بررسی ب‌‌ام‌‌و سری 7 جدید: زیبا و مجلل‌تر از همیشه

ب‌ام‌و سری ۷ از سال ۱۹۷۷ وارد خط تولید این شرکت شد و از بدو ورودش به این کره خاکی همواره به‌عنوان گل سرسبد ب‌ام‌و درخشیده است. به‌عنوان مظهر این نام تجاری، سری ۷ برای مدت طولانی همواره در حال تغییر و تنظیم معیارهای جدید در سری‌های دیگر این شرکت و همچنین در صنعت خودروسازی دنیا بوده و هست، چیزی که همچنان در نسل ششم هم قابل‌لمس است.

2016 BMW 7 Series
2016 BMW 7 Series

طراحی خارجی
طراحی خارجی نسل ششم گرچه تغییر انقلابی نکرده، اما با حفظ تمایز از نسل قبلی خود، تکامل یافته است. چراغ جلو تا امتداد جلوپنجره کشیده شده و از آراستگی با پوشش کروم همراه با تغییرهای ظریف برخوردار است که چهره نسل ششم را تهاجمی‌تر و اسپورت‌تر از قبل کرده و تا حدودی به آن یک هویت منحصربه‌فرد بخشیده است.


داخل کابین
در داخل کابین، همان‌طور که انتظار می‌رود طراحی ساده و درعین‌حال باشکوه این سری به چشم می‌خورد. کابین با استفاده از چرم، چوب و تریم نقره‌ای آراسته‌شده و حالت کلی داشبورد محدب‌تر از قبل شده که دسترسی راننده به ادوات را راحت‌تر کرده است. همراه با تغییرات صورت گرفته، سیستم iDrive هم به‌روزرسانی شده و از سنسور حرکتی 3D با قابلیت شخصی‌سازی نیز برخوردار است. مهندسی در همه قسمت‌های سری ۷ می‌شود نوآوری را لمس کرد. استفاده از تعلیق بادی خود تراز، چراغ‌های لیزری جلو، گرم‌کن دسته‌های صندلی، امکان تشخیص حرکت برای سیستم سرگرمی، یکپارچه‌سازی کنسول میانی عقب با تبلت سامسونگ و همچنین سیستم پارک از راه دور برای اثبات این ادعا کافی هستند. بالاخره برای اولین بار نسخه ۵.۰ iDrive از صفحه‌نمایش لمسی پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، کنترل‌گر چرخان ب‌ام‌و هنوز هم جای خود را در نزدیکی دسته‌دنده حفظ کرده است. قابلیت جدید کنترل حرکتی iDrive، حرکات دست را توسط یک سنسور 3D آنالیز می‌کند و راننده می‌تواند با معرفی ژست‌های مختلف حرکتی، حجم صدا، اتصال به تلفن همراه و یا گزینه‌های دیگر را کنترل کند. علاوه بر این‌ها وای فای و امکان شارژ بی‌سیم تلفن همراه هم جز امکانات دیگر آن هستند.

2016 BMW 7 Series Interior
2016 BMW 7 Series Interior
2016 BMW 7 Series Interior
2016 BMW 7 Series Interior

ب‌ام‌و برای اولین بار در پلتفرم این سدان بزرگ از کربن هم استفاده کرده است. به این معنی که در ساختار شاسی از فیبر کربن تقویت‌شده، فولاد، آلومینیوم بهره برده است. این کار نه‌تنها باعث تقویت استحکام و ایمنی آن شده بلکه وزن آن را هم کاهش داده و سری ۷ جدید ۱۲۹ کیلوگرم از نسل قبلی‌اش سبک‌تر شده است.

2016 BMW 7 Series
2016 BMW 7 Series

زیر کاپوت چه خبر؟
در زیر کاپوت، یک موتور شش سیلندر یا هشت سیلندر قابل انتخاب هستند. موتور سه لیتری شش سیلندر توان ۳۲۶ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند، اما موتور ۴.۴ لیتری هشت سیلندر با ۴۵۰ اسب‌بخار و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور برای سری ۷ برازنده‌تر است.

