بی ام و

برنامه ب‌ام‌و برای معرفی خودران i نکست تا سال ۲۰۲۱

ب‌ام‌و به‌تازگی در نشست سالانه سهامداران خود، از برنامه‌های خود برای معرفی یک مدل جدید کاملاً الکتریکی و خودران با عنوان «i نکست» تا سال ۲۰۲۱ خبر داده است. همان‌طور که از نام این مدل برمی‌آید، ب‌ام‌و i نکست نیز در زیر چتر برند i کمپانی در کنار مدل‌های i3 و i8 قرار می‌گیرد. البته ب‌ام‌و هیچ‌گونه جزئیات فنی در مورد i نکست منتشر نکرده، ولی مطابق گفته هرالد کروگر (Harald Krueger)، مدیرعامل  ب‌ام‌و به سهامداران، این مدل خلاقانه با تکنولوژی رانندگی خودکار، ارتباط دیجیتالی، طراحی هوشمندانه سبک‌وزن، یک طراحی کاملاً جدید برای کابین همراه است و نمونه‌ای از نسل جدید وسایل نقلیه الکتریکی در جاده‌ها به شمار می‌رود.

BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept
این درحالی است که در ماه مارس گذشته، ب‌ام‌و صدمین سال تأسیس خود را همراه با نمایش کانسپت ویژن نکست ۱۰۰ جشن گرفته بود. این کانسپت از درهای پروانه‌ای برجسته و طرح متفاوت پنل‌های بدنه استفاده می‌کرد و مهمتر از همه، اینکه پیش‌نمایشی از ایده‌های ب‌ام‌و برای وسایل نقلیه خودران در آینده بود. ویژن نکست ۱۰۰ دارای حالت‌های مختلف رانندگی و از جمله حالت “Boost  Mode” بود که در آن، راننده، کنترل کامل وسیله نقلیه را در اختیار می‌گرفت.

BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept
ب‌ام‌و البته تنها خودروسازی نیست که با اشتیاق فراوان بر روی توسعه تکنولوژی خودران‌ها کار می‌کند. به عنوان مثال، مرسدس‌بنز نیز اخیراً مدل جدید کلاس E را یک تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار پیشرفته همراه کرده و در همین حال، ولوو، آئودی و فورد نیز به سرمایه‌گذاری گسترده در زمینه تحقیقات و توسعه خودران‌ها ادامه می‌دهند. تکنولوژی رانندگی خودکار شاید هنوز در ابتدای راه توسعه خود باشد، ولی مطمئناً تنظیم مقررات مرتبط با وسایل نقلیه خودران، یکی از چالش‌های بزرگ در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی از کابینش خوشم نمیاد …..
    نه خیلی از ماها هنوز نیاز خودمون رو با یه کابین پیشرفته حتی در حد ازرا برطرف نکردیم ( بیشتر خودمو مثال میزنم ) کاملا با یه همچین کابینی غریبه ایم ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ali ayat

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (716 ديدگاه)

    تا اون موقع این طرح هزار بار دچار تغییر و تحول میشه و شاید تو اون سال تنها چیزی که از این مدل باقی بمونه اسمشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    طراحی های بی ام و خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    درسته که طراحی خوبی داره، ولی فکر نکنم طرح موندگاری بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسين

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. این موضوع رو قبلا هم گفتم

    چند سال پیش ب ام و ادعا کرد میتونه ماشین هیبریدی ای بسازه که به اندازه پورشه 911 سریعه! اون زمان ماشین هیبریدی به معنی تویوتا پریوس بود و کسی حرف ب ام و رو باور نمیکرد. اما ب ام و با معرفی i8 نشون داد که الکی ادعا نکرده. اخیرا هم ادعا کرده میتونه هوشمندترین ماشین جهان رو بسازه….

    پی نوشت: حالا شاید هوشمندترین نباشه اما میشه انتظار بالایی ازش داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا