استراتژی جدید ب‌ام‌و: تمام الکتریکی!

مرسدس بنز تنها خودروسازی نیست که قصد دارد تسلا را قبل از آن که خیلی بزرگ و قدرتمند شود شکست دهد. طبق گزارش نشریه Handelsblatt که از منابع نزدیک این کمپانی آلمانی نقل کرده‌اند، ب‌ام‌و در حال برنامه‌ریزی یک نقشه راه می‌باشد که تغییر بزرگی در استراتژی خودروهای الکتریکی آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

MINI Vision NEXT 100
MINI Vision NEXT 100

در حالی که کمپانی هنوز هم مدل‌های کاملاً الکتریکی مانند i۳ را عرضه خواهد کرد، این استراتژی جدید چراغ سبز تولید نسخه‌های الکتریکی برخی از مهم‌ترین خودروهای ب‌ام‌و خواهد بود، از جمله این خودروها می‌توان به سدان سری ۳، کراس‌اوور X۴ و همچنین مینی اشاره کرد. اگر این گزارش درست و دقیق باشد، به احتمال زیاد هیئت مدیره تا پایان سپتامبر این نقشه راه و استراتژی جدید را تأیید خواهد کرد.

2017 BMW i3
ما در این مورد با ب‌ام‌و تماس گرفتیم، ولی تاکنون آن‌ها چیزی در مورد خبر Handelsblatt نگفته‌اند. هر چند، این که ببینیم این کمپانی آلمانی چنین تصمیمی بگیرد خیلی تعجب‌آور نخواهد بود. در حالی که تسلا صدها هزار سفارش پیش خرید برای مدل ۳ دریافت کرده است، میزان فروش i۳ در سال ۲۰۱۶ با افت مواجه شد. این خودروی الکتریکی آلمانی همانند قبل‌ها این روزها دیگر خیلی محبوب نیست. اگر ب‌ام‌و برخی از محبوب و معروف‌ترین مدل‌های خود را الکتریکی کند، دیگر مجبور نخواهید بود که بین یک خودروی الکتریکی فوق‌العاده کم‌مصرف و دوست‌دار محیط زیست و طراحی‌های آشنای مجموعه مدل‌های این برند یکی را انتخاب کنید.

BMW-i8-Spyder-1
منبع: autoblog

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

10 دیدگاه

  1. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    احتمالش هست شکست بده.
    طراحی های بی ام و خیره کننده است

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      بی ام و شرکت پرافتخاری بوده و هست

      پاسخ
  2. مجید
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    من به شخصه با این که طرفدار برند BMW هستم اما به تسلا و هدف و فعالیتش خیلی احترام میزارم و امیدوارم یه رقابت خوب بین این دو کپانی در جریان باشه.در ضمن بی صبرانه دلم میخواد سلطان باواریا قدرتمند ظاهر بشه و مدل های اسطوره ای بیرون بده

    پاسخ
  3. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    شرکتهای امریکایی یک مزیت دارند و اون این هست که یک بازار بزرگ که کشور خودشون هست دارند ، و دیگر اینکه قوائد بازرگانی رو خوب بلدنند ولی برا ما عاشقهای ماشین نأمر وان ألمان

    پاسخ
  4. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    به حمید
    کشته نظراتم جناب حمید
    مگه بازار امریکا مثل ایران بستس که بخوان فقط محصول امریکایی بخرند؟؟؟؟
    اونجا دستشون خیلی بازه و هر چیزی که خوب باشه رو انتخاب میکنند به راحتی فارغ از اینکه ساخت کجا باشه اون محصول
    خواهشا اول در مورد چیزی که میخواهید بگید اندکی تفکر کنید

    پاسخ
    1. حميد
      سوابق: (868 دیدگاه) ,

      بلاخره بازار داخلی یکی از در دسترس ترین بازارها و مطمئن ترین هاست برا هر شرکتی

      پاسخ
  5. sjs
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    عبادت به جز خدمت خلق نیست…باید عبادت رو از این ها آموخت…حرکت درستی رو تسلای نوپای قدرتمند شروع کرده، بزرگان خودرو هم سعی در پیشبرد و ارتقاء دارند هرکدوم دارن قسمتی از تکنولوژی رو بهبود میدن. گاهی با خودم فکر میکنم آیا ما هم در همین دوره زندگی میکنیم؟!!!

    پاسخ
  6. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    به حمید
    یه چیز دیگه به جناب حمید بگم
    شما چرا اسمون رو به ریسمون میبافی میخوای حرفت رو بزنی
    حرف اخرت رو اول بزن شما بگو ماشین فقط المانی و بس
    دیگه داستان نداره برادر من که میگه بازار امریکا فلانه و….

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    این رقابت باعث پیشرفتهای زیادی در صنعت خودروهای الکتریکی میشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.