رونمایی از مرسدس کلاس E کشیده
رونمایی از مرسدس کلاس E کشیده

رونمایی از مرسدس کلاس E کشیده

وقتی درباره اتومبیلی صحبت می‌کنیم که بیشتر از ۵ متر طول دارد، بیشتر شبیه به صحبت از یک وسیله نقلیه عجیب و غریب است. ولی شاید «مینی مایباخ» بهترین توصیف برای مدل جدید کشیده مرسدس‌بنز کلاس E با پسوند L باشد. E کلاس L که منحصراً برای چین توسعه داده شده و توسط شرکت مشترک مرسدس و BAIC، موسوم به «بیجینگ بنز اتوموتیو» ساخته می‌شود، برای معرفی در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۱۶ آماده شده است.

Mercedes-Benz E-Class LWB
Mercedes-Benz E-Class LWB

در این خودرو، فاصله محوری نسخه معمولی کلاس E سدان مدل ۲۰۱۷ به اندازه ۱۴۰ میلی‌متر افزایش یافته و به ۳۰۷۹ میلی‌متر افزایش یافته است. در نتیجه طول کلی خودرو به ۵۰۶۳ میلی‌متر رسیده است؛ یعنی فاصله محوری آن از مدل استاندارد کلاس S (به اندازه ۳۰۳۵ میلی‌متر) بیشتر است و این در حالی است که طول کلی آن نسبت به این مدل (۵۱۱۶ میلی‌متر) اندکی کوتاه‌تر است.

Mercedes-Benz E-Class LWB
Mercedes-Benz E-Class LWB

مرسدس‌بنز به جای اینکه صرفاً بر طول درهای عقب و خط سقفی بدنه اضافه کند، با الهام از طراحی مدل‌های کلاس S مایباخ، با استفاده از یک پنجره مثلثی در ستون سوم بدنه (C-pillar)، تناسب بیشتری را در E کلاس L ایجاد کرده و در همین حال، یک ظاهر منحصر به فرد برای آن پدید آورده است.

Mercedes-Benz E-Class LWB
Mercedes-Benz E-Class LWB

فاصله محوری کشیده‌تر باعث شده که ۱۳۴ میلی‌متر به فضای پاهای سرنشینان عقب افزوده شود. همچنین به دلیل اینکه صندلی‌ها در موقعیتی عقب‌تر قرار دارد، آزادی عمل بیشتری برای ورود و خروج فراهم شده است. کابین E کلاس L که به صورت ۵ سرنشینه درنظر گرفته شده، در عین حال می‌تواند یک تکیه‌گاه دست در وسط دریافت کند که در آن یک محفظه حمل وسایل ضروری، یک درگاه USB به صورت استاندارد، و همین‌طور آپشن‌هایی یک نمایشگر لمسی، شارژر بی‌سیم و یک پد گرم‌کن ارائه می‌شود.


در سایر زمینه‌ها، مدل “L” دارای همان امکانات راحتی و ایمنی‌ای است که در مدل با فاصله محوری معمولی کلاس E در دسترس قرار می‌گیرند؛ از جمله مجموعه‌ ابزارهای کاملاً دیجیتال.


در حال حاضر، تنها گزینه پیشرانه تأیید شده برای بازار چین، یک موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر است که در مدل E200 L به کار گرفته می‌شود.

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

11 دیدگاه

  1. بنتلی
    سوابق: (1040 دیدگاه) ,

    خیلی عالی تر شده!.هیچ ایرادی نمیشه گرف،فک کنم رو فروش اس کلاس یکم تأثیر بزاره چون واقعا تفاوت بینشون کم شده و دست کمی از اس کلاس نداره.با جلوپنجره دور پهن قشنگ تر هم میشد.پدال نمیخوای خبری از نمایشگاه پکن بزاری؟آئودی ‏TT RS‏،هونداURV‏،آکوراCDX‏،آئودیA4L‏،جگوار ‏xf l‏،پژو 308سدان،سیتروئن ‏c6‏،تسلا اس فیس لیفت و…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
      احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      اولین ایرادی که میشه ازش گرفت اینکه موتور ۲لیتری کار گذاشتن رو ماشین ۵متری!!!؟ من خودم رو در مقامی نمیبینم که مرسدس بنز رو نقد بکنم و ازشون ایراد بگیرم ولی آخه موتور ۲لیتری واسه ماشینی با اون عظمت و وزن. حداقل ۲تن هستش.
      کاری ندارم که از موتور ۲لیتری ۳۰۰ اسب بیزون میکشن ولی گشتاور رو میخوان چیکار بکنن

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        ب طور کلی میشه گفت گشتاور تو دورهای پایین موتور خودشو نشون میده و بر روی از جا کندن ماشین تاثیر داره
        و اسب بخار توی دورهای بالا( حدودا 3000 rpm/min به بالا) وارد عمل میشه… درنتیجه:
        اسب بخار=شتاب گیری در دور بالا(پیشرانه سرعتی)
        گشتاور= قدرت از جا کندن و کشندگی در دورهای پایین(پیشرانه قدرتی)
        احسان جان به این نکته هم توجه کن که این ماشین با این وزن زیاد به دلیل انبوهی از امکانات و تجهیزات نیاز به یک موتور سبک وزن داره با قدرت زیاد خب این موتور 2 لیتری 4 سیلندر شاید کم تر از 150 کیلو گرم وزن داشته باشه که برای این ماشین مناسبه اما کم قدرت و با استفاده از توربو شارژ قدرت لازم رو برای این ماشین فراهم کردن که احتمال میره چیزی بیش از 260 اسب بخار باشه اگر چه به دلیل گشتاور پایین شتاب این خودرو کمه اما در دورهای بالایی میتونه جبران کنه هر چند این مدل بنز به شتاب 4 یا 5 ثانیه احتیاج نداره و هدف ساختش چیزه دیگه بوده احتمال زیاد …….
        ارادت .

        پاسخ
  2. مهزیار
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    ماشینی که زشته زشته… حالا دراز و کوتاه نداره
    بله من نمیفهمم

    پاسخ
  3. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    کابینش واقعا لوکس و زیباست
    عکس ها عالی ، ممنون

    پاسخ
  4. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    اگه اشتباه نکنم در کنسول زیر ارنجی عقب به جای دکمه ها و موس کنترل تهویه از یه صفحه نمایش استفاده شده که در نوع خودش فوق العاده س اما یه نکته داره اونم اینه که هردو سر نشین عقب همزمان نمیتونن از ش استفاده کنن اما در کل خیلی عالیه حالا شایدم اصلا اون صفحه نمایش نباشه و یه صفحه فلزی باشه که اسم ماشین رو نوشته شده باشه ……..
    اما نورپردازیش و رنگ نورش دیوانه کنندس باریک ……………
    خدا کند که یار من توباشی …………………….

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4311 دیدگاه) ,

    دیگه چی باید گفت، هر چی میسازه، یکی از یکی بهتر، فضای داخل کابینش که انصافا حرف نداره. نوش جان مالکان آینده.

    پاسخ
  6. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    شک دارم کسی بتونه از فاصله بیش از 10 متر بتونه بین این با اس کلاس فرقی بذاره…در هر صورت به کام چینی های ثروتمند خوش میاد.کاش من هم چینی و ثروتمند بودم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.