مرسدس بنز

کراس‌اوورهای وحشی، معرفی مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63

مرسدس بنز نهایتاً پرچم‌دار خانوادهٔ کراس‌اوورهای کلاس GLC خود یعنی GLC63 AMG را رسماً معرفی نمود. این خودرو که نسخهٔ با کارایی فوق‌العاده بالا از کراس‌اوور متوسط مرسدس بنز است، در دو نسخهٔ GLC63 و GLC63 کوپه عرضه شده و با پورشه ماکان توربو و مدل آیندهٔ ب‌ام‌و X3M رقابت خواهد کرد. همچنین نسخهٔ قوی‌تر S نیز فعلاً برای GLC63 کوپه ارائه شده است.

mercedes-benz-glc63_s_amg_coupe-2018-1024-17

در سینهٔ این کراس‌اوورهای وحشی، همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 بای‌توربو قرار گرفته است که در مدل‌های دیگر مرسدس از سدان C63 گرفته تا سوپراسپرت AMG GT هم بکار رفته است. این موتور در GLC63 و GLC63 کوپه ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این اعداد در GLC63 S کوپه برابر با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور هستند.

mercedes-benz-glc63_s_amg_c

تمامی مدل‌ها مجهز به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک هستند که از E63 AMG S قرض گرفته شده است. این گیربکس با سامانهٔ چهارچرخ محرک عملکرد محور ۴Matic+ با یک کلاچ الکترومکانیکی و دیفرانسیل لغزش محدود عقب همراه شده است که می‌تواند به‌سرعت توزیع گشتاور بین محورهای عقب و جلو را تغییر دهد. مرسدس بنز می‌گوید شتاب صفرتاصد کیلومتر GLC63 و GLC63 کوپه برابر با ۴ ثانیه است درحالی‌که GLC63 S کوپه برای این کار به ۳.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد. حداکثر سرعت تمامی مدل‌ها نیز به‌صورت الکترونیکی بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

mercedes-benz-glc63_s_amg_coupe-2018-1024-05

برای راننده این امکان فراهم شده است که از طریق انتخاب‌گر AMG Dynamic Select ویژگی‌های این کراس‌اوور اسپرت را با انتخاب یکی از حالات راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی تغییر دهند درحالی‌که در نسخهٔ کوپه یک حالت اضافه بنام مسابقه نیز ارائه شده است که با انتخاب آن تمامی پارامترهای رانندگی برای ارائهٔ حداکثر عملکرد در پیست تنظیم می‌شوند. در جای دیگر، مرسدس یک سیستم تعلیق AMG جدید را برای این خودرو در نظر گرفته که با فنرهای بادی و کنترل دامپرهای تطبیقی سه مرحله‌ای، در سه حالت راحت، اسپرت و اسپرت پلاس قابل تنظیم است. همچنین این خودرو از سیستم فرمان اسپرت حساس به سرعت هم سود می‌برد که در دو حالت راحت و اسپرت قابل تنظیم است.

mercedes-benz-glc63_s_amg_coupe-2018-1024-0f

اما مرسدس بنز، مدل‌های عملکردی GLC63 را در ظاهر هم با ایجاد تغییراتی از برادران معمولی خود متمایز کرده است. شاخص‌ترین ویژگی ظاهری این خودروها جلوپنجرهٔ جدید پانامریکانا است که قبلاً برای AMG GT ارائه شده بود. دیگر تغییرات ظاهری این سه مدل نیز شامل ارائهٔ سپرهای جلو و عقب خاص AMG، اسپویلر عقب و سیستم اگزوز جدید با چهار سر اگزوز می‌شود. GLC63 و GLC63 کوپه بر روی رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های ۲۳۵ در جلو و ۲۵۵ در عقب سوار شده‌اند درحالی‌که مدل S از رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های ۲۶۵ در جلو و ۲۹۵ در عقب استفاده می‌کند.

mercedes-benz-glc63_s_amg_coupe-2018-1024-04

به‌روزرسانی‌های داخلی این خودرو نیز عبارت‌اند از تریم متفاوت، صفحه آمپر ویژه و صندلی‌های اسپرت که البته برای اینکه آن‌ها با چرم واقعی پوشیده شوند باید هزینهٔ اضافی پرداخت کنید؛ اما اگر این‌ها کافی نیستند، مثل همیشه مرسدس بنز بسیاری از آپشن‌های گران‌قیمت و سفارشی را برای خانوادهٔ GLC63 ارائه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رینگ‌های فورج کاری شده با لاستیک‌هایی حتی عریض‌تر، پکیج فیبر کربنی بیرونی، یک سیستم اگزوز قابل‌کنترل با فلپ و… اشاره کرد. هر سه مدل مرسدس بنز GLC63 AMG اولین نمایش عمومی رسمی خود را در نمایشگاه نیویورک تجربه خواهند کرد اما فروش آن‌ها تا اوایل سال ۲۰۱۸ آغاز نخواهد شد.

mercedes-benz-glc63_s_amg-2018-1024-0d

با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم.

newyork-auto-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    خدایا این ماشین دیگه چیه !?
    510 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور !!! ?
    برای GLC63 قیمت 74000 دلاری توسط سایت caranddriver پیش بینی شده. در مورد GLC63 S هم احتمالا 7000 دلار بیشتر ، یعنی 81000 تا قیمت نهایی خواهد بود.
    مقایسه : پورشه ماکان توربو با پکیج پرفورمنس 440 اسب بخار قدرت ، 0 تا 100 در 4.2 ثانیه ، سقف سرعت 270 کیلومتر بر ساعت ،و قیمت 87000 دلاری داره.
    مشخصه GLC63 S اگر قیمتش همین 81000 باشه ، با شتاب 3.8 ثانیه ای ، و 510 تسب بخار قدرت انتخاب معقولانه تری نسبت به پورشه ماکان توربو هست.
    .
    .
    در کل با کراس اوور کامپکت و باز اونم کراس اوور کامپکت اسپورت 80000 دلاری اصلا حال نمیکنم، به نظرم حیفه آدم AMG GT 2017 با 112/000 دلار قیمت و اون قیافه ی دوست داشتنی و متناسب رو بذاره کنار و بره سراغ ماکان توربو یا GLC63 .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امره Emrah

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (162 ديدگاه)

      احسنت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهنام طیبی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خیلی خوشگل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. GT

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (544 ديدگاه)

    چرا مرسدس انقد کار درسته، ها؟چرا؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shirko.merceds benz

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اشکان

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    خدایی چرا مرسدس اینقدر همه چی تموم میزنه ماشیناشو…به هیچیش نمیشه گفت اه!!!فکر کن نشستی پشتش میخوای بری سبقت!یکم که پاتو فشار میدی رو پدال استیلش…پات از پتو میزنه بیرون!….?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    عکس شماره ۸ و دیگر هیچ…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hamid AMG

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چقدررررر این طراحی جلوی جدید بنز زیباست
    چقدر خوب شد که رو این کراس اوور هم این طراحی جدید پیاده شد
    نمیدونم چرا هرچقدر نگاهش میکنم سیر نمیشم????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رامین

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کارش درسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. كوروش

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    داخل کاپوتش مثل اثار هنری می مونه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. خسرو

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چقدر زشته/ چراغهای جلوی- باری به هر جهت- و گریل عمودی ! / رینگ های بدترکیب /کالیپر قرمزو اون خط زرد بالای رکاب!! / اقای واگنر بنز یعنی چراغ هایی با کمترین بازی با خطوط طراحی- یعنی جلو پنجره افقی که ارم مرسدس رو بغل کنه- مرسدس یعنی رینگ های 5 پره با استایل قوی /اصلا جای نقد نداره – اکثر سگمنت های اخیر بنز – چون کلا باید یه دیزاین دیگه داشتن/ بنز شبیه هیچ برندی نبود- شاید اقای واگنر عامل نفوذی باشه :)
    واینکه هرمدل ازمرسدس یه امضا خاص داشت برای خودش مثلا سراگزوز-رینگ-گرافیک داخل چراغ و … اق واگنر این سراگزوز برای سوپراسپرت SLS طراحی شد -دست بردار / اخیش کمی بهترشدم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      خالی شدی از… راحت شدی این که طراحیش عالیه با اینه به سلطان نمیرسه ولی عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. mohsen

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    وقتی از فاصله 1 متری کاپوت جلو از کنار به چرخ و سپر عقب نگاه مکنی واقعا یه مقدار زشته البته تو این عکس ها نبود netcarshow ببینید انگار چرخ های عقب زدن بیرون و بی ریخت کردن ماشینو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GT

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      چند کلام از دیزاینرای خوب کشورمون!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Kamran

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    آنقدر سلطان سلطان نکن مرد مومن ، اندکی از اون تعصب بیهودت کم کن ، بی ام و، که هیچ بلکه تمام خودروساز های. جهان هم دست به دست هم بدن با به گرت و پای مرسدس کبیر نمیرسن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا