هایپرکار آفرود راموزا با موتور بوگاتی

مرکز طراحی CAMAL در تورین ایتالیا، تصاویری از آخرین پروژه خود با عنوان «راموزا» که یک هایپرکار هیبرید تمام‌چرخ متحرک است، منتشر کرده است. راموزا که در لهجه پیدمونتی ایتالیایی به معنای «مارمولک» است، به عنوان یک خودروی پرفورمنس درنظر گرفته شده که با توجه به سیستم دیفرانسیل AWD و ارتفاع از سطح زمین، قابلیت مناسبی در حالت آفرود دارد. برای پیشرانه این خودرو از یک موتور ۳/۵ لیتری V12 با چهار توربوشارژر استفاده شده که از بوگاتی EB110 به عاریت گرفته شده است. البته راموزا، شاسی و دیگر اجزایش را نیز از بوگاتی تأمین کرده است. قدرت موتور V12 از طریق یک گیربکس ۶ سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و این در حالی است که یک موتور الکتریکی در وسط، حرکت محور جلو را تأمین کرده و یک تنظیم دیفرانسیل AWD تشکیل داده می‌شود.

 CAMAL RAMUSA
CAMAL RAMUSA

تنظیمات سخت‌افزاری در این خودرو، در نهایت و به صورت ترکیبی، قدرتی برابر ۸۰۰ اسب‌بخار تأمین می‌کنند. با این حال، هنوز صحبتی در مورد آمار عملکرد راموزا نشده است. همچنین می‌دانیم که این خودرو دارای طولی برابر ۴۳۲۰ میلی‌متر و عرضی برابر ۲۰۲۰ میلی‌متر است. راموزا علی‌رغم فاصله ۲۵۰ میلی‌متری‌اش نسبت به زمین، همچنان از ارتفاع نسبتاً کمی (۱۳۰۰ میلی‌متر) برخوردار است و در آن از پوشش بدنه پلاستیکی و برخی بخش‌های بدون‌پوشش از جنس فیبرکربن استفاده شده است.

 CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar

 CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar

نکته جالب در مورد راموزا این است که در آن «کمل» از مدلی به عنوان پایه آن استفاده کرده که ۲۰ سال پیش تولید آن به پایان رسیده و در همین حال، در آن ترکیبی از یک طراحی جدید و طراحی اولیه به کار برده است. به نظر می‌رسد که فلسفه کلی پس‌زمینه این کانسپت به مدل «پارکور» از ایتال‌دیزاین، یعنی یک هیبرید بین یک «سوپرماشین» و یک «آفرود» شبیه باشد.

 CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
 CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar

 CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar
CAMAL RAMUSA AWD hybrid hypercar

در همین حال، باید به این موضوع اشاره کرد که «کمل» سعی دارد که یک نسخه تولید محدود از این کانسپت ۲ سرنشینه ارائه کند. در مورد استفاده از موتور EB110 در راموزا، باید گفت که به احتمال زیاد، یک پیشرانه متفاوت در مدل تولیدی به کار گرفته خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

12 دیدگاه

  1. فورد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قشنگه ولی شبیه ماشین های افرود نیست هم ارتفاعش پایینه هم لاستیکاش برای جاده است نه بیابون

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    موتور به این قدیمی میخواستی بگی منم 16 سیلندر دارم خوب میرفتی یک 12 سیلندر از المانی ها میگرفتی از اینم قویتر (با 4توربو یه موتور الکتریکی 800 اسب فقط باید وزن موتور بکشه)

    پاسخ
    1. mohammad
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      کلا حجمش 3/5 لیتره!به نظر که خوب میاد

      پاسخ
  3. mj
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    الان ماشینایی که از ایرانخودرو میان بیرون همنیقدره ارتفاعشون… یه عمری شاسی بلند سوار بودیم نمی دونستیم 😀

    پاسخ
    1. usa & japan
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      با پژو پارس میرم شکار ادعایی هم نیست…. رفتن خودشونو کشتن چی درست کردن!!!! خبر ندارن ما ماشین سدان داریم آفرودر با ارتفاعی در حد بلیزر که باهاش کوه میریم – جنگل میریم-لب دریا میریم- توبرف میریم-از وسط رودخونه رد میشیم و… تازه شهرداری های شهر های ما لطف میکنن و برای اینکه قابلیت های ماشین تست و یاد آوری بشه پل ها و سرعت گیر هایی میسازن که مرسدس بنز g63 amg 6*6 نمیتونه از روشون رد شه…بله!!!… اینجوریاست…

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل shahab
        shahab
        سوابق: (646 دیدگاه) ,

        دمت گرم حرف دلمو زدی تمام این جاهایی که گفتیو ما سمند رفتیم??

        پاسخ
  4. امين
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    موتور 3.5 لیتریو چطوری میشه 12 سیلندر طراحی کرد؟ قدرتش خیلی خوبه

    پاسخ
  5. moein
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    بحث موتور به کنار
    ولی واقعا خودروی زیباییه
    الحق که طراح رو دست ایتالیایی جماعت نیست 🙂

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    طراحی خوبی داره، ولی عالی نیست.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Mehdiii
    Mehdiii
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    این ایتالیا هم دیگه شورشو در آورده ها!!!!!
    بابا شما مگه کار و زندگی ندارین؟؟؟ همش ابر خودرو طراحی میکنن :))))

    پاسخ
  8. amin
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    این ماشین هم میخواد از کوه بره بالا هم تو نوربرگ رینگ زیر 6 دقیقه بره که مشخصه هیچ کدومو نمینوته حتی بد انجام بده
    مثل دوشخصیته هاست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.