مرسدس بنز

اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز اس‌ال 2017

وقتی که موجودی حسابتان به‌اندازه قیمت یک مرسدس اس‌ال می‌رسد، بازار خودرو رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهد. گویی محصولات خودروسازان به موارد بسیار زیادی تفکیک می‌شود. در اکثر موارد، خودروسازها به طرز وحشتناکی از کار یکدیگر کپی‌برداری می‌کنند و با بالاترین سرعت ممکن خودروهایی را با مشخصاتی نزدیک به رقیب خود روانه بازار می‌کنند. اما در رنج قیمت ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار در رابطه با خودروهای اسپورت کروک، انتخاب‌ها بیشتر بر مبنای شخصیت خریدار و هدفش از خرید قرار دارد. شما می‌تواند با هزینه‌ای بین ۹۷ هزار تا ۱۰۳ هزار دلار یک پورشه ۹۱۱ کابریو یا تارگا را زیرپای خود بیاندازید، یا یک آستون مارتین V8 ونتیج با قیمتی حدود ۱۲۲ هزار دلار خریداری کنید. بی‌ام‌و اصولاً در این رنج قیمت خودرویی برای عرضه ندارد. سری ۶ بی‌ام‌و زیر ۱۰۰ هزار دلار است مگر اینکه بخواهیم ام ۶ را مثال بزنیم. آئودی آر ۸ کانورتیبل نیز هنوز روانه بازار نشده است. اگر بخواهیم یک گزینه متفاوت را در میان این نمودار یکنواخت نام ببریم، باید به مرسدس بنز اس‌ال اشاره کنیم. خودرویی که هم اسپورت است، هم به معنای واقعی کلمه راحتی و اعتماد به نفس را برایتان به ارمغان می‌آورد و به همین دلیل است که ما آن را یک سر و گردن بالاتر از رقیبان خود می‌دانیم.

2017 Mercedes-Benz SL450
۲۰۱۷ Mercedes-Benz SL450
البته سری اس‌ال تجارت بزرگی برای بنز محسوب نمی‌شود. در سال اخیر میلادی تنها ۴۰۰۰ دستگاه از سری اس‌ال در ایالات‌متحده به فروش رفته است. کلاس اس‌ال همانند حاکمی بر قلمروی کوچک خودروهای کروک هم قیمت است. موقعیتی که اس‌ال به دست آورده است، به لطف تغییرات جدید اعمال شده روی آن و مدل‌های متنوع این سری، احتمالاً ادامه‌دار خواهد بود. از SL450 هشتاد هزار دلاری گرفته تا SL65 که احتمالاً با قیمتی حدود ۲۲۰ هزار دلار عرضه خواهد شد.

2017 Mercedes-Benz SL450
۲۰۱۷ Mercedes-Benz SL450
یکی از تغییرات اعمال شده روی این سری، تصحیح محسوس بخش جلوی خودرو برای ایجاد خطوط ظریف و صاف است. احتمالاً دیگر می‌توانیم بدون هیچ ترسی بگوییم که تغییر قیافه این سری در سال ۲۰۱۳ موفقیت کمرنگ‌تری داشته است. برآمدگی‌های صاف شده در جلو و عقب، و چراغ‌های جلو که شکل عجیب و غریبی به خود گرفته بودند. گویی ابهت و ظرافت خودرو با هم همخوانی نداشت. این مشکل اکنون با نصب چراغ‌های جدید و سپری متفاوت از آنچه در نسخه ۲۰۱۳ دیده بودیم، برطرف شده است. همچنین دو هود روی کاپوت نیز تکمیل کننده تمام رخ جلویی اس‌ال ۲۰۱۷ است.

2017 Mercedes-Benz SL450
۲۰۱۷ Mercedes-Benz SL450
در نسخه SL450 (که قبلاً با نام SL400 شناخته می‌شد) شاهد موتور سه لیتری V6 توئین توربو هستیم که با ۳۳ اسب بخار افزایش، توانایی تولید قدرت ۳۶۲ اسب بخار را دارد. همچنین گیربکس اتوماتیک و ۹ سرعته ۹G-Tronic جایگزین جعبه‌دنده هفت سرعته قبلی شده است. SL450 در برابر مدل لوکس V8 SL550 اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. همچنین تیونینگ شاسی SL450 کمی ظریف‌تر است. یا شاید بهتر است بگوییم کمی منعطف‌تر است، به لطف استفاده از حالت جدید رانندگی در سیستم کنترل هوشمند خودرو که “Curve” خوانده می‌شود.

2017 Mercedes-Benz SL450
۲۰۱۷ Mercedes-Benz SL450
شاید بگویید که چرا چنین حالتی منحصر به مدل‌های اسپرت نشده است. در پاسخ باید بگوییم که این سیستم برای افزایش سرعت خودرو به کار نمی‌رود، بلکه به‌وسیله این سیستم، فشار روی پدال گاز کمتر شده و شاید کمی حالت گیجی یا خواب‌آلودگی به آدم دست می‌دهد (واقعاً پیدا کردن کلمه‌ای برای توصیف این حالت سخت است). حالت “Curve” بازوهای هیدرولیکی را در شرایطی قرار می‌دهد که خودرو به‌اندازه ۲.۶۵ درجه به سمت داخلی جاده (پیچ) منحرف می‌شود تا از اثرات شتاب جانبی روی سرنشینان بکاهد. حس عجیبی است، زمانی که در حال پیچیدن، خودرو به سمت داخل پیچ خم می‌شود.

2017 Mercedes-Benz SL450
۲۰۱۷ Mercedes-Benz SL450
سیستم کنترل هوشمند خودرو در SL400 2015 قیمتی حدود ۴۰۹۰ دلار داشت. مگر اینکه ترجیح دهید تکان خوردن در ماشین را تحمل کنید تا از خیر این آپشن بگذرید. وگرنه، جفت کردن موتور V6 به همراه جعبه‌دنده ۹G-Tronic یکی از کارهای معمول مرسدس بنز است که بسیار بی‌نقص انجام می‌شود. در هر حالتی که به رانندگی بپردازید، از حالت Eco گرفته تا حالت Sport+، این دو با همکاری پویای هم، خودرو را با نیرویی یکپارچه به حرکت درمی‌آورند.

2017 Mercedes-Benz SL450
۲۰۱۷ Mercedes-Benz SL450
SL450 خشن و وحشی به نظر نمی‌رسد، حتی با سیستم اگزوزهای بازطراحی شده. در مقایسه با اس‌ال های موجود در خط تولید، شاید SL450 از همه خجالتی‌تر باشد. حتی SL65 با موتور ۶ لیتری V12 خود با ۶۲۱ اسب بخار نیز، زیاد پر سر و صدا نیست، حتی در حالت Sport+ هم آتش‌های خروجی از اگزوزهای آن صدای چندان بالایی ندارد. بنز اصولاً معتقد است که صاحبان خودروهای اس‌ال همانند کسانی که جگوار اف تایپ سوار می‌شوند و تا صدای لرزش شیشه‌ها را نشنوند خوشحال نمی‌شوند، چندان میلی به رقابت ندارند و ستیزه‌جو نیستند.

2017 Mercedes-Benz SL450
۲۰۱۷ Mercedes-Benz SL450
برای اولین بار بود که با یک اس‌ال همراه شدیم و دلربایی چهره زیبای آن بر ما ثابت شد. یکی از بهترین هندلینگ‌های ممکن برای یک خودرو دو نفره که ۱۷۲۴ کیلوگرم وزن دارد، ارائه شده است. سقف تاشو اس‌ال تا سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز قابلیت باز و بسته شدن را دارد. همچنین به لطف بادگیرهای مکانیکی پشت صندلی، کابین خودرو در برابر بادهای شدید در جاده و بزرگراه در سرعت‌های بالا مصون می‌ماند.

سیستم کامپیوتری اس‌ال نیز گزینه‌ها و موارد زیادی را در خود جای داده است که بهتر است حتماً خودتان یک‌بار با آن کار کنید تا منظورم را درک کنید.
از سی کلاس تا اس کلاس، راز موفقیت بنز اولویت داشتن نیازهای مشتری نسبت به رقابت با سایرین است. SL450 نمونه بارز این استراتژی است و آن توجه به مشتریانی است که سرعت برایشان دغدغه نیست. البته حدس زده می‌شود که صفر تا صد این خودرو ۴.۵ ثانیه باشد. اکثر مدل‌های اس‌ال تقریباً با قیمتی به‌اندازه نصف قیمت SL65 عرضه خواهند شد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مسعود

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (221 ديدگاه)

    محححححححححححححشره
    مگه از اس ال بهترشو هم داریم؟
    هم لوکس، هم اسپورت. اولین انتخابم توو محصولات مرسدس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. علي كيوج

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (173 ديدگاه)

    وزنش نسبت به اندازه اش یه مقدار زیاد نیست؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. masoud v12

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    با سلام واقعا تکنولوژی های بکار رفته در اتومبیلهای بنز فوق العادست ولی طراحی بیرونیشان کپی در کپی هستش البته این کار در کمپانیهای مطرح دیگری چون پورشه و بی ام دبیلیو و رولزرویس و دیگر کمپانی های معظم دیگه هم انجام میشه که طرح هاشون شبیه همند ولی واقعا دست آقای پیتر فایفر مدیر طراحی قبلی بنز درد نکنه که واقعا خوب کار میکرده و نمونه اش طرح بنز کپل که حتی بعد سالیان سال هم زیبا و عامه پسند هستش یعنی با گذشت دو دهه بازم طراحی قابل قبولی داره ولی بنز ایی کلاس فعلی اصلا با گذشت دو دهه طرفداری نخواهد داشت هنوز دو دهه که هیچ این مدلا وقتی یک فست لیف هم میشن دیگه مدل های معمولیشون طرفداری ندارند به اصطلاح از چشم میفتند واقعا بنز در گذشته خیلی خوب طراحی میکرد و تشخیص مدلها از یکدیگر هم اینقدر سخت نبود و هر کلاسی شخصیت خودشو داشت ولی از وقتی که آقای گوردن واگنر سرپرستی تیم طراحی رو بدست آورد خیلی از مردم دنیا ازش انتقاد کردند که واقعا بجاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Km

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (544 ديدگاه)

      دوست عزیز masoud v12 لطفا به این مطلب تو پدال توجه کنید و نظرات منو تو این مطلب که لینکشو میذارم دقت کنید.بی ربط به موضوع نیست http://www.pedal.ir/بنز/تصاویر-مرسدس-کلاس-ای-جدید/comment-page-1/#comments

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Pagani

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عجب خوشگله!!!
    “به سلیقه خریدار بستگی دارد”
    من که یک کوروت یا وایپر تیون شده رو ترجیح میدم.
    شایدم چلنجر یا موستانگ تیون شده.
    البته تو این رنج قیمت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. h112

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    مرسدس کلا عالیه/..
    ولی با این قیمت ..من 911 رو ترجیح میدم…هم خاص تر…هم ســـر تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      داداش شما فقط داری بر اساس قیمت پایه 911 قضاوت می کنی … چار تا آپشن که روش ببندی قیمتش از بنز اس 500 فول آپشن هم بیشتر میشه ! از همه مهمتر این که فلسفه ی وجودی SL با 911 متفاوته و قابل مقایسه نیستن !!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. dawood

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    قطعا نسبت به مدل قبلیش سبکتر شده اما بازم سنگینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. AHMADREZA

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    من سری 6 رو بیشتر میپسندم هم بزرگ تره هم لوکس تره هم ارزون تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزیه این ماشین، بازوهای هیدرولیکی منعطف، طراحی زیبا، نمای داخل کابین زیباتر، سرعت بالا، دیگه مرسدس باید چیکار کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهنام طیبی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ایول به این طراحی فوق العاده زیبا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. peyman.german

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    از طراحی نیمرخش اصلا خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hamid

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    معمولن کسی که ماشین اسپرت میخره به دنبال ظاهر تهاجمی و خشن، صدای خفن و شتاب بالاست تا هندلینگ و آپشنهای پیچیده ای مانند curve.
    حتی خیلی از مشتریان این ماشینها گیربکس دستی رو به اتومات ترجیح میدن. مشخصات فنی این ماشین بیشتر به یک سدان لوکس شباهت داره تا یک ماشین اسپرت دو نفره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (210 ديدگاه)

    اخر ماشینه و تمام

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. mohsen

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    من هنوز تو کف دو نسل قبلیشم و نسلی قبلیشم جلوش زیباتر از این بود و چراغ های جلوش که تیزی شو از دست داده به نظرم یه خورده بد شده و طراحی داخلیش جدا از سایر بنز هاس و شبیه سینما نیست و مثل CLS هست تا حدی و امپراش حس جنون میدن به ادم که من به شدت عاشق این مدلم(خدا بیامرز SLS کبیرو یادم انداخت) و واقها طراحی داخلی اینو از همه بنز ها سر تر میدونم و عقبو بغلشم غوغاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      باهات موافقم. زیباترین اس ال مال دونسل قبله.
      محشرترین کوپش sls هس که امیدوارم بازم نسل جدیدش با اقتدار تولید شه. AMG-GT رو دوست دارم اما ب عنوان جانشین اس ال اس قبول ندارم.
      فعلا که توی محصولات کنونیش اس کوپه دلم رو برده. هرچی نیگاش میکنم سیر نمیشم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        محشر ترین بنز کوپه از نظر من SLR بود که هنوزم جاش تو دلم محفوظه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. moein

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اون عکس که از کاپوت گذاشتین رو خیلی دوست داشتم بسیار منظم بدون هیچ گونه تداخل و بی نظمی مثل انار کنار هم نشسته!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ferrari

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    طراحیش از نسل قبلش بهتر شده. از نمای جلو شباهت زیادی به مدل amg -gt داره. در کل اتومبیل زیبایی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. omid

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    باشکوهه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا