بی ام وچشم اندازمرسدس بنز

انتخاب بین اسپرتهای بنز و بی ام و

پیتزا بیشتر دوست دارید یا چلو کباب کوبیده؟ مادرتونو بیشتر دوست دارید یا پدرتونو؟ از خطاهای داوری که باعث حذف علی مظاهری شد، بیشتر بدتون میاد یا خطا هایی که باعث باخت ناجوانمردانه سعید عبد ولی در کشتی شد؟ بنز بهتره یا بی ام و؟

mercedes-benz c63 amg and bmw m3
Mercedes-benz c63 amg and BMW m3

اینا سوالاتی هستند که هر دفعه می‌خواستیم بهش جواب بدیم، از سرمون دود بلند میشد. اگه به تیتر مقاله نگاه کنید می‌فهمید که ما قصد داریم به سوال آخر از سوالات بالا جواب بدیم و معلومه که من و شما نمی تونیم جوابی واسه این سوال پیدا کنیم واسه همین من رفتم از مجلات معتبر جهان که کارشون جواب دادن به این سوالات ( تو حوزه ماشین ) هستش اطلاعاتی پیدا کردم تا هم من هم شما یه چیزی از این خارجیا یاد بگیریم. ما تو این مقاله بهترین محصولات بنز با بی ام و رو باهم مقایسه می‌کنیم و در آخر با جمع بندی مطالب به سوال بالا جواب می دیم . اولین مقایسه بین benz C63 AMG و bmw M3 هستش.

2012-mercedes-benz-c63-amg-coupe-and-bmw-m3-coupe-rear
BMW m3 vs Benz c63
2012-mercedes-benz-c63-amg-coupe-vs-bmw-m3-coupe
BMW m3 vs Benz c63
BMW m3 vs Benz c63
BMW m3 vs Benz c63

تا دو هفته دیگه اگه شما دلتون نخواد ۲۰۶ بخرید با همون پول می تونید یا m3 بخرید یا c63 ( بخاطر گرونیه روز افزون ماشین های داخلی ) پس خیلی مهمه که کدومشون بهترن. اول از اطلاعاتی که رو کاغذ داریم شروع میکنیم. موتوره بنز ۶.۲ لیتریه هشت سیلندر هستش که ۴۸۱ اسب بخار قدرت داره و گشتاوری برابر ۶۵۷ نیوتون بر متر تولید میکنه ولی m3 موتورش ۴ لیتریه وی هشت هستش که ۴۱۸ اسب بخار قدرت داره یعنی ۶۳ تا از بنز کمتر! گشتاورش هم ۴۳۷ نیوتون بر متر هست. پس یعنی رو کاغذ m3 کنار c63 مثل گاری پیش بوگاتی هستش، به عبارت دیگر m3 مزخرفه. اما اینها همه اطلاعات کاغذی هستش و اگه ماشین باز باشید میدونید که کاغذ حاوی اطلاعات ماشینو فقط باید داد به گوسفند تا بخوره!

bmw m3 engine
bmw m3 engine
bmw m3 coupe instrument cluster
bmw m3 cluster
2012 bmw m3 coupe interior
bmw m3 interior

اما در رانندگی اوضاع فرق داره. بنز یه مشکله بزرگ داره و اونم وزنه ۱۷۷۸ کیلویی شه که همین باعث شده تو پیچ ها چسبندگیه لازمو نداشته باشه همچنین فرمون ماشین کاملا در اختیار راننده نیست. جعبه دندش هم تمام اوتوماته که از لحاظ مصرف سوخت و اینا خیلی خوبه ولی زیاد تو پیست بلد نیست به موقع معکوس بده اما m3 دندش دستیه و کاملاً راحت و مسابقه ای هستش تازه وزنش هم ۲۰۰ کیلو از بنز سبک تره که باعث شده هندلینگ بهتری داشته باشه. m3 یه ماشین دو شخصیته هستش وقتی که بهش فشار نیارید کاملا رامه و مثل یه شیر سیر میمونه ولی وقتی گشنهٔ سرعت بشه دیگه نمیشه رامش کرد و کاملاً هیولا میشه و در آخر به عنوان افطار c63 رو میخوره! در کل مجله car and driver با توجه به وضع m3 در پیست اونو برنده مسابقه اعلام کرده ولی نگفته که اگه تو ایران زندگی میکنید و چون تنها پیستی که میتونید برید، آزادیه که بیشتر به درد مسابقه اسب سواری میخوره تا مسابقه ماشین، بهتره همون بنز رو بخرید چون شهری تر – با امکانات تر – قشنگ تر – و خوش صدا تر هستش و بی ام و فقط تو پیست بهتره. خوب حالا من بخاطر اینکه مقاله از نظر علمی بالا باشه نتیجه این مبارزه رو بر اساس نتیجه مجله c&d اعلام میکنم پس تا اینجا یک هیچ به نفع بی ام و. ولی اگه به من پولشو بدن صددرصد c63 رو میخرم.

mercedes-benz c63 amg coupe 6.2 liter v8 engine
Mercedes-Benz c63 amg engine
mercedes-benz c63 amg interior
Mercedes-Benz c63 amg engine
mercedes-benz c63 amg steering wheel
mercedes-benz c63 amg steering

حالا میرسیم به کلاس بعدیه این رقابت یعنی رقابت بین سدان های نیمه لوکس. این مدل از ماشینا برای کسانی هستند که واقعا یه ماشین میخوان نه یه اسباب بازی دو در که فقط برای پز دادن ساخته شده. این آدما با ماشینشون میخوان برن مسافرت یا باهاش بچه هاشونو ببرن مدرسه و اونا میخوان ماشینشون امکانات فراوانیو براشون فراهم کنه در عین حال اگه خواستن با بچه سوسول هایی که با پول باباشون ماشین دو در خریدن کورس بذارن، یه وقت پیششون کم نیارن. من خودم عاشق این مدل از ماشینام.

bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
2012 mercedes-benz e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg

بنز و بی ام و تو این سبک از ماشینا E63 و M5 را رو کردن که جفتشون از بهترین ماشینای این مدل از اتوموبیل های جهانن.
از M5 شروع میکنیم. اگه شما عاشق BMW هستید قطعا وقتی که سوار این ماشین بشید ده دفعه سکته میکنید چون BMW تو این ماشین هرچی میتونسته رو کرده مثل سیستم کنترل اتوماتیک دما – چراغ های قابل انطباق با فرمان – سیستم شناسایی عابران و کلی سیستم های پیچیدهٔ دیگر. تازه موتور این ماشین جزء قویترین موتور های BMW هستش که دارای ۲ توربو هست و تعداد اسب بخارش به ۵۶۰ تا میرسه که همین مقدار برای نابود کردن E63 بسه. رانندگی این ماشین به سه قسمت سدان ( برای جاده ) اسپرت ( برای جاده با یه لیوان ادرنالین ) و اسپرت پلاس ( برای جاده با یه تانکر ادرنالین ) تقسیم میشه همچنین روی فرمان این ماشین یه دکمه به نام mdrive گذاشته شده که کارش اینه که آنقدر بهتون هیجان میده تا بمرید در واقع باعث مرگ تراژدی شما در BMW میشه. من یکی که حاضرم تو BMW بمریم تا تو یه اتاق عمل در حالی که یه لولهٔ اکسیژن تو دماغم باشه. کاره این دکمه اینه که تنظیمات قبلیو غیر فعال میکنه و تنظیماتیو به شما میده که کارشناسان M قبولش دارن. اما بنز، موتور بنز ۵۲۰ اسب بخاره یعنی از BMW ضعیف تره توی مجله c&d هم گفته شده پدال های سفت و اعصاب خورد کنی هم داره همچنین شتاب کمتری هم داره ولی بذارید راحتتون کنم برنده این دیدار همین E63 هستش!

bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs mercedes e63 amg
bmw m5 vs benz E63
bmw m5 vs mercedes e63 amg

چون تنها عیبه این ماشین فقط پدال هاشه همین. من اگه گفتم شتابش نسبت به BMW کم تره منظورم این نیست که شتابش بده یا اگه گفتم ضعیف تره منظورم این نیست که یه پا پرایده. مثلا کشتی گیر آذربایجانی وقتی از حمید سوریان تو فینال میبازه معنی نمیده که کشتی گیره ضعیفیه. همانطور که گفتم، تنها ایراده بنز فقط پدال هاشه ولی اشکالات BMW عبارتند از:
۱- خلاصه کاره M تقویته سیستمه فرمان، تعلیق و ترمزه ولی تو این ماشین بجای اینکه به اینا بچسبه رفته سراغ نوع چرم صندلیها یا جنس دکمه های داخل کابین یا تقویت سیستم صوتی که این سهلنگاری ها باعث شده سواریه ماشین کیفیت خوبی نداشته باشه
۲- کمک فنرها در حالت سدان کاملا مزخرف هستند و از اول تا آخر رانندگی احساس میکنید که روی چهل تا موبایل در حال ویبره نشستید
۳- در حالت اسپرت پلاس یکم احساس سنگینی میکنید
۴- جلوش یکم زیادی گنده اس و …

2013 bmw m5 interior
bmw m5 interior
bmw m5 electronic shift lever
bmw m5 shifter
bmw m5 twin turbocharged 4.4 liter v8 engine
bmw m5 engine

پس ما هم مثل مجله c&d برنده را E63 انتخاب میکنیم پس نتیجه رقابت تا اینجا یک – یک مساوی میشه اما اگه فکر میکنید بهترین ماشین تو این سبک بنزه سخت در اشتباهید چون تا وقتی که مدل s6 ارباب حلقه ها ( Audi ) هستش دیگه بنز و بی ام و حق ندارند شاخ و شونه بکشن!

2012 mercedes-benz e63 amg interior
Benz e63 amg interior
mercedes-benz e63 amg center console
Benz e63 amg console
mercedes benz twin turbocharged 5.5 liter v8 engine
Benz e63 amg engine

رسیدیم به مهم ترین قسمت مقایسه که در واقع آبروی بنز و بی ام و به همین مقایسه بستگی داره. مقایسه بین سریع ترین ماشینای این مقاله که SL63 و M6 جدید هستند.

BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG interior
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG
BMW M6 Cabrio and Mercedes SL 63 AMG

برخلاف ماشینای دیگهٔ این دو شرکت که فقط برای کم کردن روی هم ساخته شدند، این دو مدل اصلا برای رقابت با همدیگه ساخته نشدند مثلا حریفای اصلی sl 63 فراری ۴۵۸ و آستون مارتین ونتیج ۲۰۱۲ و حریفای m6 جگوار xkr و مازراتی گرن توریسمو هستش. اما چون هر دو طرف یقین دارن که از همدیگه بهترند پس پای این دو ماشین به این مقاله باز میشه. تا اینجای کار الان همتون فکر میکنید که چون رقیب بنز فراریه و رقیب BMW جگواره، پس بنز بهتره ولی باید بهتون بگم هنوز برای قضاوت بین این دو تا زوده بهتره رقیبای اینارو بیخیال بشید و به بقیه مقاله دقت کنید. اینا جفتشون دارای یه موتور v8 که شامل دو تا توربوشارژره هستند اما ماله بی ام و ۵۶۰ اسب بخاره و ماله بنز ۵۳۰ اسب بخار. در عوض بنز گشتاور بیشتری داره ( ۶۰۰ نیوتون بر متر در برابر ۵۰۰ ). این جا کسایی که عشق قدرت هستند از کسایی که طرفدار گشتاورند جدا میشند. من که خودم گشتاورو ترجیح میدم. ولی باز نباید گفت که موتور بنز از بی ام و بهتره چون BMW هم ۳۰ اسب بخار بیشتر داره که نسبتا خیلی زیاده، طوری هستش که بشه تفاوتشو در هنگام رانندگی احساس کرد. در مورد سیستم های این دو زیاد نباید حرف زد چون تقریبا چیزی کم ندارند. مثلا BMW سیستمی داره که میتونید بر اساس سلیقتون کمک فنرها و فرمان رو تنظیم کنید. همچنین بنز هم بیکار ننشسته و برای تمام چیز های کوچیک ماشین، سیستم پیشرفته ای قرار داده مثلا برف پاک کن ها! این وسیله های به ظاهر کم اهمیت که ممکنه روزی برسه که نسلشون در ماشینای داخلی منقرض بشه، در sl63 یه حسگری توشون گذاشتن که مقدار آب خروجی از اونا و دمای آب رو بر اساس شرایط محیط تنظیم میکنه و اگه مثلا یه چوب کوچیک موقع رانندگی به شیشه گیر کنه برف پاک کن ها مثل جاروبرقی چوبرو میکشن.

Mercedes-Benz SL63 AMG Console
Mercedes-Benz SL63 AMG Console
AMG SL63
Mercedes-Benz SL63 AMG Dashboard
Mercedes-Benz SL63 AMG Engine
Mercedes-Benz SL63 AMG Engine
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG
Mercedes-Benz SL63 AMG

پس هنوز این دو ماشین مساویند. sl63 و m6 مثل پراید نسیم و پراید صبا میمونند واقعا سخته که بشه بینشون یه فرق بزرگ پیدا کرد. ولی قیافشون. چیزی که نمیشه در مورد BMW منکرش شد زیبایی بیش از حد m6 هستش که نادر فقیه زاده طراحیش کرده و دوباره چیزی که نمیشه در مورد بنز منکرش شد تعداد فراوان کهیری هستش که بعد از دیدن sl63 روی صورت شما بوجود میاد که یه طراح غیر ایرانی طراحیش کرده. پس اینجاست که BMW جلو میفته اما نه بخاطر قیافش، به خاطر اینکه یه ایرانی طراحیش کرده. در مورد طراحی داخلی، بنز اومده تریپ لوکس بسته یعنی از چرم بیشتر و ساعت آنالوگ و فضای بیشتر استفاده کرده ولی BMW برخلاف بنز اومده اسپرت طراحیش کرده مثلا اومده از فیبر کربن بیشتر و رنگ های تیره تر استفاده کرده اما کدومش بهتره؟ با توجه به اینکه این ماشینا دو در و کوپه هستند پس قطعا یه آدم ۴۰ ساله نمیاد بخردشون بلکه جوون ها میان. تا اونجا که من میدونم بیشتر جوونا طراحیه اسپرت رو ترجیح میدند مگر اینکه ایرانی باشند و طراحیه پلاستیک بازیافتیو ترجیح بدند ( عقیده مدیران اتومبیل سازی ایرانی )

BMW M6 2012 wheel
BMW M6 2012
BMW M6 2012
BMW M6 2012
BMW 2012 F12 M6 side
BMW M6 2012
BMW M6 2012 interior
BMW M6 2012
BMW M6 2012 rear
BMW M6 2012
BMW M6 2012
BMW M6 2012

پس کلن BMW از همه لحاظ تو طراحی سر تره. و اما قیمت. قیمت m6 صد و ده هزار دلار تعیین شده ولی بنز ۱۴۵ هزار تاست. خوب پس ما m6 رو با توجه به قیمت کمترش و قیافه بهترش برنده اعلام میکنیم ( اما بهتون بگم که تا حالا در هیچ جا این دو تارو باهم تست نکردن و ممکنه همان جور که m3 بنزه c63 رو برد sl63 هم m6 رو ببره ) پس تا اینجا ۲-۱ به نفع BMW

رسیدیم به شاسی بلندها ( X6M vs ML63 ). با توجه به اینکه BMW دو و یک جلو هستش اگه x6 بتونه پیروز بشه دیگه این مقاله به پایان میرسه و BMW برنده میشه اما اگه ML63 ببره کار به یه مقایسهٔ دیگر پیش میکشه( دقیقا مثل امتیاز دهی تنیس میمونه )

Mercedes-Benz ML63 2012
Mercedes-Benz ML63
Mercedes-Benz ML63 2012
Mercedes-Benz ML63
Mercedes-Benz ML63 2012
Mercedes-Benz ML63

یکی از مهم ترین ایرادات ML 63 که از قیافش هم معلومه، وزن دو و نیم تنیشه که دقیقا اندازه وزن یه پرایده که پنج تا گاو توش نشستند! خوشبختانه بنز این موضوع رو فهمیده و برای رفع اون از موتور ۵/۵ لیتریه هشت سیلندر استفاده کرده که این موتور باعث شده ۵۱۸ تا اسب بخار این پرایده حامل پنج تا گاو رو حرکت بدن که واقعا خوب وعالیه. علاوه بر این اگه یکی از گاوها حوس کنه که پاشو بذاره رو گاز بعد ۴.۸ ثانیه، پراید به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسه و اگه همینجور ادامه بده سرعتش به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میرسه که تو این سرعت با این شتاب تمام سرنشینان ماشین پوستشون از تنشون جدا میشه و میریزه رو صندلیشون. عاقبت پنج تا گاو ما هم همین شد و پوستشون به صورت چرم طبیعی در تمام کابین قرار داده شده و خیلی سخته که جایی رو از جنس غیر چرم در ml63 پیدا کنیم. همچنین ml 63 به لطف مهندسان AMG دارای ۴ تا اگزوزه که باعث این شدند که ml 63 مدال طلا را در ماده صدا در بین شاسی بلندها کسب کنه.

