بیوک اَوِنیه و بازگشت به دنیای خودروهای لوکس

نمایشگاه دیترویت 2015: درحالی‌که تا الآن مدل لاکراس (LaCrosse‌) پرچم‌دار محصولات کمپانی بیوک محسوب می‌شد، جنرال موتورز بار دیگر طرفداران این برند را به وجد آورده است و با ساختن سدان کانسپت اَوِنیه (Avenir) و رونمایی آن در نمایشگاه خودروی دیترویت 2015 همهٔ ما را شگفت‌زده کرده است. این خودرو در واقع نمونه تکمیل شده مدل‌های الکترا، ریویرا و پارک اوِنیو می‌باشد.

2015 Buick Avenir Concept
2015 Buick Avenir Concept

کلمه اَوِنیه (Avenir) در زبان فرانسوی به معنای آینده می‌باشد که به‌راستی توصیف کاملی از این خودرو است. این سدان بزرگ طولی معادل 520 سانتیمتر و عرضی معادل 193 سانتیمتر دارد و گنجایش چهار نفر را داراست. این خودرو از یک پیشرانه تزریق مستقیم نسل جدید V6 با قابلیت فعال‌سازی و غیرفعال کردن سیلندرها بهره می‌برد. بیوک هیچ اطلاعات دقیقی در رابطه با قدرت این پیشرانه مطرح نکرده است و امکان دارد با توجه به اندازه اَوِنیه از یک یا دو توربوشارژر در این خودرو استفاده شود که به عنوان گل سرسبد بیوک، استفاده از چنین پیشرانه‌هایی جهت تولید قدرت بیشتر از ارزش والایی برخوردار است.

2015 Buick Avenir Concept Detroit
2015 Buick Avenir Concept Detroit

هم‌چنین جنرال موتورز پیشرانه V6 با توربوشارژر دوقلو را نیز که از کادیلاک CTS-V اسپرت و ATS-V به عاریت گرفته شده است را در این خودرو به کار خواهد برد. قدرت این پیشرانه به وسیله جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌های خودرو توسط یک سیستم کلاچ دوگانه منتقل می‌گردد. در بخش تعلیق خودرو از یک سیستم قابل تنظیم توسط راننده و با نوسانات کم استفاده شده است که با چرخ‌های 21 اینچی مرتبط می‌شوند.

2015 Buick Avenir Concept
2015 Buick Avenir Concept

2015 Buick Avenir Concept
2015 Buick Avenir Concept

شاید بتوان گفت بیش از ویژگی‌های فنی اَوِنیه به ویژگی‌های ظاهری آن توجه شده است. برای مثال در بخش عقب کابین و مسیر سقف خودرو با ویژگی‌های متمایزی روبرو می‌شویم و هم‌چنین پیش آمدگی‌های (حدفاصل سپر جلو تا چرخ‌های جلو و حدفاصل سپر عقب تا چرخ‌های عقب) جلو و عقب خودرو کوتاه‌اند. از جمله ویژگی‌های برجسته دیگر این خودرو می‌توان به جلوپنجره آبشار مانند سنتی آن و نوار افقی‌ای که از لوگوی سه سپر بیوک می‌گذرد، اشاره کرد.

2015 Buick Avenir Concept
2015 Buick Avenir Concept

در رابطه با طراحی بخش جلوی خودرو، بیوک اعلام کرده است که این جلوپنجره برگرفته از کانسپت گربه وحشی (Wildcat) مدل 1954 می‌باشد.چراغ‌های اصلی جلوی خودرو که در کناره‌های آن تعبیه شده‌اند تمام LED اند اما تغییرات اصلی مربوط به عقب خودرو می‌باشند. عقب قایق مانند اَوِنیه ما را به یاد مدل ریویرا می‌اندازند. یک جفت چراغ عریض در عقب خودرو به‌کاررفته و تا کناره‌های خودرو ادامه یافته‌اند و خطوط سپر عقب خودرو و صندوق عقب همگی به یک نقطه ختم می شوند.

2015 Buick Avenir Concept Interior
2015 Buick Avenir Concept Interior

2015 Buick Avenir Concept Interior
2015 Buick Avenir Concept Interior

2015 Buick Avenir Concept Interior
2015 Buick Avenir Concept Interior

طراحی کابین اَوِنیه الهام گرفته شده از طبیعت می‌باشد. یک صفحه نمایش لمسی 12 اینچی که با نرم‌افزار به‌روز شده بیوک تحت عنوان IntelliLink به کار می‌رود، در وسط داشبورد به چشم می‌خورد که قابلیت اتصال به چندین دستگاه را داراست. این سیستم همچنین این امکان را فراهم می‌آورد تا راننده به دستگاه‌های موجود در خانه متصل شود و بر دوربین‌های امنیتی نظارت کند و توسط ریموت درب گاراژ را باز و بسته کند.

هم‌چنین برای تلفن‌های همراه، شارژر بی‌سیم و Wi-Fi 4G LTE از طریق OnStar در دسترس است. برای سرنشینان عقب نیز امکان استفاده از نمایشگرهای نصب شده بر روی صندلی‌ها فراهم شده است و دستگاه‌هایی را می‌توان از طریق پورت‌های USB مورد استفاده قرار داد و علاوه بر این برای تازه نگه‌داشتن هوای کابین از یک سیستم تصفیه یونی استفاده شده است. بیوک اَوِنیه کانسپت ثمره تلاش جنرال موتورز و گل سرسبد بیوک است که اگر به تولید نهایی برسد، افتخار بزرگی را نصیب دیگر برندهای لوکس جنرال موتورز خواهد کرد.

[jwplayer mediaid=”99707″]
[دانلود ویدئو]

مترجم: باربد حبیبی

38 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    این مطلبو هم پدال وهم خودرو بانک وهم وان کار وکاردات ای ار گذاشتن
    اصلا ماشین جالبی نیست

    پاسخ
    1. عارف
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      کماکان حسرت می خوریم و نگاه می کنیم!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ALIUnited
        ALIUnited
        سوابق: (135 دیدگاه) ,

        خوب اگه به ایران هم می اومد بازم حسرت می خوردیم که پولش رو نمداریم بخریم واسه من که اینجوریه شمارو نمی دونم

        پاسخ
      2. امیررضاFXX K
        سوابق: (26 دیدگاه) ,

        اخه به چیش نگاه کنیم و حسرت بخوریم واقعا باهیچ هایپری نمیشه مقایسه اش کرد یعنی درحد مقایسه با هایپرا نیست…

        پاسخ
    2. AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      معرکه ای به خدا…جمله اول چه ربطی داشت؟
      بعدشم به سفیته فضایی میگه جالب نیس!
      بعضی ها انگار مجبورن کامنت بزارن… :/

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل ALIUnited
      ALIUnited
      سوابق: (135 دیدگاه) ,

      5متر و 20 سانتی متر!!!!!!!
      مگه تریلیه .
      من که خیلی از خوشم اومد کلا بیوک کارش ساختن ماشین های گندس یعنی تقربا می شه گفت ماشین های آمریکایی همشون جثه ی بزرگی دارن بجز الکتریکی ها

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        اینو ساخته برای اون بنده ی خدایی که قدش 198 هست
        میگم بچه ها وزنش چقدر بود؟

        پاسخ
    4. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      چرا هست 4 ماتیک.دیگه ای از آمریکا انتظار زیادی نمیره.

      پاسخ
  2. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    هدف بیوک از این مدل تو کوتاه مدت بازار چینهاما تو بلندمدت میخاد رو دست رقبای بزرگ بازار بلند شه و این یعنی رونق دوباره صنعت خودروسازی جهان در عالی ترین رده تولیدی یعنی سدان های لوکس اندازه کامل :-)خیلی برای بیوک خوشحالم… این برند برای ما ایرانی ها خیلی خاطره انگیزه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل 4MATIC
      4MATIC
      سوابق: (1057 دیدگاه) ,

      دقیقا باهات موافقم بیوم می خواد بازار چین رو داشته باشه ولی الان بیشتر تو چین فولکس واگن سوار می شن تابیوک

      پاسخ
      1. شلبى
        سوابق: (563 دیدگاه) ,

        اينجورى نيست كه فقط فولكس سوار شن تا بيوك، بيوك هم فروش خوبى تو چين داره

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل فریا
        فریا
        سوابق: (687 دیدگاه) ,

        چی میگی آخــه ؟!!

        نمیدونم چی بگـــم بخدا !

        فروش برند لوکس رو با برند ارزان قیمت مـــقایسه میکنی ؟!!!!

        کامنتات خیلی جالبن 😉

        پاسخ
  3. had
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    از همه طرف زیبا و جذابه. کلاً من بیوک رو خیلی دوس دارم مخصوصاً طراحی های داخلیش خیلی خوشگله.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    ابروی هرچی کانسپته برده خداییش بااون جلوپنجرش

    پاسخ
  5. saeed.shariati
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    میخواستم به یه چیز جالبش تو کامنتم اشاره کنم اما دیدم همه جاش جالبه;-)

    پاسخ
  6. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    بسيار زيباست و برخلاف بعضى از كانسپت ها توليدش دور از ذهن نيست و به واقعيت نزديك،پشتش از جلوش امريكايى تره
    با وارد شدن كاديلاك و بيوك به اين كلاس خودرويى خلأ نبود امريكايى ها در اين كلاس پر ميشه
    فقط در متن نوشته شده استفاده از پيشرانه v6 با توربوشارژر دوقلو كه از cts-v به عاريت گرفته شده)) مگه موتور cts-v موتور هشت سيلندر 6.2 سوپرشارژر نيست ؟؟

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      شلبی جان همونطوری که تو متن نوشتم CTS V اسپورت و ATS V،باید گفت پیشرانه ی 3.6 لیتری با دو توربو هم تو CTS استفاده شده و هم ATS البته از سنوات گذشته اما الان که CTS V جدید موتور LT4 قدرتمند تری رو استفاده میکنه بیشتر تو ATS اون یکی موتور استفاده میشه.
      اما بازم میگم تو نسل های گذشته ی CTS V از اون 3.6 استفاده شده.
      ممنون از دقتت شلبی عزیز.

      پاسخ
      1. شلبى
        سوابق: (563 دیدگاه) ,

        ممنون باربد جان از توضيحت، ديگه داشتم از سايت پدال دلخور ميشدم كه از كانسپت فولكس واگن و اينفينيتى مطلب گذاشت ولى از بيوك نه كه شما زحمت اين مطلبو كشيدى و اونو روى سايت گذاشتى
        به نظرم اگه يه موتور هشت سيلندر هم براش در نظر بگيرن بهتر ميشه و رقابتش با رقباش در سطح بهترى قرار ميگيره، به هر حال اميدوارم كه به توليد انبوه برسه
        ارادت

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      3.6 twin turbo توی ATS-V و CTS VSport هـــست .

      CTS-V با CTS-Vsport فــرق داره .

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      موتور V6 مذکور الان هم توی CTS استفاده میشه نه فقط توی نسل قبلی .

      پاسخ
  7. مهران72
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    سلام.به نظر من که خیلی قشنگ شده.
    از نمای بغل به خصوص دماغه شبیه بی ام و سرس 4 یا شیشه،البته اگه صندقشو نبینید.
    در کل خوبه.
    این تکنولوژی از کار انداختن سیلندر ها فوق العادست.اگه یکم روش کار بشه میتونه نیاز آینده رو براورده کنه.

    پاسخ
  8. ناصر ساتیا
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    حال کردیم دمشون گرم فقط این جلو پنجرش مثل لیفان ارم شبکه 3داره اینو بگین عوضش کنن طراحی داخل وخارج 20 یه نظر از نمای پشت شبیه پانامرا میباشد جلوشم bmw

    پاسخ
  9. farzad
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    این روزا امریکایی های کولاک میکنن

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل علی
    علی
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    خدای ماشین خودشم بیوک و امریکا فقط باید احترام گذاشت وسکوت

    پاسخ
  11. Ghost
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    تو این کانسپتای اخیر این یکی واقعا عالیه ! /m\

    پاسخ
  12. رسول
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    واقعا محشره ادم اینو نگاه میکنه اس500 یادش میره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیر محمد
      امیر محمد
      سوابق: (280 دیدگاه) ,

      اس پونصد و این!!!! اس پونصد اینو قورت میده لاستیکشم باقی نمیزاره حتی اب هم روش نمیخوره خالی خالی میخورتش
      چراغاش میرزه به کل این ماشین

      پاسخ
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        امیرمحمد جان بنده هیچ ادعایی ندارم چه در مورد اونیه چه S500 اما هنوز هیچ مقایسه ای بین این دو صورت نگرفته شما این قدر با اطمینان صحبت میکنید.تکنولوژی به کار رفته در این خودرو کم چیزی نیستا!!!!!
        البته تنها بیوک نیست و بلکه در اصل کادیلاک برنامه هایی برای بنز داره.
        جسارت نباشه امیرمحمد جان ولی بنده ترجیح میدم در انتظار آینده باشم و به قول میلاد عزیز:
        آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.
        ارادتمندم

        پاسخ
  13. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    اگر بخايم منصفانه نگاه كنيم تو بعضى از قسمت هاش مثل كنسول وسط،طراحى صندلى ها و درهاى عقب،طراحى عقب خودرو و … از بعضى از مدل هاى بنز مثل S500 يا AMG GT الهام گرفته شده اما با اين حال براى من جالب و دوست داشتنيه،البته اگر با همين طراحى و كيفيت به خط توليد برسه!
    به نظر من بيوك با معرفى اين مدل ميخاد بازخورد مشترى ها رو در رابطه با بازگشتش به كلاس خودروهاى لوكس ارزيابى كنه و همچنين يه زبان طراحى براى خودش در اين كلاس به دست بياره

    پاسخ
  14. در آرزوی vanquish
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    پشتش خیلی زشت بود اما طراحی داخلیش معرکه است.

    پاسخ
  15. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    کاملا مشخصه رقیب سری 7 و کلاس اس هست.بیوک و جنرال موتورز باید خیلی سخت کار کنن و زمان و هزینه رو بخوبی صرف کنن

    پاسخ
  16. s.class
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    بابا دوستان تورو خدا یکم فکر کنید حداقل بعد یه چیزی بتایبید

    آخه s.class و این اصلا باهم قابله مقایسه ان؟؟؟؟آقارسول شمارو میگم….

    بابا بیوک با این تازه میخواد اگه بشه و بتونه لوکس سازی کنه حالا کو تا لوکس ساختن

    بیوک تازه میخواد اگه بشه شروع کنه درحالی که سالهاست که دیگه رو s.class بنز ماشینی نیومده و نمیاد اگه هم بیاد بازم نمیتونه ارزش معنویه s.class رو داشته باشه

    و…………..

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      دوست عزیز برند با تجربه ی بیوک از قدیمی ترین برندای لوکس ساز آمریکا و جنرال موتورزه.رقابت با بنز اس کلاس برای بیوک دور از ذهن نیست.نمیدونم ارزش معنویه دیگه چه صیغه ایه!
      ولی بازم میگم من منتظر رقابتشون هستم و الان نظری نمیدم و در واقع چنین اجازه ای رو هم به خودم نمیدم که از روی تعصب حرف بزنم.

      پاسخ
  17. سهیل
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    بدجوری
    شبیه لاک پشته!!

    پاسخ
  18. Amir buick
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بیوک یک برند خیلی باسابقه در امریکا و حتی در دنیا هست و توانایی اینو داره که بتونه با برندهایی مثل بنز و بی ام و رقابت کنه همانطور که در گذشته ثابت کرده خودرو سازان امریکایی مثل جی ام در دهه ۵۰ ۶۰ و ۷۰ میلادی به جرات میشه گفت تمام بازار خودرو رو در کنترل خودشون داشتن ولی بعد از دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بعلت مدیریت اشتباه و تغییر معیار های طراحی باعث افت فروش ومحبوبیتشون شد بعلت کوچک شدن تدریجی سایز خودروها و ضعیف تر شدن انجین ها که از یک خودروی امریکایی انتظار نمیرفت ولی بعد از شروع قرن بیست و یکم به این ضعف توجه شد و باعث چرخش مسیر کمپانی ها به مسیر گذشته شد ولی بعلت بحران مالی در سال ۲۰۰۸ کمپانی ها نتونستن بخوبی به دوران اوجشون برگردن و طی چند سال گذشته حرکت هایی صورت گرفته که نشون میده به ارامی دوباره خودروسازان امریکایی دارن به دوران اوج خودشون نزدیک میشن.
    اون بک گراندی که همه از ماشین های امریکایی توی ذهنشون دارن ابعاد بزرگ ،انجین های پر قدرت و حجم بالا و زیبایی و ابهتشون هستش و دور شدن از این مسیر یعنی شکست خودروساز امریکایی پس در نتیجه دوستانی که نظر میدن اینها رو مد نظر داشته باشن و لطف کنن از روی قصد و غرض نظر ندن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.