BMW 7 Series 2016
BMW 7 Series 2016

ب‌ام‌و برای کسانی که به‌دنبال حفظ منابع طبیعی هستند، یک انجین ۴ سیلندر در نظر گرفته که در اوایل سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی می‌کند. هر سه این مدل‌ها از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته سود می‌برند.


جمع‌بندی
هنوز جزئیات قیمت‌گذاری رسماً اعلام‌نشده است. سری ۷ جدید قابلیت‌های زیادی برای به چالش کشیدن رقبای خود دارد و تا معرفی نسل جدید رقبا، در مقام رهبری این سگمنت قرار دارد و منصفانه نیست که الآن بخواهیم با هم‌رده‌هایش مقایسه کنیم. در حال حاضر همه بی‌صبرانه منتظر تماشای پاسخ مرسدس بنز و آئودی هستند.


مزایا

  • تجهیزات رفاهی لوکس و فوق‌العاده.
  • نوآوری در تمامی زمینه‌ها.

معایب

  • طراحی خارجی در مقایسه با رقبا فاقد طراوت است.


منابع: automiddleeast, digitaltrends

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

36 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل بابک
      بابک
      سوابق: (141 دیدگاه) ,

      هر دو ماشین های معرکه ای هستن و امکانات تقریبا مشابهی دارن
      ولی چیزی که به نظر من انتخاب کننده ست بیشتر تعصب و علاقه به برند و طراحیه
      هر کس طبق سلیقه و حسش انتخاب میکنه

      پاسخ
      1. ZIPPO
        سوابق: (239 دیدگاه) ,

        من بیناین دوتافقط سری 7 روانتخاب میکنم
        بنز حالا حالا ها باید دور دور بزنه تا ب هگرد پای سری7 برسه
        چه تو طراحیو اصالت چه توی کاربرد و کیفیت

        پاسخ
        1. milad
          سوابق: (209 دیدگاه) ,

          حرفی برای گفتن ندارم جز اینکه حرف نداره..

        2. تصویر پروفایل فردین بهادری نژاد
          فردین بهادری نژاد
          سوابق: (129 دیدگاه) ,

          خیلی عجیبه که این دف با محصولات کیا و هیوندای مقایسش نکردی 😐
          به نظرت هیوندای جنسیس جدید از این بهتر نیست ؟ 😐

    2. کیان
      سوابق: (155 دیدگاه) ,

      بی ام و محصولاتش کاربردی هستن ، برای هدف مشخص ساخته شده ، برای تجمل گرایی خالی نیس سری 7
      این ماشین و کلا بی ام و برای حرکت سریع فرمانپذیری بالا شتاب هندلینگ و کلا چاشنی اصلی اسپرت بودن ساخته میشن ، باید با این دید به این ماشین نگاه کرد
      خیلی از محصولات یگه بدون حفظ اصالت با تغییرات شدید تو چند سال اخیر فقط یه اسم و با خودوشن یدک میکشن
      تو این رده ماشین همه چیزش آپشن و امکانات و سواری و … نیس ، مهم اینه که تو این کلاس اون ماشین چقدر حس تفاوت اعتماد به نفس و خاص بودن و ایجاد کنه که عکسش یه دنیاس

      پاسخ
    3. BMW
      سوابق: (646 دیدگاه) ,

      توی عملکرد قطعا سری۷ از همه سرتره (هشت سیلندرش) در ضمن اون s-class هستش, سری مال بی ام و هستش

      پاسخ
      1. کیان
        سوابق: (155 دیدگاه) ,

        کلاس منظورم
        segment type category
        بود _سگمنت ، دسته ، طبقه )
        بود ،

        ولی از انتقاد و ایراد گیری لازم و ضروری و بجاتون ممنونم

        پاسخ
    4. Reza
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      سری اس؟؟
      منظورت همون کلاس اس هستش؟!
      اگه منظورت اونه،اول اسمشو یاد بگیر،بعد مقایسش کن با بی ام و…

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل احمدرضا خواجه زاده
    احمدرضا خواجه زاده
    سوابق: (1029 دیدگاه) ,

    ببخشید آقای نویسنده اس کلاس اتفاقا جدیده و با همین سری 7 مقایسه میشه بقیه سدان لوکس خودشون رو جدید نکردن ولی بنز کرده پس این ماشین با اس کلاس مقایسه می شه و از همه نظر هم بهتره
    والا جلو و عقبش تغییر زیادی نسبت به قبل کردن نمی فهمم معنی با طراوت بودن چیه چون معمولا خودروهایی که ظاهر اسپرتی و در عین حال ساده و لوکس دارن با طراوت ترند مثل همین.
    فقط می خواسته معایب هم بنویسه…

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      زیاد عصبانی نشید هر دوشونو بدن میرونیم ما

      پاسخ
  2. ارش
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    ادم با دیدن عکسش دیوانه میشه چه برسه از نزدیک بهش دست بزنی و داخلشو نگاه کنی

    پاسخ
    1. s.class
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      دقیقا
      من از نزدیک دیدمش فقط تا این حد میتونم بگم که ارزوی دیدنشو نداشته باش ….
      خداییش فقط و فقط زیبایی و ابهت رینگ و لاستیکاش میارزه به خودرو های لوکس اسیایی
      لامصب طول کاپوتش قد یه ماشین سدانه
      از رو عکسش یک هزارم ابهتشم دیده نمیشه همین

      پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    در کل سری 7 خیلی زیباترازمدل قبلیشه درمقایسه با اس کلاس هم قیافش چون سلیقس برای من این زیباتره بدنشم قشنگتره داخلشم خیلی به روز وزیبا شده درکل بیشترسلیقس انتخاب بین این واس کلاس

    پاسخ
  4. AlireZa_Mo
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    تو رو خدا چه جوری دلت میاد که تو معایب بنویسی طراحیش فاقد طراوته!!!!!! واقعا چرا؟ :)))
    این جز فلسفه طراحی ب ام و هست که هر مدلش با حفظ ساختار و استایل نسل قبل المان های جدید و به روز بهش اضافه میشه…
    مثال بهترش مجموعه ی فولکس واگن هست… فولکس، آئودی، اشکودا و حتی رنو.

    پاسخ
  5. امیرحسین
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    نکته قابل توجه و پندآموز برای ما ایرانی سادگی و ظرافت داشبورد هست.طراحی شیک و بدون استفاده از زوایایی تند و شلوغی
    برعکس طراحی کره ای جماعت که با شلوغکاری قصد دلربایی دارند

    پاسخ
  6. 4matic
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    رهبری این سگمنت دست s class هست و نیازی به جواب مدل ایندش نیست جوابش همین مدله
    این نسل از s ماشینیه که جای رولز رویس گوست رو پرکرد.

    پاسخ
      1. سیدعلیرضا
        سوابق: (52 دیدگاه) ,

        وقتی چیزی نمی دونی لازم نیست حرف بزنی.مولسان وبنتلی فقط پول مارک دارند.

        پاسخ
  7. HILUX
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    ماشین معرکه ای هست ولی من کلاس اس رو بیشتر دوس دارم …

    پاسخ
  8. HILUX
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    نظر سنجی
    MB S Class++++++++++++++++++++++++++++
    BMW 7 Series ————————-

    پاسخ
  9. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    با اینکه سری 7 رو بیشتر از S کلاس دوست دارم اما بایدبگم واقعاً بنز تو این رده کابین زیباتری داره.
    میمونه مقایسشون که باید بعداً مشخص بشه کدوم برتره.صبر میکنم کادیلاک هم مدل قویتر از CT6 رو معرفی کنه تا تنور رقابت داغ داغ بشه.لینکلن کانتیننتال هم بهشون اضافه بشه رقابت دیدنی میشه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      کانتینتال با اینا کاری نداره
      مستقیم میره سراغ فانتوم و مولسان

      پاسخ
  10. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    مثل همیشه مرسدس لوکس آرام و سنگین احساس میشه و ب ام و هم لوکس و با خصوصیات اسپرتی بیشتر

    پاسخ
  11. armin
    سوابق: (335 دیدگاه) ,

    جالبه که با پول این تو ایران میشه یه لندکروز ۳سال پیش ۷۰ تا کار خرید …

    پاسخ
  12. Mohammadreza
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    بی ام و کلا عالیه حرف نداره همه سری هاشم بی نظره .سری 7 که اصلا یه چیزه دیگس ..

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل godfather
    godfather
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    ye series7 ba motor 4 cylinder hata 6 khoob niss
    bayad be tabiyay ehteram gozasht vali fada kardan hn ghola dorost nis

    پاسخ
  14. حمید
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    من طرفدار شدید مرسدسم و تو این رده (ماشین های سواری لوکس)هم صد در صد بنز سلطانه(بنز صد ساله داره توی این رده همچنان تاخت و تاز میکنه)،از طرفی هم آدمی نیستم از طراحیه یک ماشین ایراد جزیی و الکی بگیرم،مثل ایراداتی که خیلی ها میگیرن میگن چراغش نازکه، چراغش کوچکه،چوب توش کمه و خلاصه از این اراجیف،چون نه من و نه هیچکس دیگه توی این سایت مدرک طراحی ماشین رو نداریم مگر اینکه کسی پیدا بشه مدرکش رو داشته باشه که بازم مسلما اون هم در حد یک سرطراح و گروه طراحیه یک شرکت خودروسازی معروف مثل بنز و ب ام و نیست پس بهتره الکی نظر ندیم.اما از نگاه کلی من این سری 7 رو از s بنز قشنگ تر میبینم مخصوصا که اگر با کیت M power باشه با این تفاوت که داخل s زیباتره .از نظر سواری هم S باتوجه به فنربندی فوق پیشرفتش نرم تره.اما مهمترین فاکتور دیدن ماشین از نزدیکه مثلا من تو عکس هااز نمای عقب S اتاق جدید خوشم نمیومد ولی وقتی تو امارات چیزی حول وحوش 80_90 تا ازش رو دیدم نظرم 180 درجه عوض شد و حیرت زده شدم…

    پاسخ
  15. Vorsteiner
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    زیبا و بدون نقص …
    واقعا آفرین به نادر فقیه زاده از طراحان سری 7 …
    البته به گفته خودش این چند مورد رو طراحی کرده …
    – BMW7 Series طراحی داخلی
    BMW6 Series Coupe طراحی خارجی
    BMW6 Series Convertible طراحی خارجی
    BMW6 Series Grang Coupe طراحی خارجی
    اینم لینک منبع :
    http://www.bartarinha.ir/fa/news/28031/مصاحبه-با-نادر-فقیه-زاده-طراح-ایرانی-bmw

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل جی تی ار
    جی تی ار
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    یعنی بی ام و با این مدل منی رو که تاحدود زیادی این برند رو به سایر برندها ترجیح می دهم واقعا غافلگیر کرد. واقعا فوق العاده است. اصلا طراحی داشبوردش رو تو فیلم ببینید! این معلق بودنش به همراه مواد درجه یکش واقعا چشم نوازه. امکانات رفاهی داخل کابینش مخصوصا قسمت عقب چهار نفرش حتی از اس کلاس هم بیشتره. اون تبلت موجود در قسمت عقبش هم که اصلا یه ابتکار محشریه.
    همین الآن هم یه خبر تو BMW BLOG خوندم بی ام و یه موتور زده دیزلی می خواد رو مدلی به نام 750d بزاره در حالت عادی 408 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور تولید میکنه!!!!!!!!!!!!! یعنی بی ام و این موتور رو زد که بگه هنوز هم سلطان انجین سازی در صدره!!!!!
    درهرصورت پیشنهاد میکنم که حتما ویدیوی فوق را مشاهده کنید…

    پاسخ
  17. Erfan
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    ما هم منتظر جواب ایرانخودرو و سایپا واسه رقابت باهم هستیم….
    در اینده نچندان دور منتظر بنز وانت باشید!
    خدایی ببینید چطوری bmwرو تحریک میکنیم که وانت بسازه!

    پاسخ
  18. امیر
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    یکی مدل 2008 از نزدیک دیدم.

    هیولای برای خودش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.