۱۵ ویژگی برجسته مرسدس-ای‌ام‌جی GT S

قدرتمند، چابک و وسوسه‌کننده؛ این کلمات به تنهایی مرسدس‌بنز-‌ای‌ام‌جی GT S را توصیف می‌کنند. این خودرو می‌تواند در ردیف مدل‌هایی مانند پورشه 911، آئودی R8 و جگوار اف‌تایپ R کوپه قرار گیرد. در ادامه ۱۵ دلیل را مرور می‌کنیم که GT S به کمک آن‌ها می‌تواند بر شرایط رقابت در این کلاس تسلط داشته باشد.

۱) چهار حالت شاسی، هرکدام با تنظیماتی پیچیده‌تر از دیگری

این حالت‌ها با یک ابزار چرخشی در کنسول کنترل می‌شوند. حالت «کامفورت» شرایطی سخت و تهاجمی دارد؛ در حالی که عملکرد پدال گاز هنوز مشخصه‌های یک مرسدس را دارد. حالت «اسپورت» اندکی عصبانیت را افزایش می‌دهد. این وضعیت در حالت «اسپورت‌پلاس» بیشتر نمایان است و برای کسانی که به هیجان بیشتر در رانندگی علاقه دارند، حالت مسابقه‌ای (Race) تدارک دیده شده است.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
Mercedes-AMG GT 2014 Interior

۲) کُند نبودن

مطابق گفته ای‌ام‌جی، GT S برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت به ۳/۶ ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعتش نیز ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت است.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
Mercedes-AMG GT (C 190) 2014

۳) بیش از ۹۰ درصد ساختار خودرو از آلومینیوم ساخته شده است.

برای کنترل بیشتر وزن خودرو، AMG GT به صورت عمده از آلومینیوم ساخته شده است. توبیاس موئرز، رئیس AMG اشاره کرده که ۹۳ درصد ساختار این مدل از جنس آلومینیوم است. همچنین برای کاهش وزن جلوی موتور، در بخش جلو از منیزیم استفاده شده است.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۴) ۶ طرح در دسترس برای چرخ‌ها

پکیج «دینامیک پلاس» را سفارش دهید تا بتوانید از تایرهای میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 R-کامپوند در روزهای مسابقه در پیست استفاده کنید.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۵) مبارزه در وزن میانی

مرسدس هنوز آمار مربوط به وزن این خودرو را منتشر نکرده است؛ ولی انتظار می‌رود که در حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم باشد. برای اینکه بتوانید مقایسه‌ای در این زمینه داشته باشید، بهتر است اشاره کنیم که یک پورشه 911 GT3 وزنی برابر ۱۴۵۰ کیلوگرم و یک 911 توربو S وزنی برابر ۱۶۲۷ کیلوگرم دارد. همچنین برای کوروت Z06 آینده وزنی برابر ۱۵۸۷ کیلوگرم و بیشتر گزارش شده و برای جگوار اف‌تایپ R کوپه نیز وزنی ۱۷۷۶ کیلوگرمی اندازه‌گیری شده است.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۶) قابلیت انتخاب طراحی ساده یا غیرعادی

اگر بخواهید، می‌توانید از جلوپنجره دیاموند در GT S استفاده کنید. شاید طرح ساده مشکی‌رنگ زیباترین آن باشد.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۷) امکان انتخاب پیشرانه هیبریدی

AMG در این مدل به فکر آینده بوده و نسخه‌های الکتریکی/هیبریدی برای مدل GT درنظر گرفته است.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۸) جاگذاری سیستم پیشرانه همانند یک کوروت

اتصال یک موتور V-8 با یک محور گشتاور به یک محور انتقال قدرت، فرمول شورولت برای توزیع متناسب وزن است. اگر استون مارتین قدیمی را کنار بگذاریم، هیچ‌کدام از رقبای مستقیم AMG GT از این فرمول استفاده نمی‌کند. جگوار از یک قالب سنتی انتقال قدرت در قسمت عقب موتور استفاده می‌کند. پورشه موتور را در پشت محور انتقال قدرت قرار داده و این در حالی است که آئودی در مدل R8 با موتور وسط، محور انتقال قدرت را به پشت موتور متصل کرده است. شاید نزدیک‌ترین خودرو به AMG، مدل جدید فراری کالیفرنیا با موتور توربوی دوقلوی V-8 و محور انتقال قدرت در عقب باشد. ولی باید درنظر داشت که مدل‌های سقف‌باز ایتالیایی، قیمت‌های بسیار بالایی دارند و حتی مدلی مثل Vette Z06 نیز قیمت به مراتب پایین‌تری دارد.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۹) استفاده از سیال مغناطیسی در اتصال پیشرانه به شاسی

محفظه موتور دینامیک پورشه از سیال مغناطیسی برای جذب و کاهش ضربات استفاده می‌کند؛ همان ماده‌ای که به راحتی باعث جذب شوک‌های کوروت Z51 می‌شود. مرسدس‌-AMG به این منظور از یک سیستم هیدرولیک استفاده می‌کند. این سیستم سختی کوپل بین پیشرانه و شاسی را برای شرایط مختلف تنظیم می‌کند. AMG می‌گوید که این سیستم می‌تواند واکنشی در حد یک هزارم ثانیه داشته باشد.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۱۰) نسخه GT3 مسابقه‌ای در آینده

توبیاس موئرز از AMG تأیید کرده که برای گسترش نسخه‌های دیگر از این خودرو برنامه دارند که البته چندان هم جای تعجب نیست.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۱۱) استفاده از یک طراحی بی‌نظیر در موتور توربو

همانند آخرین موتورهای توربوی V8 ب‌ام‌و، موتور ۴ لیتری و ۵۰۳ اسب‌بخار در مدل GT S از دو توربوشارژر برای تولید فشار بیشتر به پورت‌های مکش استفاده می‌کند. علامت حلزونی که بین سرسیلندرها قرار گرفته، به طراحی موسوم به «هات وی» اشاره دارد.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۱۲) آشنا به جهنم سبز نوربرگ رینگ

در طول توسعه مدل GT، AMG مسافتی را در حدود ۳۳۶۹۶ کیلومتر در پیست نوربرگ رینگ طی کرد که شامل بیش از ۱۶۱۳ دور می‌شود.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۱۳) انواع مختلف دیفرانسیل‌ها برای مدل‌های GT و GT S

هر دو مدل GT S و GT از دیفرانسیل‌های قفل‌شونده استفاده می‌کنند، ولی مدل GT از یک سیستم مکانیکی استفاده می‌کند. این در حالی است که مدل GT S از یک قطعه محرّک الکتریکی برای محدودیت لغزش بیشتر بهره می‌برد.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۱۴) نسبت به جثه‌اش، سر و صدای زیادی دارد.

استفاده از آپشن اگزوز اسپرت در پورشه باکستر S در مسیر مسابقه لاگونا سکای مزدا سروصدای زیادی به پا می‌کند؛ GT S نیز با اینکه چنین شرایطی را ندارد، ولی در حالت تخت‌گاز می‌تواند با صدای موتورش همه را غافلگیر کند.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
۱۵) نسخه GT S در ماه آوریل میلادی وارد بازار می‌شود.

مدل باوقارتر GT تا سال ۲۰۱۶ وارد نمایشگاه‌های فروش خودرو نمی‌شود. در حالی که «موئرز» از آمدن سری آینده «بلک» خبر داده، ولی مرسدس هنوز وجود آن را تأیید نکرده است. به نظر می‌رسد بحث و جدل بین AMG و مرسدس در این زمینه ادامه دارد.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

40 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    .ابن ماشین عالیه یه اثر هنری واقعی همراه با مهندسی بینظیر المانی
    Nice

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      فقط حیف که عقبش آدم رو یاد پورشه میندازه . . .

      پاسخ
      1. عرفان
        سوابق: (28 دیدگاه) ,

        قبل از اینکه پورشه از این فرم و طراحی برای چراغ ماکان استفاده کنه بنز در sls استفاده کرده بود…

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل "Amir"
        "Amir"
        سوابق: (448 دیدگاه) ,

        واقعا هيچي كم نداره،كيفيت و لوكسي در كنار اسپرت بودن،همون سبك هميشگي بنز

        پاسخ
      3. نیما
        سوابق: (158 دیدگاه) ,

        اگر عفبشم این شکلی نبود بازم تو ازش خوشت نمی اومد چون چشم نداری پیشرفت آلمانی هارو ببینی

        پاسخ
      4. محمد حسین
        سوابق: (184 دیدگاه) ,

        وای خدای من دارم خواب میبینم …!!!

        پاسخ
    2. آرش
      سوابق: (193 دیدگاه) ,

      قرار دادن این ماشین ، همردیف جگوار اف‌ تایپ R کوپه واقعا خنده دار و احمقانه است.

      پاسخ
      1. نیما
        سوابق: (158 دیدگاه) ,

        برندهای انگلیسی در مقابل برندهای آلمانی مثل ماشین ساخت ایران و ماشینه ساخته ژاپنه هر وقت ایران تونست در صنعت اتومبیل به پای ژاپن برسه اونوقت برندهای انگلیسی هم به آلماها میرسن

        پاسخ
    3. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      من رقیب این ماشین یعنی 911 رو بیشتر میپسندم.ولی منکر قابلیتهای بنز نیستم.بی ام و هم در حد این حرفها ماشین نداره و آئودی هم باید از R8 یه مومیایی بسازه.

      بنز به روزترین برند آلمانی هست بعد پورشه بعد اون یکی ها

      پاسخ
      1. حاج حسن
        سوابق: (46 دیدگاه) ,

        عمو جون، BMW در حد نمی دونی بعد میگی پورشه 911 از این بهتره،
        من خودم طرفدار BMW ام ولی بخاطر ابهت این ماشین همیشه بنز تحسین میکنم.بهتره به همون بازیت برسی عمو جون

        پاسخ
        1. e36
          سوابق: (753 دیدگاه) ,

          جناب mafia شما اشتباهی تو سایت خودرو میگردی که BMW رو نمیشناسی ، اگر حرفی برای گفتن نداری لازم نیست کامنت بزاری یه چیزی بپرونی

  2. ويكي
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    شبي يه شاهكار مسابقه ايه…………!!

    پاسخ
    1. NASSY
      سوابق: (410 دیدگاه) ,

      بلـــــــــــــــــــــــــــه

      پاسخ
  3. علی
    سوابق: (903 دیدگاه) ,

    این ماشین واقعا باشعور طراحی و ساخته شده . من واقعا نمیدونم چی باید بگم . فقط میدونم این و لامبو اونتادور و هوراکان دنیا رو تو این سبک ماشین ۳ قفله میکنن. بقیه اگه چاره نکنن بطور وحشتناکی بالانس فروش ماشین بهم میخوره در دنیا. ضمنا اون جا موبایلیش که بصورت بی سیم یا NFC گوشی رو روی سینی مدل استیل رها میکنی و خودش شارژ میشه منو کشته .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      واقعا ماشین خوبیه.
      حالا ببینیم مرسدس تو فروشش چیکار میکنه

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    من سه ساعت نشستم و عکس های amg gt و amg gts رو بررسی کردم. ولی چیز زیادی برای انتقاد پیدا نکردم. من الان وقت با طرح عقب خودرو مشکل دارم.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل ROHAM
    ROHAM
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    این مطلب بیشتر شبیه یه تحقیق دانشجویی خیلی ساده میمونه
    نه بیشتر !
    بیش از اینا از این سایت انتظار داشتم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      دست جناب انیس حسینی درد نکنه.
      جناب روحم شما اگر راست میگی نویسنده شو بهتر از این بنویس ما هم لذت ببریم

      پاسخ
  6. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    پدال جان یه مقایسه بین این و پورشه 911 بزار ببینیم چند چندن ….

    پاسخ
  7. سام سامی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    در اینکه شاهکار هنریه، فوق العاده است، هندلینگ حتما شاهکاری داره، کیفیت خوب، دوام عالی و… داره شکی نیست چون یه مرسدس بنز هست. اما چیزی که مهم مطمئنم از اون ماشین هایی هست که حتی 30 سال دیگه (30 سال نه 3 سال) باز هم تو خیابون باهاش رانندگی کنی ماشینت هنوز دلرباست!!!
    درور بر عاشقان ماشین

    پاسخ
  8. rasoul
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    مقاله خوبي بود آقا مسعود ولي قبول كنيد مرسدس رو همه دنيا بنام يك لوكس ساز ميشناسن
    شما هر اتومبيلي از بنز رو سوار شويد همون ديدگاه وجود داره چه اون ماشين يه ميباخ باشه چه اي ام جي و معمولا رقباي اين ماشينها چه ايتاليايي چه آلماني و چه امريكايي هيجان انگيز تر به نظر ميان يعني اگه تو يه خيابون يه بنز slk-amgباشه بايه لامبورگيني گالاردو همه نگاهها به گالاردو معطوف ميشه با اينكه ارزونتر و ساده تر هم هست چون لامبورگيني يعني هيجان پورشه يعني 911 و بنز يعني زيبايي لوكس و راحت بودن

    پاسخ
  9. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    فوق العاده است ولی با قدرت بیش از 500 اسب، سرعت 309 کیلومتر یکم کمه! یعنی باید به سرعت 320 یا همون 200 مایل میرسید، کاری که فراری کالیفرنیا از پسش تا حدودی بر اومده. بهرحال 10 کیلومتر شاید از نظر دوستان ناچیز باشه ولی تکنولوژی و علم مکانیک در قرن 21 با مشخصات استاندارد موتوری 500 اسب و وزن نرمال به مانند همین مرسدس، بیش از این پیشرفت نداشته.

    پاسخ
  10. NASSY
    سوابق: (410 دیدگاه) ,

    فقط مينوم بگم بـــــــــه بـــــــــــــــــــــــــه

    پاسخ
  11. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    این سیستم مغناطیسی که شورولت توی کوروت و تعلیق کامارو ZL1 به کار برده محشره و این موضوع باعث شده بود که هردوشون عملکرد به مراتب بهتری نسبت به رقباشون تو پیست داشته باشن.
    در هر حال مرسدس با طراحی فوق العاده اش و تکنولوژی خوبی که در AMG GT استفاده کرده به نظر من رکورد هارو بدجوری جابجا خواهد کرد.

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    فرق GT با GTS در قدرت و گشتاور و کلا موتور هست (دقیقا اختلافشونو نمیدونم!).
    پدال تگه یه مقایسه بین 911 و این بزاری خیلی خووب میشه! این مدل مهندسی زیادی پشتش خوابیده ولی فک نکنم هدف اصلی این ماشین جانشینی SLS باشه. بنز تو داخل ماشین هم همچنین از طراحی متفاوت استفاده کرده مخصوصا تو کنسول میانی که کاملا متفاوته!! به طور کلی مدل S از موتور قوی تر- هدلینگ بهتر- و
    مهندسی بیشتری سود میبره! به نظر من بنز حتما یه مدل هیبریدی بری AMG GT تولید میکنه. احتمالش خیلی زیاده!

    پاسخ
  13. ammarahmadi
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    عالیه ، شاید رقیب فراری کالیفرنیا T باشه، قابلیتها و تکنولوژی پیشرفتش شبیه فراری است .

    پاسخ
  14. ياكان
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    ماشين فوق العاده ايه، از نگارنده و مترجم هم قدرداني ميشه. اما متوجه نشدم كجاي اكثريت اين صفات برجسته بودن؟!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.