بیوک

مشاهدهٔ نسل جدید بیوک ریگال GS در چین

دوران حیات بیوک ریگال به دو بخش قدیم و جدید تقسیم می‌شود. برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ با معرفی یک سدان نیمه لوکس بزرگ توسط بیوک، نام ریگال متولد شد. بدین ترتیب تولید این خودرو در دو نسخهٔ سدان و کوپه طی چند ده سال و چند نسل ادامه یافت؛ اما تولید نسل چهارم این ماشین در سال ۲۰۰۴ بدون معرفی جایگزین یا نسل جدید متوقف شد و برای چند سال خبری از ریگال نبود تا اینکه در سال ۲۰۰۸ بیوک با معرفی نسل پنجم این خودرو، نام ریگال را مجدداً احیا کرد؛ اما نسل پنجم ریگال در اصل همان اوپل اینسیگنیا بود که در ایالات‌متحده با برند بیوک و نام ریگال عرضه شد و بنابراین ریگال به یک سدان کامپکت نیمه لوکس تبدیل شد.

نسل نخست بیوک ریگال

تولید نسل نخست اینسیگنیا و نسل پنجم ریگال تا امسال ادامه داشت تا اینکه سرانجام جنرال موتورز نسل دوم اینسیگنیا را معرفی نمود و چندی بعد بیوک هم آن‌را به‌عنوان نسل ششم ریگال در آمریکا رونمایی کرد؛ اما ریگال در دوران جدید خود، در یک نسخهٔ اسپرت و قدرتمند هم عرضه می‌گردد که ریگال GS نام دارد. این نسخه در نسل قبلی مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بود اما مشخص شده که نسل جدید ریگال GS از پیشرانهٔ V6 استفاده خواهد کرد.

نسل قبلی بیوک ریگال GS

حال بیوک ریگال GS جدید در چین رؤیت و تصاویری غیررسمی از آن منتشر شده است. همانند نسل قبلی، ریگال GS جدید هم در ظاهر تفاوت‌هایی جزئی با نسخهٔ معمولی خود دارد که در این تصاویر مشخص است؛ بنابراین هرچند هنوز معلوم نیست که آیا نمونه‌های مخصوص بازار ایالات‌متحده هم از لحاظ ظاهری مشابه همین نسخهٔ چینی خواهند بود یا نه ولی این احتمال وجود دارد که تقریباً باهم یکسان باشند. در مقایسه با ریگال استاندارد، در نسخهٔ GS شاهد نمای جلویی بروز شده با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر بجای پروژکتورها، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و اسپلیتر جدیدی در لبهٔ سپر جلو هستیم. علاوه بر این، در این نسخهٔ اسپرت رینگ‌های پنج پرهٔ جدید، رکاب‌های اسپرت و سپر عقب تجدیدنظر شده مه بکار رفته است.

Car News China گزارش داده است که به دلیل مالیات‌های مربوط به آلایندگی خودروها در چین، نسل جدید بیوک ریگال GS به‌صورت محلی در این کشور همچنان با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو نسل قبلی عرضه خواهد شد که ۲۵۵ اسب بخار قدرت دارد؛ اما بااین‌حال همان‌طور که اشاره شد در آمریکای شمالی نسل آیندهٔ ریگال GS با یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه خواهد شد. این همان پیشرانه‌ای است که در بیوک لاکراس و شورلت کامارو RS هم بکار رفته است که در لاکراس ۳۱۰ اسب بخار و در کامارو ۳۳۵ اسب بخار قدرت دارد و هنوز معلوم نیست ریگال GS از کدام نسخه استفاده خواهد کرد. همچنین برخلاف نسل قبلی، نسخهٔ آمریکایی نسل جدید بیوک ریگال انحصاراً مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خیلی هم زیبا
    از نمای داخلش عکس نگزاشتین
    که خییییلی هم زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بیژن

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    آره ، دقیقا اپل اینسیگنیاست…
    چه آرم اپل رو جلو پنجرش باشه و چه آرم بیوک ، در هر حال من عاشق این ماشینم.اونم مجهز به چهار چرخ محرک و گیربکس ۹سرعته….
    وای خدای من …خیلی مشتاقم جایی گیرش بیارم و دل سیر سواری بگیرم ازش…????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهرداد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    آخ آخ که چقدر از آین بیوک خوشم میاد خیلی محصولاتش خوشگله اصن آدمو ‌‌ دیوونهمیکنه لامصب اگه انتخاب برام آزاد بود فقط بیوک سوار میشدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا میرزایی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اتفاقا طراحی عقبش اصلا قشنگ نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا