ملاقات با یانکی‌های فناناپذیر: بیوک و کامارو

نسل جدید، از خودروهایی پر از امکانات و تکنولوژی با چهره‌های عجیب و غریب و بعضی هم کوچک و جمع‌وجور استقبال می‌کنند، ولی هنوز کسانی هستند که با وجود هرگونه مشکل اقدام به بازسازی و نگهداری از نسلی می‌کنند که شاید حتی در کوچه و خیابان‌ها هم جایی برایش نباشد چه برسد به دل جوانان.

کامارو و بیوک
هر دو خودرو با صدای وحشتناکی وارد محل قرار شدند هیبت و زیبایی هر دو چنان بود که از دختر و پسرهای اواخر دهه 80 هم دل‌فریبی می‌کرد قبل از توضیحات در مورد خودروها این مطلب را ذکر کنم که هر دو خودرو در حال انجام تعمیرات و بازسازی بعضی از اجزا بودند و قابل ذکر است، دوستانی که مایل به داشتن خودروهای کلاسیک هستند بدانند تمامی قطعات بکار رفته در این خودروها باید فابریک خود خودرو باشد در غیر این صورت از حالت کلاسیک خارج خواهد شد. (مثال: تعویض رینگ‌های جدید و بزرگ کرومی با رینگ‌های فابریک اصلی مدل موردنظر). تمامی قطعات این خودروها در ایالات‌متحده هنوز تولید می‌شود و با کمی کنکاش و صرف هزینه‌ای نامشخص در کشور قابل دسترس می‌باشد

بیوک و کامارو

مشخصات فنی بیوک Skylark

بیوک ایران 1365 پارس‌خودرو (اسکای لارک)
این خودرو در ایالات‌متحده به نام چکاوک معروف بوده و تولید این مدل تا سپتامبر سال 1978 با 3 پیشرانه در آمریکا
ادامه داشت موتور خودرو با حجم 5.7 لیتر 8 سیلندر وی شکل با بدنه‌ای بزرگ چهار درب سدان محسوب می‌شود.
که با وزن 1578 کیلوگرم شتابی معادل 10.5 ثانیه از 0 تا 100 را دارد و البته با این حجم و وزن و شتاب مصرفی نزدیک
به 18 لیتر در هر 100 کیلومتر البته درون شهر، توان تولیدشده این مدل حداکثر 175 اسب بخار با حداکثر سرعتی معادل 185 کیلومتر بر ساعت

بیوک ایران اسکای لارک

بیوک ایران اسکای لارک
داخل کابین بیوک ایران
اتاق بسیار بزرگ و جادار است صندلی‌ها پس 30 سال همچنان سالم و نرم و راحت مسافران را در آغوش می‌گیرند، برای سرنشینان جلو جای پا و فاصله تا سقف فراوان است برای سرنشینان عقب کمی کوچکتر، آن هم به خاطر فرم صندلی‌ها و سقف خودروست.

بیوک ایران اسکای لارک
این مدل در جای خودش کم از امکانات نیست سیستم تهویه خوب (کولر و بخاری) و حتی مکنده و دمنده برای سرنشینان عقب هر چهار شیشه برقی و با کنترلر مرکزی توسط راننده با شیشه‌های سولار، درب‌های جلو دارای کلید مخصوص قفل درب و قفل مرکزی کمربندهای ایمنی سقفی که به راحتی باز و بست می‌شوند که تمامی این‌ها نوید یک سفر راحت و ایمن را به شما می‌دهد.


آزمون رانندگی
پشت فرمان می‌نشینم سوئیچ خودرو را درون شیار پشت فرمان قرار داده کمی می‌چرخانم با صدای زنگ عجیبی متوجه می‌شویم که برق وارد مدار
شده است و سوئیچ باز است شاید به‌جرئت باید گفت فاصله چرخش سوئیچ تا استارت به‌اندازه چند میلی‌متر است و در کمتر از 2 ثانیه این غول خفته
بیدار می‌شود دنده اتوماتیک خودرو را از حالت پارک خارج کرده و در حالت درایو می‌گزارم ترمز پایی را که بیشتر در خودروهای 2012 به بعد
می‌بینیم می‌زنم با کمی نیش گاز دماغه بلند می‌شود شتاب خودرو عالیست و مهار کردن خودرو کمی سخت مخصوصاً اینکه آینه‌های این هیولاها بسیار
کوچک هستند خودرو را در مسیری مستقیم تست می‌کنیم بسیار پرقدرت شتاب می‌گیرد تعویض دنده کمی تکان به خودرو می‌دهند ولی آزاردهنده
و شدید نیست ترمزها هم خوب عمل می‌کنند تکان‌های داخل کابین به لطف سیستم تعلیق و کمک‌های فوق‌العاده بسیار کم است.


بیوک را پارک می‌کنیم و به سراغ برادرزاده شرورش می‌رویم.

مشخصات فنی شورولت کامارو

شورولت کامارو
این خودرو در ایالات‌متحده عنوان بهترین خودرو را از اکتبر 1977 تا 1978 از آن خود کرد.
سبک و سیاق خودرو کوپه اسپرت فست بک و دیفرانسیل عقب بوده و نسخه دوم کامارو زد 28 می‌باشد. موتور خودرو تولید شرکت جنرال موتور با کد 350 با حجم 5.7 لیتر 8 سیلندر وی شکل با دماغه‌ای بزرگ دو درب هر جا که باشد ناخودآگاه همه را به خود جذب می‌کند.

شورولت کامارو Z/28
با وزنی 1610 کیلوگرمی شتابی معادل 9.3 ثانیه از 0 تا 100 را دارد و البته با این حجم و وزن مصرفش نزدیک به 18 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حداکثر توان تولیدی کامارو 188 اسب بخار، باک بنزین 79 لیتری را پر می‌کنیم تا این کوپه بتواند به حداکثر سرعت 166 کیلومتر دست پیدا کند.

شورولت کامارو Z/28
داخل کابین شورولت کامارو
درب را باز می‌کنیم شاید به‌اندازه یک آدم بالغ اندازه درب باشد داخل که می‌نشینیم همه چیز تغییر می‌کند خیلی جمع و جورتر بوده و انگار فضایت کم است در را به‌سختی می‌بندم بسیار سنگین است فضای سر و پا کافی است ولی انگار خیلی از خودروی سدان کوچک‌تر است عقب هم جای کمی دارد از امکانات هم خبری نیست بخاری و یک نوار بسیار نازک که دور تا دور شیشه جلوی خودرو نقش آنتن رادیو را بازی می‌کند که بسیار ماهرانه درون شیشه فابریک این کامارو نصب شده است.

شورولت کامارو Z/28


آزمون رانندگی
کامارو هم مانند بیوک با اندک اشاره‌ای روشن می‌شود صدایش زیباست این مدل هم مانند بیوک از گیربکس اتوماتیک 3 دنده استفاده می‌کند مانند خودروی قبلی گیربکس را از حالت پارک به درایو برده بعد ترمز پایی و ناگهان از زمین کنده می‌شود در مسیرهای مستقیم چنان زوزه‌ای می‌کشد که تمامی خودروهای جلویی و عابرین در جای خود می‌ایستند تا گذر این شهاب زمینی را نظاره کنند چنان قدرت خودرو بالاست که اگر در جایی فقط به‌اندازه 300 سی‌سی آب روی زمین باشد ماشین وحشتناک در جا می‌زند به‌هرحال کار هر کس نیست کنترل این خودرو.


نتیجه‌گیری
استفاده از این خودروها را به کسی پیشنهاد نمی‌دهم مخصوصاً در شهر بسیار کار دشوار و پرخطری است ولی نگهداری از این نوع مجموعه‌ها البته با صرف هزینه‌های سنگین می‌تواند کمک بزرگی برای حفظ میراث دنیای خودرو باشد.

بیوک و کامارو
در انتها از مالکین محترم خودرو آقایان سلطانلو و حسینی که برای تهیه این گزارش من را یاری نمودند و همچنین نگهداری و حفظ این نمونه‌های باقی مانده در کشور تشکر می‌کنم.


تهیه گزارش: سینا سندی
عکس: سینا سندی
این گزارش اختصاصی برای مجله پدال تهیه و تنظیم شده است.

23 دیدگاه

  1. tv
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    آقا سینا دمت گرم دل مارو شاد کردی …
    چیزی که هست دوستی که صاحب کامارو ه اصلا درست ازش نگه داری نکرده ، همونطور که میبینی دستگیره داخلی سمت راننده نیست … این کامارو ال تی ه نه زد 28 … ترمز دستی همه امریکایی ها اینجوری ه که دسته زیرداشبورد ازاد می کنی بعد پدال پایی رو یواش به سمت بالا ازاد می کنی … کد موتور که مثلا 350 نوشته شده منظور 350 اینچ مکعبه … که اسم موتورو رو از رو حجم موتور انتخاب می کردن

    پاسخ
    1. فورد
      سوابق: (283 دیدگاه) ,

      یادش بخیر سال 82بیوک داشتیم با سرعت 140 تا لاستیک جلو ترکید اصلا متوجه نشدیم صندلی هاش راحت بود امنیتش عالی بود هیچ وقت صدای موتور خورجینیش یادم نمیره

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (790 دیدگاه) ,

    بسیار ممنون از مقاله خوب شما.(کامارو ایشون Z/28 نیست!) دوستان اهل فن میشناسن Z/28 رو.
    منو یاد بیوک و کامارویى که داشتم انداخت مال من 64 سفید و 74 قرمز بود
    اما چندتا مورد درباره متن و اشکالاتش:
    مورد اول درباره توان بیوک اسکاى لارک: توى تمام منابع خارجى توان این خودرو 165 و خیلى کم 168 اسب بخار اعلام شده و مصرف سوخت 16 در شهر و 12 براى جاده.
    شتاب اعلامى درسته اما حداکثر سرعت بیوک(خیلیا با بیوک 200 تارو رفتن به راحتى)
    وزن بیوک به صورت دقیق 1565کیلوگرم براى نمونه اتوماتیک هست.
    راستى اون تکان مال تعویض دنده میتونه از خوب نبودن فیلتر روغن گیربکس یا ضعیف بودن کیت گیربکس یا این جور موارد باشه وگرنه بسیار نرم دنده عوض میشه.
    راستى بیوک به صورت فابریک فقط آینه راننده داره.ایشون خودشون آینه شاگرد رو از برادرشون یعنى شورولت نوا گرفتن.
    کامارو: توان شورولت کامارو 1987 دقیقا 185 اسب بخار هست.مصرف سوخت کاملا صحیح ولى شتاب و سرعت رو اشتباه اعلام کردین. شتاب این خودرو بسته به کد دیفرانسیل(10:41-11:41-13:41-15:41) بین اعداد 7.1-8.3 ثانیه هست با حداکثر سرعتى بازم بسته به دیفرانسیل بین 178 تا 217 کیلومتر بر ساعت.(مشخصات Z/28)
    نشانه هاى کامارو Z/28: دوخت نخى کلفت فرمان و اسکوپ و هود روى کاپوت که حالت مثلثى و تورى داره. ترکیب رنگ ٢ تایى و کیت بدنه. هواکش روى گلگیر دندونه دندونه مانند براى مدل 78.
    گیربکس مدل Z/28 هم ۴ دنده اتوماتیک هست و خوب شیشه برقى و کولر و قفل مرکزى و … هم داره.

    شرمنده اگر طولانى شد.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (790 دیدگاه) ,

    این کامارو مدل 1979 هست(توى اون سال داشبورد تغییر کرد)که ضعیفتر از 1987 شد به دلیل بحران ها(حدود 5-10 اسب بازم بسته به مدل)

    پاسخ
  4. l[dn
    سوابق: (457 دیدگاه) ,

    با تشکر از شما باید بگم که اولا این کاماروی z-28 نبود و دوما رینگ ترنس ام روش بود در نتیجه اصلا کلاسیک هم نیست و به نظر من کادیلاک فیلت وود و پونتیاک ترنس ام اسطوره های با ارزش تری به نسبت این دو خودرو هستند

    پاسخ
  5. سینا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با سلام و تشکر از نیما و TV عزیز و خیلی ممنونم از اینکه اطلاعات بنده رو کامل کردین
    فقط لازم دونستم چند نکته رو یاد آور بشم
    1-بنده در حوضه خودروهای کلاسیک اطلاعات بصورت حرفه ای ندارم
    2-تمامی اطلاعات از خود دارندگان خودرو گرفته شده بود ولی با این حال با اطلاعاتی که خودم داشتم و پرس و جو فهمیدم که صحیح ترین است
    3-کامارو مورد آزمایش ال تی نیست چون ال تی 3 مدل 350 داره که به ترتیب در سالهای 73،74،75 تولید شدند مدل 73که اصلا این شکلی نیست مدل های 74 و 75 تماما یا موتور توربو داشتند یا 4 سرعته بودند یا موتور 305 و 250 و هم از نمای پشت کاملا متفاوت هست مخصوصا چراغهاش
    4-در مورد نگهدارندگان خودرو شما فرمودین خوب نگهداری نشده است هر دو مدل خودرو در حال بازسازی و رفع عیوب هستند و چون هزینه بالایی دارند کمی به کندی پیش میرود.
    5-در مورد رینگ ها هم بله رینگ های خود کامارو هر 4 حلقه دزدیده شده بود و با رینگ پونتیاک تعویض شده البته به گفته مالک خودرو در حال گشت گزار جهت خرید رینگ فابریک است
    باز هم از ریز بینی شما دوستان ممنونم این نشون میده خیلی ها عاشق خودرو هستند و من سعی می کنم دقتم را بیشتر کنم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Nima
      Nima
      سوابق: (790 دیدگاه) ,

      خواهش میکنم داداش.
      جواب بند ها:
      ١. منم بیشتر علاقم به آمریکایى ها هست و کمتر دنبال بقیه رفتم ولى خوب رفتم
      ٢.اطلاعات دریافتى از دارندگان میتونه سند باشه ولى به شرطى که واقعى باشه! تاپ اسپید ١۶۶ واقعا نمیتونه مال کامارو باشه ولى شتاب درسته. توان هم توى خیلى منابع میشه دید که کامارو 1979 که مال ایشون باشه حداکثر توان 165 اسبى داره ولى ایشون کیت MSD من توى ماشین دیدم ولى باز 188 عدد قطعى نمیتونه باشه!
      ٣.منم موافقم که ال تى نیست چون ال تى مدل لوکس کامارو هست و شیشه برقى و قفل مرکزى و عدم باله عقب و زهکشى چراغ و … از امکاناتشه.
      اما در مورد تیپ بندى ها: کامارو از 1967 تا 2012 هرگز از حالت اتمسفریک یا تنفس طبیعى خارج نشده. اون کد سرى ساخت شناسایى موتور هست که بش turbo fire میگن یا یه نسل دیگه hydramatic هست. کامارو از 1970-1981 توى این نسل تولید شده که 1970-1973 بیشتر شبیه هم هستن با چهار چراغ عقب گرد و بعد از اون همون سپر فلزى هاى بزرگ هستن از 1974-1977 و از 1978 تا 1981 سپر فایبرگلس داشتن.
      گیربکس ها هم به اسن صورت بوده براى این نسل 3 دنده اتو و 3-4 دنده دستى که یه نمونه اتوماتیک 4 دنده هست مخصوص کامارو Z/28 با کد 350.
      ۴. بله همین طوره اشاره کردین.(البته من ایراد نگرفتم)
      ۵.این رینگ ها مال ترنس ام 1991 هستن و فابریک 78 واقعا کمیابه ولى 74-77 راحت پیدا میشه.

      پاسخ
        1. tv
          سوابق: (199 دیدگاه) ,

          همین جایی که اقا نیما ادرس دادنو نگاه کنید ، مدل زد 28 بغلش و پشتش و روی قاب دور پنجرهای جلو حتما نوشته زد 28 ، یه خط سه رنگم دور ماشین کشیده میشده که باز کاماروی دوستمون اونونداره … کاپوت جلو طرح هود اسکوپ داره که باز م میبینیم نیست
          http://www.automobile-catalog.com/photo/1979/206615/66395.html

          این جلوی z28
          http://www.sunsetclassics.com/1979-camaro-z28/images/1979-camaro-z28-body.jpg

          اینم مدل برلینتا(همون ال تی خودمون)
          http://www.flemingsultimategarage.com/galleria_images/926/926_main_f.jpg

          که میبینید lt عین ماشین دوستمونه
          حالا برسیم به اینتریر :
          این داخل برلینتا ست

          http://0101.nccdn.net/1_5/251/2e0/17e/24937_1399221760_47_24937.JPG

          http://www.cars-on-line.com/photo/54700/79chev54729-3.jpg

          داخل z28
          http://www.smalltowndjs.com/images/1979-camaro-interior-343-1979-camaro-z28-interior-1000-x-715.jpg

          http://bloximages.chicago2.vip.townnews.com/fltimes.com/content/tncms/assets/v3/editorial/5/5c/55c4be7e-e985-11e2-8f69-001a4bcf887a/51dd986554825.image.jpg?resize=540%2C405

          تمام امکاناتی مثل شیشه بالابر برقی ، تهویه ی اتوماتیک ، اینه ی برقی و صندلی برقی اپشنال بوده وقابل سفارش رو هر تیپی بوده ،شما باید ببینید کدوم نمایندگی ماشینو سفارش داده و با چه آپشنی … (هستن مدلایی که حتی بخاری ندارن )
          این دوتا کیتم بیشتر مربوط به ظاهر بیرونی وقدرت و نوع موتور ، قطعات سرسیلندر و این جور چیزا بوده

  6. داج توماهاک
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    امریکا خوراک تولید خودروهای عضلانی و قدرتی

    پاسخ
  7. ارمان
    سوابق: (994 دیدگاه) ,

    یادش بخیر بیوک رو سوار شدم ادم احساس میکرد گنگستر شده و کلی حال میداد سوار شدنش پشتش هم که پاتو درازم کنی بازم جا هست به هر حال بعد این همه سال هنوز یه گیر بوکس اتومات 3 دنده هم نداریم . خسته نباشن دوستان در تولید و صنعت کلا همه چیز

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    انصافا زحمت کشیدی آقا سینا. دمت گرم.

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    دهه 60 و 70 اوج دوران آمریکایی ها بود(موتورهای حجیم و پر قدرت)…بعد ازون افول کردن و در برابر اروپایی ها حرفی برای گفتن نداشتنتا چند سال اخیر…..ولی الان دوباره دارن اوج میگیرن..و نسل جدید خودروهاشون پیشرفتهای زیادی کردن…حجم موتورا کم شده…مصرف بهینه شدهسیستم ها بروز اضافه شده…و دیگه بوی پلاستیک نمیدن!!

    پاسخ
  10. سینا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    نیما جان مرسی از اطلاعات دقیقت و راهنمایی هات سعی میکنم حتما ازشون استفاده کنم

    پاسخ
  11. ali
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    دوتا ماشین واقعا باحالن که خیلی دوستشون دارم ولی هر کدوم تو یه وادی اند و نقطه اشتراکشون یه چیز عزیز به اسم جی ام هستش
    کامارو که دیگه قابل بحث نیست بیوک هم که درسش رو الحق که خوب پس داده و هنوزهم ماشین زیر پای خیلی هاست
    خوشبختانه هر دو دارن به سازی میشن و همینجا یه ای ول به صاحابهای عزیز این دو ماشین زیبا میگم که دارند این دو جواهر رو نگهداری میکنند
    ایشالا بازسازی شوی نوای من هم تموم شه و نشون بدیم که هنوزهم دود از کند بلند میشه

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام عمر این امریکایی های پر مصرف تمام شده فقط درد ذوب میخورن تعصبی برخورد نکنید مصرف بسیار بالا تازه اگه موتور سالم باشه اگه ماشین تک کار کنه یا دور سوپاپ ها گشاد باشه مصرف شده صدی 35 هر روزم در تعمیرگاهی همیشه ماشینت روعن روزی داره از سرعت 100 به بعدم ترمز نداری من خودم امریکایی داشتم فقط داستان تعصبی شده برای زمان خودشون خوب بودن برا الان سرطان هستن

    پاسخ
    1. tv
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      دوست عزیز ، اولا این خودرو ها با استاندارد 40 سال پیش ساخته شدن ، بعد از خیلی از تولیدات امروز کشورمون پیشرفته ترن ، این حرف شما در مورد مصرف بالا رو قبول دارم( مرد مومن 40 سال پیش ساخته شده) ، که اینم قابل حل شدنه ، بااضافه کردن کیت های ادل بروک ، افزایش توان و گشتاور و هم چنین مصرف خیلی خوبی خواهی داشت که هیچ کسی تو خیابون نمیتونه باهات رقابت کنه و حرفیت تنها ماشینای میلیاردین

      گشاد شدن سوپاپ خیلی کم اتفاق میفته (محض اطلاع که اول فکر و تحقیق بعد حرف زدن) ولی گشاد شدن رینگ شایعتره ، که اینا همش به شرایط نگهداری ربط داره … که اون چیزیم که شما سوارش بودی فقط سواری داده که هر چیم باشه داغون میشه ( بوگاتیم باشه خراب میشه)
      دوست خوب من بوستر ترمز ماشین امریکایی تاحالا از نزدیک دیدی؟! میدنی چقدر بوست تولید میکنه ؟! یا دیسک ترمزشو؟ بغیر از ماشینا ی روز چند صد میلیونی من جای دیگه ای همچین چیزایی رو ندیدم

      من خودم کادیلاک سویل 78 وارداتی داشتم ، که هر چهار چرخش دیسکی و دیسک ها جلوش با فن خنک کننده بود به صورت فابریک … اندازه ی دیسکشم اندازه کل چرخ پراید بود …

      پاسخ
  13. ali
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    در مورد موتور 350 که عشق منه صحبت شد بگم که همانطور که دوستان امریکایی باز میدونند انجین 350 بسته به سال ساختش قدرتش فرق داره
    مثلا 350 ای که 1969 استفاده میشده نزدیک به 370 اسب قدرتش بوده اما 350 که سال 1978 استفاده میشده 165 اسب بوده
    این دلیلش اینه که 350 بالای 10 نوع سر سیلندر و میل سوپاپ و لوازم مختلف داشته و در هر دوره بنا بر شرایط حاکم از اونها استفاده میشده
    همین موتور بیوک که میبینید که موتور 350 شورولته و برای بیوک نیست با یکم تقییرات میتونه راحت 300 اسب قدرت بده و پتانسیل وحشتناکی داره
    در ضمن موتور 350 بیوک دلکوش جلو هست و 350 شورولت دلکوش پشت کاربرات هستش اینو برای عزیزانی میگم که ممکن هست ندونند

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    اطلاع دقیقی از تاپ اسپید کامارو ندارم ولی محال ممکنه 160 تا بیشتر نره مگه خودروی مورد برسی معیوب بوده باشه
    جالب بود دیروز یه شورلت دیدم نوا 6 بود گذاشته بود برا فروش قیمت هم 10 زده بود برا سال 60 نکته جالب و قابل تامل این بود پشتش زده بود شورلت ایران
    یعنی من این کلمه رو با کل ساختار مدیریتی و کاری حال ایران عوض نمی کنم

    پاسخ
  15. genius
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    آخه چرا داغ دل ما رو تازه میکنی پدال!!!پارس خودرویی که روزگاری این اسکای لارک دلبر رو تو خطوط تولیدش مونتاژ میکرد حالا کاسه گدایی جلوی برلیانس گرفته و دل خوشه به مونتاژ H320 و وانت ریچ و هایس های کپی و…!!!!
    هرچند با معیارهای امروزی این خودروها دیگه واقعا کلاسیک شدن و بدرد مصرف روزمره نمیخورن اما اگر سطح مقایسه رو ببری به سالی که اینها خلق شدند کاملا درک میکنی که با چه اعجوبه هایی طرف هستی هرچند امثال من هنوز هم صدای غرش این یانکیها را عاشقانه دوست دارند!

    پاسخ
  16. مهدی
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    من نوا چهاردر داشتم الان هم نوا کوپه دارم هم کامارو ولی نفهمدیم شما چطور سوار بیوک شدین که میگین کابینش بزرگ و جادار و راحته؟ اول اینکه به خاطر قابل تنظیم نبودن صندلی جلو معمولا بیوک و نوا اصلا راحت نیست دوم اینکه صندلی عقب هم تقریبا اندازه ۲۰۶ جا داره و سوم اینکه به خاطر نیم شاسی بودن کلا ماشین نرمی نیست! من همین الانش هم امریکایی سوارم اما باید انصاف هم

    پاسخ
  17. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    عموم یدونه ایمپالا 1978 داره.ادم وقتی میشینه توش حس میکنه باید خلافکار بشی و پلیس بیوفته دنبالت در حالی که داری اهنگ راک دهه 60 و 70 گوش میدی.کابین ماشین فوق العاده نرم و کم سر و صداست و از اون موقع وقتی سوار سمند خودمون میشم حس میکنم چیزی به نام ضربه گیر و. کمک فنر نداره.خیلی طرفدار کلاسیک های امریکایی نبودم اما از 3-4 ماه پیش که سوار ایمپالا شدم واقعا متوجه شدم که چرا 40 سال پیش امریکا رو پادشاه خودورسازی دنیا میدونستن و از طرفدارای سرسخت این خودروهای کلاسیک شدم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.