رونمایی از مرسدس AMG GLC43 در آستانه نمایشگاه خودرو نیویورک

مرسدس-AMG، در آستانه نمایشگاه خودرو نیویورک، از مدل 2017 خودرو GLC43 پرده‌برداری کرد. GLC43، اولین مدل AMG در کل کلاس GLC است و قرار است به لطف تقویت‌های اعمال‌شده روی خودرو ازجمله سیستم تعلیق جدید، سیستم چهارچرخ محرک و یک موتور توئین توربو V6، هدایت‌پذیری و عملکرد بهتری را نسبت به GLC300 به ثبت برساند.

2017 Mercedes-AMG GLC43
2017 Mercedes-AMG GLC43

قلب تپنده مرسدس AMG GLC43، یک موتور 3 لیتری تویین توربو V6 با خروجی 362 اسب بخار و 520 نیوتون متر گشتاور است؛ همان موتوری که در خودروهای GLE450، SLC43، C43 و C450 نیز به‌کاررفته است. این موتور به یک جعبه‌دنده تیونینگ شده 9 سرعته متصل می‌شود که از سیستم دو کلاچه نیز بهره‌مند‌است تا در حالت اسپرت پلاس انتقال نیرو سریع‌تر صورت گیرد.

2017 Mercedes-AMG GLC43
2017 Mercedes-AMG GLC43

2017 Mercedes-AMG GLC43
2017 Mercedes-AMG GLC43

پنج حالت برای انتقال نیرو از طریق جعبه‌دنده به کمک سیستم انتخاب دینامیکی AMG قابل گزینش است. حالت‌های اقتصادی، راحتی، اسپرت، اسپرت پلاس و حالت دلخواه خودتان. در حالت اقتصادی، سیستم خاموش روشن فعال می‌شود تا مصرف سوخت کاهش یابد. حالت راحتی (Comfort)، کلاچ را درگیر نکرده و سبب کاهش سرعت موتور و بهسوزی خودرو می‌شود. حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس با فعال کردن سیستم دو کلاچه، زمان انتقال قدرت به چرخ‌ها را کاهش داده و سرعت خودرو را بیشتر می‌نمایند. در آخر، حالت دلخواه نیز بسته به تغییراتی که شما اعمال می‌کنید، پیشرانه خودرو را تنظیم می‌کند.

2017 Mercedes-AMG GLC43
2017 Mercedes-AMG GLC43

2017 Mercedes-AMG GLC43
2017 Mercedes-AMG GLC43

خودرو GLC43 دیفرانسیل عقب است ولی درعین‌حال از سیستم چهارچرخ محرک نیز بهره می‌برد که توسط AMG در خودرو اعمال‌شده است و 31.69 درصد از گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. علاوه بر این، سیستم سه مرحله‌ای و الکترونیکی کنترل پایداری خودرو و سیستم تعلیق به کمک پمپ هوا (Air suspension) به همراه سیستم تعدیل نیروی وارد بر شاسی نیز موارد جدیدی هستند که به خودرو اضافه‌شده‌اند. سیستم تعدیل نیرو روی شاسی دارای سه حالت راحتی، اسپرت و اسپرت پلاس است که در هر یک از حالات، نیروی وارد بر بخش‌های مختلف شاسی را طوری قرار می‌دهد که هندلینگ و سرعت خودرو متناسب با هدف راننده باشد. دیسک‌های ترمز 14.2 اینچی در جلو و 12.6 اینچی در عقب نیز کمک می‌کند تا GLC43 هرچه سریع‌تر از حرکت بازایستد.

2017 Mercedes-AMG GLC43
2017 Mercedes-AMG GLC43

2017 Mercedes-AMG GLC43
2017 Mercedes-AMG GLC43

ازنظر ظاهری، GLC43 در قیاس با GLC300 دارای یک جلوپنجره متفاوت با رویه‌ای از جنس کروم، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و یک اسپلیتر در جلوی خودرو است. رینگ‌های 20 اینچی و اگزوز چهارتایی را نیز به موارد گفته‌شده بیفزایید. در بخش داخلی نیز از یک فرمان مشکی‌رنگ با دوخت‌های قرمز به همراه صندلی‌های اسپرت استفاده‌شده است. دو کیلومتر شمار 5.5 اینچی مورب همه اطلاعات را در اختیار راننده قرار می‌دهد و همچنین یک نمایشگر اکو (اقتصادی) نیز به شما کمک می‌کند تا رانندگی آگاهانه‌تری داشته باشید. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید صندلی‌های حرفه‌ای به همراه پک AMG Night را که شامل رینگ‌های دورنگ 21 اینچی است، به‌طور اختیاری برگزینید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

5 دیدگاه

  1. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    عالیه از موتورش خیلی خوشم اومد هرچند که میتونست قوی تر باشه

    به طرز عجیبی رنگ مشکی بنز رو زیبا میکنه که به هر ماشینی نمیاد ……….

    پاسخ
  2. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    رقیب X4 میشه فکر کنم! نه؟
    در هر حال X4 به نظرم قیافش پخته تره

    پاسخ
  3. JALAL
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    معجونی از سابقه و تجربه ی 130 ساله با فناوری روز نتیجه اش میشه همچین خودرو هایی ! محشره .

    پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    مدل کوپه این ماشین کی میاد ؟ این که قرار بود با موتور 4 سیلندر توربو باشه این که شد همون موتور GLE450

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.