حراج یک دستگاه بوگاتی EB110 GT

به دنبال احیای مجدد برند بوگاتی در سال 1998 و سپس معرفی مدل ویرون در سال 2005، این سازندهٔ فرانسوی به‌خوبی در راه تبدیل‌شدن به یک برند قدرتمند در کمتر از 10 سال قرار گرفته بود؛ اما قبل از ویرون و همین‌طور مدل تازه معرفی‌شدهٔ شیرون، تلاشی دیگر برای احیای بوگاتی انجام گرفت. در سال 1987 کارآفرین ایتالیایی «Romano Artioli» بوگاتی را خرید و قصد احیای آن‌را داشت. اولین خودرویی که پس از احیا توسط بوگاتی تولید شد، مدل EB110 بود.

1994-bugatti-eb110-auction2

برای طراحی و ساخت EB110 یک مرکز جدید در مودنای ایتالیا ساخته شد و طراحی آن توسط طراحان سابق لامبورگینی یعنی «پائولو استانزانی» و «مارچلو گاندینی» انجام گرفته بود یعنی کسانی که خودروهایی چون لامبورگینی میورا و کانتاش را طراحی کرده بودند. بدین ترتیب سرانجام EB110 به‌عنوان اولین محصول دوران جدید بوگاتی در تاریخ 15 سپتامبر سال 1994 رونمایی شد یعنی دقیقاً 110 سال پس از تولد «اتوره بوگاتی». رومانو آرتیولی با معرفی این خودرو تنها قصد احیای بوگاتی را نداشت بلکه روح عملکرد افسانه‌ای این برند را هم در EB110 ارائه کرده بود.

1994-bugatti-eb110-auction4

اما از بوگاتی EB110 GT از سال 1991 تا 1995 تنها 139 دستگاه ساخته شد و سپس بوگاتیِ احیاءشده، ورشکست شد. یکی از مهم‌ترین مالکان این محصول بوگاتی، مایکل شوماخر بود. بااین‌حال در حال حاضر ویرون و به‌تازگی شیرون بیشتر بازار بوگاتی را در اختیار دارند و EB110 GT در حال تبدیل‌شدن به مدلی نادر است. حالا یک دستگاه از این سوپراسپرت فرانسوی در تاریخ 25 نوامبر در Duemila Ruote میلان ایتالیا همزمان با نمایشگاه خودروهای اسپرت و کلاسیک «AutoClassica» به حراج گذاشته می‌شود.

1994-bugatti-eb110-auction

اطلاعات بسیار کمی از این خودروی بسیار زیبا ارائه شده است اما میدانیم که این سوپراسپرت مجهز به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V12 با چهار توربوشارژر است. مدلی که به حراج گذاشته شده است از نوع EB110 GT است که 552 اسب بخار قدرت دارد و در کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته مدل قوی‌تری از این خودرو هم با نام EB110 SS ساخته شد که 611 اسب بخار قدرت داشت.

1994-bugatti-eb110-auction3

قیمت این EB110 GT به حراج گذاشته شده هنوز اعلام نشده است اما به‌هیچ‌عنوان انتظار نداریم که قیمت ارزانی داشته باشد چراکه نمونه‌های قبلی EB110 در حراجی‌ها با قیمت‌هایی بیش از 600 هزار دلار فروخته شده‌اند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

16 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3670 دیدگاه) ,

    .
    اسم طراحان لامبورگینی که روی یک ماشین باشه برای باارزش بودنش کافیه.

    پاسخ
    1. vahid porsche
      سوابق: (241 دیدگاه) ,

      لوگوی بوگاتیو برداری لامبورگینی بزاری هیچ فرقی با یه لامبورگینی دیابلو نداره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3670 دیدگاه) ,

        .
        البته نه اونقدر وحید جان ولی شباهت زیاده.
        دیدی که طراحاش مشترک بودن.
        یادش بخیر اولین قسمت تاپگیر ( قسمت اول فصل اول ! ) مقایسه ی این ماشین با لامبورگینی دیابلو هست. یادش بخیر اون موقع جرمی خیلی جوون بود. نه هموند بود نه جیمز می. با تیف نیدل اجرا میکرد.
        البته اون موقع لامبورگینی دیابلو RWD بود. اصلا لامبو AWD نداشت. چون quattro در کار نبود. لامبورگینی تحت مالکیت کرایسلر بود. همه ی محصولاتش RWD بودند.
        .
        در این قسمت میخواستن بهترین سوپراسپرت ایتالیا رو پیدا کنن.
        برنده هم معلوم بود کیه.
        .
        .
        همین بوگاتی EB110 برنده شد.
        واقعا این ماشین از زمان خودش جلوتر بود. همین الان هم عملکردش خیلی عالیه. در حد یک هایپرکار ظاهر میشه…

        پاسخ
        1. GOD BLESS AMERICA
          سوابق: (548 دیدگاه) ,

          بله اما تو همون تست میگه وقتی پای حس و هیجان و روح اسپرت در میان باشه لامبورگینی می درخشه و جرمی پاش رو روی گاز لامبورگینی میگذاره و میگه فقط به این صدا گوش کنید.

        2. تصویر پروفایل حامد
          حامد
          سوابق: (84 دیدگاه) ,

          آقا مجید دقیقا درسته. شباهتشون به هم یه کمی هم به خاطر مد روز اون زمان هستش. چیزتا (cizeta v16 ) یا کانسپت ایزوگریفو ویا برتونه ایموشن هم تقریبا همین فرم رو دنبال میکنن.

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3670 دیدگاه) ,

          .گاد بلس جان.
          درسته .
          من به عنوان یک عشق لامبورگینی این حرفو گفتم.
          وگرنه لامبورگینی خصلت هایی داره که باعث میشه عاشقانش اونو بهترین ماشین دنیا بدونن. یکیش همین نعره و غرش زیباست.
          .
          آقا حامد
          درود
          کاملا درسته.

  2. فری
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    از نمای بغل، خود کانتاش رو کپی پیست کردن
    درکل طراحی جالبی نداره

    پاسخ
  3. سینا
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    بوگاتی اون موقع هم دستش به موتور کوچیک نمی رفت چهار تا توربو شارژر

    پاسخ
  4. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    آخرین دستگاه لافراری که قسمتم نشد.
    خدایا بجنب این یکی از دست نره زود منو پول دار کن.

    پاسخ
  5. رضا
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    عجب موتوری داره

    موتور مدل های قدیمی تر بوگاتی رو هم فلوکس تولید میکرده ایا؟؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.