شباهت مرغ با تعلیق مرسدس! [ویدئو]

مرسدس بنز با انتشار یک ویدئوی بسیار جالب، یک جواب مختصر اما مفید برای این سوال که تعلیق Magic Body Control چگونه کار می کند، پیدا کرد . . . 

تعلیق مجیک بادی برای نخستین بار در سال 2010 میلادی معرفی شد که در واقع بعنوان مکمل سیستم ABC یا همان Active Body Control کار می کند نه بصورت یک سیستم جداگانه. برای شناخت بهتر مجیک بادی اول از همه باید ABC را شناخت.

Magic Body Control
Magic Body Control

ABC به لطف 13 سنسور (4 سنسور برای چرخ ها، 5 سنسور شتاب سنج، 4 سنسور فشار برای کمک ها) و همچنین کمک های هیدرولیکی که درون فنرهای فولادی اش جاسازی شده می تواند ضربات وارده بر هریک از چهارچرخ خودرو را بصورت جداگانه جذب کند طوریکه “عکس العمل” تعلیق از یک چرخ به چرخ دیگر کاملا متفاوت است.

اما مشکل اصلی کار دقیقا به همین کلمه “عکس العمل” بر می گردد؛ چه می شود اگر خودرو بداند چه مانعی در جلوی اش قرار گرفته؟

Magic Body Control
Magic Body Control

ایده اصلی مجیک بادی از همینجا شکل گرفت، یعنی پیشگیری بهتر از درمان شد! مهندسان مرسدس به فکر سازوکاری افتادند که بتواند با تشخیص دادن پستی و بلندی های سطح جاده، قبل از آنکه خودرو به آنها برسد آماده “عکس العمل” باشد.

آنها برای این کار بجای استفاده از سیستم های راداری (Distronic) یا سیستم دوربین های لیزری که برای اولین بار روی مفهومی F700 با نام PRE-SCAN معرفی شد، در پشت آینه دوربینی برای اسکن کردن سطح جاده قرار دادند؛ دوربینی که می تواند فاصله حدودی 5 تا 15 متری فضای جلویی خودرو را با دقت فوق العاده بالای 10 تا 20 میلیمتر اسکن کند.

Magic Body Control
Magic Body Control

اطلاعات این دوربین به همراه داده هایی که از کروز کنترل هوشمند (Adaptive Cruise Control) گرفته می شود، همگی به ABC منتقل شده تا تعلیق خودرو، هر کدام از چهار چرخ را قبل از رسیدن به مانع آماده کند. پروفسور Bharat Balasubramanian مدیر مرکز تحقیقات و تکنولوژی دایملر، می گوید: “وقتی با تعلیق مجیک بادی برای اولین بار از روی یک سرعت گیر عبور کردیم هیچ تکانی احساس نشد طوریکه انگار سرعت گیری وجود نداشته! ”

مرسدس فعلا تعلیق مجیک بادی را برای نسخه های جدید S-class و بعدها نیز برای CLS-class آماده می کند و بعیدست که به این زودی ها برای سایر مدل های مرسدس قابل دسترسی باشد. مجیک بادی که 6 سال از وقت مهندسان مرسدس را گرفت، را می توان در یک عبارت کوتاه خلاصه کرد: همیشه پایدار . . . !

51 دیدگاه

  1. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    همیشه پایدار . . . ! ایولللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل

    پاسخ
    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      ای دهنت سرویس…

      پستی بلندی جاده زودتر میبینه خودش اماده میکنه…

      این دیگه اخرت تکنولوژیه…

      پاسخ
      1. مسعود
        سوابق: (325 دیدگاه) ,

        بیاد ایران لیزرش آب می پاشه.. : ))))) اونایی که گرفتن چی میگم لایک کنن!

        پاسخ
    2. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      شرکت به این می گویند . اگر همچین سیستمی روی ماشین هاش نمی گذاشت کسی بهش چیزی نمی گفت ولی ببینید چه قدر مشتری هاش برایش مهم است که به خاطر رضایت و آرامش آن ها همچین کارهایی می کنند . البته برای امتحان این قضیه باید بیایند ایران امتحان کنند که اگر قبول شد یعنی کارشون حرف نداره . ولی باز ایول مرسدس که به فکر رضایت مشتری ها تی!!!!!!

      پاسخ
      1. feri
        سوابق: (152 دیدگاه) ,

        تو جاده های ایران هنگ می کنه

        پاسخ
    3. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      دم اون کسیم که این ویدئو درست کرده گرم…خیلی فکر داشته…

      سر مرغه منظور اتاق ماشین که ثابت مونده. اما بدن مرغ راحت در حرکته یعنی چرخ های ماشین…

      پاسخ
    4. km
      سوابق: (681 دیدگاه) ,

      واقعا هیچی بنز نمیشه. بهترین یا هیچ

      پاسخ
      1. mohammad8743
        سوابق: (60 دیدگاه) ,

        قبل از این که فیلمو ببینم گفتم عجب جمله معنی داری گفتی: بهترین یا هیچی

        پاسخ
      2. HASSANBMW
        سوابق: (401 دیدگاه) ,

        چقدر خندیدم به فیلمه!
        خخخخخخخخخخخخخخ:):):)

        پاسخ
    5. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.
      وااااااااای خدایا چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      البته این سیستم رو تو مجلات خونده بودم ولی هیچ کدام از مجله ها یه این جمله اشاره نکرده بودند:

      (((پروفسور Bharat Balasubramanian مدیر مرکز تحقیقات و تکنولوژی دایملر، می گوید: “وقتی با تعلیق مجیک بادی برای اولین بار از روی یک سرعت گیر عبور کردیم هیچ تکانی احساس نشد طوریکه انگار سرعت گیری وجود نداشته! ”)))
      باور کنید تکنولوژی و صنعت دست المان هاست.
      تو مجله ماشین از قول یکی از مجری های برنامه ی تاپ گیر نوشته بود:
      فکر کنم جرمی کلارکسون بود:براساس تحقیقاتی که دکتر ها انجام دادند ، ضربان قلب کسی که توی بنز S کلاس میشینه چند تا کمتر میزنه نسبت به کسی که توی ماشین دیگه است.
      جمله ی دقیقشو تو موضوع بعدیه بنز مینویسم.
      خدایا سهم من ازین دنیا حتی سوار شدن یک بنز اس کلاس هم نبود؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

      ((( خدایا حضرت ایوب را بار دیگر به زمین بفرست تا از صبر برایش بگویم )))

      پاسخ
    6. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      بنز فقط یک بدی داره.

      اونم اینه که از بس که نرمه ادم موقع رانندگی خوابش میگیره.

      ((( صد جوان مرد و یکی پیر نشد ، زمین از خوردن ادمی سیر نشد )))

      پاسخ
      1. slr mclaren
        سوابق: (56 دیدگاه) ,

        نظرتان خنده دار است.از یک بنز دوست بعید بود.
        بنز تو مدل اس کلاس نسل قبلی یه سیستم گذاشته که هفتاد المان از راننده رو چک میکنه تا از خوابیدن راننده پشت فرمان جلوگیری بشه.اگه ماشین تشخیص بده که راننده خوابش میاد بیشتر از 40 کیلومتر در ساعت نمیره.فکرش رو بکن.

        پاسخ
      2. slr mclaren
        سوابق: (56 دیدگاه) ,

        اضافه کنم که زنگ هشدارهست.همچنین فرمان شروع به لرزش می کند.

        پاسخ
      3. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود SLR جان.
        این یک تشبیه بود واقعی نگفتم که.
        میخواستم نرمیشو معنی کنم.
        در ضمن این جمله ی من یک مسابقه بود که تعریف میکنم.

        ((( زندگی به من اموخت : که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست…. )))

        پاسخ
    7. محمد حسین
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      خوب مگه چیه پرایدم داره . فقط تو پراید اون کله ی مرغه چرخاس و تنه مرغه سرنشینان

      پاسخ
    8. مهیار
      سوابق: (130 دیدگاه) ,

      الان تو سایت ایران خودرو خوندم تولید 206 تیپ 2 دوباره شروع خواهد شد فکر کنم با سرعت خوبی داریم عقب گرد میکنیم

      پاسخ
    9. فرید
      سوابق: (788 دیدگاه) ,

      این تکنولوژی رو لکسوس ال اس سال ۱۹۹۰ داشت الان بنز این رو زده اینم کلیپش…ببینن و لذت ببرین سیستم تعلیق یعنی اییین…زیاد نیست ولی ارزش دیدن رو داره دهن آدم باز میمونه…

      پاسخ
      1. فرید
        سوابق: (788 دیدگاه) ,

        این تکنولوژی رو لکسوس ال اس سال ۱۹۹۰ داشت الان بنز این رو زده اینم کلیپش…ببینن و لذت ببرین سیستم تعلیق یعنی اییین…زیاد نیست ولی ارزش دیدن رو داره دهن آدم باز میمونه…

        پاسخ
  2. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    چی میشه گفت؟؟؟
    حسرت و حسرت و حسرت……….
    ینی میشه یه روزی این مملکت درست شه؟؟؟

    پاسخ
  3. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    ماشاالله به تکنولوژی
    ماشالله به غیرتتون

    آفرین به آلمان همیشه پیشرو
    امیروارم همیشه موفق باشه

    و حسرت میخورم به حال خودمون . بخدا آرزومه که کشور خودمون هم به این جایگاه برسه

    پاسخ
  4. امیرحسین
    سوابق: (240 دیدگاه) ,

    (فقط Mercedes Benz )
    یکی بگه مرسدس چیش خوب نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ . . .؟
    یه ماشینایی در . . . ساخته میشه که تمام دس اندازای خیابونارو به افراد داخل خودرو انتقال میده هر چی افراد داخل خودرو بیشتر باشه راحت تر جذب میشه . . .

    پاسخ
  5. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    من عاشق این تکنولوژی های بنزم که همه شرکتای دیگه رو ساکت میکنه!!!

    پاسخ
  6. فرزاد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    الکی میگن.فوتوشاپه باباااااااا. (مزاج کردم)
    ولی خداییش کارشون حرف نداره.

    پاسخ
  7. امید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اول میان دست انداز رو درست میکنن که روش به دردسر بخوری و سرعت رو کم کنی
    بعد کلی تلاش میکنن و سیستم اختراع/ابداع میکنن که از روش بدون دردسر رد بشن
    عجب موجود عجیبی است آدمیزاد
    خوب دست انداز رو برداریم اسونتر نیست؟؟؟؟؟؟؟!!!

    پاسخ
  8. I Love Ferrari
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    Faghat Mitoonam Begam WooooooooooooooooooooooooW
    Janam Fadaye Mercedes

    پاسخ
    1. اسکالید
      سوابق: (278 دیدگاه) ,

      فقط باید گفت اااااااوووووووووووفففففففففففف

      پاسخ
  9. حسین(جاسم)
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    آلمانیا به چه چیزایی فکر میکننا.اگه به ایرانیا بود تا صد سال دیگه به فکرشونم نمیرسید.

    پاسخ
  10. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    جالب اینجاست مهندسایی تا این حد به بحث دست انداز و ناهمواری فکر میکنن که جاده هاشون از کف خونه ماهم صاف تره!

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      نه محسن جان جاده های اونجا هم بعضا جاهای خیلی داغونی داره روزای اول برای من هم عجیب بود ولی در مجموع کیفیت جاده هاشون فوق العادست ولی دلیل نمیشه خرابی های جاده هاشونو نبینیم هر چند اگه زیاد نباشه

      پاسخ
  11. اسحاق
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    واقعا دمت مرسدس گرم زیبایی، فناوری ودیگر هیچ……
    دم کارگردان کلیپ هم گرم که به بهترین و البته مفرح ترین نحو عملکرد سیستم مجیک بادی رو نماش داد.

    پاسخ
  12. مجتبی
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    آقا پرایده ایران هم داره،فقط برا این که ریا نشه انجامش نمیده؛یا دیر انجام میده!!!
    مثلا اگه با60تا از رو دست انداز بپری،پرواز میکنه،3 یا 4تاهم برات پشتک میزنه ک حال کنی حسابی…
    ما داده وجدان میزنیم،اینا عمل میکنن!!!
    هفت شهر ایمنی را بنز گشت،ما هنوز اندر خم یک ترمزیم!!!

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      ای بابا باز پراید این همه بحث و خبرهای جدی رو با مسخره کردن همین هیچی!!! که داریم لوث کردین خسته نشدید؟؟؟ دوستان دیگه بعضیا شورشو در آوردن بابا همه ادم و عالم فهمیدند پراید اشغاله بسه دیگه ولش کنین باور کنین دیگه این جمله هاتون خنده دار نیست سطح سایت رو اینقدر با این جمله ها اوردین پایین اگه یکی بخواد بحث جدی کنه بهش اینجا نگاه عاقل اندر سفیه؟؟!!! میشه!!! بخدا اینجا زیاد معلومات بخرج بدی مسخرت میکنند ولی هرهر پراید که نمیشه کرکر اگه راست میگن عین پراید بسازند صدتا مثبت میخوره!!!!! انگار دوستان اینجا همه هفده هیجده ساله هستند!! اونم از نوع غیر جدی!!

      پاسخ
  13. mds
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    مرسدس بنز خرکارترین خودروی جهان آخر کیــــــــــــــفــــــــــــــیت !

    پاسخ
  14. بهزاد
    سوابق: (759 دیدگاه) ,

    سیستم بی نظیری هست و البته جا داشت به زحمات دکتر amar bose هم که 20 سال زمان صرف کرد تا این سیستم رو به کمال برسونه اشاره ای بشه و البته کم شدن هزینه های تولید این سیستم هم جای امیدواری داره تا در آینده ره به خودرو های ارزانتر هم داشته باشه.
    دکتر amar bose علاوه بر فعالیت هاش در سیستم های صوتی خانگی و ماشین علاقه ی وافری بر تحقیق و توسعه ی سیستم تعلیق و صندلی ماشین داشت و تلاشهاش منجر به توسعه ی سیستم تعلیق فعال شد و چند کار دیگه در صندلی خودرو تا به آرامشی که در فضای ماشین احتیاج بود بهش برسه.

    پاسخ
  15. Azarbaycan
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    با سلام به همه ي دوستان گل…آلمان يعني امكانات رفاهي در حد المپيك به خصوص بنز…به اميد آزاد شدن گمرك ها در اين زندان ((ايران))

    پاسخ
  16. رضا
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    داشتم به این فکر میکردم که ایا ایرانی ها هم میتونن مشابه این سیستم رو روی پراید ؟
    خداییش شدنیه. دو سه تا مهندس الکترونیک و مکانیک میخواد. که تو کارخونه هامون پیدا نمیشه

    پاسخ
    1. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      ایرانی ها با هوشند این اون بالایی هان که مارو مثل خودشون …. می پندارند.

      پاسخ
  17. best-king
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا مو به تن آدم سیخ میشه ………
    یه لحظه سعی کنید این سیستمو درک کنید…….. باور کردنی نیست…….. ولی این مرسدس بنزه دیگه .

    پاسخ
  18. mojtaba
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بابا جان ما کجاییم و آن کجا ما یه بنز مدل 1960 داشتیم این لامصب رو جوری طراحی کردن که اصلا تسمه تایم نمی خواست یعنی مثل ماشینهای امروزی نیست که 60 تا کار کرد باید تسمش عوض بشه اونا داخل موتور به جای تسمه از زنجیر استفاده کردن حالا ما با سمند چی رو رو می خواییم ثابت کنیم نمی دونم . بنز اگر از این نوع تکنولوژی ها استفاده نمی کرد که بنز نمیشد !!!!!

    پاسخ
  19. داریوش
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    با این کارشون زحمت دست انداز سازارو حروم کردن که!خوب تو ایران دساندازارو بردارن جاش دوربین کنترل سرعت بزارن که بهتره و امن تر.خیلی مواقع خود دست انداز ها موجب تصادف می شن.
    آقای فقط بنز،فقط خودت.با این جمله ات خعلی حال کردم،چون بهش رسیدم
    ((( زندگی به من اموخت : که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست…. )))

    پاسخ
  20. سینا
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    حالا مثلاً فک کن این ریدئو مال ایران خودرو بود، یه خر باید ور میداشتن با مشت و لگد به جونش میفتادن تا تکون بخوره!

    پاسخ
  21. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین وارد ایران شده با قیمت 1 میلیارد و 800 میلیون! بنظرتون میارزه؟؟

    پاسخ
  22. سینا غلامی
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    من تو دوران بچگیم به این ویژگیه مرغ پی برده بودم ، بخــــدا می دونستم اینو :p

    پاسخ
  23. سجاد راستگو
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    ای خدا. من یه طراح آماتوره خودرو ام. خداشاهده ده ساله این ایده توی ذهنمه.حتی کاملتر. خداییش حیف بود. حالا اون یارو پورفوسوره زد به نام خودش به نام مجیک بادی. من اسمش گذاشته بودم کمکای فعال. ای بابا. اعصابم خورد شد بخدا.طرح من جلوی هر چرخ یه چشم الکترونیکی یا دوربین بود که پستی بلندی جاده رو با سرعت اتوموبیل و وزن خودرو درنظر میگرفت. ترکیب میکرد. هر چرخ عکس العمل خودشو نشون میداد. حالا هی بگین آلمان فلان. به خدا کسی نیس اینجا بها بده و به داد برسه. اصن من قهرم…

    پاسخ
  24. شهریار
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    خوشم میاد ایده هاشونو از ساده ترین و در دسترس ترین چیزایی که پرامونمون پیدا میشه میگیرن..
    خداییش بنز روزی هزار هزار لایک داره

    پاسخ
  25. S class
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    سلام.
    من ک غیراز بنز به هیچ ماشینی اطمینان ندارم.
    20 رو فقط به بنز میدم تمام.
    راستش بنز مدل 1975 رو خیلی خیلی بهتراز 2015 بقیه کمپانیا میدونم.

    پاسخ
  26. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.
    عالی بود.من میخام این تیزر رو دانلود کنم نمیشه.. میشه راهنماییم کنید ؟یا اگه امکان داره برام ایمیلش کنید. سپاسگزارم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.