آلپینا B7 مدل 2017، قدرتمندترین سدان ب‌ام‌و

شاید نزدیک‌ترین خودرو و جایگزین یک ب‌ام‌و M7 فرضی، خودروی آلپینا B7 جدید باشد. خودرویی لوکس با ابعاد بزرگ و امکانات بی‌شمار که به پیشرانه‌ای 592 اسبی تجهیز شده است.

BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive

آلپینا B7 xDrive مدل 2017 در واقع نسل سوم این کلاس خودرویی در آلپینا تلقی می‌شود. پیشرانه 8 سیلندر V شکل 4.4 لیتری آن با کمک توربوشارژر دوقلو، 592 اسب بخار (600PS) نیرو تولید می‌کند. گشتاور آن نیز در بین دور موتور 3000 تا 6250 به 800 نیوتن متر می‌رسد. تقویت موتور به‌واسطه ارتقای فنی از طریق بهبود جریان هوای ورودی، اینترکولر، توربوشارژر، پیستون و اگزوزهای اسپرت حاصل گردیده است.

BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive

BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive

همان‌گونه که از نام ایکس درایو انتظار می‌رود، انتقال نیرو در این خودرو به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. گیربکس آن از نوع 8 سرعته خودکار ساخت ZF با سیستم سوئیچ ترونیک آلپینا است.

BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive

نتیجه این تغییرات، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.6 ثانیه‌ای و نهایت سرعت 311 کیلومتر بر ساعت می‌باشد که برای یک سدان فول سایز سنگین وزن بسیار چشمگیر و در حد کوپه‌های سوپراسپرت است.


تغییرات در سیستم تعلیق بادی برای تمرکز بر چابکی و دینامیک جانبی به جای راحتی بیش از حد با استفاده از کمک فنر و دامپرهای تطبیقی، رول بارهای فعال و سیستم چهار چرخ فرمان صورت گرفته است. این خودرو بر روی چرخ‌های بزرگ 20 اینچی آلیاژی با طرح کلاسیک آلپینا و با تایرهای میشلن 255 در جلو و 295 در عقب سوار شده است. البته چرخ‌های 21 اینچی نیز به صورت سفارشی قابل انتخاب می‌باشند. برای سیستم ترمز هم از 4 پیستون 15.5 اینچی با کالیپر ثابت آبی‌رنگ در جلو و 14.5 اینچی با کالیپر شناور در عقب استفاده شده که عملکرد بالای ترمزها را تضمین می‌کنند.


آلپینا طبق معمول طراحی بدنه را دست‌نخورده باقی گذارده و تنها به یک کیت آئرودینامیک اکتفا نموده است. جلوپنجره مشبک کلیوی شکل BMW با یک سیستم کنترل فلپ برای سازگاری و تأمین هوای مورد نیاز موتور B7 در هر شرایطی مجهز است. خروجی اگزوزهای دوقلوی بیضی‌شکل نیز در دو سمت سپر عقب خودنمایی می‌کنند. آلپینا B7 در دو رنگ سفارشی آبی آلپینا و سبز آلپینا عرضه می‌شود.

BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive

BMW ALPINA B7 xDrive
BMW ALPINA B7 xDrive

در داخل کابین، طیف گسترده‌ای از تجهیزات به صورت استاندارد درنظر گرفته شده‌اند. ازجمله روکش چرم ناپا، کنترل‌های سرامیکی، صندلی‌های فوق راحت، روکش چرمی پنل ابزار، نمایشگر سربالا یا HUD، دوربین دید عقب، سیستم ناوبری BMW و سیستم ارتباطات و سرگرمی و تجهیزات متنوع دیگر را در این مدل آلپینا خواهید یافت.


آلپینا B7 قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی و از ماه مارس روانه بازار شود. [دانلود ویدئو]

20 دیدگاه

  1. LP 700-4
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    فوق العاده…
    یهو یاده سریر افتادم!!

    پاسخ
    1. احمد
      سوابق: (365 دیدگاه) ,

      این نوع ماشین ها دیگه از حیطه خودروسازی خارجه
      بیشتر شبیه یک اثر هنری میمونه
      واقعا احسنت به تمام کسایی که در خلق این اثر هنری دستی داشتن
      یک شاهکار فنی مهندسی و طراحی دیگه از بی ام و

      پاسخ
    2. درگ
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      در وصفت چیزی پیدا نکردم.همچون خورشیدی در آسمان می درخشی

      پاسخ
  2. Xman
    سوابق: (546 دیدگاه) ,

    حالا این سدانشونه دیگه بقیه ماشین شون جای خود داره .

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    من که ct6 یا کانتیننتال رو بیشتر میپسندم. این ها یک حدف مشخص دارند و در همون زمینه هم سنگ تمام گذاشتند، ولی این معلوم نیست یک سوپر اسپرت هستش یا سدان فولسایز لوکس یا یک سدان عظیم الجسته با طراحی ساده و اسپرت و همچنین داشبردی اسپرت . کسی که قرار هستش یک‌سدان لوکس رو خریداری کنه سعی میکنه ماشینی رو انتخاب کنه که یک طراحی شکیل و باوقار و لوکس داشته باشه و در بعضی موارد هم حتی مقداری کلاسیک باشه. البته قدرت زیاد هیچ بدی نداره ولی قرار نیست با این ماشین ۳۰۰ کیلومتر سرعت بره یا با موتور v8 دریفت بزنه . طرف صبح پا میشه و در حالی که لیوان قهوش در دستش هست خیلی ارام و با متانت در شهر به سمت محل کارش رانندگی میکنه و مردم با تعجب به ماشین زیبای او خیره میشن .

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      دقیقا هیچ کدوم از بحثاتون نمیتونه درست باشه هرکدوم نقض میکنه اون یکی رو
      این مدال همینطور که از اسمش پیداست یه سدان لوکسه نه کوپه که داری با کانتیننتال که یه مدل کوپه لوکس و اسپورت مقایسه میکنی بعد میگی باید مدل اون ماشین مد نظرتون داخلش لوکس و مقداری کلاسیک باشه در اون صورت قیمتی که میخوره باید چه شکلی باشه؟ قرار نیست ماشینی تولید بشه فوق لوکس که قیمتی بیش از دوبرابر این بخوره این ماشین در رده خودش برترین اتومبیل محسوب میشه و حتی در بعضی از قسمت ها از دسته فوق لوکس هم بهتر و با کیفیت تر کار شده خیلی جالبه در مورد قدرت این ماشین میگین طرف نمیتونه با سیصد کیلومتر بره سره کارش میخوام ازتون بپرسم مگه کسی که سوار رولزرویس بنتلی کادیلاک یا بنز میشه با سیصد کیلومتر میره سره کارش یا دریفت بکشه این قدرت یه ماشینو نشون میده قرار نیست حتما ازش استفاده بشه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Hamid...Audi
        Hamid...Audi
        سوابق: (281 دیدگاه) ,

        فکر کنم منظورش از کانتیننتال سدان فول سایز لینکلن بود نه کوپه اسپرت بنتلی…
        ولی درکل من هم با صحبت هاشون مخالفم…
        یه کلاس خودرو هم به صورت سدان فول سایز اسپرت ارائه میشه که هم لوکسه هم اسپرت.
        Audi S8 plus و MB S63/65 Amg هم تو این کلاس هستن.

        پاسخ
  4. king 918
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    بیشتر از ماشین تو کف مناظرم ………

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    به افتخار هر خودرو سازی که به حقوق مشتری احترام می زاره و اللخصوص bmw که باید برای این کمپانی سر تعظیم فرود آورد
    به امید این روزا برای صنعت کشورمون

    پاسخ
  6. حمیدرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با این مشخصات که نوشتین عالیه اما سایت الپینا نوشته 540 اسب و شتاب 4.6 ثانیه. جریان چیه؟ بالاخره کدومش؟؟

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اشتباه کردم. اون نسل قبل بود

    پاسخ
  8. مهدی 911
    سوابق: (267 دیدگاه) ,

    در ظاهر نسبت به اس کلاس 63 اسپرت تر و زیباتره ولی بنز لوکستر وباکلاستره بخصوص در کابین

    پاسخ
  9. mehran jj
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    این چرا لوگوی بی ام دبلیو نداره.

    پاسخ
  10. جی تی ار
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    نهایت نهایت نهایت مهندسی,نهایت اصالت و زیبایی و پختگی در طراحی, نهایت وقار و لوکسی, ته آپشن و کیفیت خلق ابداعات جدید, دارای بیشترین “اولین ها” در تکنولوژی, دیگه زبونم نمی چرخه!!!! این هیکل و 3.6 ثانیه شتاب????!!!!…

    پاسخ
  11. mehran jj
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    چرا الکی دیس میدین خوب 1سوال پرسیدم اگه کسی میدونه بگه منم بدونم.چرا رو موتور و فرمون لوگوی دیگه ای هستش.مرسی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل MOHAMMAD. M4
      MOHAMMAD. M4
      سوابق: (62 دیدگاه) ,

      درود به شما یکی از عادت هایی که تیونر ها مخصوصا الپینا و برابوس دارند این است که لوگوی خود برند را بر میدارند تا تفاوتش با نسخه اصلی کاملا آشکار باشد البته بر روی رینگ ها و بر روی فرمان ممکن است از لوگوی اصلی استفاده شود مثل B63 که فقط شما در فرمان لوگوی بنز را مشاهده میکنید و به جای ستاره سه پر در وسط جلو پنجره یک Bدیده میشودامیدوارم منظورم را خوب به شما رسانده باشم

      پاسخ
      1. mehran jj
        سوابق: (35 دیدگاه) ,

        ممنون از شما دوست عزیز.خیلی خیلی سپاس.بعضی از دوستان اینجا فکر میکنن با دیسلایک دادن به جایی میرسن یا جایزه میگیرن.1سوال فکر نمیکنم لایک و دیسلایک داشته باشه.

        پاسخ
  12. تصویر پروفایل shahab
    shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    واقعا این ماشین معرکه شده
    هم خود سری7 و هم این مدل آلپینا
    بی ام و اوج هنرشو تو این مدل نشون داده و بنظر من از اس کلاس جلوتره با این که اس هم خودش یه شاهکاره و قبولش دارم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.