ب‌ام‌و i8 مدل 2015، فراسوی رؤیا

ساختارشکنی و نوجویی بخش جدایی‌ناپذیر از سرشت آدمی است و چه بسی که در غیاب آن پیشرفتی هم حاصل نگردد. در این دنیای فانی، غالب پیروزمندان، اشخاص و مؤسساتی هستند که فراتر از وضع موجود، ریسک نموده و شالوده‌ها را بشکنند و جهانی نو را به بشریت پیشکش کنند.

2015 BMW i8
2015 BMW i8

کمتر کسی را می‌توان یافت که عاشق خودرو باشد ولی ب‌ام‌و را نشناسد و حال می‌رود که این خودروساز، خاطره ساز شود. محصول جدید این کمپانی که i8 نام دارد چیزی فراتر از خودروهای مرسوم است و توگویی این سفینه فضایی ساخته دست ما آدمیان نیست و از کرات دیگر به این عالم آمده.

2015 BMW i8
2015 BMW i8

طرح خارجی این تندیس رؤیایی به‌قدری سنت‌شکن و خارج از عرف است که کمتر رقیبی تاب‌وتوان هماوردی با آن را دارد و چه آن را دوست داشته و یا از آن فراری باشیم نمی‌توانیم که نادیده‌اش گیریم، خودرویی که حتی در حال سکون نیز حضورش را به‌تمامی فریاد می‌کشد! بگذریم.

BMW i8 Concept
BMW i8 Concept

ریشه‌های ب‌ام‌و I8 به سال 2009 میلادی باز می‌گردد، هنگامی‌که برای نخستین بار یک خودروی کانسپت در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان به نمایش در آمد که از تکنولوژی نوین EFFICIENT DYNAMIC ب‌ام‌و بهره می‌برد. خودروی مذکور نمونه‌ای هیبریدی و به یک پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری (توربو دیزل) و نیز دو پیشرانه الکتریکی مجهز بود. این خودرو از باتری‌های لیتیوم- یونی جهت تغذیه موتورهای الکتریکی خود بهره می‌برد. بر پایه این خودرو، بعدها مدل‌هایی همچون I8 CONCEPT در سال 2011 و نیز I8 CONCEPT SPYDER در سال 2012 میلادی به نمایش درآمدند. اما نسخه تولیدی I8، در سال 2013 میلادی در معرض دید عموم نهاده شد. این مدل توسط شخصی به نام BENOIT JACOB طراحی گردید. نامبرده سرپرستی و هدایت تیم طراحی خودروهای رده i ب‌ام‌و را بر عهده دارد؛ وی در مصاحبه‌ای، طراحی این خودرو را همچون بازآفرینی و یا اختراع مجدد خودروهای اسپرتی برشمرد که اگر نیک بنگریم چندان بیراه هم نگفته نیست. ب‌ام‌و I8 دارای درب‌های پروانه‌ای شکل است و از چراغ‌های لیزری بهره می‌برد که آن را در ردیف، نخستین خودروهای تولید سری در دنیا قرار می‌دهد که به این قسم از چراغ‌ها مجهزند. ضریب آئرودینامیک بدنه این خودرو در حدود 0.26 است که هنوز هم عددی شایان توجه در این صنعت محسوب می‌شود. در مجموع، تا ماه می سال 2015، در حدود 3/975 دستگاه از ب‌ام‌و I8 در سرتاسر دنیا تحویل مالکان آن گردید و از این لحاظ بازار آمریکا با سهمی معادل 1/151 دستگاه جایگاه نخست را از آن خود نمود، بعد از آن نیز آلمان جای می‌گیرد با رقمی معادل 623 دستگاه. در حال حاضر این خودرو تنها در شهر لایپزیک آلمان تولید می‌شود.

2015 BMW i8
2015 BMW i8

در حال حاضر چندین دستگاه از این خودرو به کشورمان راه یافته و به بهای نجومی هم قیمت‌گذاری شده است، به این بهانه و برای آشنایی بیشتر، متنی را از سایت «AUTOMIDDLEEAST» گلچین نمودم که در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

2015 BMW i8
2015 BMW i8

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: 5 از 5
ب‌ام‌و I8 خودرویی است که شاید آن را در فیلم تخیلی «مأموریت غیرممکن» دیده و یا آوازه‌اش را از دوستانتان شنیده باشید و حتی ممکن است که آن را در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دبی (سال 2013) از نزدیک رؤیت نموده باشید. از این موارد که بگذریم، ب‌ام‌و I8 یک خودروی اسپرتی هیبریدی پلاگین (PLUG-IN) است که از وزنی معادل 1485 کیلوگرم برخوردار بوده و بهای آن نیز از 635/000 درهم شروع می‌شود. این خودرو قابلیت رسیدن به سرعتی معادل 250 کیلومتر بر ساعت را داراست.
توضیح: خودروهای هیبریدی پلاگین (PLUG-IN) که نام دیگرشان خودروهای اتصال برقی دوگانه‌سوز یا PHEV می‌باشد، وسایل نقلیه‌ای هستند که هم ویژگی‌های یک خودروهای برقی دوگانه‌سوز و هم یک خودروی تمام الکتریکی را در خود جمع نموده‌اند و علاوه بر آن، از قابلیت اتصال به شبکه برق جهت شارژ باتری‌های خود، برخوردارند.

2015 BMW i8
2015 BMW i8

نمای ظاهری
این خودرو 2+2 نفره اسپرتی هیبریدی که از معماری “LIFE DRIVE”ب‌ام‌و بهره می‌برد، جلوه‌ای از آئرودینامیک برتر را از خود به نمایش می‌گذارد و از مواد دوستدار محیط زیست هم ساخته و پرداخته شده است. کالبد فوقانی این خودرو که جایگاه سرنشینان آن را دربر می‌گیرد از ماده‌ای به نام فیبر کربن (FIBER-CARBON) ساخته شده که با پلاستیک تقویت گشته و بخش تحتانی اتاق نیز به طور 100 درصد از فلز آلومینیم بهره می‌برد و محل استقرار باتری‌ها، پیشرانه الکتریکی و سیستم تعلیق این خودروست.


کابین
اصل و قاعده کلی در کابین این خودرو، خلق و ایجاد رابطه‌ای نوین بین قابلیت و شکل ظاهری تجهیزات می‌باشد. در این راستا و جهت خلق یک ارگونومی شایسته و درخور، کنسول میانی آن به سمت راننده گردش یافته و علاوه بر این، دو نمایشگر هم در کابین تعبیه شده است که دسترسی به آن‌ها به سهولت و آسانی صورت می‌گیرد. موقعیت پایین نشیمنگاه راننده در این خودرو به همراه وزن سبک صندلی‌ها، در ترکیب با یکدیگر، محیط راحتی را برای رانندگی فراهم می‌کنند.

2015 BMW i8 Interior
2015 BMW i8 Interior

2015 BMW i8 Interior
2015 BMW i8 Interior

مهندسی
در خودروهای اسپرتی که از قدرت بالایی برخوردارند مقوله وزن فاکتوری شایان توجه به شمار می‌آید. کارکنان ب‌ام‌و هم به خوبی به اهمیت این امر واقف‌اند و از همین روست که آن‌ها از فیبرکربن تقویت شده جهت تکوین ساختار این خودرو بهره جستند. شرکت ب‌ام‌و نخستین سازنده در دنیاست که از این ماده جهت یک خودروی تولید انبوه استفاده می‌کند.


آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
پیشرانه الکتریکی این خودرو که در بخش جلویی آن جای گرفته از توانی معادل 131 اسب‌بخار برخوردار است. و در مقابل، پیشرانه بنزینی این خودرو که در قسمت پشتی آن مستقر است دارای سه سیلندر و توئین توربوست و از حجمی معادل 1.5 لیتر برخوردار بوده و قادر است توانی معادل 231 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 320 نیوتن‌متر را برای این خودرو به ارمغان آورد، ترکیب این دو پیشرانه با یکدیگر، تضمین‌کننده یک رانندگی لذت‌بخش در این خودروست. این دو قوه محرکه متفاوت، با همیاری هم، شتاب صفر تا صدی معادل 4.4 ثانیه را برای آن مهیا می‌کنند. نکته جالب هم اینجاست که تمامی این دستاوردها، با مصرف سوختی معادل 2.1 لیتر در 100 کیلومتر حاصل آمده است!
توضیح: با پیشرانه بنزینی این خودرو می‌توان در سه حالت متفاوت، از جمله، راحت (COMFORT) و اقتصادی (ECO PRO) و نیز اسپرت یا ورزشی (SPORT) رانندگی نمود. با پیشرانه الکتریکی هم امکان رانندگی در دو حالت COMFORT و ECO PRO فراهم است. در هنگام رانندگی با حالت تمام الکتریکی، نیروی پیشرانه تنها به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود و در حالت تمام بنزینی این نیرو به قوای محرکه عقب آن منتقل می‌گردد و تنها در شتاب‌گیری‌های ناگهانی است که قدرت موتور به‌تمامی 4 چرخ آن اعمال می‌گردد.

2015 BMW i8
2015 BMW i8

جمع‌بندی نهایی
در خاتمه، این پرسش مهم پیش می‌آید که این خودرو با چه بهایی فروخته خواهد شد؟ پاسخ آن است که اگر از ظاهر هالیوودی، عملکرد شایان توجه و نیز داشبورد آینده‌نگرانه آن فاکتور بگیریم، خیلی زیاد نیست. بی‌گمان، مبلغ 750/000 درهم بالاتر از حد میانگین موجود است ولی درعین‌حال، چنانچه این خودرو را وسیله‌ای در نظر آوریم که مبدع و نوآور بوده و پایه‌گذار و هموار کننده راهی نوین در این صنعت است، پرداخت چنین مبلغی قابل توجیه خواهد بود.

2015 BMW i8
2015 BMW i8

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
در مجموع می‌توان آن را مدل و نمادی از آینده این صنعت (خودروسازی) برشمرد.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بهای این خودرو برای بیشترمان، گران‌تر از آنی است که بدان بیندیشیم.

مشخصات فنی

نوع پیشرانه: سه سیلندر خطی توربو بنزینی + موتور الکتریکی مجهز به باتری‌های لیتیوم – یونی (7.1 kWh)
کد پیشرانه بنزینی: B38A15T0
حجم موتور: 1499 سی‌سی
توان: 362 اسب‌بخار در 5800 دور در دقیقه
گشتاور: 570 نیوتن‌متر در 3700 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 4.4 ثانیه (با LAUNCH CONTROL عدد 3.6 هم ثبت شد)
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع 256 کیلومتر ذکر شد)
نوع جعبه‌دنده: 6 سرعته اتوماتیک
کد جعبه‌دنده: AISIN F21-360 FT EOP
سیستم فنربندی جلو: جناغی دوبل
سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
برد خودرو تنها با پیشرانه الکتریکی:37 کیلومتر (استاندارد NEDC و یا چرخه رانندگی در اروپا) – 24 کیلومتر (استاندارد EPA یا انجمن محیط زیست آمریکا)
برد خودرو در حالت هیبریدی: 500 کیلومتر (حالت COMFORT) و 600 کیلومتر (حالت ECO PRO)
گارانتی باتری خودرو: 8 سال یا 100/000 کیلومتر
خروجی دی اکسید کربن: 49 گرم در هر کیلومتر
شارژ باتری
طبق ادعای شرکت ب‌ام‌و، در صورت بهره‌گیری از برق 120V، مدت زمانی معادل 3.5 ساعت لازم است تا باتری‌های آن کاملاً شارژ شود و در صورت بهره‌گیری از برق 240V به زمانی معادل 1.5 ساعت.

2015 BMW i8
2015 BMW i8

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع:4689/1940/1298 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2800 میلی‌متر
وزن خالص: 1485 کیلوگرم
گنجایش صندوق بار: 150 لیتر
سایز تایرهای جلو: 195/50 R 20 (215/45 R 20 – سفارشی)
سایز تایرهای عقب: 215/45 R 20 (245/40 R 20 – سفارشی)


ایمنی
6 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل فعال ترمز DBC
سیستم ترمز در حالت اضطراری BA
سیستم BRAKE DRYING FUNCTION
سیستم پشتیبان رانندگی DRIVING ASSISTANT SYSTEM (سفارشی)
سیستم هشداردهنده جلوگیری از تصادفات به همراه ترمز اتوماتیک (رادار)
سیستم کنترل فاصله خودرو در هنگام پارک PDC (سفارشی)
سیستم کنترل کشش فعال DTC
پکیج فنربندی تطبیقی
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
کیت تعمیر تایرها
ستون جمع شونده فرمان
و….


تجهیزات رفاهی
صندلی‌ها با پوشش چرمی – تنظیم اتوماتیک صندلی‌ها – فرمان با پوشش چرمی – نمایشگر لمسی به سایز 8.8 اینچ – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو- تعویض پدال‌ها از روی فرمان – چراغ‌های تطبیقی جلو- سیستم روشنایی در روز- چراغ‌های LED عقب – شیشه عقب بخار زدا- سوکت 12V – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – سیستم ناوبری – ترمز پارک الکترونیکی – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و WiFi و هندزفری + اتصالات بلوتوث- کروز کنترل تطبیقی
سیستم I DRIVE به همراه پد لمسی – سیستم نمایشگر بالاسری (HEAD UP DISPLAY) سیستم اختصاصی I SERVICE ب‌ام‌و – دوربین دید عقب – شیشه استحکام یافته به نام GORILLA GLASS که در بیشتر گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود و در این خودرو نقش عایق صوتی را ایفاء می‌کند- چراغ‌های لیزری جلو (سفارشی) – سیستم صوتی هارمن کاردون (HARMAN KARDON) با 11 عدد بلندگو – تعویض دنده از پشت فرمان – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – شیشه‌شوی چراغ جلو- سنسور باران – گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها – آلارم برخورد با عابران پیاده – دوربین 360 درجه برای رصد اطراف خودرو- سیستم START/STOP – بازنمودن درب باک خودرو با ریموت – سیستم ردیاب خودرو از روی موبایل و….


قیمت
در ایران: هنوز به طور رسمی مشخص نشده است ولی در بازار آزاد بین 1.5 الی 5.2 میلیارد تومان نرخ‌گذاری شده است.
در آمریکا:136,500 دلار
در امارات:635,000 الی 750,000 درهم (168,000 الی 198,400 دلار)
در چین: 1,988,000 یوآن (323,000 دلار)

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

66 دیدگاه

  1. مهدی
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    فوق العاده ترین ماشینی که تابحال دیدم
    کمتر کسی میشه پیدا کرد که به طراحیش ایراد بگیرند

    پاسخ
    1. مرغ طوفان
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      نمادی از آینده در دنیای امروز

      پاسخ
    2. aref
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      یعنی ما هم میشه یه روز اینا رو با قیمت واقعی بخریم:

      پاسخ
    3. ONLY GERMANY
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      بی ام و i8 لایک تسلاs دیس

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل AliZeus
    AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    میشه گفت بهترین خودروی نیم قرن اخیر هستش 🙂

    پاسخ
        1. جاوید
          سوابق: (21 دیدگاه) ,

          برو مشخصات لکسوس LF LC وعکساشو نگاه کن بعدا فقط میگی فقط ژاپنی

      1. کیارش
        سوابق: (210 دیدگاه) ,

        نیسان جان، دلیلش اینه که تکنولوژی سوییچ این ماشین از کل تکنولوژی کارخونه نیسان به توان دو بیشتره
        هرکاری هم بکنی نمیتونی عظمت این مهندسی رو زیر سوال ببری، همه متخصصای ماشین (البته به جز متخصص نماها) زبان به تحسین این اثر هنری گشودن، از جمله این که موتورش تو لیست برترین موتورها قرار گرفت

        پاسخ
        1. وینسنت پرایس
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          آقا کیارش سوییچ bmw i8 چه تکنولوژیهایی داره ؟

        2. Nissan...Japan
          سوابق: (45 دیدگاه) ,

          اها!!!

        3. تصویر پروفایل datsun
          datsun
          سوابق: (592 دیدگاه) ,

          در اینکه i8 خودروی با تکنولوژی بالا هست شکی نیست جناب کیارش
          نیسان چند سال قبل یه ساعت هوشمند برای نیسمو سواران معرفی کرد که بهتره برید در مورد ش مطالعه کنید.
          سوییچ آی هشت از الیاف طبیعی درست شده و دارای صفحه نمایش و میزان سوخت فسیلی و برقی رو نشون می ده

        4. vincent price
          سوابق: (235 دیدگاه) ,

          آقای datsun حرفت کاملا درست و صحیحه

          لطفا در مورد ساعت هوشمند نیسمو لینک ارائه بدهید

          آقای نیسان ژاپن حرف آقا کیارش که میگه نیسان تکونولوژی نداره رو به اندازه سر سوزن هم باور نکن چون حرفش نه حق هست و نه واقعیت محض

        5. Nissan...Japan
          سوابق: (45 دیدگاه) ,

          نه وینسنت پرایس جان معمولا من به این تیپ کامنتا جواب نمیدم چون از طرز کامنت گذاشتن دیگه مشخصه تکلیف چیه بزار خوش باشن.

        6. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          میستر کیارش داداش مام بی ام وه بازیم ولی احساس اغراق نکردی؟
          همه چیزش یه طرف اونم نیسانه ها کره ای نیست گودزیلاش هنوزم گودزیلاس

        7. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          نیسان شرکت با ارزشیه داداشم
          کسی نمیتونه ارزش هاشو به این راحتیا بیاره پایین
          چند تا بی ام و بیان جی تی آر بسازن خوبه؟!؟!؟!
          نیسان عشقه عشق….
          .
          .
          برای چند دقیقه:
          رضا::فقط جاپون::فقط نیسان و اینفینیتی

        8. vincent price
          سوابق: (235 دیدگاه) ,

          من این حرفم رو که گفتم

          پیشرانه داتسون ۲۴۰زی می ارزه به کل توهینها و بی احترامی آلمانی باز ها

          منظور و روی صحبتم فقط با آقا کیارش بود
          نه همه طرفداران آلمان
          چون خودم خیلی شدید به برخی ماشینای آلمانی عشق و علاقه دارم

          صبح که اون حرف رو زدم حواسم بدجور به آقا کیارش پرت بود و برای چند ثانیه و قضاوت زودهنگام متاسفانه اون حرف رو زدم

        1. کیارش
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          نیسان جان، مغلطه نکن دوست گرامی
          شما برو نقدای این ماشین رو بخون تا بفهمی کار شناسا چی میگن
          البته نظر شما از منتقدای حرفه ای ماشین از جمله کار اند درایور و کارشناسای برترین موتورای سال و اینا خیلی معتبرتره
          نگران نباش یه روزی هم نیسان بزرگ میشه،
          یادمه وقتی نیسان ماشین لمانزش رو معرفی کرد، یه سری افراد که فرق پراید و لامبورگینی رو باید با راهنمایی بقیه تشخیص بدن، شروع کردن دفاع از این ماشین که اره نبسان خیلی خفنه و…
          ولی نمیدونم چرا وقتی نتایج معلوم شد تا یه چند روز سکوت اختیار کرده بودن

        2. کیارش
          سوابق: (210 دیدگاه) ,

          در ضمن، بد نیست برید درگ 2015 موتورترند رو ببینید، که ژاپن چه قدر مفتخر شد، کوروت اول شد و لکسوس rcf به زور نذر و نیاز تونست گلف رو ببره
          البته طبق گفته ژاپنی بازا، سرعت همه چیز نیست، هندلینگ همه چیز نیست، لذت رانندگی همه چیز نیست، ولی طعم قهوه نمایندگی خیلی مهمه

        3. Nissan...Japan
          سوابق: (45 دیدگاه) ,

          اولا اینکه نیسان کارخونه کوچکی نیست و چه نیسان و چه بقیه ژاپنی ها دارن تو بزرگترین بازار جهان که مردمش تجربه همه جور ماشینو داشتن و دنبال بهترین هستن حکمرانی میکنن من نمیگم این ماشین بده یا بلفرض بی ام دبلیو کارخانه کوچکیه و مثل شما حرفای رویایی نمیزنم که بگم تکنولوژی سوییچ فلان ماشین دو برابر کل تکنولوژی فلان کارخانه هستش!!!بنظرم کلا توی گفتن جوک و خندوندن یه جمع خیلی ماهر باشی.نظر کلی من اینه که با تمام احترام به کمپانی بزرگ بی ام دبلیو من نمیتونم به این ماشین بگم بهترین خودروی قرن.حالا هرچقدر دوس داری بیا برا خودت جوک بگو دوست عزیز.

        4. کیارش
          سوابق: (210 دیدگاه) ,

          در ضمن جناب نیسان، از تعداد لایکا معلومه کی داره جک میگه

        5. vincent price
          سوابق: (235 دیدگاه) ,

          آقای نیسان ژاپن اگه یادت باشه پارسال یه آلمانی باز به نیسان گفت این خودروساز دروغ میگه و همه از شدت خنده اشک از چشهاشون جاری شد یادته ؟؟
          همین کار رو انجام بده و فقط به حرفهای آقا کیارش بخند
          پیشرانه داتسون ۲۴۰زی می ارزه به کل توهینها و بی احترامی آلمانی باز ها

    1. کیارش
      سوابق: (210 دیدگاه) ,

      اولا بهتره راجع به تفاوت توان یک عدد و ضرب عدد تحقیق کنی
      ثانیا، بازم تاکید میکنم مغلطه جواب گو نیست
      میتونی خیلی راحت راجع به تکنولوژیایی که تو این بی ام و به کار رفته تحقیق کنی
      نمیدونم چرا هرجا ژاپنی بازا از بحث منطقی عاجز میشن، میرن سراغ امار فروش
      واقعا توقع داری ماشینی مثل این یا بنز اس یا کلا ماشینای لوکس المانی انذازه تویوتا کرولا بفروشن اره ؟؟

      پاسخ
      1. Nissan...Japan
        سوابق: (45 دیدگاه) ,

        من نمیدونم شما مشکلت چیه؟!من تمام حرفم اینه که در عالی بودن بی ام دبلیو و این خودرو شکی نیس ولی من بهش نمیگم اتومبیل قرن.حرفی هم از ژاپن نزده بودم این شمایی که از دیروز همش ژاپن ژاپن میکنی!گفتم که انقدر از ژاپنیا حرف شنیدی که شاید یجورایی بهش آلرژی داری.اولا اینکه ماشینی مثل این در یه کلاس خاص و نه زیاد عمومی قرار میگیره و قرار نیست با کرولا یا لکسس و اینفینیتی مقایسه بشه ولی شرکت بی ام دبلیو و بنز و…خودروهایی در حد همین کرولا یا کمری دارن یا نه؟!اپس چطور شد حرفای من مغلطه هستش ولی شما که میگی تکنولوژی سوییچ این ماشین از کل تکنولوژی نیسان به توان دو بیشتره مغلطه و بزرگنمایی نیست؟ اینکه طرفدار bmw باشی ولی تو پیج bmw منفیت بیشتر باشه چه حسی داره؟

        پاسخ
        1. کیارش
          سوابق: (210 دیدگاه) ,

          نیسان جان تا الان همه گفتن که تکنولوژی بی ام و ای هشت وحشتناکه
          ولی شما نمیخوای قبول کنی
          دلیلش هم سادس چون ژاپن و مخصوصا نیسان حالا حالا ها نمیتونن به تکنولوژیش دست پیدا کنن و به عبارتی شما دست پیش گرفتی که پس نیوفتی
          برای ثابت کردن حرفام، همین یه لینک کافیه
          http://www.autoblog.com/2014/11/19/bmw-i8-named-autoblogs-2014-technology-of-the-year/

        2. Nissan...Japan
          سوابق: (45 دیدگاه) ,

          نیسان تکنولوژیشو نداره؟!!!از کجا میدونی؟!من هی نمیخوام بحث ژاپن و نیسانو بکشم وسط شما انگار ول کن این قضیه نیستی!!!اتفاقا من میگم i8 یکی از بهترین خودرو ها و پیشرفته ترین اوناس و نو آوری زیادی داره ولی اینو که بگیم بهترین خودروی قرن هستش رو قبول ندارم این برای بار هزارم.در ضمن فکر نکن شرکتایی مثل نیسان و اینفینیتی از این تکنولوژیا ندارن چون این طرز فکر خیلی خیلی بچه گانس هر شرکتی نسبت به نیازش و استراتژیش میره جلو.شما انگار شرکتایی مثل نیسان تویوتا و… رو با سایپا و ایران خودرو اشتباه گرفتیا!!

        3. کیارش
          سوابق: (210 دیدگاه) ,

          اره راست میگی همه شرکتا مخصوصا ژاپنیا تکنولوژی ساخت بی ام و ای هشت و پورشه 918 و بوگاتی و مک لارن پی وان و تسلا و همه اینا رو دارن ولی استراتژیشون نیست
          فرمایشت کاملا متیینه

        4. Nissan...Japan
          سوابق: (45 دیدگاه) ,

          دیگه به این نتیجه رسیدم بحث با شما بی فایدس.خوشحال شدم از اشناییت.

  3. میلاد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    بی ام و..i8…در یک جمله فقط میتونم بگم..(.تبدیل شدن یک رویا به واقعیت .)

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    اوضاع در کشور ما
    وارده کننده:آقا زاده
    تعیین کننده قیمت:آقا زاده
    خریدار:آقا زاده

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1461 دیدگاه) ,

      قیمت جهانیش حدود 680 میلیون تومنه
      تو ایران بالای 1.5 میلیارد به فروش میرسه
      اخه چرا???
      مگه قرار نبود ماشینهای هایبرید تو ایران تعرفه اش صفر بشه ??

      پاسخ
      1. آرمااااان
        سوابق: (335 دیدگاه) ,

        اره الکی مثلا قرار بود،ولی مهمترین دلیلش اینه که اینجا ایــــــــــــــــــرانه
        یکی میاد یه فراری458 میاره خودشم قیمت 8 میلیاردو میزنه روش،یکی میاد برا اولین بار یه i8 باقیمت خیــــــــلی زیاد 140 هزار دلار میخره میاره ایران پلاک میکنه 3 میلیارد قیمت میزاره روش

        پاسخ
  5. محسن96
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    سه سیلندر اونم 1500 سی سی ببین چی کارش کردن که 231 اسب بخار ازش بیرون میکشن!!!!!!!
    اون وقت ایران خودرو هنوز تصمیم نگرفته موتور پژو پارس 1800 کنه یا 1600!!!!!

    پاسخ
  6. محمدرضا
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    من اگر این قدر پول داشتم به شدت بین این و محصولات تسلا می موندم.فعلا چون این قدر پول ماشین ندارم خیالم راحته!

    پاسخ
  7. مهمان
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    بی ام و i8 در ایران متوسط 2.5 میلیارد تومان قیمت دارد!
    دوستان یادتون نره کمپین را حمایت کنید.من خودم ساکن اصفهان هستم و الآن رکود بر بازار خودرو اصفهان غالب شده ؛ به گونه ای که تمام بنگاه دارها قیمت هایشان را برداشته اند و با مشتری همه جوره می خواهند کنار بیایند ؛ ولی با این حال مشتری نیست.اگر چند ماهی تحمل بیاورید کمپین پیروز می شود و بازار خودش را با مشتریان خود تطابق خواهد داد.
    یادتان باشد که برای اقتصاد هر ثانیه مهم هست و این یعنی هر ثانیه ای که شما تحمل بیاورید یه قدم به پیروزی نزدیک می شوید.
    ضمنا موتورسیکلت های بدون کیفیت و البته گران هم جز این لیست ممنوعه قرار دهید.

    پاسخ
  8. رهگذر
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    چقدر بد سلیقه بوده داشبوردشو کثیف کرده چقدر!!!

    پاسخ
  9. Amirsz
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    تو یکی از نمایشگاهای انزلی دوتا گذاشته بودن قیمتش نزدیک 600 تا البته پلاک انزلی ….محشره محشر

    پاسخ
  10. جنوب
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    سپاس از سام کاویانی گرامی
    من هیچوقت طراحی داخلی بی ام دبلیو به دلم نمیشینه
    اما اینو اصلا نمیتونم ازش رد شم
    این یه چیز فوق العادهس…قابل احترامه

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.

      پاسخ
  11. afshin
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    وقتی یه ادم یه شاهکار میبینه باید به افتخارش دست زد حالا هر شرکتی که میخواد باشه .با اینکه از بنز بیشتر خوشم میاد ولی i8 یه شاهکاره 🙂

    پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4276 دیدگاه) ,

    طراحیش قشنگه، ولی این که بگیم بهترین طراحی، زیباترین طراحی و …، خودمون رو گول زدیم. فناوریهای خیلی خوبی در این ماشین هست، البته ایراداتی هم هست که در تخته گاز مطرح شد و این ماشین کاملا بررسی شد. اون لذت رانندگی که واقعا باید به راننده القا کنه رو نداره. از نظر طراحی هم اگر واقعا بخواهیم ببینیم به جز در پروانه ای شکل که در هر صورت اولین بار توسط بی ام دبلیو صورت نگرفته، من طراحی ماشین Mercedes AMG GT S رو واقعا قبول کردم، با اون روحیه تهاجمی و نمای جلوی بی نظیر. واقعا رو ح آدمو جلا میده، البته این ماشین بیام دبلیو در یک کلاس دیگه است.

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      ببخشید الان اینو چسبوندید به AMG GT S بعد مقایسه کردینو اخرم تو نتیجش بنز برنده شد!!!!!
      عججججججببب یکی به من بگه چه ربطی داشت؟

      پاسخ
    2. Nissan...Japan
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      درسته منم طراحی مرسدس بنز gts و اکورا nsx رو بیشتر قبول دارم.اصلا چراغای جلو و شبکه های جلوی بی ام دبلیو به سوپر اسپرت بودن نمیاد واقعا نمیدونم چرا بعضی از دوستان انقدر با ابو تاب تعریف میکنن؟!بهترین ماشین قرن و نمیدونم بی همتا و…یکم اغراق آمیزه.

      پاسخ
      1. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        الان احساس نمیکنین این سوپر اسپورت نیست؟؟

        پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4276 دیدگاه) ,

    به نظرم شورولت ولت کارایی بهتری داره، البته با توجه به قیمت و امکانات.

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      ببخشید مقاله در مورد BMW i8 بود نه تویوتا پریوس هیبریدی که بخاین با شورولت ولت مقایسه کنید

      پاسخ
  14. Archi KHAN
    سوابق: (1653 دیدگاه) ,

    i8 و تسلا s نقطه عطف خودروسازی نوین هستن
    روزی از اونها یاد خواهد شد ، مانند مناسبت اختراع ماشین بخار …

    پاسخ
  15. محمدحسین
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    عالی بود سام جان ترجمه‌ت… درود

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      خواهش می کنم محمد حسین عزیز،لطف داری شما
      ارادت

      پاسخ
  16. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    الان یه عده میان میگن به زود مستهلک شدن قطعات معروفه!!!!
    ممنون از جناب کاویانی

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      خواهش می کنم محسن عزیز،لطف داری شما

      پاسخ
  17. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    فکر کنم هر عاشق ماشینی واقعاً آرزو داشته باشه یک بار پشت این ماشین بشینه من که هر روز از جلوی گالری عزیز (تهران-عباس آباد) رد میشم و این دو نوگل تازه شکفته باغ تلکنولوژی رو با چشمام دنبال میکنم… اسن ی وزی…
    چند ورز پیش یکی از بچه های نمایشگاه سر مفتح سفیدش رو آورده بود بیرون فک کنم اومده بود دور دور شایدم میخواسته بفرشتش نمیدونم اما باور کنید همه ماشین ها با چند متر فاصله ازش حرکت میکردن خخخخخخخخخ واقعاً جذابه واقعاً…

    پاسخ
  18. ادامه تحریم
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    نظر منه خیلی زشته

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      فکر کنم به نظر شما خوشگل بعضی ماشیناس که 2 متر چراغ داره

      پاسخ
  19. saeid
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    نمادی از هنر ، علم ، تکنولوژی و مهندسی انسان قرن 21. چه چیزی آفریده. دمش گرم.

    پاسخ
  20. حامد
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    تسلا مدل S از هر جهت برتر است.

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      احساس نمیکنین این یه ماشین هیبریدی هست و به نظر من بیشتر از اینکه باهاش به فکر محیط زیست باشی میتونی حال کنیو خیلیم دنبال پریز نباشی تو خیابونا چون خودش برقشو راستو ریس میکنه و تسلا بیشتر یه ماشین شارژی که پره باتری و طرفدار محیط زیستو سوختو هدر ندهیمو ایناس
      پس نمیشه این دو ماشینو خیلی مقایسه کرد

      پاسخ
      1. P.G
        سوابق: (485 دیدگاه) ,

        دوست من بهتره برى راجب تسلا بیشتر تحقیق کنى تا ببینى سدان تسلا که به قول شماها جارو برقیه شتابش از همین ماشین اسپرت هیبریدى کم نداره و از نظر مسافت و سرعت هم کاملا با این ماشین رقابت میکنه با اینکه تمام الکتریکیه!
        به نظر من تکنولوژى تسلا بالاتر از این ماشینه

        پاسخ
        1. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          چشم اگه پیداش کردمو خیابونم پریز بودو شارژش وقتی میرونم تموم نشد حتما
          اخه واقعا چه لزومی داره ماشین هیبریدی رو بزاره ادم بره سراغ جارو برقی
          اصلا چه لزومی داره وقتی مهندسیه بی نقص بعضی کار خونه ها کاری میکنه حجم بالا و قدرت زیاد با مصرف کم یه جا باشن سراغ این مدل ماشینا بریم حالا تو هایپر کار ها فرق میکنه

  21. وحید 19.75
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یه مطلب خوندم صد تا کامنت اگه نخوام اغراق کنم یه لحظه فکر کردم بی ام دبلیو و نیسان برای ایرانن اینقدر غیرتی حرف میزنید ادم میترسه نظر بده . تازه قرار نیست که یه ماشین رو همه دنیا ستایش کنن حالا هر چقدر هم مهندسی بالا داشته باشه . پشتش هم که نشستید اینجور نقد میکنید . سواری و سرعت شتاب راحتی اسب بخار یه حرفه لذت رانندگی یه حرف دیگه . طرف دار هیچ شرکتی هم نیستم ولی علاقه دارم به ماشین های ماسکل امریکایی یعنی اگه اینو بزارن جلوم و یه دوج چلنجر هم بزارن بگن فقط حق داری یه دور بزنی چلنجر رو بر میدارم این یعنی علاقه نه این که اون ماشین رو زیر سوال ببرم . همین دیگه حرف خاصی ندارم

    پاسخ
  22. Ali Reza
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    کاشکی از این ماشینای آینده بیشتر بسازن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.