بی ام و

بررسی BMW M6 گرن کوپه

«زیباترین M5 ی که تاکنون دیده‌اید». این یکی از بهترین توصیف‌هایی است که می‌توان در مورد این خودروی جدید بی‌ام و به کار برد. سازندگان خودرو در بی‌ام و، مدل M6 گرن کوپه را «شاید بهترین ترکیب» از M5 و M6 دانسته‌اند؛ به این دلیل که شبیه به M6 ی است که روی چرخ‌های یک M5 قرار گرفته است. طراحی سری M ب ام و، ظاهر گرن کوپه را بسیار دلپذیر کرده است. جلوپنجره‌های بزرگ خودرو، لبخندی مقتدرانه به آن بخشیده و در حالی که از رنگ منحصر به فرد «نارنجی تیره» برای رنگ‌آمیزی بدنه استفاده شده، باز هم جلوهٔ خود را حفظ کرده است. طراحی چرخ‌ها نیز بر زیبایی این مدل افزوده است. این‌ها را در نظر بگیرید با نشانه‌های استاندارد یک خودروی سری M ب ام و، مانند: سقف فیبرکربنی، اگزوزهای چهارتایی و همچنین گوشه‌های نه چندان نوک تیز که این M6 را از مدل‌های پایین‌تر گرن کوپه متمایز می‌کند.

2014 BMW M6 Gran Coupe
۲۰۱۴ BMW M6 Gran Coupe

وقتی ۱۱۵۰۰۰ دلار پول را برای خرید چنین ماشینی صرف می‌کنید، باید انتظار کابینی مناسب و راحت از آن داشته باشید. خودرویی که برای تست استفاده شد، ۳۵۰۰ دلار بابت روکش چرم «مرینو» هزینه اضافی پرداخت کرده بود. سقف ترکیبی از چرم و جیر آلکانتارا بر خود دارد و با نواری نازک خط وسط سقف M6 گرن کوپه پوشانده شده است. همه جا، فیبر کربنی جای چوب را گرفته است و حس دربر گرفته شدن توسط پوست گاو را کاهش داده است. با این همه توصیفات، وقتی حرف از خودروهای مدل M می‌شود، همه می‌دانند که فضای رانندگی در داخل چقدر می‌تواند خوب باشد و M6 گرن کوپه نیز از این امر مستثنی نیست. با این حال، سقف کوتاه باعث اندکی مشکل در ورود و خروج می‌شود؛ حتی اگر صندلی‌ها در پایین‌ترین حالت باشند، احتمال برخورد سر با سقف وجود دارد، ولی وقتی وارد کابین شدید، فضای راحت و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود.

2014 BMW M6 Gran Coupe
۲۰۱۴ BMW M6 Gran Coupe

پنجره کوچک عقب، باعث می‌شود تا راننده به سه دوربین M6 گرن کوپه و حسگرهای پارکینگ آن تکی شوند. این مدل، تقریباً ابعاد بزرگی دارد؛ مگر اینکه صندلی‌ها را به عقب و جلو حرکت دهید و حالت‌های مختلف رانندگی را امتحان کنید.

قلب تپنده این سدان شبیه به کوپه، موتور ۴/۴ لیتری دو توربو شارژر V8 است. با اینکه شخصیت موتور ۵/۵ لیتری V8 مرسدس را ندارد، امّا کارایی منحصر به فرد آن، نمی‌تواند نادیده گرفته شود. این موتور ۴/۴ لیتری، می‌تواند ۵۵۲ اسب‌بخار ایجاد کرده و گشتاوری برابر ۶۸۰/۲ نیوتن‌متر تولید کند که این دو، در ۱۵۰۰ تا ۵۷۵۰ دور در دسترس خواهند بود. برای تست سرعت، M6 گرن کوپه می‌تواند در همان مدتی که سازنده تخمین زده، یعنی ۴/۱ ثانیه (و شاید زودتر!) به ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت و در حالت تخت‌گاز نیز به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

2014 BMW M6 Gran Coupe Dashboard
۲۰۱۴ BMW M6 Gran Coupe Dashboard

سیستم و حالت رانندگی بسته به نیاز راننده می‌تواند تغییر و سوییچ‌هایی برای این منظور فراهم شده است. همچنین، می‌توان در سیستم iDrive تغییرات دلخواه را در رانندگی ذخیره کرد و در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کرد. سیستم فرمان گرن کوپه هیدرولیک است و این در حالی است که امروزه همه خودرو به سمت سیستم‌های فرمان الکتریکی، به خاطر صرفه‌جویی مصرف سوخت می‌روند و بی‌ام و سعی کرده سبک کاری قدیمی خود را حفظ کند.

دو نوع سیستم ترمز در M6 گرن کوپه می‌توان انتخاب کرد. سیستم استاندارد ترمز این خودرو با چرخ ۱۵/۷ اینچی جلو و ۱۵/۶ اینچی در عقب، همراه با شش پیستون متوقف کننده ارائه می‌شود. سیستم ترمز دیگری که می‌توان با ۹۲۵۰ دلار انتخاب کرد، ترمزهای کربن-سرامیکی است که می‌تواند به خوبی چرخ‌های ۲۰ اینچی خودرو را متوقف کند و علاوه بر آن، ۱۹/۵ کیلوگرم از وزن کلی ماشین که ۲۰۰۹/۴ کیلوگرم است، بکاهد. در هر حال، پدال ترمز خودرو به صورت خطی عمل می‌کند و به راحتی قابل کنترل است. همچنین در سرعت‌های پایین، ترمز کربن-سرامیکی صدای جیغ از خود می‌دهد که برای چنین سیستم‌های ترمزی، طبیعی است.

در کل، سیستم ترمز برای چنین ماشینی، با موتور V8 و نیرویی که برای حرکت ایجاد می‌شود، اهمیت زیادی دارد. تعویض دنده دستی برای ۷ سرعت مختلف، شاید از سیستم‌های دنده اتوماتیک هم راحت‌تر است، ولی در هنگام برگرداندن دنده، انگار دارید با یک تفنگ شلیک می‌کنید!

مانند سیستم موتور و تعویض سرعت، سیستم تعلیق M6 گرن کوپه نیز برای شرایط مختلف تدارک دیده شده است. سیستم کنترل جذب نیروی دینامیکی M، کاملاً نیروهای وارده را به خود جذب می‌کند و شرایط رانندگی راحتی را فراهم می‌کند. در این خودرو، همه‌چیز در کنترل راننده است و خودرو به همان ترتیبی که یک وسیله نقلیه چهار در باید باشد، حرکت می‌کند. چیز دیگری که در مورد M6 گرن کوپه جلب توجه می‌کند، صدای کمِ این خودرو در مقایسه با مدل‌هایی مانند مرسدس بنز CLS63 AMG است. حتی موتور جدید دو توربو شارژر V8 و ۴ لیتری آئودی نیز، از موتور این خودرو، صدای بلندتری تولید می‌کند.

با توجه به وزن و قدرت M6، مصرف سوخت ۸/۶۶ لیتر در بزرگراه و ۱۲/۳۸ لیتر در شهر برای این خودرو منطقی است. البته این ماشین، قیمت کمی ندارد. همان‌طور که گفته شد، قیمت پایه و بدون آپشن‌های اضافی آن ۱۱۵ هزار دلار است. با این حال، ماشینی که مورد ارزیابی قرار گرفت، مجهز به سیستم دستیار راننده به ارزش ۱۹۰۰ دلار، شامل: هشدار عبور از خط، کمک در پارک کردن و دوربین‌های کنار و بالا، و پکیج مخصوص ۵۵۰۰ دلاری شامل: روکش فرمان، صندلی‌های ویژه، سیستم نور LED، نمایشگر بالا، سیستم ماساژ صندلی‌های جلو و سایه شیشه پنجره‌های عقب و کنار بوده است و مهم‌تر از همه سیستم ترمز دینامیکی برای ماشین تست انتخاب شده که روی هم رفته، قیمت ماشین تست شده به ۱۳۷۳۷۵ دلار می‌رسد.

M6 گرن کوپه ۲۰۱۴، خودرویی که نگاه‌ها را از هر طرف به خود جلب می‌کند و به نوعی، ازدواج تکنولوژی و کارایی با راحتی و زندگی مجلل است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (890 ديدگاه)

    فوق العاده ماشین زیباییه
    از نزدیک واقعا ابهت خاصی داره
    بی ام و واقعا کار وبی کرد که مدل چهار در این ماشین رو تو خط تولیدش قرار داد
    طراحی داخلش هم خیلی بهتر شده نسبت به نسل قبل
    در کل خیلی خوبه
    خیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. km

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (679 ديدگاه)

      دم طراح ایرانیش گرم. آدم کف میکنه وقتی این و سی ال اس رو میبینه. جفتشون خیلی شاخن(از همه لحاظ)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان1

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    یک راهنمایی میخواستم ماشینم کارت طلایی3 ستاره داره 1 ماه دیگه تموم میشه خواستم بدونم به نظر شما همونو تمدید کنم یا برم بیمه بدنه ش کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (269 ديدگاه)

      ای بابا …
      .
      ما دهنمون مو درآورد از بس گفتیم … از این نامردا ماشین (لگن) نخرید… اونوقت شما میگی کارت طلایی چند ستاره بگیرم :-(
      .
      در ضمن از اونجایی که من از این نامردا تا حالا چیزی نخریدم … اصلا نمی دونم کارت طلایی چی هستش :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. LAMBORGHINI DIAM

        ۲۳ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        وقتی نمیدونی نظر نده!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. yashiroo

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      چی؟کارت طلایی؟به نظر من برو بمیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. shahab

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا زیبا و هنرمندانه …دم آقای فقیه زاده گرم…براشون آرزوی بهترین ها داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HASSANBMW

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      yes of course

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مجید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    واقعا زیباست ولی با این قیمت فقط مال از ما بهترونه ما به همون کیا اپتیماشم راضییم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اسی 2160

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خیلی ردیفه موافتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. اسی 2160

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    تو ایران گارانتی معنی نداره ماشین رو چند روز میخوابونن آخر سر پول هم ازت میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    بسیار زیبا بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آرش

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    اصلا به این قیمت نمیرزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      کم لطفی نکن از بقیه خیلی بهتره!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. رامتین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    با اینکه بی ام و بهترین خودروساز دنیا (برایند معیارها) است و طراحی همین bmw که در این مقاله میبینید (یعنی سری6) توسط 1 ایرانی هدایت شده ولی چهره سری 6 قبلی (یعنی 2008 یا همون 630 یا 650 که در بازار میبینیم) که معروف به کوسه باوریاست، بنظرم زیباتر از سری جدید هست. نظر دوستان چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      بعضی وقتا بعضیا بخاطر عادت اینطور فکر میکنن . به نظرم یه مدت اگه بهش نگاه کنید بعدش بذارید کنار نسل قبلی نظرتون عوض میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. پژمان

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    پدال جان تو کیلومتر شمارش زده 200 مایل یعنی 320 کیلومتر بعد شما نوشتی در حالت تخت‌گاز نیز به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام پژمان عزیز، همانطور که همه علاقه مندان خودرو در جریان اند، ب ام و و مرسدس بنز محدودیت الکترونیکی سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را برای کلیه محصولات استاندارد خود در نظر می گیرند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      محدود کننده میذارن دیگه ، قوانین دستشونو بسته . اصلا هم چیز خوبی نیست به نظرم . یعنی ب ام و 6 معمولی 250میره اینم 250 میره پس چه فرقی داره ؟ کاش تو این موضوع تجدید نظر کنن قانون گذارها

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alireza

        ۱۱ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (93 ديدگاه)

        عزیز جان بدنه ماشین کشش سرعتای بیشترو نداره (به دلیل قوانین ایرودینامیکی) وگرنه ربطی به قوانین نداره. اگه اینطوره باید پورشه هم محدود کنه حداکثر سرعت ماشیناشو.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حمید

        ۱۱ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        بدنه کشش نداره ؟ منطقی نیست اصلا . یعنی الان مثلا کشش بدنه ب ام و با ماکسیمای 20 سال پیش یکیه ؟؟؟؟؟مثلا چی میشه ؟ مچاله میشه بیشتر از 250 بره ؟ اصلا منطقی نیست . ضریب پسارش از خیلی ماشینا که بیشتر از 250 میرن بهتره ، اصلا مقاومتی نداره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. LAMBORGHINI DIAM

        ۲۳ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        حد اکثر سرعت در آلمان 260 کیلومتره حالا بیشتر از این سرعت کجا می خواد بره!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. شهاب

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    به پای GT-R نمیرسه ولی خوبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      چه ربطی به هم دارن این و GTR ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهاب

        ۱۱ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (266 ديدگاه)

        در کل نسبت به قیمتش گفتم ! حالا شما نسخه کوپه اینو فرض کن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. ali

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    بعد مدت ها میبینم بی ام و یه دستی به فرمون ماشینش کشیده . چون طراحی فرمون بیشتر ماشین هاش شبیه هم بود نه که بد بود نه ولی تنوع هم بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    نسل قبلیش زیباتر بود به نظر من … یه اشنای دوستی کسی هم نداریم بی ام و رو یه بار سوار شیم : ( . نهایتا هیوندای و تویوتا ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. moein

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (890 ديدگاه)

    پژمان جان محصولات بنز و بی ام و اکثرا از نظر سرعت تا همون 320 کیلومتر برساعت میتونن برن
    منتها با محدود کننده های الکتریکی سرعتشون رو روی 250 کیلومتر محدود میکنن برای امنیت بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      درسته واسه امنیته ، ولی اگه به امنیت باشه 200 هم زیاده ، سرعت مجاز معمولا همون 120 هست همه جا . ولی اگه یه نفر بخواد بره پیست با ماشینش 250 بره یعنی دو نداره 320 هم امتحان کنه ؟ تکلیف اون چیه ؟ اگ واسه ایمنی باشه همون 250 هم زیاده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. LAMBORGHINI DIAM

        ۲۳ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        اونهایی که درگ میزارن و پیست می رن محدود کننده ی سرعت رو بر میدارن!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. اسی 2160

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خیلی عالیه هم داخلش هم بیرونش هم فنیش موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیرحسین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    فقط Mercedes Benz

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محسن.د

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    خوبه ولی من چهره جلوی سری6سابق رو بیشتر میپسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محسن.د

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    یعنی چی که ماشینی با این قدرت رو محدود میکنن روی250تا؟! اگه فقط بخاطر قوانینه، پس چرا پورشه اینکارو نمیکنه؟!درصورتی که بنز،ب ام و،پورشه، همشون تو یه کشور تولید میشن! (من فک میکنم قضیه چیز دیگه ایه!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      نه داستانی وجود نداره . داستان طراحی پورشه و bmw با هم زمین تا آسمون فرق می کنه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. علی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (513 ديدگاه)

    توی این کلاس هیچ ماشینی از لحاظ دینامیک به پانامرا نمیرسه
    توی تخته گاز پانامرا توربو رکورد پیست رو از ماشین هایی مثل لامبورگینی گالاردو و مرسدس sls گرفته و این برای یه اتومبیل سدان خیلی فوق العادست که توی دینامیک حریف سوپراسپرت ها میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. JDM eat sleep

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بی ام و هم که سری 6 2005 سری 5 2005 سری 3 2005 ش خاطره شد ای کاش یه جور طراحی میکرد که میگفتم نسل فعلی خیلی بهتر از نسل قبلیه ولی لامصبا حال میکنن از یه نسل خاص اسطوره بسازن
    Only Japanese Car
    I LOVE JDM

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فقط سری۳

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (129 ديدگاه)

    عزیزان کسایی که میخوان ماشینشون باتمام سرعت حرکت کنه میتونن به شرکت سازنده سفارش بدن که محدود کننده سرعت رو بردارن .ولی مثلا توی ایران که ماشین مستقیم باسفارش ما نمیاد این کاریکمی مشکله .ولی بازم بادست کاریECUمیشه این کارو انجام داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      با دست کاری میدونستم ولی سفارش دادن به کمپانی نمیدونستم ، تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. محمد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    کاش بی ام دبلیو لااقل تولید این یکی رو فقط منحصر به نسخه کوپه میکرد….کوپش خیلی خیلی جذاب تر و با ابهت تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mahsa-faghat alman

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خیلی خوشگله
    زنده باد آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    عالیه
    دلم باز شد . دستت درد نکنه پدال
    خیلی قشنگ و مهندسیه
    دوست دارم BMW
    در مورد سرعتش که دوستان بحث کردن فکر کنم روی حالت راتتدگی sport plus تا حد اکثر سرعت بره ……. نا سلامتی اسپرته ها!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سارا

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بیرونش خیلی قشنگه … ولی داخلش با توجه به این قیمتی که داره ؟! به نظر من پانامرا داخلش قشنگ تره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      کاملا درسته . من متعصب رو ب ام و هم موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. شایان

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    درود بر آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      درود بر شرفت!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. parsa

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    عاشقشم اساسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. hero

    ۱۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اگه نمیتونید ماشین آلمانی بخرین برید سراغ ژاپنی. شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. jalal

    ۱۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    عجب ماشین خفنی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. masoud v12

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    درسته اقای نادر فقیه زاده هموطن خوبمون در کار طراحی شرکت بی ام و هستن ما هم برای ایشون موفقیت ارزو میکنیم ولی اقای کریس بنگل یک چیز دیگست شما یک بار طراحی بی ام و سری پنج یک نسل پیش رو از تمامی زوایا مخصوصا از نمای بغل با نسل جدید مقایسه کنید پی به عرض بنده میبرید پیکر خوش تراشیده نسل قبلی بیانگر طراحی اینده اندیش بنگل است درسته در نسل جدید رهبر طراحی اقای فان هویدونگ هلندیست ولی شما یک بار نسل جدید سری پنج رو از نمای جلوی بغل نگاه کنید مثل صابونی که زیر اب مونده است ولی این در مورد طراحی بیرونیست در مورد طراحی داخلی صد در صد که نسل جدید زیباتر است این مطالب بنده در مورد سری شش هم صدق میکند.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا