مرسدس بنز

هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

پس از انتشار چندین تیزر، مرسدس بنز سرانجام در نمایشگاه ژنو رسماً نمونهٔ کانسپت نسخهٔ سدان مدل AMG GT را رونمایی کرده و جزئیات آن‌را اعلام نمود. این خودرو بهترین تلاش مرسدس بنز در ترکیب یک سدان سنتی کاربردی با سبک منحنی یک کوپه است. این کانسپت پیش‌نمایش نسخهٔ تولیدی سدان عملکردی AMG GT بوده که به مدل‌های کوپه و کابریولت کنونی خواهد پیوست.

mercedes-benz-amg_gt_concept-2017-1600-01

AMG GT سدان کانسپت در طراحی به دنبال نسخهٔ کوپهٔ تولیدی حرکت کرده است اما طول آن جهت اضافه نمود دو درِ اضافه، افزایش پیدا کرده است. این کانسپت اغواگر با برخورداری از یک قوس طولانی که از شیشهٔ جلو آغاز شده و با گذر از سقف به قسمت عقب و پایانی خودرو می‌رسد، کمی تداعی‌کنندهٔ نسل اول CLS است و نشان می‌دهد که چگونه مرسدس بنز در سال ۲۰۰۴ پیشگام ساخت کوپه‌های چهاردر بود. مرسدس می‌گوید این ظاهر منحنی پیش‌نمایشی از طراحی نسخهٔ تولیدی AMG GT سدان است. البته این کانسپت ویترین تکنولوژی‌های مرسدس بنز هم محسوب می‌شود و چیزی بیشتر از تنها یک افزایش طول ساده و اضافه شدن دو در است.

mercedes-benz-amg_gt_concept-2017-1024-0a

اما علاوه بر فرم کلی بدنه، این کانسپت در طراحی جلو و عقب نیز از نسخهٔ کوپه الهام گرفته است ولی چراغ‌های جلوی آن بسیار باریک‌تر شده و در عقب هم از چراغ‌هایی با نمای سه‌بعدی استفاده شده است. علاوه بر این، دو دوربین در طرفین خودرو جایگزین آینه‌های جانبی سنتی شده‌اند که نمای ماشین را حتی آئرودینامیک‌تر نشان می‌دهد. همچنین دریچه‌های فعال نیز در جلوپنجره و ورودی‌های هوای درون سپر تعبیه شده‌اند که آئرودینامیک را بازهم بهبود می‌بخشند. در عقب نیز یک سر اگزوزی تکی در مرکز سپر تعبیه شده است که نمایی جذاب‌تر به عقب خودرو بخشیده است. اطراف این سر اگزوز را هم یک دیفیوزر بزرگ فراگرفته است.

در بخش قوای محرکه اما GT کانسپت سدان از همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 بای‌توربو متعلق به AMG GT کوپه استفاده می‌کند ولی در کنار این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی هم در عقب خودرو نصب شده است. این سیستم هیبریدی مجموعاً ۸۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از قدرت ۶۸۰ اسب بخاری پورشه پانامرا توربو S هیبریدی است و این کانسپت را به قلمرو ۹۱۸ نزدیک می‌کند. این نیرو توسط یک مبدل گشتاور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. بدین ترتیب این سوپرسدان کوپه می‌تواند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین برای رانندگی پاک‌تر، خودرو می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی نیز به حرکت درآید.

mercedes-benz-amg_gt_concept-2017-1024-03

با توجه به اعلام مرسدس بنز، این کوپهٔ چهاردر موجب گسترش خانوادهٔ AMG GT شده و در آینده به تولید خواهد رسید. گفته می‌شود این خودرو با نام AMG GT4 تولید شده و به‌زودی با مدل ۲۰۱۸ به‌عنوان رقیب مستقیمی برای پورشه پانامرا راهی بازار خواهد شد. اگر نسخهٔ تولیدی GT4 هم به همین قوای محرکه مجهز باشد دقیقاً رودرروی پانامرا توربو S هیبریدی قرار می‌گیرد.

mercedes-benz-amg_gt_concep

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (362 ديدگاه)

    عااالی، چه قشنگ
    طراحی بغل خیلی هماهنگ با میباخ 6 هست، انگار بچه اونه ((:

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      .
      منم با دیدنش یاد مایباخ 6 افتادم،فکر میکنم رنگش هم در این شباهت بی تاثیر نباشه……
      .
      البته این بچه اون نیست،یه هیولای دیگس!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. فرزاد بنز

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من یکی از طرفدارای پروپاقرص مرسدس بنز هستم ولی نمیدونم چرا طرح چراغا و جلو پنجره منو یاد ائودی a8 که قراره معرفی بشه میندازه یه نگاهی به عکسای جاسوسیش بکنین خودتون هم متوجه میشین

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (3684 ديدگاه)

        چراغ جلوش خیلی شبیه ماستنگه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. Efk

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    تو تصاویر جاسوسی که از cls منتشر شده بود خیلی شبیه به نسخه تولیدی این کانسپته(فرم چراغ ها جلوپنجره فرم بدنه) نکنه قراره این جایگزین cls باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      چقدر خوشحالم که یه طراحی تازه متفاوت از بنز دیدم ، پس از این همه طراحی شبیه به هم !

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. The R

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      این ماشین از نظر قدرت و قیمت یک کلاس بالاتر از CLS قرار میگیره.
      تو یکی از سایتای خارجی نوشته بود که احتمالا شروع قیمت این ماشین برای نسخه پایه از حدود 180هزار دلار شروع میشه.
      شروع قیمت CLS اگه بگیم مثل قبل باشه حدود 70 هزار دلاره که برای مدل CLS 63S AMG به حدود 150 هزار دلار در نسخه تقریبا فولش میرسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. خسرو

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    تو عکس اصلا خوب نیست/فیلمشو ببینید/ وحشتناااک خوبه/هیولااا/ بای بای پانامرای الکی خوب ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ENER-G-FORCE

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    805 اسب…؟؟؟؟!!!… در کم تر از سه ثانیه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! یاخدا! وحشتناک خوشکل و قدرتمند و خشن ساخته شده! وای ! اگه این ارقام توی نسخه تولیدی هم ارائه بشه…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MPH

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    .
    خداکنه با همین طراحی بینظیر و معرکش تولید بشه
    شتابش،کاراکتر بینظیرش،قدرت اغواکنندش…..
    هرچی نگاش میکنم سیر نمیشم،خداکنه با همین جزئیات تولید بشه……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mehran

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    اگزوزشو! خخخخخخخ
    خداییش اخر طراحیه.واقعا یه قرن تجربه طراحی پشتشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MPH

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    .
    امروز حسابی شارژ شدم!!!!!!!!!!
    .
    شارژم تا نمایشگاه فرانکفورت دوام میاره☺☺☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (79 ديدگاه)

    درست مثل مرسدس سی ال اس که زمان رونمایی زیباترین خودروی دنیا بود.. طراحی خارق العاده این بنز دیگه حرفی برای گفتن نذاشته. از لحاظ فنی هم بی نظیره…بهترین یا هیچ… شعاری که فقط برازنده مرسدس بنزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. The R

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      تو مجله ماشین (چندین سال قبل) خوندم که موقع معرفی c کلاس نسل قبل یکی از مدیرای بخش طراحی ب ام و (یادم نیست بنگل بود یا یکی دیگه) گفته بود که بنز دوبار منو تو طراحی شگفت زده کرد. یک بار موقع معرفی CLS (البته نسل اول) و یک بار موقع معرفی این کوچولوی زیبا (C کلاس نسل قبل2008-2014)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Madjid

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    رینگ هاش بسیار زیباست. بار اول همچین طرح زیبایی واسه رینگ میبینم.
    اگزوزش هم خاص و منحصر به فرده. مثل 458 خدا بیامرز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سهيل

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    حیف که نمیسازدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. shirحko

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    هر چند بنده طرف دار پر وپا قرص ب ام و ام ، ولی هیچ وقت تعصب بی خود روی ان نداشتم بر خلاف بنز دوستان ، ولی واقعا نمی شه کتمان کرد این مدل بنز شاهکاره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Haigle

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    لحظه ای که دیتر زیچه پشت فرمون این هیولا وارد غرفه بنز شد واقعا تماشایی بود… ویدیو این لحظه حدودای صبح بود که از صفحات مجازی مرسدس بنز پخش شد. یعنی به نظرم با کلمات وصف نمیشه زیبایی و وقارش… بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Haigle

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فقط برام جالبه بدونم که این دوربین ها موقعیتشون جوری نیست که نسبتا سریع آسیب ببینن؟؟ یعنی مثلا خود آینه بغل ها گاهی وقتا خیلی زود تو تصادفات صدمه می بینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (128 ديدگاه)

      کاش آینه های بغلو حذف نکنن!چون به نظرم جزی از بدنست و به ماشین شخصیت میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Saied

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ???دست مهندس هاشو باید طلا گرفت. واقعا قیافش خیلی عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Saied

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    با اینکه پورشه رو از بنز بیشتر دوس دارم ولی این ماشین از هر لحاظ پانامرا رو سوسک میکنه.
    به امید اینکه مهندسین نابغه و انسان هایه سخت کوش همیشه تو اوج باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. یاسین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    سلطان ژرمن هاس به نظرم جدا از بحث فنی که مقایسه خیلی جزئی نگرانه ای لازم داره من ظاهرشو چشم بسته به پانامرا ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سهيل

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    ولی تابلوہ خواسته فقط روی پورشه رو کم کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علیرضا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    حیف جلوش شبیه مزراتی شده اصلا بنز باید خط جلو پنجرش افقی باشه این که دیگه بنز نیست کلا آلمانا یه دهه ایه که تو طراحی افت کردن بی ام بعد از رفتن بنگل افت کرد الانم بنز همه ماشیناش شکل همه فقط سایزشون فرق داره تا حتی شاسی بلنداش شکل سواریاشه فقط ارتفاعشون زیاده و صندوق ندارن قبلا خیلی بهتر کار میکرد مثله ای کلاس قبل و اس کلاس قبل فقط با این فولکس آرتئون جدید حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. دانیال

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من طرفدار دو آتیشه پورشه پانامرا جدید هستم. اما واقعا پانامرا جلوی این حرفی برای گفتن نداره البته اگه مدل تولیدی با مشخصات کانسپت یکی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهزیار

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (441 ديدگاه)

    کلا که ارش خوشم نمیاد هیچ
    اون اگزوز مسخره و تحمیلی چیه آخه؟ چراغای عقبشم که معلوم نیست جگواره پورشست؟
    چطوری از این ماشین تعریف میکنید دوستان
    جلوشم که اصن هیچی… مازراتی و موستانگ و همرو کوبیدن بهم
    افتضاحه.. برای بنز افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. the best or nothing

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (38 ديدگاه)

      داداچ آب خنک بخور واست خووبه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. احمد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    چراغ جلو شبیه چراغ های النتراست جلو پنجره هیوندایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. bugatti

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    زیباست و معرکه، همین موتور الکتریکی رو ی amg gts بزارن میشه هیولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. bugatti

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نمیدونم بعضی دوستان چطور از این ماشین ایراد میگیرن ؟ النترا چیه ؟ عددی نیست در مقابل بنز ! اونا هستن که از اوودی کپی کردن ،

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا