بوگاتیهفته نامه

همه آن‌چه تا به امروز درباره بوگاتی شیرون می‌دانیم

خودرویی که در تصاویر می‌بینید بوگاتی شیرون است؛ جایگزین مدل افسانه‌ای ویرون که آمده تا در زمانه‌ای که امثال مک‌لارن P1، پورشه ۹۱۸ اسپایدر، کونیگ‌زگ رگرا و فِراری لافِراری بی‌رحمانه در حال تاخت‌‌وتاز هستند، بار دیگر مقام سریع‌ترین هایپرماشین دنیا را از آن نام بوگاتی کند.

24_molsheim_bugatti_atelier_impressions
اگر به خاطر داشته باشید، سال ۲۰۰۵ ویرون با ورود خود اعداد و ارقامی نجومی را به دنیا آورد که سقف سرعت ۲۶۱ مایل بر ساعت (۴۲۰ کیلومتر بر ساعت) تنها یکی از آن‌ها بود. شیرون هم دقیقاً همین رویه را دنبال کرده و در نظر دارد “تاخت‌وتاز بی‌رحمانه” واقعی را به رخ همگان بکشد.

alp_3180
وولفگانگ دورهایمِر (Wolfgang Durheimer) رئیس کمپانی طی مصاحبه‌ای با مجله معتبر evo می‌گوید: شیرون قطعاً سریع‌تر از همه خواهد بود. درحالی‌که شایعات بسیاری به سقف سرعت ۲۸۰ مایل بر ساعت (۴۵۰ کیلومتر بر ساعت) اشاره می‌کنند، به نظر می‌رسد مدل تولیدیِ نهایی کمی برای مصارف جاده‌ای محدود خواهد شد تا علاوه بر عمر طولانی‌تر قطعاتی همچون لاستیک‌ها، با پلیس سخت‌گیر آلمان هم به مشکل برنخورد؛ البته هنوز هم رقمی بالاتر از ۲۷۰ مایل بر ساعت (۴۳۴.۵ کیلومتر بر ساعت) کاملاً محتمل است! دورهایمر در بخش دیگری از سخنانش اضافه می‌کند: جایی که بقیه توقف می‎کنند، بوگاتی یک قدم دیگر برمی‌دارد.
امروزه‌روز با وجود این حجم از قوانین سخت‌گیرانه و انواع بسیار پیشرفته دوربین‌های کنترلی پیدا کردن جاده‌ای که یک خودرو را به چُنین سرعتی برساند کار سختی است، اما شیرون آن‌قدر اعداد و ارقام قابل‌تحسین دارد که اگر این‌یکی نشد می‌توانیم سراغ موارد متعدد دیگر برویم.

bugatti-chiron-2017-1024-2a
شاید تنها دو نکته در مورد این دورگه فرانسوی-آلمانی نگران‌کننده باشند:
۱. وزن ۱۹۹۵ کیلوگرمی
۲. برچسب قیمت بیشتر از ۲ میلیون پوند

alp_3155
تولید رسمی مدل جدید کمتر از یک ماه پیش در آتُلیه مولشهایم (Molsheim) با تنها ۲۰ نفر نیروی کار متخصص آغاز شده و تمامی مراحل از صفر تا صد در همین مکان و توسط همین افراد پیش می‌رود. طبق اعلام کمپانی، تولد هر دستگاه شیرون پس از مرحله Configuration، حدود ۹ ماه طول می‌کشد. همچنین تمامی مدل‌های تولیدی پیش از تحویل نهایی به مشتری، راهی آزمایش‌های فوق‌العاده دشوار، پرسرعت و نفس‌گیر جاده‌ای به طول بیش از ۳۵۰ کیلومتر می‌شوند تا از کیفیت تمامی قسمت‌ها اطمینان کامل حاصل گردد.

alp_3168
باهم نگاهی دقیق به بخش‌های مختلف می‌اندازیم.

پیشرانه
alp_3247
قلب شیرون همانند ویرون ۸ لیتر حجم و ۱۶ سیلندر با آرایش W دارد. همه‌چیز برای مدل جدید از صفر طراحی شده است. جزئیات فنی قابل‌توجه آن هم شامل چهار عدد توربو شارژر با کارایی بیشتر، ۳۲ واحد تزریق سوخت و سامانه خنک‌کاری بهبودیافته می‌باشد. سامانه مذکور در هر دقیقه شصت هزار لیتر هوا را به پیشرانه می‌رساند تا از داغ کردن آن جلوگیری شود. پمپ خنک‌کننده هم می‌تواند طی همین زمان ۸۰۰ لیتر آب را وارد سیستم کند.
این قلب غول‌پیکر با تکیه بر ورودی‌های کم‌وزن فیبر کربنی، میل‌لنگ سبک‌تر، توربو شارژرهای دو مرحله‌ای و سامانه اگزوز تیتانیومی ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت (در ۶۷۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۵۹۹.۸ نیوتون‌متر گشتاور (بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دور بر دقیقه) تحویل می‌دهد. این یعنی سقف گشتاور تنها در ۱۳۰۰ دور بیشتر از حالت Idle در دسترس راننده قرار می‌گیرد!

جعبه‌دنده
alp_3266-2
طبق ادعای بوگاتی، کلاچ شیرون بزرگ‌ترین و کاراترین نمونه مورداستفاده در خودروهای شهری تا به امروز است. گشتاور عظیم پیشرانه از طریق این کلاچ تحویل جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه (توسعه‌یافته توسط خودِ کمپانی) و از آنجا راهی هر چهار چرخ می‌شود.

عملکرد و شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت
alp_3243
رکوردهای مختلف مجموعه مذکور به شرح زیر است:
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: کمتر از ۲.۵ ثانیه
شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۶.۵ ثانیه
شتاب ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۱۳.۶ ثانیه
سقف سرعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی): ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت
سقف سرعت در حالت “هندلینگ”: ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت

شاسی
alp_3222
قطعات فیبر کربنی در همه جای خودرو از هسته مرکزی یک تکه (دارای مقاومت پیچشی در سطح LMP1) و بدنه گرفته تا داخل اتاق و حتی محفظه کیسه هوا (برای اولین بار در دنیا) وجود دارند.

2017-bugatti-chiron-production-at-molsheim-factory-15
شاسی کاملاً تطبیق‌پذیر بوده و چرخ‌ها را محکم روی سطح مسیر حرکت نگه می‌دارد. همانند ویرون برای شیرون هم از لاستیک‌های اختصاصی میشِلین با ابعاد ۲۸۵/۳۰ در جلو و ۳۵۵/۲۵ در عقب استفاده شده؛ چراکه انواع معمولی پتانسیل و مقاومت لازم برای سرعت‌های بسیار بالا را نداشته و در عملکرد خودرو اخلال ایجاد می‌کنند. رینگ‌ها هم در جلو و عقب به ترتیب ۲۰ و ۲۱ اینچی هستند.

ترمزها
alp_3174
وظیفه مهار شیرون بر عهده ترمزهای کربن سرامیکی داخل چرخ‌ها و نیز ترمز هوایی انتهای بدنه می‌باشد. در زیر ارقام مربوط به این قسمت را مشاهده می‌کنید.
مسافت ایست از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳۱.۳ متر
مسافت ایست از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۱۲۵ متر
مسافت ایست از سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲۷۵ متر
ترمز هوایی: افزایش ضریب درگ از ۰.۳۵ (در سقف سرعت) به عدد چشمگیر ۰.۵۹

شمایل بیرونی حقیقتاً مهیب و بسیار جذاب است. عناصر تشکیل دهنده ویرون و ویژن گرن‌توریزمو باهم ترکیب شده و محصول خیره‌کننده‌ای آفریده‌اند که در مقایسه با ویرون سطوح منحنی و گرد کمتری داشته و عضلانی‌تر به نظر می‌رسد. همچنین برخی جزئیات موجود در مدل‌های کلاسیک قدیمی در نقاط مختلف به چشم می‌خورند. به‌عنوان مثال، تیره مرکزی خودرو دقیقاً مدل “تایپ ۵۷SC آتلانتیک (Type 57SC Atlantic)” را به یاد می‌آورد.
بی‌شک معضلات زیست‌محیطی متعدد که امروزه تقریباً دامان تمامی خودروسازان دنیا را گرفته، کار یک هایپرماشین هشت لیتری شانزده سیلندر با سرعتی بیش از ۲۵۰ مایل بر ساعت (۴۰۲.۳ کیلومتر بر ساعت) را روزبه‌روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌سازد.

قیمت و خرید

تیراژ تولید شیرون به ۵۰۰ دستگاه محدود شده که هرکدام حداقل ۲.۴ میلیون یورو (۲.۰۵ میلیون پوند) می‌ارزند. درنتیجه تعداد کسانی که این غول بی شاخ و دم را در گاراژ شخصی خود خواهند داشت، بسیارکم خواهد بود.
آقای دورهایمِر در نمایشگاه سال گذشته ژنو تأیید کرد که برای سپرده‌گذاری باید از مشتریان قبلی بوگاتی باشید و مبلغ دویست یا دویست‌وپنجاه هزار دلار به حساب بانکی این خودروساز واریز نمایید. وی همچنین اظهار داشت که طول عمر شیرون هشت سال بوده و نرخ تولید سالانه از حدود ۶۰ دستگاه فراتر نخواهد رفت.

دورهایمِر در پاسخ به این سؤال که “گفته می‌شد احتمالاً از یک مجموعه هایبرید استفاده خواهید کرد” گفته: بله، روی استفاده از فناوری هایبرید هم فکر کردیم اما در مقایسه با پیشرانه کنونی کارایی کمتری داشت و آن‌قدری که می‌خواستیم سریع نبود.

خط تولید
2017-bugatti-chiron-production-at-molsheim-factory-03
همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، تولید رسمی شیرون چند هفته پیش در تأسیسات مولشهایم آغاز شد.
اولین قدم خط تولید، Configuration است. در این قسمت ۲۳ نوع رنگ بدنه، ۸ نوع پرداخت فیبر کربن، ۳۰ نوع چرم برای اتاق و ۸ نوع آلکانتارا به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. همچنین مالک می‌تواند در صورت تمایل، بدون هیچ‌گونه محدودیتی به شخصی‌سازی و ثبتِ سفارش‌های موردنظر خود بپردازد؛ البته به شرطی که تمامی استانداردهای کمپانی در بحث کیفیت و دوام را مدنظر قرار دهد. پس از تأیید و امضای نهایی مشتری، قدم دوم آغاز می‌گردد. این قسمت هم حدود ۹ ماه به طول انجامیده و سرانجام شیرون جوان راهی گاراژ مالک خوشبخت خود می‌شود.

2017-bugatti-chiron-production-at-molsheim-factory-09
طبق گفته‌های بوگاتی، پیش از افتتاح خط تولید شیرون، بسیاری از تجهیزات و بخش‌های گوناگون کارخانه مورد ارتقابخشی و به‌روزرسانی قرار گرفته است. از آن جمله می‌توان به اجزای سخت‌افزاری مختلف مثل صفحه غلتان اشاره کرد که برای هماهنگی کامل با قدرت و گشتاور بیشتر شیرون نیاز به بهسازی داشت. زمانی که پوسته فیبر کربنیِ بدنه آماده شد، آزمایش‌های لازم برای بررسی اتصالات آن با هسته یک تکه و شاسی صورت می‌گیرد و در صورت عدم مشاهده کوچک‌ترین ایراد، به اتاق رنگ می‌رود. هر لایه رنگ پس از نشستن روی بدنه دو مرحله سمباده کشی و پولیش را طی می‌کند و بعد از حدود سه هفته کل فرآیند رنگ‌آمیزی به پایان می‌رسد.

2017-bugatti-chiron-production-at-molsheim-factory-04
بدنه رنگ‌شده با پشت سر گذاشتن تیمار و بررسی نهایی، آماده مونتاژ است. در این مرحله ۲۰ متخصص آموزش‌دیده دست بکار شده و تمامی قسمت‌ها را با دستان خود سرهم می‌کنند. بجز تنظیم و کنترل گشتاورِ دستگاه مخصوص بستن پیچ‌ها، تمامی کارها به‌صورت دستی انجام شده و هیچ‌گونه ماشین یا سامانه الکترونیکی دخالتی در روند مونتاژ ندارد. فرآیند مونتاژ بجای یک خط مستقیم، در ۱۲ ایستگاه مختلف پیش می‌رود. اجزای فنی، اتاق و بدنه نصب شده و محصول نهایی به مدت شش ساعت مورد ارزیابی کیفیت قرار می‌گیرد. سرانجام “شیرونِ” تازه متولدشده آتلیه را ترک کرده و پس از گذراندن یک آزمایش جاده‌ایِ پرسرعت ۳۵۰ کیلومتری به کلکسیون بوگاتی پیوسته یا تحویل مالک می‌شود.

[دانلود ویدئو]

منبع: evo

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    من اگه پولشو داشتم نمی خریدمش
    حالا هرچقدر هم که می خواد عالی باشه
    با ماشین ارزونتر هم میشه راه رفت ولی
    دل خیلی ها نمیشکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. h112

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (434 ديدگاه)

      باوا کسی که اینو میخره برای یه لحظه هم به این چیزها فکر نمیکنه…
      وَ اِلا با یک شصتم قیمت این میتونه یه Kawasaki Ninja H2R بخره .صفر تا صد و 400 کیلومتر در ساعت اینو با هیجان بیشتر تجربه کنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (88 ديدگاه)

        موتور یه عشقی میخواد که همه ندارن همچین ذاتیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سوپر اسپرت قابلیه اما نتونست آن طور که باید طراحی اغوا کننده ایی در حد توانایی فنیش ارائه کنه
    شما یه نگاه به لافراری / لامبورگینی سنتاریو / پورشه 918 / پاگانی هیورای / مک لارن P1 و یا کونیخ زگ رگرا کنید : بوگاتی شایرون اصلاً در حد نامش نمی تونه به لحاظ زیبایی با این خودروها رقابت کنه بحث کیفی و فنی جداست
    این خودرو از دید من با چنین سطح کیفی و فنی ممتازی و چنین قیمت تکان دهند ه ایی می بایست چهر ه ایی به مراتب مخوف تر یا اغواکننده تر داشت
    من یکی با قوس مدور هواکش های جانبی دو طرف اصلاً نمی تونم کنار بیام خصوصاً جایی که این قوس ها به گلگیرهای عقب میرسند بدجور تو ذوق میزنه و طراحی مجموعه ی پشت خودرو که پیرو سبک مک لارن هست هم با نیم نگاهی به مک لارن P1 رنگ می بازه

    یه بار دیگه هم این نقد طراحی از شایرون رو داشتم
    که یکی از دوستان به تمسخر جواب داده بود
    این خودرو طراحیش در گرو هزارتا بحث فنی و دینامیکی خلق شده نه از روی باد معده !!!!! منم در جوابش اینجا می گم :
    حتماً لافراری یا پاگانی هیورای با اون همه زیبایی از روی باد معده ساخته شدن و اون محاسبات دینامیکی رو نداشتن دیگه ؟؟؟؟؟؟ چون خیلی زیبان و این نشون میده محاسباتی نداشتن و فقط به زیبایی توجه شده !!!!!
    جرات نقد داشته باشید نترسید از اسم و نامی
    نگید چون بوگاتی باید حرفی نزد و ساکت شد
    هر چیز ساخته شده دست بشر جای خطا و نقد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ببین دوست عزیز اون کسی که جواب شما رو داده کاملا درست گفته ، شما منظورش رو متوجه نشدی.
      آیرو دینامیک یک ماشین با سقف سرعت 500 کیلومتر با یک ماشینی که از 350 کیلومتر تند تر نمیره خیلی فرق میکنه.
      راننده ی رسمی بوگاتی ، Pierre Henri Raphanel تایید کرده که با بوگاتی ویرون سوپراسپرت 1200 اسب بخاری ، در جهت موافق باد ، در Ehra Lessien به 478.32 کیلومتر رسیدن.
      مطئن باش در طول این 8 سال تولید شیرون یکی از برنامه های بوگاتی شکستن سرعت 500 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
      هر چقدر سرعت میره بالاتر مقاومت هوا بصورت لگاریتمی ( نه خطی) زیاد میشه.
      یعنی مثلا بین سرعت 300 تا 350 کیلومتر ، نیروی وارده بر ماشین مثلا 100 نیوتن افزایش پیدا میکنه.
      اما بین سرعت 430 تا 440 کیلومتر نیروی مقاومت هوا 2000 نیوتن زیاد میشه.
      از این گذشته ، شیرون و ویرون بسیار زیبا هستن و زیبایی شون در عکس درک نمیشه.
      .
      ویرون سوپراسپرت که سال 2010 تولید شد هنوز هم در درگ و تاپ اسپید سروری میکنه و حتی لافراری با 0 تا 300 ادعایی 15 ثانیه نمیتونه از پسش بربیاد ( 14.6 ثانیه) . مکلارن P1 و پورشه 918 که جای خود دارند. ( هر دو بالای 16 ثانیه هستند)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BMW

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (584 ديدگاه)

        ممنون که همیشه خبرهارو با اطلاعاتی که میدی کاملتر میکنی ایول

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          خواهش میکنم رفیق ، وظیفست. دو کلمه بلدم یه چیزی هم از تو اینترنت و مجلات پیدا می کنم ، اینا رو به هم میچسپونم و یه چیزی بلغور میکنم ! ??

          خوشحالم که به نظرت مفید بوده .

          موفق و سالم باشید ، خطاب به همه ی دوستانی که این کامنت رو میخونن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حمیدرضا

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (44 ديدگاه)

        Madjid
        دوست عزیز
        یعنی کمپانی مثل فراری با اون سابقه ی درخشان توی فرمول وان که دیگه محل تبادل علم آیرودینامیک و سرعته حالیش نیست یه خودرو برای سرعت بالای 400 کیلومتر درست کنه ؟
        چطور هنسی با بدنه ی خودروی ارزان قیمت لوتوس بدون اینکه چهارچوب طراحی رو تغییر بده تونست رکورد بوگاتی با محاسبات لگاریتمی رو بشکنه ؟
        دوست خوب این خودروهای هایپر کار که هیچ یه رده پایین تر یعنی همون رده ی پورشه 911 و آئودی R8 هم با توجه به ضریب آیرودینامیکی عالی به راحتی در سرعت های بالای 350 کیلومتر حرکت می کنند به شرط اینکه چنین پیشرانه ایی براشون در نظر گرفته بشه و محاسبات مهندسی شده هم در نظر گرفته بشه مثل مرکز ثقل و …..
        شما فکر کردید مثلاً لافراری حداکثر سرعتش 350 تا باشه ضریب آیرودینامیکی و طراحی بدنش نهایتاً برای 370 کیلومتر طراحی شده ؟؟؟؟؟ یعنی 50 تا بیشتر بره میره رو هوا دیگه ؟؟؟؟؟!!!!!
        نه دوست گل شک نکن با همین بدنه ی لافراری میشه با بالا بردن توان حرکتی به رکورد بهتری از بوگاتی رسید که 16 سیلندر داره
        چیزی که هنسی ونوم با بدنه لوتوس ثابت کرد ( دیگه ثابت شده و جای بحث نداره چون هنسی فقط بحث قوای فنی رو کلاً تغییر داد و آن چنان در طراحی لوتوس دست نبرد یعنی ابعاد رو تغییر داد ولی چهار چوب همان بود که در لوتوس ارزان قیمت بود لوتوسی که احتمالاً محاسبات لگاریتمی توش نبوده !!!!! )
        شما دارید چهره ی نچندان زیبای شایرون رو در پشت دو علت پنهان می کنید :
        1- مباحث و الفاظ سنگین !!! در باب آیرودینامیک
        2- اینکه در عکس زیبایش مشخص نیست !!!!!!
        خورویی که تو عکس نتونه زیبایش رو ثابت کنه و برای توجیه طراحیش به هزار یک دلیل فنی روی آورد از دید من خودروی قانع کننده ایی نیست
        حالا من یه سوال دارم مگه بوگاتی وایرون بالای 400 نمی رفت ؟
        چطور شده این محاسبات لگاریتمی طراحی اون رو خراب نکرد با اینکه طراحیش به اوائل قرن 20 بر می گرده ؟؟؟؟؟ ولی شایرون 2016 محاسبات لگاریتمی توش تاثیر گذاشته ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
      3. vahid

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (7 ديدگاه)

        سلام و عرض ادب خدمت بزرگان.اقا مجید این توصیف شما از مقاومت نشون دهنده نمایی بودن مقاومت هواست(نه لگاریتمی) . هر چند که درواقعیت مقاومت هوا تقریبا توزیعی “خطی ” متناسب با سرعت رو داره.
        با تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمیدرضا

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (44 ديدگاه)

          vahid
          بی خیال بنده خدا اومد لفظ قلم حرف بزنه
          من هیچ وقت نمیام در کامنت هام از عبارات قلمبه سلمبه لاتین استفاده کنم که ثابت کنم چیزی حالیمه
          خدا رو شکر 16 ساله مجلات و نشریات معتبر حوزه ی خودرو رو می خونم و انقدری می فهمم که تو کار خودم نمونم و همینشم جای شکر داره
          در کامنت هام تمام سعیم اینکه با همون زبان ساده و شیرین خودمون منظور رو برسونم طوری که اگه یه مبتدی مثل خودم هم خواست در جریان بحث قرار بگیره گمراه و گیج نشه و مطلبی گیرش بیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          حمید رضا :
          برای من اول ادب ، دوم ادب ، هزارم ادب. بعدش بحث علمی.
          علم ماشین برای زندگی من و تو هیچ کاربردی نداره. میایم این سایت و بحث میکنیم تا تبادل نظر و احترام به همدیگه رو یاد بگیریم.
          وگرنه بوگاتی پیشرفته تر باشه یا فراری ، برای من و تو چه اهمیتی داره ؟

          .

          50 خط نوشته بودم و میخواستم کامل جوابت رو بدم. اما وقتی در کامنتت جملاتی مثل (( بی خیال بنده خدا اومد لفظ قلم حرف بزنه )) (( من هیچ وقت نمیام در کامنت هام از عبارات قلمبه سلمبه لاتین استفاده کنم که ثابت کنم چیزی حالیمه)) رو دیدم ، نظرم به کلی عوض شد.
          برای این که باهم بحث کنیم ، شرط اولم اینه که حداقل لحن شایسته ی فضای این سایت داشته باشی.

          .

          ( ادب مرد به ز دولـت اوست. )
          این جمله رو واسه کسایی گفتن که ثروتمندند ولی بلد نیستند درست صحبت کنند ،
          من و تو که ثروت آنچنانی نداریم ، (اگر داشتیم الان به جای بحث کردن در مورد این ماشین ها ، در مورد خریدشون صحبت میکردیم) ، اگر ادب هم نداشته باشیم کلاهمون پس معرکست و واویلاست.

          هر موقع درست حرف زدن و احترام به همدیگه رو یاد گرفتیم ، بعد میشه بحث کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Madjid

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          وحید

          اصلا توزیعش متناسب با سرعت و خطی نیست. با چه مدرکی این حرف رو میزنی ؟
          فقط اشکال گرفتن که نیست.
          تابع نمایی و لگاریتمی هم از یک جنسن.

          اینم فرمول مقاومت هوا و رابطش با سرعت :
          مقاومت هوا در برابر جسم الف = ( 0.615 )ضربدر (مجذور سرعت) ضربدر (ضریب درگ) ضربدر (سطح مقطع).

          همینطوری که میبینی با توان دوم سرعت رابطه ی مستقیم داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. babak

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش مجید اونقدر تند نرو
        کمپانز فراری اصالتش در حدی هست که بخواد از علم و توان و تجربه اش استفاده کنه خودرویی بسازه که شایرون و وایرون رو روی هم sli هم کنی به گرد پاش نرسند !!!!!!!!!!
        بوگاتی برای خودنمایی اعراب گونه اش خیلی در قید اعداده و الا شکستن رکورد سرعتی که در عمل به هیچ کاری نمیاد به چه درد می خوره ؟
        شما فرض کن رکورد ۵۰۰ کیلومتر رو هم شکست وفتی تو جاده یا بهترین پیست نهایت سرعتت به ۳۴۰ ختم میشه دیگه زور زیادی زدن معلوم واسه چی هست
        مهم‌ همه ی فاکتورهاست
        الان یه ویرون مدل ۲۰۰۵ که ۱/۵ اون موقع قیمت داشت و ۱۰۰۰ اسب بخار و ۴۰۰ کیلومتر سرعت الان چند می ارزه ؟؟؟
        و یه انزو فراری مدل ۲۰۰۲ که اون موقع ۶۰۰ هزار دلار بود و ۳۴۰ تا بیشتر نمیره چند می ارزه ؟
        یه سرچ توی حراجی های سالانه بکن ببین ارزشمندترین برند هایپر کار ساز کیه ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بابک ، ویرون یک شاهکار مهندسیه. هیچ کس شکی بهش نداره.
          لافراری هم هست. فراری جزو 3 خودروساز برترجهانه.
          من هیچ وقت نگفتم بوگاتی از فراری پیشرفته تره.

          چون من و تو چیزی از مهندسی این شرکت ها حالیمون نمیشه. یه چیزایی میفهمیم ، ولی در حد یک قطره از دریاست.

          بحث ارزش خودرو و … رو هزاران بار بحث کردم. نیازی به سرچ کردن نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari zonda TDF

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (479 ديدگاه)

          Ferrari
          یه سر و گردن که هیچ….. یه بالاتنه از بقیه بحثش جداس.
          و بقیه خودروسازا هم همون زیرش.
          قیمت میورا و کانتاش و 959 و دیابلو و بوگاتی (همون که کپی دیابلوعه، اسمش نمیدونم) روی هم چقد میارزن؟؟؟؟.؟
          .
          250gto چقد؟؟
          F40 f50 چقد؟؟؟؟
          فرراری 512مدل 1970 390کیلومتر بر ساعت رو توی مسابقه میرفت (لمانز) باو با فرراری شوخی نکنین، حرفایی که شما میزنین یه جور جوکه.

          .
          قدرتمندترین برند خودروساز دنیا.
          با طراحی هایی که همیشه پخته بودن.
          شما بیا اف40 رو با کانتاش مقایسه کن،کانتاش بی نهایت زشته، ولی طراحی انقلابی و آینده نگرانه ای داره(حالا کار ندارم هوراچیو پاگانی جزو خوشگل ترینا میدونش)
          فرراری یه سری چارچوب هایی داره که نمیتونه به خاطر چنتا وز وز(درمواردی زر زر)رقبا زیر پا بذاره.
          مثلا 12تنفس طبیعی(#بوگاتی #مک‌لارن) صدای بی نظیر(سیستم اگزوز___#918)
          دور موتور(تا 10هزار عدد گذاری شده باشه،روی 8750ردلاین______#مرسدس)
          عدم ساخت کراس اوور (#لامبو،،، #پورشه)
          درهای پروانه ای.
          .
          .
          الان که میگم چارچوب منظورم این نیس که نمیتونه، 488توربوعه. و البته عالی.
          مهندسی فرراری اونجاس که از موتوراحتراقی.fxx k نهصد 900 اسب کشیده(6/3لیتر)و با کرس سیستمش 1050اسب.
          از موتور fxx Enzo 820اسب!
          عظمت فرراری اونجاس که برای رقابت با یه موتور وسط 12سیلندر 6/5لیتری 770اسبی
          یه موتور جلو 820 اسبی و البته با 6/3لیتر میفرسته.
          تلاشش برا حیثیت اونجاس که 16قهرمانی و یه رکود الان داره با لاستیک مدیوم تایم لپ میزنه باقلوا(به کوری چشم بدخواهش)
          هیچ‌وقت سعی نکنین با اسم یا هرچیزی از فرراری دربیفتین،چون حتما یه مثال نقض برای حرفتون داره فرراری،فرراری همه جا بهترینه.!
          افتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ELEMENTO

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          فراری کمپانی بزرگ و با عظمتیه ، قبول ، معلومه که هست.

          اما سعی نکن لامبورگینی و بوگاتی رو تحقیر و کوچیک کنی ،

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. مرتضی مقدم

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (163 ديدگاه)

        لطفا اون رابطه لگاریتمی افزایش درگ نسبت به افزایش سرعت رو میشه بفرمایید چیه و این رو از کجا آوردین دقیقا؟یه اتفاقی میفته در حین عبور از سرعت یک سوم سرعت صوت محلی به سرعت بیشتر و اون هم اینه که هوا که تا قبل از اون ب صورت سیال تراکم ناپذیر رفتار میکرده تدریجا از اون به بعد وارد حالت تراکم پذیر میشه و متاسفانه باید بگم خدمتتون بر طبق علم آیروداینامیک و مکانیک سیالات افزایش درگ تا رسیدن به ماخ یک (معادل سرعت تقریبی 1200 کیلومتر بر ساعت در سطح دریای آزاد)بصورت هموار و روی یک منحنی باشیب ملایم اتفاق میفته و روی ماخ یک (از ماخ 0.9 تا ماخ 1.1) شاهد جهش نیروی مقاوم هستیم و پس از عبور از این ناحیه درگ مجددا کم میشه و از منحنی قبل صوتی خودش تبعیت میکنه تقریبا.لطفا تصورات خودتون رو علمی جلوه ندین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Sina

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (811 ديدگاه)

      ببین خوشتیپ قبل از اینکه این همه مطلب بنویسی و فکر کنی خیلی تحلیلگر قابلی هستی یه کوچولو مطالعه کن اول بریم سراغ فراری لافراری که اسم آوردی این ماشین من عاشقشم اما بحث مقایسه که شد اوضا فرق میکنه این ماشین با قیمت یک میلیون پوندیش نمیتونه توی جاده روندش یعنی یک میلیون پوند میدی فقط واسه پیست مکلارن p1هم اونقدرا هم ارزون نیست 1.8میلیون پوند قیمتشه با توجه به مشخصات فنی ضعیف تر از شیرون این تفاوت قیمت شیرون منطقیه بعدش داخل p1 رو نگاه کن دکمه هاش صفحه نمایشش چیدمان داخلیش این کجاش شیکه!!!
      و میرسیم به کوئینگ زگ ؛ کوئینگ زگ قیافش از این بهتره !!!؟طراحی زیبایی تری داره
      عزیز من نوشته هات مشخصه از زیبایی طراحی چیزی نمیدونی شما اکثر برندهای لوکس رو نگاه کن طراحیی زیبا و گیرا و موندگاره که در عین شیکی و ساده ای خیره کننده و زیبا باشه نه اون چیزی که شما انتظار داری که قیافش شبیه شخصیتهای کارتونیه ژاپنی باشه از پشتش موشک در بیادو درهاش لیزری باشن و غیره نه عزیزم اینها طراحی واسه بچه های دبستانیه

      و در آخر این هم بگم بوگاتی تنها ماشینیه که علارقم داشتن سرعت و شتابی وحشتناک همه امکانات جانبی از کولر تا گرم کن و سیستم صوتی فلان و غیره و غیره رو داره چیزایی که اکثر سوپر اسپرت سازا واسه کم شدن وزن برشون میدارن و فقط هدفشون سرعته با یک برچسب قیمت خدا تومنی
      ساختن ماشینی مثل کوئینگ زک و هنسی و غیره که فقط خیلی سریع برن اما زیبایی و امکاناتی ندارن کار شاخی نیست اون یارو پاتروله تو گرند تورم پورش918 رو شکست داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمیدرضا

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (44 ديدگاه)

        Sina
        اول اینکه حرف مطالعه رو نزن چون اگه یه ذره می فهمیدی الکی شایعه پراکنی نمی کردی ؟
        آخه آدم عاقل لافرای مدل خیابانی نیست ؟ یعنی مجوز تردد نداره ؟ این حرف رو از کجات در آوردی ؟
        تنها مدل K FXX لا فراری مخصوص پیسته و حق تردد نداره
        بعدش اصلاٌ اینجا کسی بحث مقایسه توان فنی مک لارن / فراری و …. با شایرون داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        اینا تو بحث فنی اصلاً به هم می خورند ؟ یکشون 16 سیلندر کلاسیک و مابقی اکثراً هیبریدی ؟؟؟؟؟؟؟؟ این مقایسه رو از کجات در آوردی ؟؟؟؟؟؟
        در بابت زیبا دونستن شایرون نسبت به کونیخ زگ دیگه بحث سلیقه است و من مثل شما فتوا صادر نمی کنم که در غیر از نظر من حکم باطل و حرام باشه!!!!
        من به سلیقه ی هرکس احترام میزارم حالا شما میگی شایرون از رگرا زیباتره دیگه این سلیقه است و نظر شما ولی وحی منزل نیست که قطعیت داشته باشه
        ضمناً من بحث طراحی داخلی نکردم خودم از طرفدارای طراحی داخلی شایرون هستم طراحی داخلیش حرف نداره ( حرف حق رو باید گفت )

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ferrari zonda TDF

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        عاشق اون 29نفری هستم که به سینا لایک دادن.
        مرد مؤمن توکه میدونی اشتباهه حرفش چرا لایک؟؟
        و البته دیوانه آون آدمی هستم که به حمیدرضا دیسلایک داده.
        لافرراری قابل روندن توی خیابونه
        اصن شاید همه این لایک/دیسلایک ها کار همون یه نفر باشه
        مشخصه که فضای کامنت ها کاملا متعفن شده و به نظر من یه دلیل بیشتر نداره #___
        .
        ودرآخر یه ایرانی آخر یه بحث گفت:بله حق با شماس من نمیدونستم”
        مُرد died.
        اگر امثال شاهین احمدزاده و نویسندگان پدال که حرفشون برد داره قسمت کامنت هارو بهش اهمیت ندن و مطالب درست رو طی بحث ها نگن مسلما بازدید سایت ریزش میکنه و کیفیتش به شدت میاد پایین.
        بعضی موقع واقعا عصبانی میشم و میگم پدال بره به درک ولی چون برای این 4سالی که من از سایت و مطالبش استفاده میکنم،قدردان زحماتی که کشیده شده هستم،و احساس یه جور دِین میکنم.
        امیدوارم پیشنهاد من موثر واقع بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ELEMENTO

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          پسر جان
          کاش یه ذره توجه کنی

          کسی که در کامنت هاش مرتب تکرار میکنه اون رو از کجات درآوردی و … ، میخوای بهش لایک بدن ؟!؟

          اول ادب.
          مثل اینکه شما هم با این مقوله زیاد آشنایی نداری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ELEMENTO

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          کسی که به حمید رضا دیسلایک داده یا لایک به من ربطی نداره
          هر کس داده خودش میدونسته
          دلیلش هم همون جمله ای هست که 3-4 بار تکرار کرده
          من خودم با دیدن این جمله اولین کاری که کردم ، کوبیدن دیسلایک بود. 5 بار هم روش کلیک کردم تا مطمئن بشم دیسلایک رو گرفته.

          .

          اما این که میگی همش کار یک نفره ???
          از اون جایی که شما شدیدا فررررررراری هستی و من لامبورگینی ، حس میکنم منظورت شخص خاصی هست.

          پسر جان، یاد بگیر بزرگ باشی و بزرگ فکر کنی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. محمد

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (688 ديدگاه)

        فک کنم این بابا ی قسمت گرند تورو دیده ک تو اون قسمت لافراریو نمیشد تو یکی از کشورای اروپایی روند نمیدونم فک کنم انگلیس بود یادم نیس…
        عزیز.
        برو تو همین پدال بزن لافراری کلی برات عکس از تصادف ی لافرای وسط جادی برات میاره یکی چین یکی امریکا یکی فلان
        من از فراری خوشم نمیاد علیرغم عظمتش اما خوب دلیل نمیشه ک شر و ور بگیم
        بنظر من آدم بره ی Nissan GT-R و ی 911 و ی Zonda بخره اینقدر فلاکت نکشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Saied

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      دمت گرم. یه کم خندیدیم با نظرت. دوسته عزیز کجارو گرفتی. داری در مورد ابر اختراع ساخت بشر این مدلی نظر میدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Madjid

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تشکر ویژه از آقای قوام صفری.
    نکات مهم و جالب این مقاله ی زیبا رو اینجا خلاصه میکنم تا همه پی به عظمت بوگاتی ببرید.

    [ جایگزین مدل افسانه‌ای ویرون که آمده تا در زمانه‌ای که امثال مک‌لارن P1، پورشه 918 اسپایدر، کوئیگ‌زگ رگرا و فِراری لافِراری بی‌رحمانه در حال تاخت‌‌وتاز هستند، بار دیگر مقام سریع‌ترین هایپرماشین دنیا را از آن نام بوگاتی کند.] ?

    [ شیرون در نظر دارد “تاخت‌وتاز بی‌رحمانه” واقعی را به رخ همگان بکشد.]?

    [جایی که بقیه توقف می‎کنند، بوگاتی یک قدم دیگر برمی‌دارد.]?

    [شیرون آن‌قدر اعداد و ارقام قابل‌تحسین دارد که اگر این‌یکی نشد می‌توانیم سراغ موارد متعدد دیگر برویم.]?

    [تولید رسمی مدل جدید کمتر از یک ماه پیش در آتُلیه مولشهایم (Molsheim) با تنها 20 نفر نیروی کار متخصص آغاز شده و تمامی مراحل از صفر تا صد در همین مکان و توسط همین افراد پیش می‌رود]?

    [تمامی مدل‌های تولیدی پیش از تحویل نهایی به مشتری، راهی آزمایش‌های فوق‌العاده دشوار، پرسرعت و نفس‌گیر جاده‌ای به طول بیش از 350 کیلومتر می‌شوند تا از کیفیت تمامی قسمت‌ها اطمینان کامل حاصل گردد.]?

    [سامانه مذکور در هر دقیقه شصت هزار لیتر هوا را به پیشرانه می‌رساند تا از داغ کردن آن جلوگیری شود.]?

    [کلاچ شیرون بزرگ‌ترین و کاراترین نمونه مورداستفاده در خودروهای شهری تا به امروز است.]?

    [روی استفاده از فناوری هایبرید هم فکر کردیم اما در مقایسه با پیشرانه کنونی کارایی کمتری داشت و آن‌قدری که می‌خواستیم سریع نبود.]?

    [مالک می‌تواند در صورت تمایل، بدون هیچ‌گونه محدودیتی به شخصی‌سازی و ثبتِ سفارش‌های موردنظر خود بپردازد؛ البته به شرطی که تمامی استانداردهای کمپانی در بحث کیفیت و دوام را مدنظر قرار دهد]?[زمانی که پوسته فیبر کربنیِ بدنه آماده شد، آزمایش‌های لازم برای بررسی اتصالات آن با هسته یک تکه و شاسی صورت می‌گیرد و در صورت عدم مشاهده کوچک‌ترین ایراد، به اتاق رنگ می‌رود]?

    [بعد از حدود سه هفته کل فرآیند رنگ‌آمیزی به پایان می‌رسد]?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    محشر و قابل ستایش….?
    همیشه عاشقش بودم و ازش طرفداری کردم حتی اون موقع ها که گروهی از همه جا بی خبر و ساده اومدن و با کوینگ زک و هنسی مقایسش کردن❗❗

    این ماشین فقط یه چیز کم داره اونم تبلیغات و هیاهوهای هالیودیه خیلی از شرکتهای رقیبه
    البته نیازی هم نداره چون بجای دورغهابی هالیوودی شرکتهای رقیب این ماشین به واقعیت خودش متکیه اونی هم که لازمه فهم دونستن ارزش این ماشینو داشته باشه؛داره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. h112

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    پادشاه ماشین ها…مشخصاتش توی تصوراتم هم هیجان انگیزه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. shirko

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    بهترین سوپر اسپرت کل تاریخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      رگرا از نظر فنی سطحش بالاتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. madjid

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        صد در صد شیرون پیشرفته تره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ferrari zonda TDF

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      بهترین سوپراسپرت تاریخ فرراری f40هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حسین

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    با تنها 20 نفر نیروی کار متخصص آغاز شده و تمامی مراحل از صفر تا صد در همین مکان و توسط همین افراد پیش می‌رود. طبق اعلام کمپانی، تولد هر دستگاه شیرون پس از مرحله Configuration، حدود 9 ماه طول می‌کشد

    یاااااااااااااا حضرت عباس
    اقا ترکوندن

    ولی احترام این ابر سیستم مهندسی به کنار و قابل احترام
    ولی لامبو چنتناریو از نظر من طراحیش و خشونت طراحیش ، هیجان انگیز تره تا این خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سهيل

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    سقف آرزوهای من بی ام و ٣٢٠ همونو میخوام نه بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Kamran

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    انتخاب من همچنان کوئنیگزگ رگرا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. مهدی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    من واقعا نمیفهمم چرا تو هر مطلبی حرف فراری میاد وسط؟!
    بوگاتی هرچقدر با اصالت و پرابهت و هر صفتی که روش میذارن اما به نظر من نصف فراری هم تجربه نداره تو ساخت سوپراسپرت و البته به گفته خود کارشناسها هم بالاترین سطح فناوری رو فراری داره. خواهشا این مقایسه ها رو انجام ندین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. shirko

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اقا مهدی غیر از اصالت برند ، فراری در حد لامبورگینیم نیست چه برسه به بوگاتی !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..laferrari

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      فراسوی نیک و بد ، “فریدریش نیچه”
      مرد حسابی کل تاریخ بوگاتی رو به توان 10 برسونی به اندازه ی اسم انزو فراری ارزش نداره
      یه بوفالوی 2 تنی زمخت ساختن یه موتور 8 لیتری کواد توربو 16 سیلندرم انداختن روش هی داد میزنن : اسباب بازی ما از همه سریع تره.
      فکر نمیکنم تو دنیای خودروسازی مهندسی فراتر از فرمیولا وان بره ، به کمپانیای دیگه کار ندارم ولی فراری با اون عظمت و مهندسی که سال ها قهرمان بوده و الآنم عملکرد خوبی داره نمیتونه یه همچین چیزی بسازه ؟ بحث اینه که فلسفه متفاوته
      پورشه 918 مثل آب خوردن رکوردهارو در پیست های مختلف جابجا میکنه حالا بگو ببینم افتخار ویرون جز یه تاپ اسپید که هیچ ارزشی نداره چیه؟
      زمانی که شتاب 0-200 شیرون اونقدر سریع و اعجاب انگیز بود که تاپ اسپیدش عملا بدرد خورد اون موقع قبول میکنم که رکورد 500 کیلومتر در ساعت ارزش داره ، در غیر اینصورت فقط یک عدده
      خودروهای فراری یا لامبورگینی و حتی پاگانی فراتر از از اعدادن
      هر چند همین الانم بخوای لافراری رو با شیرون مقایسه کنی در شتاب اولیه و البته 0-300 کیلومتر در ساعت آنچنان تفاوتی هم ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دوست عزیز
        برو تاریخچه ی بوگاتی رو بخون ، بعد بیا اینطوری بگو.
        در مورد اسم انزو فراری نظر شخصی نده ! منم میگم کل تاریخ خودروسازی ح
        جهان رو به توان 100 برسن اندازه ی اسم لامبورگینی ارزش نداره ، حرفه دیگه ، هم میتونم بزنم هم تو. ( شوخی) ???

        البته نه حرف من درسته نه حرف تو.

        این جور کُری خوندن های بچگانه و تیکه انداختن ها جاش این سایت نیست. مگه استقلال پرسپولیسه که میگی تاریخ فلان ارزش فلان و … ؟!؟ بحث علمی کن.

        اول اینکه چرا از جیب پورشه 918 خرج میکنی ؟!؟??? دیدی لافراری خیلی وقت ها از جمله شتاب و تاپ اسپید حریف ویرون نمیشه رفتی سراغ پورشه ؟؟!؟??? از جیب فراری خرج کن عجیجیم .
        در ضمن ، رکورد های لافراری که قرار نیست تا ابد بمونن ، درسته ؟
        رکورد ها برای شکستن زده میشن.

        .

        صفر تا 300 شیرون 13.5 ثانیه هست. صفر تا 300 ادعایی لافراری 15 و ویرون 16.4 ثانیه.
        عزیزم ، بین شیرون و لافراری 1.5 ثانیه فاصله هست ??? بعد تو میگی تفاوتی ندارن !؟!؟؟؟??? تفاوت مگه باید چقدر باشه ؟ اگه اینطوره تفاوت 0 تا 300 ویرون 2005 و لافراری که کمتره !! تازه به نظر من 0 تا 300 لافراری از شیرون بیشتره. هیچ جا به 15 ثانیه نرسید.
        .
        .
        تاپ اسپید هیچ ارزشی نداره ????؟؟؟؟؟؟
        پس اونایی که 1 میلیون پوند واسه ویرون دادن و الان دارن 2 میلیون پوند واسه شیرون میدن عقلشون کار نمیکنه ???
        من و تو که جلوی مانیتور نشستیم خوبه بدونیم در چه حدی باید اظهار نظر کنیم .
        اگر بخوام مثل تو باشم منم میگم شتاب لافراری هیچ ارزشی نداره . اصلا میشه به ماشین 2 میلیون دلاری اینقدر فشار آورد ؟؟؟؟ 10 بار که این کار رو بکنی گیربکسش داغون میشه.
        .
        .
        .
        با احترام به دوستم میثم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Meysam..laferrari

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          ضمنا قسمت اول گرند تور رو هم ببین وقتی سه تا ماشین کنار هم قرار میگیرن پی وان و 918 انگار دو تا تیکه آشغالن در برابر الماسی درخشان به نام لافراری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ELEMENTO

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          داری زیاده روی‌ میکنی
          لافراری به چشم تو الماس درخشان میاد.
          ۹۱۸ هم به چشم من مثل الماس بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. سهيل

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بالاخره کدوم سرتره شیرون یا لافراری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      شیرون و رگرا یه پله بالاتر از لافراری، P1 و ۹۱۸ قرار می‌گیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      سهیل جان رفیق اینجا بعضی مواقع بحث ها قاطی میشه ممکنه بعضی دوستان رو به اشتباه بندازه
      رفیق لافراری و 918 و پی وان در یک کلاس خودرویی هستند
      بوگاتی ویرون رگرا اگرا شیرون و…. در کلاس بالاتر خودرویی هستندو اصلا رقیب هم محسوب نمیشن
      البته در بعضی از درگ های کوتاه ممکنه با هم رقابتی کنن اما در جاده های طولانی تر و زمانی که سرعت به بالای 350 کیلومتر برسه دیگه خبری از اون کلاس خودرویی پایین تر نیست ………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهدی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    جناب shirko نکنه فکر کردین اصالت از کره مریخ یهو میفته پایین و فراری از رو زمین برش میداره؟؟؟ خب برادر من لابد فراری بهترین مهندسی رو داشته که مدل های تولیدیش بعد از گذشت چندین سال با ارزش تر میشن و از هر 20 تا ماشین با ارزش تو مزایده ها 18 تاش فراریه!! ادم حرفایی میشنوه شاخ در میاره!! من و شما خیلی هنر کنیم و شانس داشته باشیم این ماشینها رو از نزدیک ببینیم اما چیزی که کارشناسهای اهل فن میگن اینه که سطح تکنولوژی فراری به مراتب بالاتر از بقیه هست. دوست داشتین منبع میدم خدمتتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز
      بوگاتی شرکتیه که 111 سال قدمت داره.
      اصالت بوگاتی بی نظیره.
      افتخارات هم تا دلت بخواد داره. یک سری به سایت رسمی بوگاتی بزن .

      در طول تاریخ چندین نفر به فکر احیای این شرکت افتادن ، چون از ارزشش مطلع بودن. مثل رومانو آرتیولی.

      در ضمن ، قیمت ملاک خوبی نیست ،
      چند وقت پیش آدامس جویده شده ی فرگوسن فکر کنم به 200/000 پوند به مزایده گذاشته شد. یعنی قیمتش هزاران برابر یک آدامس شیک میشه !
      حالا شما جویدن کدوم آدامس رو بیشتر دوست داری ؟؟!؟ ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. vahid956

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حالت idle چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      در جا کار کردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Saied

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ماشین نیست. صرفا یک عتیقه هست واسه به رخ کشیدن برتریه مهندسی . امید وارم که موفق بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    idle حالت خلاص کار کردن موتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    ۱۱۱ سال قدمت داره دلیل میشه که تجربه هم داشته باشه؟ شما ببین فراری چنتا محصول داده بیرون و بوگاتی چنتا؟ شما ببین فراری چنتا مدل ماندگار داره و بوگاتی چنتا؟ بوگاتی هر وقت ماشین ساخت ضرر داد و ورشکست شد و یکی به دادش رسید اما فراری افسانه میسازه تکنولوژی ارائه میده سود هم میکنه تک تک کارشناسها هم از لذت سواری محصولاتش حرف میزنن این یعنی تجربه بالاتر نسبت ب شرکتی مثل بوگاتی که همیشه لنگاش تو اسمون بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا