بی ام و

نقد و بررسی فنی و تخصصی ب‌ام‌و 440i ام اسپرت مدل ۲۰۱۶

نیروی بیشتر همواره به معنی خودروی بهتر نیست، ولی ب‌ام‌و ۴۴۰i یکی از بهترین خودروهای کوپهٔ چهار سرنشینه موجود در بازار فعلی می‌باشد.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
۲۰۱۶ BMW 4 Series 440i M Sport
چی هست؟
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با اعداد نوشته شده روی پشت خودرویتان همواره پز آن را می‌دهید، آماده باشید که کاملاً نا امید خواهید شد. همانند مدل‌های سری ۱ و ۲ خود، ب‌ام‌و قوی‌ترین مدل خارج از خانوادهٔ M، یعنی ۴۳۵i را تقویت کرده تا ب‌ام‌و ۴۴۰i را تولید نماید.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
اگر چه، همان گونه که بدون شک عشق ب‌ام‌وها غرغر خواهند کرد، خبری از یک موتور ۴ لیتری زیر کاپوت این خودرو نیست. در عوض، شاهد حضور یک موتور ۳ لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی در آن هستیم. نیروی موتور در نسخهٔ ۲۰۱۶ خودرو با ۲۰ اسب بخار افزایش به ۳۲۶ اسب رسیده و همچنین میزان مصرف خودرو و مقدار گازهای آلایندهٔ موتور نیز بهبود یافته‌اند.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
به جز موتور بازبینی شده، این سری ۴ دقیقاً همان است که در مدل ۴۳۵i دیده بودیم. با ورود مرسدس آ ام گ C43 کوپه به بازار که اخیراً به وقوع پیوسته و همچنین برنامهٔ آئودی برای ارائهٔ مدل S5 خود، آیا سری ۴ قدیمی هنوز هم توانایی رقابت خواهد داشت؟

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
ظاهر آن چگونه است؟
علیرغم این که فقط با تریم M Sport عرضه خواهد شد، ۴۴۰i خودرویی نیست که با نگاهی به ظاهر آن بتوان پی به سرعت و شتاب بالای آن برد. بدون در نظر گرفتن یک جفت سر اگزوز اسپرت، دیسک ترمزهای بزرگ و آن نشان ام اسپرت جنجالی، این خودرو می‌تواند یک ۴۲۰d فروتن با چند آپشن نصب شده باشد.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
این فروتنی وقتی پشت فرمان خودرو برای اولین بار می‌نشینید بیشتر مشهود می‌شود: دکمهٔ استارت را فشار می‌دهید و صدای موتور خیلی بد نیست، ولی به هیچ وجه به اندازهٔ صدای برخی رقبای اصلی این خودرو هیجان انگیز نمی‌باشد. در حالی که یک گیربکس دستی شش دنده به عنوان استاندارد برای این خودرو عرضه شده، خودروی تستی ما مجهز به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF بود. ما ترجیح می‌دادیم بتوانیم دنده‌ها را خودمان عوض کنیم، ولی تعویض دنده‌های نرم گیربکس در حالت Comfort و تعویض‌های قدرتمندی که وقتی خودتان دنده‌ها را عوض می‌کنید شاهدش هستیم فوق العاده می‌باشند.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
این موضوع قطعاً به شخصیت دوگانهٔ ۴۴۰i کمک زیادی می‌کند. در حالت Comfort، موتور به خوبی حول و حوش دور موتور ۱۵۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند و حتی به کوچکترین گاز دادن‌ها نیز پاسخ مناسب و خوشایندی می‌دهد. رانندگی با این خودرو و حفظ سرعت متناسب با ترافیک به تلاش زیادی نیاز ندارد و دستیابی به مصرف سوخت ۷٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر خیلی سخت نیست. سیستم فعال و غیرفعال کردن سیلندرها به صورت استاندارد روی خودرو وجود دارد و این موضوع تأثیر خوبی روی مصرف سوخت می‌گذارد، این موتور شش سیلندر به نرمی سیلندرهای خود را غیر فعال می‌کند و راه اندازی دوبارهٔ آن‌ها نیز خیلی بی سر و صداست.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
خوب شخصیت دیگر این خودرو چگونه است؟ وقتی که پدال گاز را تا آخر فشار می‌دهید، موتور به صورت هوشمند شما را همراهی می‌کند و عقربهٔ دور موتور به سرعت به سوی خط قرمز حرکت می‌نماید. برخی افراد شاید در مورد این که M4 صدای خوبی از داخل کابین تولید نمی‌کند شکایت می‌کردند، ولی این موضوع را در مورد ۴۴۰i به هیچ وجه نمی‌توانید بگویید. چه دلیل آن فشار توربو یا طراحی متفاوت سر سیلندر باشد، این موضوع سر و صدای زیادی به موتور این سری ۴ دوست داشتنی داده است.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
زمانی که دور موتور از نیمه می‌گذرد صدای نرم موتور تبدیل به یک زوزهٔ مکانیکی می‌شود که می‌تواند متعلق به یک موتور شش سیلندر کلاسیک بدون توربو باشد. صدای موتور خیلی بلند و گوش خراش نیست و می‌توان گفت صدایی است که هر بار بیشتر دلتان می‌خواهد آن را بشنوید. از نظر کیفیت عملکرد، به نظر ما واقعاً کسی نیاز ندارد سریع‌تر از این به سرعت‌های مسابقه‌ای برسد.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
هندلینگ خودرو برای افرادی که در چند سال اخیر با یک ۴۳۵i رانندگی کرده‌اند کاملاً آشنا خواهد بود. آپشن کمک فنرهای سازگار شونده یک رانندگی راحت همراه با آسایش در سرعت‌های بالا در حالت Comfort و پاسخ گویی سریع‌تر در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس را فراهم می‌آورد. در شرایطی که آپشن دو دیفرانسیل برای این خودرو ارائه نشده است، قسمت عقب خودرو می‌تواند رفتاری متفاوت در مقایسه با تایرهای جلو داشته باشد،، ولی فاصلهٔ بین دو محور نسبتاً طولانی کمک می‌کند تا این پروسه قابل پیش بینی باقی بماند و رانندگی با آن راحت و سرگرم کننده باشد.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
هر چند، ما چند ایراد در مورد این خودرو می‌توانیم بگیریم. سیستم فرمان، علیرغم دقت بالا کمی گیج می زند و کیفیت سواری می‌توانست بهتر از این هم باشد. اگر چه رینگ‌های ۱۹ اینچی می‌تواند به خوبی گلگیرها را پر کند، کنارهٔ باریک تایرها می‌تواند دست اندازهای جاده را به داخل کابین منتقل کند. با رینگ‌های ۱۷ اینچی ظاهر خودرو بسیار مرموزتر از آن چه که هست دیده می‌شود.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
طراحی داخل کابین تقریباً همانند گذشته است، به این معنی که در آن مواد اولیه با کیفیت بسیار بالا به وفور یافت می‌شود، در قسمت جلو فضای زیادی وجود دارد، فضای سرنشینان عقب قابل قبول است، و مطمئناً، سیستم iDrive ب‌ام‌و نیز در این خودرو عرضه شده است تا کار کردن با سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو را راحت‌تر از قبل بکند. صندوق عقب فضای کافی برای جای دادن به یک جفت چمدان بزرگ را دارد، داخل آن همچنین تور و قلاب‌های چمدان نیز وجود دارند تا از جابجایی وسایل شما داخل صندوق عقب در هنگام رانندگی جلوگیری نمایید.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
باید یکی بخرم؟
در مقایسه با مدل‌های ضعیف‌تر سری ۴، ۴۴۰i به هیچ وجه ارزان قیمت نیست. برای خرید این خودرو به پولی بیشتر از چهل هزار پوند نیاز خواهید داشت، اگر بخواهید از رانندگی با آن لذت ببرید مصرف سوختش بالا خواهد بود و مالیات‌های آن از هر خودروی دیگر هم رده‌اش گران‌تر برایتان تمام خواهد شد. اگر کیفیت سواری و قدرت عملکردی آن را در نظر بگیریم، ما می گوییم این خودرو اصلاً گران نیست، مخصوصاً وقتی بدانید یک مدل M4 در حال حاضر حدوداً پانزده هزار پوند گران‌تر می‌باشد.

2016 BMW 4 Series 440i M Sport
با دانستن این موضوع، ترکیب سرعت بالا، هندلینگ تیز، کیفیت سواری بالا و آن صدای موتور زیبا، ب‌ام‌و ۴۴۰i را به یکی از بهترین کوپه‌های چهار سرنشینه موجود در بازار تبدیل می‌کند. آئودی و مرسدس اگر می‌خواهند مدل S5 و C43 کوپهٔ آن‌ها توان رقابت با این خودرو را داشته باشد باید حسابی روی خودروهای خود کار کنند.

مشخصات فنی ب‌ام‌و ۴۴۰i مدل ۲۰۱۶

  • قیمت: چهل و چهار هزار پوند
  • موتور: شش سیلندر، توربو دوقلو، بنزینی
  • قدرت: ۳۲۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۴۵۰ نیوتن متر بین ۱۳۸۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: هشت دنده اتوماتیک
  • وزن: ۱۷۳۵ کیلوگرم
  • صفر تا صد: ۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت: ۶٫۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر (ترکیبی)
  • میزان تولید کربن دی اکسید: ۱۵۹ گرم به ازای هر کیلومتر

منبع: autocar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Parvaz

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (395 ديدگاه)

    کم کم وقتشه نسل جدیدش بیاد… تولید و طراحی سری یک و ایکس یک، بی ام و رو از به روز رسانی بقیه محصولاتش یکم عقب انداخته!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. king 918

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    نگاه کن جان تو
    هایماs7 بیشرف یه کپی پیست قشنگ از چراغ عقب این کرده ………..
    بد کردار چقدر هم خوب درش اوورده …………..

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Matador

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره.
      از پشت چندین بار دیدم حاضر بودم قسم بخورم BMW هست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. GOD BLESS AMERICA

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    دوست دارم یه روزی با همچین ماشینی، خودم تنهایی تور دور آمریکا بزارم.
    چه حالی بده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    BMW هم خوب بلده دل هواداراشو بلرزونه!!!!!!!!!!!!آی قلبم!!!!!!!!!اگه من مردم رو سنگ قبرم آرم BMW و عکس 2002 میدم حک کنن و علتش رو هم میدم بنویسن :عشق ماشین!!!!!!
    I LOVE BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      کارش درست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. hamid_hk

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    یکی از دوستان 328 مدل 2014 داشتن قسمت شد ما هم یه 1 ساعتی گشتیم باهاش. متاسفانه اون حس خفنی که بیرون ماشین داره داخل ماشین نداره کیفیت داخلش هم اونجوری که من انتضار داشتم نبود. شاید یکم بهتر از اسپورتیج 2015. ولی شتابش خیلی خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا صحفه کیلومتر شمار بی ام و خیلی تو ذوق می زنه و اصلا در طراحی داشبوردش هیچ سلیقه ای به خرج نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی باحاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohsen

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    قیمت: چهل و چهار هزار پوند
    موتور: شش سیلندر، توربو دوقلو، بنزینی
    قدرت: ۳۲۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
    گشتاور: ۴۵۰ نیوتن متر بین ۱۳۸۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه
    گیربکس: هشت دنده اتوماتیک
    وزن: ۱۷۳۵ کیلوگرم
    صفر تا صد: ۵ ثانیه
    حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
    مصرف سوخت: ۶٫۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر (ترکیبی)
    میزان تولید کربن دی اکسید: ۱۵۹ گرم به ازای هر کیلومتر
    به قول شاعر زندگی زیباست چشمی باز کن …
    یعنی میشه مام یه همچین عدد هایی رو ببینیم و برونیم؟
    باشد که رستگار شویم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا