رونمایی آلپینا از D3 Bi-Turbo در فرانکفورت

فرانکفورت 2013: آلپینا در نمایشگاه فرانکفورت D3 Bi-Turbo جدید را رونمایی کرد.

2014 Alpina D3 Biturbo live in Frankfurt
2014 Alpina D3 Biturbo live in Frankfurt

طبق اعلام شرکت سازنده، عملکرد خودرو بالاتر و مصرف سوخت آن پایین‌تر رفته است.این مدل به صورت استاندارد دارای موتور شش سیلندر 3 لیتری توربوشارژر دار است که آلپینا با بهینه سازی مصرف هوا، نصب اینترکولر بزرگ‌تر، اگزوز چند شاخه و سیستم اگزوز اسپرت(فولاد ضد زنگ) قدرت آن را به 350 اسب بخار و گشتاور آن را به 700 نیوتن متر رسانده است.


این موتور متصل به یک گیربکس به روز رسانی شده هشت سرعته اتوماتیک است که با یک مبدل گشتاور جدید قادر است صفر تا صد کیلومتر را ظرف 4.6 ثانیه طی کند.آخرین سرعت این نسخه نیز 278 کیلومتر بر ساعت تایین شده است. از نظر اقتصادی، این خودرو کاملاً به صرفه می‌باشد، 5.3 لیتر برای هر 100 کیلومتر یک عدد ایده آل برای این خودرو محسوب می‌شود و همچنین انتشار گاز CO2 139 گرمی به ازای هر کیلومتر!


اگر شما به دنبال خودرویی علمی‌تر می‌گردید، ما D3Bi توربو را به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توان سیستم تمام چرخ متحرک هم برای آن سفارش داد.شتاب این نسخه 0.1 ثانیه کمتر است.
برای ثبات بیشتر این خودرو در سرعت‌های بالا، مهندسان یک سیستم تعلیق اسپرت با فنر های سفت‌تر، میله ضد رول و کمک فنر های الکترونیکی با قابلیت تنظیم به این خودرو اضافه کرده‌اند. این شرکت همچنین با کابیپر های آلومینیومی و دیسک‌های 370 میلی متری در جلو و 345 میلی متری در عقب، نیروی ترمز آن را بهتر کرده‌اند.


تغییرات ظاهری کمی محدود است، این تغییرات تنها شامل اسپویلر جدید جلو و رینگ‌های 19 اینچی آلومینیومی که در لاستیک‌های میچلن قرار گرفته‌اند، می‌باشد.در کابین این خودرو، تودوزی چرم، صندلی‌های اسپرت و آرم‌های خاص خودنمایی می‌کنند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

20 دیدگاه

  1. مهزیار
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    با این وضع من که منتظر اس کلاس استیشنم…

    پاسخ
    1. مسعود
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      اکثر ایرانی ها از ماشین استیشن خوششون نمیاد. اما باورتون نمیشه توی خود اروپا چقدر این ماشین ها طرفدار دارن…

      پاسخ
      1. aventador twin turbo
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        با موتور 3 لیتری توربو شارژ و 350 اسب بخار مصرفش از پراید کمتره!!!!!به این می گن تکنولوژی.

        پاسخ
      2. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود.
        من خودم عاشق ماشین های استیشنم.
        حیف که تو ایران طرفدار نداره و متاسفانه به نعش کش معروفه.واقعا ظلمه.
        من عاشق صندوق عقب بزرگم.
        جون میده واسه مسافرت.
        تو استیشن ها بهترین هاشون از نظر قدرت فقط المانی ها هستند.
        فکر نکنم هیچ شرکتی بیاد یک موتور 8سیلندر 577 اسب بخاری رو روی استیشن هاش نصب کنه.

        ایران و المان.

        پاسخ
      3. محمدرضا
        سوابق: (206 دیدگاه) ,

        آخه تو این کشورها مالیات این ماشینا از سدان کمتره

        پاسخ
    2. HASSANBMW
      سوابق: (401 دیدگاه) ,

      من کلا از استیشن خوشم نمیاد!!!
      .
      اگه مفتم بهم بدن میفروشم یه کوپه میخرم!!!

      پاسخ
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود حسن جان.
        حالا اگه یک موقع بهت دادن بده به من.
        چون من یکی عاشقشونم.
        وقتی میبینم باور کن روحم تازه میشه.
        مخصوصا اگه بکسل بند کاروان هم داشته باشه که دیگه دنیاییه برای خودش.

        ایران و المان.

        پاسخ
    3. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      طراحی خارجی اتاق 3 باید خیلی بهتر باشه…

      پاسخ
  2. ناصر
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    توی موارد فنی و حتی زیبایی داخلی اصلا جای هیچ حرفی رو باقی نذاشته ولی به نظر من (این یه نظر شخصیه) نمای عقب ماشین خیلی بی روح و تکراری و همچنین قدیمیه ،یه جورایی آدم رو یاد نعش کشای مرسدس بنز میندازه که الان بعضیاشون توی بهشت زهرا موجوده

    پاسخ
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود ناصر.
      به نظر من بی روح نیست. ولی تکراری هست.
      اون 4تا اگزوز خودش کلی هیجان و ابهت بهش داده.
      یک صدای توپ هم ازش بیرون بیاد که دیگه نور علی نور میشه.
      بی ام و جدیدا تغییر های جزیی تو طراحی هاش اعمال میکنه.

      ایران و المان

      پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    من که تاحالا با ماشین استیشن مسافرت نرفتم و حتی یادم نمی یاد که سوار ماشین استیشن هم شده باشم!!

    پاسخ
  4. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    هم طراحی خارجی قشنگه هم طراحی داخلیش.

    از 20 بهش 20 میدم.

    مصرف سوختشم با توربو شارژر و موتور 6 سیلندر 3 لیتری خیلی پایینه.این ینی مهندسی موتورش حرف نداره.

    پاسخ
  5. فقط سری۳
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    دورش بگردم بی ام وس دیگه .کاش سدان سری ۳رو تیون کنن .جون مادرتون ….

    پاسخ
  6. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.از نظر موتوری و بازده تکنولوژی هیچ جای شکایت و انتقادی نیست.

    ایران و المان

    پاسخ
  7. حسین(جاسم)
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    به نظر من ظاهرش که قشنگه.با رنگ سیاه هم یه ابهت خاصی داره.

    پاسخ
  8. e.scamp
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    یه استیشن گنده با 350 اسب بخار و مصرف5.3 وای داره مخم سوت میکشه با اینهمه گشتاور بعد ماشینای ما به خاطر اینکه سرپیچ با سرعت بالا با کمبود گشتاور مواجه میشن چپ میکنن(این اطلاعات علمیه من مهندس مکانیکم)

    پاسخ
  9. Saied
    سوابق: (822 دیدگاه) ,

    دوس ندارم! بيريخت ميشه! شاسي بلند واسه اينه كه اينجور انتخاب ها رو نداشته باشي!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.