نگاهی به روند ساخت یک خودروی شگفت‌انگیز: بوگاتی ویرون

بوگاتی با تولید آخرین دستگاه از 450 دستگاه برنامه‌ریزی‌شده از مدل رکوردشکن ویرون با عنوان خاص گرند اسپرت لافینال، پرونده ده ساله و طولانی‌مدت این خودروی شگفت‌انگیز را مختومه نمود.

Bugatti Veyron La Finale
قرار گرفتن در اوج، آن هم طی ده سال و با وجود رقبای قدر، کار آسانی نبوده است. آخرین نسخه ویرون، از موتور 16 سیلندر W شکل با حجم 8.0 لیتر و چهار توربوشارژر سود می‌برد که نیروی خروجیان به 1200 اسب بخار و گشتاوران به 1500 نیوتن متر می‌رسد. چنین قوایی، به این خودرو شتاب صفر تا صد 2.6 ثانیه ای و بیشینه سرعتی نزدیک به 410 کیلومتر بر ساعت اهدا می‌کند.

Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale

تولید بوگاتی ویرون در کارخانه Molsheim فرانسه به پایان رسیده است. اما به‌زودی مقدمات لازم برای تولید جانشین این خودرو که مطابق گزارش‌ها، شیرون نامیده می‌شود، آغاز خواهد شد.

Bugatti Veyron La Finale Interior
Bugatti Veyron La Finale Interior

انتظار می‌رود بوگاتی شیرون دارای یک موتور 1500 اسبی هیبریدی باشد که شتاب صفر تا صدان را به کمتر از 2.5 ثانیه کاهش خواهد داد و بیشینه سرعتان نیز بیش از 463 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. بیش از 92 درصد از اجزای این خودرو، جدید می‌باشند و یا از نو طراحی شده‌اند. از جمله سرعت سنجی که تا عدد جادویی 500 کیلومتر بر ساعت، مدرج شده است. بوگاتی شیرون تا قبل از پایان امسال رونمایی خواهد شد و تولید آن تا سال 2016 آغاز می‌گردد.


بوگاتی به مناسبت پایان عمر ویرون، ویدئویی از مراحل تولید و مونتاژ آخرین دستگاه از این خودرو منتشر کرده که شما را به تماشای آن دعوت می‌کنیم.


[دانلود ویدئو]

24 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    تنها مشکل بوگاتی این بود که بر خلاف فراری این خودرو به جای یک تا دو سال در ده سال تولید کرد برای همین نمونه کارکرده ان کاهش قیمت زیاد داره بر عکس فراریهای تولید محدود

    پاسخ
    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      من طرفدار سرسخت فراریم ولی این ماشین هر عشق خودرویی رو تحت تاثیر قرار میده تاریخ ساز شده…

      پاسخ
  2. SAEED
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    خیلی ماشین خوبیه و یه حس خاص هنری داره
    کمپانی که در اول هیچ قدرتی نداشت ولی با تولید ویرون به اوج رسید البته با کمک فولکس واگن
    امیدوارم شیرون هم بیاد و یه رکورد سرعتی بزنه بقیه هم بیان و خودشونو هی اینور و اونور بزنن تا رکوردشو بشکونن !! 😀

    فکر میکنم رقیب نزدیک شیرون , کوئنیخ زگ و هنسی ونوم F5 باشه که قراره بزودی رونمایی بشه
    رکورد فعلی سرعت دست هنسی ونوم جی تی هست با سرعت 435 KPH
    باز منتظر جدالشون هستم …

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      در واقع بوگاتی با ویرون دوباره به اوج برگشت . . .

      پاسخ
  3. k-sh
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    از اون 450 بوگاتی تولید شده 2 دستگاش برای آقای مانی خوشبین(سوپر میلیاردر ایرانی ساکن آمریکا).و یک دستگاهش هم برای مرحوم بیژن پاکزاد طراح لباس صاحب برند معروف و فوقه لوکس بیژن است.خوشحالم که ایرانیاهم سهمی از خرید بوگاتی داشتن

    پاسخ
    1. SAEED
      سوابق: (355 دیدگاه) ,

      اسم اصلیش منوچهرخوشبینه
      مانی اسم مستعارشه
      شاید بخاطر اینکه این اسم (منوچهر) در آمریکا اسم عجیبی بنظر بیاد یا سخت تلفظ بشه !!
      تازگی ها هم یه P1 سفارش داده

      پاسخ
    2. ایمان
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      بوگاتی عقبی در تصویر دوم که اولین ویرون تولیدی از 450 دستگاه اون هست متعلق به آقای بیژن پاکزاد بود که پس از فوتش فروخته شد. البته ایشان پس از این ماشین ویرون دیگری نیز به رنگ زرد خریداری کرد.

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      درمورد بیژن پاکزاد یه نکته رو هم اظافه کنم که رولز رویس هم یه نسخه ی خاص از رولز رویس فانتوم رو با طراحی آقای پاکزاد تولید کرد که به رولز رویس بیژن معروفه

      ارادت

      پاسخ
  4. SAEED
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    یک ایرانی ساکن دوبی هم به اسم سید محی الدین صادقی ماشین فیسکر کارما 2012 و مک لارن P1 داره
    اگه از خواننده های مجله ماشین هستید در شماره ی آخر (فروردین 94) ماشین فیسکر ایشون تست شد و مطالبی ازش در مجله ماشین چاپ شد و آقای مسیح فرزانه (ازنویسنده های مجله ماشین) قول تست و بررسی مک لارن رو هم برای شماره های آینده گرفت .

    پاسخ
  5. 09166654068
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بوگاتی بخاطر طراحی خاصی که داره و از لحاظ آیرودینامیک بعد از جگوار حرف دومو میزنه.پس سرعت 500با 4توربوشارژ چیز غیر محالی نیست نا گفته نمونه ماشینی 64سوپاپ داره سوخت زیادی میخواد اما 0تا 100در 2.5ثانیه زیاد محال نیست

    پاسخ
    1. SAEED
      سوابق: (355 دیدگاه) ,

      درود
      دوست عزیز حروف لاتین که در نامگذاری سیلندر های ماشین استفاده میشه در واقع
      شکل آرایش سیلندر ها در موتور هست
      موتور V یعنی سیلندرها در موتور به شکل V قرار گرفته اند . اصطلاحا به این نوع سیلندرها خورجینی هم گفته میشه .
      موتور W هم که طبق سایر حروف یعنی به شکل دوتا V کنار هم در موتور قرار گرفته اند که
      در بوگاتی ویرون مورد استفاده قرار گرفته و چون تعداد سیلندرها زیاده آرایش این تعداد به شکل V سخته و …
      ضمنا موتور بوگاتی ویرون در اول 18 سیلندر در نظر گرفته شده بود که بعلت ایراد و اشکال در کارکرد به 16 عدد تغییر یافت

      ارادت

      پاسخ
  6. CBR400
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    بچه ها در برخی مطالب خوندم قدرت واقعی ویرون بیش از 3000 اسب بخاره . و بیش از 2000hp این موتور بصورت گرما و … هدر میره . میخواستم بدونم چقدر این حرف واقعیه ؟ و مهتر از همه اینکه چرا مهندسان vw این پیشرانه را با همون قدرت سه هزار اسبی تولید نکردن ؟ بوست این engine به حدودا 50 پی اس آی میرسه .

    پاسخ
    1. امیررضا سابق
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      سلام دوست عزیز :
      همون طور که فرمودید این ماشین 3000 اسب بخار قدرت داره و این مورد در فیلم مستند بررسی ویرون هم ذکر شده ولی طبق قانون فیزیکی قدرت تولیدی همیشه صرف قدرت نمیشه و بازدهیش کمی هم صرف گرما میشه.
      در این خودرو 3000 اسب بخار تولید می شود که 1001 اسب بخار آن فقط صرف قدرت واقعی ماشین و انرژی مکانیکی میشود و 2000 اسب آن به گرما تبدیل می شود.

      پاسخ
      1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        ممنون آقا امیررضا . دستت درد نکنه .

        پاسخ
      2. محمد حسین
        سوابق: (69 دیدگاه) ,

        البته تا جایی که از برنامه جرمی کلارکسون یادمه ، بخشی از اون 2000 اسب بخار هم صرف انواع سیستم های خنک کننده ماشین میشه ، و در واقع اتلاف حرارتی کمتر از 2000 اسب بوده.

        پاسخ
        1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          آقا محمد حسین خیلی ممنون .

  7. M5
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    ای جون !
    از این شرکتهای غول مطلب بدین این ایران خودرو و اینا ک خودمونم میدونیم چه خبره!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.