتور های الکتریکی بدلیل عدم استفاده از چرخ دنده و میل لنگا اینا،از همون اول چرخش در دسترسه.
      برای موتور های درون سوز هم میشه چنین کاری کرد(تقریبا)ولی اونوقت توان کلی رو باید فدای گشتاور کنی.

      پاسخ
  2. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    این منحنی ها با روح و روان ادم بازی میکنه

    پاسخ
  3. محمد حسین
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    و باز هم مرسدس … . چرا بنز همه جا هست و تو همه چی ورود پیدا میکنه؟

    پاسخ
    1. رامکال
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      چون که توانمنده و در بسیاری از زمینه ها پیشرو است.
      در ضمن میتونه به صورت بی نقص تری به چیزی که در نظر دارد برسه.

      پاسخ
    2. کامیاب
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      چون خودروسازی هست که از اول کارش کیفیت و تکنولوژی براش اهمیت داشته و همیشه سرآمد بوده.
      کارل بنز،ویلهلم میباخ،گوتلیب دایلمر،شاید ستاره سه پر اشاره ای به اینا داره،نه به سه عنصر سازنده.

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    عالی، عالی، مثل همیشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.