Mercedes-Benz ML63 2012 dashboard
Mercedes-Benz ML63 2012 dashboard

اما x6. موتور تمام آلومینیومی x6 یک لیتر از موتور ml کوچیکتره ولی در عوض قدرتش ۵۵۵ اسب بخاره. این ماشین فقط یک ثانیه زودتر از ml63 به صد کیلومتر در ساعت میرسه. در کل موتورش بهتر از موتور ml هست و در سال ۲۰۰۹ بهترین موتور سال شد. چیزی که x6 توش خیلی خوبه، هندلینگشه و تو این مورد هم از بنز خیلی بهتره. این دو ماشین تقریبا امکاناته یکسانی رو به صاحباشون میدن ولی از نظر سیستم کاملا باهم متفاوتند. مثلا سیستم های x6 خلاصه شدن به اینکه قدرتو و سرعته ماشینو افزایش بدن ولی سیستم های ml63 بیشتر چیز هایی رو فراهم میکنند که شما از یه suv میخواید مثل سیستم های پیچیدهٔ کمک فنر برای افرود مثلا اگه یه جای ناهموار برید، ماشین درعرض پنج صدم ثانیه تصمیم میگیره که کمک ها بر چه اساسی کار کنند یا سیستم هایی برای ایمنی زیاد. برای همینه که اگه تو ml63 بشینید احساس امنیت زیاد و راحتی میکنید، چیزی که واقعا از یه شاسی بلند میخواید ولی اگه تو x6 بشینید البته اگه توش جا بشید ( اشاره به فضای کم اطاق ) احساس میکنید تو یه کوپه دو در نشستید و اگه بخواید باهاش افرود کنید حداکثر شیبی که بخواید ازش برید بالا، شیبه دست انداز های تو خیابونه. فراموش نکنید x6 یه SUV هستش نه یه کوپه دو در که فقط موتورش قوی باشه و همانطور که میدونید یه SUV باید علاوه بر قدرت، امنیت، افرود، مصرف کم و سواری بسیار راحت داشته باشه چیز هایی که x6 ندارتشون. x6 مثل یه وزنه برداری هستش که بجای اینکه تمرین کنه که وزنه بلند کنه رفته تمرین بدنسازی کرده و الکی هیکل درست کرده. خوب اگه میخواست هیکل درست کنه بهتر بود میرفت بدنساز میشد نه وزنه بردار! مجله c&d هم همین عقیده رو داره و معتقده که رقبای ml63 مریخ نورد و پورشه کاین توربو هستند نه x6. پس رقابت دو دو مساوی میشه و باید یک مقایسهٔ دیگه رو تحمل کنید.

BMW X6M 2012
BMW X6M 2012
BMW X6M interior
BMW X6M
BMW X6M 2012
BMW X6M 2012

این آخرین مقایسهٔ این مقالست و سرنوشت مقاله هم به همین مقایسه ربط داره. من تصمیم گرفتم که آخرین مقایسه بین سلطان های بنز و بی ام و باشه یعنی بین s500 و ۷۵۰i که اگه پولشونو داشته باشید به راحتی میتونید در ایران بخریدشون.

Mercedes-Benz S500 BlueEFFICIENCY
Mercedes-Benz S500
Mercedes-Benz S500 2012
Mercedes-Benz S500
2012 Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S500
Mercedes-Benz S-Class Dashboard
۲۰۱۲ Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S-Class Interior
۲۰۱۲ Mercedes-Benz S-Class
2012 Mercedes-Benz S-Class
۲۰۱۲ Mercedes-Benz S-Class

مدل s دارای قیافه لوکس تر و کلاسیک تر هستش ولی ۷۵۰ دارای قیافه معمولی هستش ( اگه آدم بکشم عذاب وجدانه کمتری میگیرم تا اینکه بگم ۷۵۰ از s قشنگ تره ) داخلش هم همینطور. ولی اصل کار موتوره نه قیافه ( نظر مشتریان معمولا سن بالای این ماشین ها ) که در این مورد ۷۵۰ از بنز جلو میفته چون موتورش ۲۰ اسب بخار از s قوی تره( ۳۸۷ در برابر ۴۰۷ اسب بخار ) و همچنین شتاب ۷۵۰ از s بالاتره. همانطور که s500 از لحاظ قیافه آبروی ۷۵۰ رو برد، ۷۵۰ هم از لحاظ قدرت و موتور آبروی بنزو ریخت تو باکه بنزینش تا بسوزونتش. از لحاظ امکانات یکم بنز جلوتره البته خیلی کم. در حد اینکه رو صندوقش دو تا دوربین بیشتر داره. دیگه این دو ماشین تو همه چیز مثل همند.از قدیم همیشه تا کلمه ماشین لوکس گفته میشد ما یاده کلاس s میفتادیم و هنوز هم همینطوره و با توجه به همین ( اعتبار کلاس s ) ما برنده رو s اعلام میکنیم.

BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i

اوه اوه اوه. این سه واژه اولین کلماتی هستند که من بعد از دیدن اختلاف قیمت این دو ماشین به زبون اوردم. ۷۵۰: چهارصد میلیون و s500 : پونصدو بیست میلیون! یعنی بنز فقط بخاطر اسم و رسمش ۱۲۰ تومن گرون تره با اینکه ضعیف تره! نظرم در مورد برنده عوض شد، برنده بدون شک ۷۵۰ هستش و بذارید این جوری بگم: اگه شما عاشق بی چون چرای بنز هستید و حاضرید ۱۲۰ میلیون اضافه بدید فقط بخاطر مارک بنز، برید s500 بخرید.

BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i
BMW 7-Series 750i

و در اینجاست که مقاله به پایان میرسه و BMW با نتیجهٔ ۳-۲ مرسدس بنزو میبره پس اگه یه نفر ازتون پرسید بنز بهتره یا بی ام و بگید از نظر مقایسه محصولاته هم سبک، بی ام و بهتره ولی درکل این بنزه که بهتره چون محصولاتی مثل sls یا slr یا sl65 داره که اصلا BMW محصولی برای رقابت با اینا نداره. من خودم طرفدار Audi هستم و طرفداره این دو تا نیستم یعنی دلیلی ندارم که بیخودی از بنز تعریف کنم و هر چی تا حالا گفتم بر اساس دلیلو مدرکه.( اینو برای کسایی که میخوان ازم ایراد بگیرن گفتم )

mercedes-benz clk63 vs bmw m6
mercedes-benz clk63 vs bmw m6

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴۵ دیدگاه‌ها

  1. سیاوش

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    منفی و مثبت های کامنتها نشون میده بی ام و محبوبتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مسعود

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    انتظارها به پایان رسید!!!

    من برای اینکه معلوم شه کدوم یکی از این ماشین ها بهتره رفتم همشونو امروز صبح خریدم

    نتایج به زودی اعلام خواهد شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza021

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (71 ديدگاه)

      آره دیدمت اومدی کارخونه من تو جاده مخصوص 7 8 تا ماشین خریدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      میگن تو این محله یه اسباب بازی فروشی هست که همشنونو داره ! میگفتی منم بیام همرات باهم بریم بخریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. arya

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز و جناب اقای وزیری مقاله بسیار جالب بود به خوصوص متنش اما اگر دوستان اجازه بدن من چند نکته رو عرض کنم. اولا در مدل m6 2012 گشتاور این ماشین 500 نیست بلکه 630 نیوتون بر متر هست دوما بنز همیشه یک پکیج جداگانه برای خودرو هاش داره به خوصوص در مدل هایه اسپرت. مثل دیسک هایه کربن.سرامیکی و افزایش اسب بخار توسط ecu ماشین . باید قبول کرد کاره AMG///// ازM/// بهتر است چون واقعا جایی برای درمان وسواس اما در عوض واقعا BMW روح اسپرتی داره مثلا همین سریهایه 5 موجود در کشور در مقابا E کلاس بنز . اولین چیزی که نمایان هست خشکی سیستم تعلیق و عملکرد سریع پدال گاز و شتاب عالی هست اما بنز دقیقا نقطعه مقابله BMW هست بسیار راحت و نرم و کابینی با دیزاین راحت و ارامش بخش . اما از لحاظ تکنولوژ به کار رفته در موتور کاملا برنده بازی BMW هست مثلا موتور M3 رو با 4 هزار سیسی حجم رو با C63 با موتور 6200 سیسی مقایسه کنید . یا موتور M6 در مقابل SL63 کاملا برنده معلوم میشه . اما در بحث گیرباکس . نظره من رو بخوایین باز هم BMW با تعویض سریع و معکوس هایه دقیق برنده هست . این رو به راحتی میشه در BMW 335I در مقایسه با C350 فهمید. اما نکته اخر در سری هایه جدیدی بنز یعنی موتور هایه BLUE ….. اینکه مثلا در S500 2012 موتور 5.5 لیتری حذف شده و به جاش از موتور 4.6 لیتری تویین توربو استفاده شده که میزان اسب بخارش 429 تا است اما باز در سری هایه جدید 750 . قدرت به 450 اسب رسیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. arya

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ببخشید چند نکته موند که باید عرض کنم البته در جواب بعضی از کامنت هایه دوستان عزیز اولا خوب نظره خیلی از دوستان این هست که طراحیه BMW زیاد با مدل هایه قبلش فرقی نداره یا شبیه به هم هست . در جواب این دوست عزیز باید عرض کنم این هنر طراحی هست . مثلا شما اولین نسل سری 3 رو در مقابل مدل 2010 اون قرار بدین یا مثلا مدل اتاق E36 رو با مدل هایه E46 یا E92 مقایسه کنید همشون از هم الهام گرفتن مثلا به جلو پنجرش خوب نگاه کنید پس خیلی مهم هست که خوررو طوری ساخته شه که بیانگره برند یا مارکش باشه . مثلا همین خودرو جنسیس کوپه در مقابل سدانش اگر اسم هردوش رو به شما نگن ایا میتونی تشخیص بدی که هر دو جنسیس هست ؟ اما اگر ارم شرکته هیوندای رو بکنی کاملا معلوم هست که کره ای هست. اما در گیرباکس بنز باید بگم ساخته شرکت ZF و گتراگ هست که البته این دو جدا هستن در بعضی از مقاله ها نوشه شده گتراگ و بعضی ZF که هیچ اشکالی نمیشه از این دو گرفت و سازندهی خیلی از گیرباکس ها برایه خودرو هایه دیگه ای هستن . و معروف ترین گیرباکس برایه بنز هم با کده 7G-TRONIC نام داره که در مدل هایه مختلف بنز استفاده میشه و چند منظوره هست یعنی هم بسیار اسپرته و هم بسیار با سیستم ECO که در حهت کمتر مصرف سوخت استفاده میشه. مثلا اگر دکمه اسپرت رو فشار بدین در همین مدل C350 کاملا فرم تعویض دنده ها عوض میشه ولی اگر رو حالت ECO بزارید کاملا فرم تعویض دنده و عکس العمل پدال گاز عوض میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. xoxo

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بی ام و واقعا جوون پسنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیرحسین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    قبل هر چی از مقاله بسیار زیبای اقا امیر وزیری تشکر میکنم. ولی خداییش جفتشون در یک حد اند به نظر من ولی من هم مثه نویسنده عاشق ائودی ام و اگه پول داشتم حتما ائودی میخریدم نه بنز و بی ام دبلیو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. دای ممد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی که عشق سرعته نمیره سیصد میلیون پول بی ام بده.بیست میلیون میده بیکینگ میخره دنده یک صدوشصت تا میرهباش سیصدوچهل تا هم میره گروه خونی بی ام وه به این حرفا میخوره؟؟؟؟.تازه بیشتر هم حال میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arya

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (57 ديدگاه)

      دوست من میشه بگی بیکینگ چیه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمیدرضا

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بیکینگ یه خودروی خیالیه
      بهتره زیاد حرفاشو جدی نگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محراب

      ۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بیکینگ . زورو رو دیدین ؟ این ممدشونه ! :)
      بیکینگ مثل براوو خودمونه کلا 1-2 تا دنده داره که با یک 160 و با دو 340 تا میره . تو خواب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. km

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من bmw رو دارم و واقعا ازش راضیم ولی از بنز چندان اطلاعی ندارم اما دارم تحقیق میکنم شاید اون بنز و بخرم اخه هم واقعا قشنگه هم جوون پسند!!!
    اینم بگم که قبول دارم bmw واقعا جوون پسنده اما بلاخره هرکی هرچی رو که دوست داره میخره
    ایشالا یه روز هممون با هم بخریم و باش حال کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M_435

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (146 ديدگاه)

      ایشالا بنز میخریو مثل یکی ازدوستام باز نظرت بر میگرده به BMW..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سامان

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    در کل هر شرکتى اهداف خودش را دارد مثلاً بنز اول به لوکس بودن و راحتى دقت مى کند ولى بى ام و به موتور و طراحى یا مثلاً لکسس به کیفیت و تکنولوژى ولى باید هر کس خودروى مورد علاقه خودش را پیدا کند.
    به نظر من بنز، آودى و لکسس بهتر از بقیه شرکت ها هستند زیرا هم لوکس هستند و هم اسپرت.
    البته که بى ام و هم فوقالعاده هستش ولى خوب با سلیقه من زیاد جور نیست به جز سرى هفتش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ERFAN

      ۲۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      تو از سری 7 خوشت نمیاد؟تو دیگه کی هستی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M_435

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (146 ديدگاه)

      فرض کنیم ینز تولوکس بودن.تو طراحی.توآبشن.توکلاس.بیرون کلاس همه چی جز فنی از سالارBMW سره خوب؟ ولی همه چشم همه به آخر مسیره و برندرو میبینن همیه این نقاط مثبت فرضیه بنز تو یه بحث فنیه BMWکه دنیایی باسه خودش خلاصه میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. میلاد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.اریا جان کلاس سی بنز .سریه بلک هم داره که بی ام و به گرد پاشم نمیرسه.باید سریه sl65 amg سریه بلک رو با بی ام و سریه 6 مقایسه کنن بازم برنده بنزه.بالای 600 اسب بخار.و همین طور s65 amg باید با 760 مقابل همدیگر قرار بگیرند.برای رقابت با x6 یا x5باید سراغ Gl class بنز بروید.ml بنز در مقابل x3 بی ام و.بعدشم درسته که بی ام و اسپورت تره.ولی بنز نمیخواد به اندازه ی بی ام و اسپورت باشه.بنز تا حدودی اسپورت بودن رو فدای راحتی و اسایش میکنه.(به گفته ی خود بنز).V8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. میلاد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    در ضمن از قدیم الایام که پورشه پانامرایی باشه.بی ام و اتاق 7ی باشه.اس کلاس بنز بوده.بعدشم تز همون قدیم همیشه میگفتن طرف بنز سواره.نمیگفتن بی ام و سواره.کادیلاک سواره.V8

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      اقا میلاد لطفا قبل از هرصحبتی کمی هم درنگک تفکر کنین !
      x6 رو mlc که هنوز توی بازار در دسترس نیست مقایسه میکنن چون جفتشون کراس اوور هستن
      x5 رو هم با ml یا m کلاس مقایسه میکنن چون جفتشون کاملا شبیه هم هستن و توی کلاس اس یو وی متوسط قرار میگیرن !
      gl رو هم نمیشه با بی ام و مقایسه کرد چون هنوز بی ام و اس یو وی بزرگ نزده !
      x3 رو هم با glk مقایسه میکنن ! چون جفتشون توی کلاس اس یو وی جمع و جور قرار میگیرند که x3 هم توی قدرت و توی مشخاص فنی و بخصوص طراحی داخلی و خارجی یه سرو گردن از glk جلوتره ! ( البته فک نکنم glk نسل جدید داشته باشه )
      بازم که رفتید سراغ سر گذشته بنز ! الان دیگه همه میگن طرف ازرا یا سانتافه زیره پاشه ! یعنی کلاس بنز بی ام و اینقدر بالا رفته که کمتر کسی پیدا میشه که بشه بهش گفت بنز سوار یا بی ام و سوار !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. بنتلی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    2تاش خوبه بی ام و جوون پسنده بنز سن بالاها میپسندن
    خرابی بنز کمتر و نگهداریش با صرفه تره
    البته آئودی فراموش نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. میلاد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود علی اقا.بابته مقایسه ی کلاس های این دو خودرو ساز حق باشماست.ولی حتما یک سری به سایت NETCARSHOW بزن ونسل جدید GLK رو ببین.بعدشم چون تو مملکته گل و بلبل ما همه چیز گرونه و قیمت واقعیه خودش رو نداره.بایدم یک ماشین 25 میلیونی /75 میلیون قیمت بخوره و چون اکثرجامعه ی ما از قشر ضعیف هستند میگن طرف ازرا یا سانتافه داره.درصورتی که اصلا اینطور نیست.تو خود اروپا کسی هم که یک بنز S کلاس یا مدل های گرون سوار میشه به چشم یک پولدار میبینن.ولی یک ازرا سوار یا سانتافه سوار نه.مساله ی بنز سوار هم فقط تو ایران صدق میکنه.ان هم از قدیم.V8

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      اره خوب ! منم منظورم ایران بود ! ولی باور کنین توی خوده المان اس 500 رو فقط ادمای بخصوصی سوار میشن ! اما توی ایران من خودم دیدم اس 350 کناره یه میوه فروشی وایساده بود !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچی بنز نمیشه بنز یعنی اسطوره یعنی کاریزما یعنی نوستالژی بحث نداره همونطور که باید پیتزا رو با نون پنیر مقایسه کنی نه با چلو کباب !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mobin3db

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بنز هیچ حرفی واسه گفتن جلو BMW نداره.فاصله شون اونقدر زیاده که بنز دیگه تاب رقابت نداره.فقط BMW

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (244 ديدگاه)

        از لحاض مشخصات فنی و رانندگی بی ام و خیلی جلوتر از بنزه ! ولی بنز بیش تر به راحتی اهمیت میده و نمیدونه که الان دوره زمونه فرق کرده و مردم به دنبال عشقو حال هستن ! برای همینه که بی ام و هم توی ساله 2012 فروشش بالاتر بوده و هم سودش … فقط و فقط BMW
        نگاه همین اسمش کنین چقدر اسمش شیکو اسپرتیه !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. میلاد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود به همه.بی ام و اگه جرات داره بره با بنز های تقویت شده توسط برابوس بجنگه.بنز هایی که توسط برابوس تقویت شدن.800 اسب بخار قدرت دارن و 1420 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند.اعدادو ارقامی که بی ام و خوابشم نمیتونه ببینه.اگر از بنز بخوام براتون بگم که اینجا جا نمیشه.V8

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      عزیزم فرمول یک هم 800 اسب بخار نداره :D حداکثره قدرت فرمول یک 760 اسب بخاره ! اونوقت چجوریه که یه ماشین میتونه 800 اسب بخار تولید کنه ؟
      به حق چیزای نشنیده …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        مهندس بیدار شو … کلی ماشین سواری هست که بیشتر از 750 اسب بخار قدرت داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. M_435

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (146 ديدگاه)

      زهی خیال باطل…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. alish

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    بنز جدیدا رفته بیشتر دنبال طراحی ولی بی ام و عالیه!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. میلاد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درو علی جان.مثل این که مطالعه نداری.اطلاعات نداری.برو یخورده تو اینترنت.برو چنتا مجله بخرو بخون.برو همون سایت NETCARSHOW روی برابوس کلیک کن سالهای 2008 به بعداز هر کلاسی رو با یک موتور 12 سیلندر تقویت کرده بود.که مثلا گشتاور موتور 12 سیلندر کلاس سی رو تا 1320 نیوتن متر محدود کرده بود!!!!!!!!!!!ولی برای اس کلاس رو تا 1420 نیوتن متر کشونده.وارد برابوس که شدی حتی یک مدل CLS داره که به راکت 800 اسب بخاری معروفه.یک جا خوندم تو تمام شرکت های تیونینگ المان به قدری شرکت برابوس بزگه وکارش درسته که برابوس رو به عنوان یک خودرو ساز میشناسن نه یک شرکت تیونینگ کننده!!!!!!!!!!!!!شرکت بزرگ ومعروف پاگانی زوندا که تولید کننده ی سوپر اسپرت های دست ساز هست.برای سوپر اسپرت هاش از موتور V12 AMG استفاده میکنه.این تکنولوژی و اعتبار مرسدس بنزو میرسونه.بازم توی یک مجله دیدم و خوندم که یک شرکت تیونینگ که اسمشو یادم نیست قدرت موتور SL 65 AMG رو به 1000 اسب بخار رسونده بود.اگه پیداش کردم بهت میگم.V8

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود جون

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یه نکاه به نوآور شهریور:بنز تیونینگ شده بابیش از 1200 اسب بخار!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M_435

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (146 ديدگاه)

      این میلا یه جوری لالایی میگه آدم خوابش میبره..انگار BMWهمچین تیونرایی نداره..منم اگه بخام ازBMW بگم اینجا جا نمیشه..شما برو بنزو 3000اسبش کن باز تو بیچ تو تماشاچیاس..مگه تو همین سایت نخوندیM6چطور اشکSL65 BALKO طرفدارای بنزو درآورده..توام یکم مطلعاتتو بیشتر کنی بد نی..حالا هی بگوBRABUS,AMG,و…اخر خط مالهBMW…
      اصلا مگه تیون کنید کم نیارید که بدال بهتون ثابت کرد بازم کم میارید..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب واقعا بنز نسبت بهBMWاز نظر خرابی و عیب های الکترونیکی آمار پایین تری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. الی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دوستان عزیز هر وقت خریدید بیاید سرش بحث کنیم.حوصله داریدا. شپش تو جیبتون بیلیارد بازی میکنه . یک نگاه به جیبت بنداز.چیز های مهمترم هست برای بحث.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مصطفی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    اول تشکر دوم هم تشکر
    من کاری ندارم که بنز بهتره یا بی ام و چیزی که مشخصه دوتاشون از بهترین ها هستند
    اگه نظر منو بخوای میگم جیب من تعیین می کنه کودوم ماشین یا برند بهتره که جیب من می گه پراید 132 sx ;-)
    (-:

    اما اینجا جا داره از نویسنده یا مترجم این مقاله کمال تشکر رو بکنم و بگم ایول و دستت درد نکنه مقاله شما عالی بود
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سعید

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    هــــی آقااااا این عکس ها و مطالب رو می گذارید که چی بشه؟ دل ما رو بسوزونید. آدم اینارو میبینه میره تو حس و فکر اما یه دفعه تصویر زیبای ایرانی از جلوش رد میشه و فکر از کله آدم میپره
    از مقایسه این ماشین ها با فسیل های وطنی نسوختم. اما اونجایی سوختم که گفتی طراحش ایرانیه!!!!
    از اونجایی میسوزم که MVM 315 رو خوده نمایندگی داره به ما میده 28 تومان!!!!
    از اونجایی میسوزم که یاریس تو کشور ما یه خودرو مجلل و لوکسه که تو خیابونها سرمونو میذاریم رو شیش و توشو نگاه می کنیم.
    از اونجایی میسوزم که با 18 تومان میتونی تو کیش یه مورانو سه سال کارکرده رو راحت بخری. اما چند کیلومتر اون ورتر مثلا تو بندعباس طرف با این پول یه ال نود هم بهش نمیدن. ال نودی که رومانی به کمک فرانسه برای پایین ترین قشر جامعش و کشاورزاهاش ساخته تا بتونن بخرن. صندوقشم برا این بزرگه که به راحتی یه خوک توش جا بشه و بتونن کشاورزها راحت حمل و نقلش کنن. اگه نمیدونید بدونید.
    حالا داشتن همین ال نود برامون شده یه آرزو. فقط به خاطر حرص و طمع دنیا و مال اندوزه یه عده که اسم خودشون رو گذاشتن خودرو ساز.

    از این می سوزم که…. اصلا ولش کن دل من که حسابی خونه اگه بخوام سفره دلمو باز کنم در یکی دو صفحه نمی گنجه پس بیشتر از این سرتون رو به درد نمیارم
    بای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (222 ديدگاه)

      واقعا تو کیش با 18 تومان میشه مورانو سه سال کارکرده خرید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
      آقا دمشون گرم خداییش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. فردين

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان این ماشینا اگر وارد کشور می شد و قیمت مناسبی هم داشت بدرد ایران نمی خورد شما توی اتوبان 120 بیشتر بری می گیرنت یک هفته ماشینو می خوابونن حالا بری ماشینی بخری که دنده یکش 150 تا رو پر می کنه حالت گرفته نمی شه سوار شی و نتونی بگازی این ماشین بدرد آلمان می خوره که تو اتوبانش لاین 5 ش باید حداقل 250 کیلو متر سرعت داشته باشی نه اینجا من خودم sd دارم ماشینی که جزو ماشین شاید نباشه 120 تا که می رم می خواد چرتم بگیره حالت گرفته می شه چه برسه به بنز و … همین ماشینهای چینی که 180تا بیشتر نمی ره امکانات داره شیکه به درد جاده های ما می خوره با چیب ما هم هی می خوره قناعت کنیم با این رانندگیهای حرفه ای ایران جزو بیشترین آمار تلفات جاده ای است که تحدی از سرعت غیر مجاز است اگه اشتباه فکر می کنم بگین اشتباهه این ماشینا برای کسانی خوبه که می خوان پز پولشونو بدن اینو کار نداریم از چه راهی بدست آوردن دلال بازی یا فکرشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M_435

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (146 ديدگاه)

      کسی که همچین ماشینی میخره دیگه وای نیسه جریمشو از دسته بلیس بگیره گازشو میگره میره حالشم میبره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. bizkit

    ۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    هر 2 فوق العاده است اما اگه پولشو داشتم بنز رو می خریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سروش

    ۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نه دادا نمیره تیبا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محسن

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    یک سوال میخوام بپرسم و ربطی هم با مقاله نداره ولی در مورد بنزه.دو تاc200 داخل یک نمایشگاه کنار هم پارک شدن.یکی رنگ سفید و دیگری رنگ قهوه ای که این رنگ فقط در بنز دیده میشه.هر دو تا برای سال 2007 هستن. قیمت سفیده هفتاد و نه میلیونه ولی بنز قهوه ای نود میلیونه.یعنی سفیده رنگ پریدگی داره و یا موتورش اشکال داره.من خودم نمیدونم چرا, فقط حدس زدم.اگر کسی((میدونه))بی زحمت یکم توضیح بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که کلی خندیدم بابت این مقاله…دمت گرم آقا خیلی باحالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. داود

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شما یه بار سوار بی ام و بشی میفهمی که یه ماشین رام با دست فرمون عالی چیه… بی ام و راننده رو سلطان جاده میکنه… ولی بنز به خاطر قیافه فقط آب از لب و لوچه یه سری راه میندازه… در نهایت هم سرعت و… بنز وقی انقدر راننده رو خسته میکنه (البته نسبت به بی ام) به چه درد میخوره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. reza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من ی سمند دارم همه بنز و بی ام و رو سوسک میکنه از در عقب تازه میکه این است خودرو کیری ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. پوریا

    ۲۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادمه یه بار برای اینکه چرا بی ام و ندارم نیم ساعتی گریه کردم جدی میگم

    هیچوقت بی ام و رو با برند دیگه ای عوض نمیکنم

    به امید اینکه یه روز بخرمش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا