بالاترین امتیاز ایمنی برای ب‌ام‌و X1

نسل دوم ب‌ام‌و X1 که پاییز سال گذشته به عنوان مدل سال ۲۰۱۶ در امریکای شمالی معرفی شده، به‌تازگی توانسته است که به بالاترین سطح ایمنی مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا موسوم به Top Safety Pick Plus دست پیدا کند. این عنوان در حالی برای این کراس‌اور کامپکت به دست آمده که طراحی جدیدش، عملکرد آن را در تست تصادف هم‌پوشانی کوچک ارتقا بخشیده است.

2016-bmw-x1-iihs-crash-test-2
ب‌ام‌و X1 در این تست، پس از قبول یک فرورفتگی به عمق ۱۰ سانتی‌متر در قسمت پایین لولای در و پنل ابزارها، نمره «خوب» دریافت کرده است.


اگر بخواهیم مقایسه‌ای در اختیار داشته باشیم، نسل قبلی این خودروی آلمانی که توسط مهندسان IIHS مورد ارزیابی قرار گرفته، حدود ۴۰ سانتی‌متر نفوذ در ناحیه پاها تجربه کرده و پای راست آدمک قطع شده است. در نتیجه، مدل قبلی X1 در تست هم‌پوشانی کوچک، نمره «مرزی» را کسب نموده است.


نسخه جدید ب‌ام‌و X1 در عین حال، در تست‌های هم‌پوشانی متوسط جلو، جانبی، مقاومت سقف و محافظت از سر، همانند مدل قبلی، نمره «خوب» داشته است. همچنین سیستم هشدار برخورد از جلو، معیارهای سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا (NHTSA) را برآورده کرده و در نتیجه، بالاترین امتیاز ایمنی IIHS را نصیب X1 کرده است.


سیستم‌های استانداردی چون کنترل کشش داینامیک، کنترل پایداری داینامیک، کنترل ترمز در پیچ، دستیار ترمز خشک، برنامه‌های TeleService و Assist eCall، در کنار آپشن‌هایی چون سیستم کاهش اثر برخورد شهری، هشدار انحراف از خط و هشدار برخورد از جلو همراه با هشدار عابر پیاده، از جمله امکانات ایمنی ب‌ام‌و X1 جدید به شمار می‌روند.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

12 دیدگاه

  1. جی تی ار
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    بسیار خودروی دوست داشتنی از آب در اومده و توی این نسل شکل و شمایل یک شاسی بلند واقعی رو به خودش گرفته. اگر با قیمت حدود 250 میلیون وارد بشه به نظرم استقبال بسیار خوبی ازش بشه. نسل قبلیش بر خلاف ایران، فروش چشمگیری در بازارهای جهانی داشت…

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (756 دیدگاه) ,

      مطمئناْ این نسل خیلی خوب فروش میکنه چون از نظر کیفیت و امکانات هیچی از برادر بزرگترش یعنی ایکس ۳ کمتر نداره و به نظر خیلی از کارشناسا طراحی بهتری هم داره (البته طراحیش خیلی شبیه ایکس ۵ هست). با این که محور جلو هست ولی لذت رانندگی بیشتری نسبت به رقبا داره و میتونه در بین افرادی که ب ام و رو بخاطر مشکلات محور عقب بودن (مخصوصاْ در زمستان) تو اولویت قرار نمیدن طرفدار کسب کنه.

      پاسخ
  2. فقط انگلستان
    سوابق: (437 دیدگاه) ,

    ماشین های المانی روی ایمنی خیلی سختگیر هستن و اینم نشون می ده جون ادما براشون خیلی مهمه ولی چه کنیم که ماشین انگلیسی محکم تره بنتلی کانتیننتال 2500 کیلوگرمه و بنز sl65 1950کیلوگرم و باید گفت بنتلی بیشتر روی الومینیوم و فیبر کربن سبک وزن ساخته شده و حالا اینقدر سنگینه نشون می ده چقدر محکمه

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    پس در نسل قبلی، پای آدمک قطع شده بود، خوبه که این شرکتهای بزرگ و با سابقه، سریعا خودشون رو بالا می کشن و ایمنی رو برای مشتریان به ارمغان می آورن.

    پاسخ
  4. Sina
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    قبلنا یه سری ماشینها مخصوصا تویوتا یا ماشینهای امریکایی لامصبها مثل بتن محکم بودن میزدن به یه چیزی مثلا میکوبیدن به یه درخت درخته رو با ریشه از جاش در میاوردن فوق فوقش سپره یکم کج بشد اما الانه نه اگه به تصادفهایی که میشه و عکسشو میفرستن مبینی ب ام و یا بنزه تو یه تصادف تا دم شیشه راننده میره تواصلا موتورو همه چیش مثل سالاد میریزه تو خیابون البته دلیل منطقی دارن اینجوری باعث میشع که ضربه رو دفع کنه ولی به اتاقک هیچ آسیبی نرسه حالا صحبتم اینه که این عملکرد واسه شما امریکایی اروپایی ها که ماشینتون یک دهم خودتونم ارزش نداره خوبه…تصادفم کنین خیالی نیست اما برای ما ایرانیا خوب نیست بابا اینجا ماشین بنز طرف لااقل 5برابر خود طرف قیمتشه برای ما مثل همون موقع بسازین طرف با بنزش زده پشت یه نیسان گاوی یا با پورشش زده عقب یه وانت پیکان ماشینه از جلو هاش بک شده??

    پاسخ
  5. ناسا
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    اینا خودرو تولید میکنن ما هم خودرو ممتاژ میکنیم.واقعا کی میخوایم پیشرفت کنیم نمیدونم

    پاسخ
  6. lolipop
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    اما باز هم امتیازهاش در تمام آیتم ها از volvo xc90
    پایین تر هست توی سایت euroncpa زده امتیازهارو

    پاسخ
    1. ایرانی
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      اینا تقریبا باید با ولوو xc60 ….یا در آینده با xc40 جدید مقایسه کنید…

      xc90 خیلی بزرگ تر از این حرفهاس……………

      پاسخ
  7. حسن
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    مهندس باید دقیق تر توضیح میدادی این تست عملکرد سیستم جلوگیری از برخورد بوده هیچ تغییری در بدنه ی ماشین ایجاد نشده . میگه سیستم باعث میشه در حین برخورد سرعت اولیه خودرو کاهش بسیار زیادی پیدا کنه و اسیب های برخورد کمتر بشه . عشق المانی دیگه الان چینم این سیستم را رو محصولاتش میبنده .بعد سرعت اولیه 40 تا بوده با ایکس یک با 90 تا یکی برخورد داشته باشه از تنگی جا خفه میشه

    پاسخ
  8. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    ملت تو غرب قوانین راهنمایی رانندگی رو با تمام وجود رعایت می کنن و شرکت ها هم با تمام قدرت در حال کار روی سیستم های ایمنی هستن اونوقت تو ایران مردم با پراید و 405 با 120 تا لایی میکشن و هر کی هم قوانین رو بخوبی رعایت کنه بهش میگن بچه سوسول و ترسو

    پاسخ
  9. یاسین
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    خوبه.عالیه!حرف نداره.بی ام دبلیوست دیگه،میتونه!پولش رو داره فکرش رو هم داره و در آخر مثه هر شرکت خارجی دیگه وجدانِ کاری هم داره.دیگه همه خوندین و دیدید برا پای سرنشین تو نسل بعد چقد ارزش قائل شده!اینو خدمت تابوت سازای وطن میگما!کسی فکر بد نکنه!و یه نصیحت من خودم کسی بودم که به یکایک قوانین راهور پایبند بودم.ولی خودم وقتی شنیدم که کارکنانِ راهور،از اصطلاحی به اسم چرا فرار نکردی،استفاده می کنن!و البته خودشون اذعان دارند، که حرکات غیر قانونی جاهایی قانونیه.چون طرف مقابلتون میتونه یه دیوونه باشه!!!به این نتیجه رسیدم که بلا نسبت شماها!خربازی در آوردن هم جاهایی لازمه!ممنون جناب انیس حسینی!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.