بی ام و

ب‌ام‌و i8 مدل 2015، فراسوی رؤیا

ساختارشکنی و نوجویی بخش جدایی‌ناپذیر از سرشت آدمی است و چه بسی که در غیاب آن پیشرفتی هم حاصل نگردد. در این دنیای فانی، غالب پیروزمندان، اشخاص و مؤسساتی هستند که فراتر از وضع موجود، ریسک نموده و شالوده‌ها را بشکنند و جهانی نو را به بشریت پیشکش کنند.

2015 BMW i8
۲۰۱۵ BMW i8
کمتر کسی را می‌توان یافت که عاشق خودرو باشد ولی ب‌ام‌و را نشناسد و حال می‌رود که این خودروساز، خاطره ساز شود. محصول جدید این کمپانی که i8 نام دارد چیزی فراتر از خودروهای مرسوم است و توگویی این سفینه فضایی ساخته دست ما آدمیان نیست و از کرات دیگر به این عالم آمده.

2015 BMW i8
۲۰۱۵ BMW i8
طرح خارجی این تندیس رؤیایی به‌قدری سنت‌شکن و خارج از عرف است که کمتر رقیبی تاب‌وتوان هماوردی با آن را دارد و چه آن را دوست داشته و یا از آن فراری باشیم نمی‌توانیم که نادیده‌اش گیریم، خودرویی که حتی در حال سکون نیز حضورش را به‌تمامی فریاد می‌کشد! بگذریم.

BMW i8 Concept
BMW i8 Concept
ریشه‌های ب‌ام‌و I8 به سال ۲۰۰۹ میلادی باز می‌گردد، هنگامی‌که برای نخستین بار یک خودروی کانسپت در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان به نمایش در آمد که از تکنولوژی نوین EFFICIENT DYNAMIC ب‌ام‌و بهره می‌برد. خودروی مذکور نمونه‌ای هیبریدی و به یک پیشرانه سه سیلندر ۱.۵ لیتری (توربو دیزل) و نیز دو پیشرانه الکتریکی مجهز بود. این خودرو از باتری‌های لیتیوم- یونی جهت تغذیه موتورهای الکتریکی خود بهره می‌برد. بر پایه این خودرو، بعدها مدل‌هایی همچون I8 CONCEPT در سال ۲۰۱۱ و نیز I8 CONCEPT SPYDER در سال ۲۰۱۲ میلادی به نمایش درآمدند. اما نسخه تولیدی I8، در سال ۲۰۱۳ میلادی در معرض دید عموم نهاده شد. این مدل توسط شخصی به نام BENOIT JACOB طراحی گردید. نامبرده سرپرستی و هدایت تیم طراحی خودروهای رده i ب‌ام‌و را بر عهده دارد؛ وی در مصاحبه‌ای، طراحی این خودرو را همچون بازآفرینی و یا اختراع مجدد خودروهای اسپرتی برشمرد که اگر نیک بنگریم چندان بیراه هم نگفته نیست. ب‌ام‌و I8 دارای درب‌های پروانه‌ای شکل است و از چراغ‌های لیزری بهره می‌برد که آن را در ردیف، نخستین خودروهای تولید سری در دنیا قرار می‌دهد که به این قسم از چراغ‌ها مجهزند. ضریب آئرودینامیک بدنه این خودرو در حدود ۰.۲۶ است که هنوز هم عددی شایان توجه در این صنعت محسوب می‌شود. در مجموع، تا ماه می سال ۲۰۱۵، در حدود ۳/۹۷۵ دستگاه از ب‌ام‌و I8 در سرتاسر دنیا تحویل مالکان آن گردید و از این لحاظ بازار آمریکا با سهمی معادل ۱/۱۵۱ دستگاه جایگاه نخست را از آن خود نمود، بعد از آن نیز آلمان جای می‌گیرد با رقمی معادل ۶۲۳ دستگاه. در حال حاضر این خودرو تنها در شهر لایپزیک آلمان تولید می‌شود.

2015 BMW i8
۲۰۱۵ BMW i8
در حال حاضر چندین دستگاه از این خودرو به کشورمان راه یافته و به بهای نجومی هم قیمت‌گذاری شده است، به این بهانه و برای آشنایی بیشتر، متنی را از سایت «AUTOMIDDLEEAST» گلچین نمودم که در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

2015 BMW i8
۲۰۱۵ BMW i8

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۵ از ۵
ب‌ام‌و I8 خودرویی است که شاید آن را در فیلم تخیلی «مأموریت غیرممکن» دیده و یا آوازه‌اش را از دوستانتان شنیده باشید و حتی ممکن است که آن را در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دبی (سال ۲۰۱۳) از نزدیک رؤیت نموده باشید. از این موارد که بگذریم، ب‌ام‌و I8 یک خودروی اسپرتی هیبریدی پلاگین (PLUG-IN) است که از وزنی معادل ۱۴۸۵ کیلوگرم برخوردار بوده و بهای آن نیز از ۶۳۵/۰۰۰ درهم شروع می‌شود. این خودرو قابلیت رسیدن به سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را داراست.
توضیح: خودروهای هیبریدی پلاگین (PLUG-IN) که نام دیگرشان خودروهای اتصال برقی دوگانه‌سوز یا PHEV می‌باشد، وسایل نقلیه‌ای هستند که هم ویژگی‌های یک خودروهای برقی دوگانه‌سوز و هم یک خودروی تمام الکتریکی را در خود جمع نموده‌اند و علاوه بر آن، از قابلیت اتصال به شبکه برق جهت شارژ باتری‌های خود، برخوردارند.

2015 BMW i8
۲۰۱۵ BMW i8
نمای ظاهری
این خودرو ۲+۲ نفره اسپرتی هیبریدی که از معماری “LIFE DRIVE”ب‌ام‌و بهره می‌برد، جلوه‌ای از آئرودینامیک برتر را از خود به نمایش می‌گذارد و از مواد دوستدار محیط زیست هم ساخته و پرداخته شده است. کالبد فوقانی این خودرو که جایگاه سرنشینان آن را دربر می‌گیرد از ماده‌ای به نام فیبر کربن (FIBER-CARBON) ساخته شده که با پلاستیک تقویت گشته و بخش تحتانی اتاق نیز به طور ۱۰۰ درصد از فلز آلومینیم بهره می‌برد و محل استقرار باتری‌ها، پیشرانه الکتریکی و سیستم تعلیق این خودروست.

کابین
اصل و قاعده کلی در کابین این خودرو، خلق و ایجاد رابطه‌ای نوین بین قابلیت و شکل ظاهری تجهیزات می‌باشد. در این راستا و جهت خلق یک ارگونومی شایسته و درخور، کنسول میانی آن به سمت راننده گردش یافته و علاوه بر این، دو نمایشگر هم در کابین تعبیه شده است که دسترسی به آن‌ها به سهولت و آسانی صورت می‌گیرد. موقعیت پایین نشیمنگاه راننده در این خودرو به همراه وزن سبک صندلی‌ها، در ترکیب با یکدیگر، محیط راحتی را برای رانندگی فراهم می‌کنند.

2015 BMW i8 Interior
۲۰۱۵ BMW i8 Interior
2015 BMW i8 Interior
۲۰۱۵ BMW i8 Interior
مهندسی
در خودروهای اسپرتی که از قدرت بالایی برخوردارند مقوله وزن فاکتوری شایان توجه به شمار می‌آید. کارکنان ب‌ام‌و هم به خوبی به اهمیت این امر واقف‌اند و از همین روست که آن‌ها از فیبرکربن تقویت شده جهت تکوین ساختار این خودرو بهره جستند. شرکت ب‌ام‌و نخستین سازنده در دنیاست که از این ماده جهت یک خودروی تولید انبوه استفاده می‌کند.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
پیشرانه الکتریکی این خودرو که در بخش جلویی آن جای گرفته از توانی معادل ۱۳۱ اسب‌بخار برخوردار است. و در مقابل، پیشرانه بنزینی این خودرو که در قسمت پشتی آن مستقر است دارای سه سیلندر و توئین توربوست و از حجمی معادل ۱.۵ لیتر برخوردار بوده و قادر است توانی معادل ۲۳۱ اسب‌بخار و گشتاوری برابر با ۳۲۰ نیوتن‌متر را برای این خودرو به ارمغان آورد، ترکیب این دو پیشرانه با یکدیگر، تضمین‌کننده یک رانندگی لذت‌بخش در این خودروست. این دو قوه محرکه متفاوت، با همیاری هم، شتاب صفر تا صدی معادل ۴.۴ ثانیه را برای آن مهیا می‌کنند. نکته جالب هم اینجاست که تمامی این دستاوردها، با مصرف سوختی معادل ۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر حاصل آمده است!
توضیح: با پیشرانه بنزینی این خودرو می‌توان در سه حالت متفاوت، از جمله، راحت (COMFORT) و اقتصادی (ECO PRO) و نیز اسپرت یا ورزشی (SPORT) رانندگی نمود. با پیشرانه الکتریکی هم امکان رانندگی در دو حالت COMFORT و ECO PRO فراهم است. در هنگام رانندگی با حالت تمام الکتریکی، نیروی پیشرانه تنها به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود و در حالت تمام بنزینی این نیرو به قوای محرکه عقب آن منتقل می‌گردد و تنها در شتاب‌گیری‌های ناگهانی است که قدرت موتور به‌تمامی ۴ چرخ آن اعمال می‌گردد.

2015 BMW i8
۲۰۱۵ BMW i8
جمع‌بندی نهایی
در خاتمه، این پرسش مهم پیش می‌آید که این خودرو با چه بهایی فروخته خواهد شد؟ پاسخ آن است که اگر از ظاهر هالیوودی، عملکرد شایان توجه و نیز داشبورد آینده‌نگرانه آن فاکتور بگیریم، خیلی زیاد نیست. بی‌گمان، مبلغ ۷۵۰/۰۰۰ درهم بالاتر از حد میانگین موجود است ولی درعین‌حال، چنانچه این خودرو را وسیله‌ای در نظر آوریم که مبدع و نوآور بوده و پایه‌گذار و هموار کننده راهی نوین در این صنعت است، پرداخت چنین مبلغی قابل توجیه خواهد بود.

2015 BMW i8
۲۰۱۵ BMW i8
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
در مجموع می‌توان آن را مدل و نمادی از آینده این صنعت (خودروسازی) برشمرد.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بهای این خودرو برای بیشترمان، گران‌تر از آنی است که بدان بیندیشیم.

مشخصات فنی

نوع پیشرانه: سه سیلندر خطی توربو بنزینی + موتور الکتریکی مجهز به باتری‌های لیتیوم – یونی (۷.۱ kWh)
کد پیشرانه بنزینی: B38A15T0
حجم موتور: ۱۴۹۹ سی‌سی
توان: ۳۶۲ اسب‌بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۵۷۰ نیوتن‌متر در ۳۷۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۴.۴ ثانیه (با LAUNCH CONTROL عدد ۳.۶ هم ثبت شد)
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۲۵۶ کیلومتر ذکر شد)
نوع جعبه‌دنده: ۶ سرعته اتوماتیک
کد جعبه‌دنده: AISIN F21-360 FT EOP
سیستم فنربندی جلو: جناغی دوبل
سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
برد خودرو تنها با پیشرانه الکتریکی:۳۷ کیلومتر (استاندارد NEDC و یا چرخه رانندگی در اروپا) – ۲۴ کیلومتر (استاندارد EPA یا انجمن محیط زیست آمریکا)
برد خودرو در حالت هیبریدی: ۵۰۰ کیلومتر (حالت COMFORT) و ۶۰۰ کیلومتر (حالت ECO PRO)
گارانتی باتری خودرو: ۸ سال یا ۱۰۰/۰۰۰ کیلومتر
خروجی دی اکسید کربن: ۴۹ گرم در هر کیلومتر
شارژ باتری
طبق ادعای شرکت ب‌ام‌و، در صورت بهره‌گیری از برق ۱۲۰V، مدت زمانی معادل ۳.۵ ساعت لازم است تا باتری‌های آن کاملاً شارژ شود و در صورت بهره‌گیری از برق ۲۴۰V به زمانی معادل ۱.۵ ساعت.

2015 BMW i8
۲۰۱۵ BMW i8
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع:۴۶۸۹/۱۹۴۰/۱۲۹۸ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۸۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۴۸۵ کیلوگرم
گنجایش صندوق بار: ۱۵۰ لیتر
سایز تایرهای جلو: ۱۹۵/۵۰ R 20 (215/45 R 20 – سفارشی)
سایز تایرهای عقب: ۲۱۵/۴۵ R 20 (245/40 R 20 – سفارشی)

ایمنی
۶ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل فعال ترمز DBC
سیستم ترمز در حالت اضطراری BA
سیستم BRAKE DRYING FUNCTION
سیستم پشتیبان رانندگی DRIVING ASSISTANT SYSTEM (سفارشی)
سیستم هشداردهنده جلوگیری از تصادفات به همراه ترمز اتوماتیک (رادار)
سیستم کنترل فاصله خودرو در هنگام پارک PDC (سفارشی)
سیستم کنترل کشش فعال DTC
پکیج فنربندی تطبیقی
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
کیت تعمیر تایرها
ستون جمع شونده فرمان
و….

تجهیزات رفاهی
صندلی‌ها با پوشش چرمی – تنظیم اتوماتیک صندلی‌ها – فرمان با پوشش چرمی – نمایشگر لمسی به سایز ۸.۸ اینچ – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو- تعویض پدال‌ها از روی فرمان – چراغ‌های تطبیقی جلو- سیستم روشنایی در روز- چراغ‌های LED عقب – شیشه عقب بخار زدا- سوکت ۱۲V – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – سیستم ناوبری – ترمز پارک الکترونیکی – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و WiFi و هندزفری + اتصالات بلوتوث- کروز کنترل تطبیقی
سیستم I DRIVE به همراه پد لمسی – سیستم نمایشگر بالاسری (HEAD UP DISPLAY) سیستم اختصاصی I SERVICE ب‌ام‌و – دوربین دید عقب – شیشه استحکام یافته به نام GORILLA GLASS که در بیشتر گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود و در این خودرو نقش عایق صوتی را ایفاء می‌کند- چراغ‌های لیزری جلو (سفارشی) – سیستم صوتی هارمن کاردون (HARMAN KARDON) با ۱۱ عدد بلندگو – تعویض دنده از پشت فرمان – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – شیشه‌شوی چراغ جلو- سنسور باران – گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها – آلارم برخورد با عابران پیاده – دوربین ۳۶۰ درجه برای رصد اطراف خودرو- سیستم START/STOP – بازنمودن درب باک خودرو با ریموت – سیستم ردیاب خودرو از روی موبایل و….

قیمت
در ایران: هنوز به طور رسمی مشخص نشده است ولی در بازار آزاد بین ۱.۵ الی ۵.۲ میلیارد تومان نرخ‌گذاری شده است.
در آمریکا:۱۳۶,۵۰۰ دلار
در امارات:۶۳۵,۰۰۰ الی ۷۵۰,۰۰۰ درهم (۱۶۸,۰۰۰ الی ۱۹۸,۴۰۰ دلار)
در چین: ۱,۹۸۸,۰۰۰ یوآن (۳۲۳,۰۰۰ دلار)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فوق العاده ترین ماشینی که تابحال دیدم
    کمتر کسی میشه پیدا کرد که به طراحیش ایراد بگیرند

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مرغ طوفان

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      نمادی از آینده در دنیای امروز

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. aref

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (53 ديدگاه)

      یعنی ما هم میشه یه روز اینا رو با قیمت واقعی بخریم:

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. ONLY GERMANY

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      بی ام و i8 لایک تسلاs دیس

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. AliZeus

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (420 ديدگاه)

    میشه گفت بهترین خودروی نیم قرن اخیر هستش :)

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Nissan...Japan

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (45 ديدگاه)

      از چه نظر؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. رهگذر

        ۱۰ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        سادست چون ژاپنی نیست!

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. جاوید

          ۲۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (21 ديدگاه)

          برو مشخصات لکسوس LF LC وعکساشو نگاه کن بعدا فقط میگی فقط ژاپنی

          موافقم 0
          مخالفم 4
      2. کیارش

        ۱۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        نیسان جان، دلیلش اینه که تکنولوژی سوییچ این ماشین از کل تکنولوژی کارخونه نیسان به توان دو بیشتره
        هرکاری هم بکنی نمیتونی عظمت این مهندسی رو زیر سوال ببری، همه متخصصای ماشین (البته به جز متخصص نماها) زبان به تحسین این اثر هنری گشودن، از جمله این که موتورش تو لیست برترین موتورها قرار گرفت

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. وینسنت پرایس

          ۱۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا کیارش سوییچ bmw i8 چه تکنولوژیهایی داره ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nissan...Japan

          ۱۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (45 ديدگاه)

          اها!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. datsun

          ۱۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (3480 ديدگاه)

          در اینکه i8 خودروی با تکنولوژی بالا هست شکی نیست جناب کیارش
          نیسان چند سال قبل یه ساعت هوشمند برای نیسمو سواران معرفی کرد که بهتره برید در مورد ش مطالعه کنید.
          سوییچ آی هشت از الیاف طبیعی درست شده و دارای صفحه نمایش و میزان سوخت فسیلی و برقی رو نشون می ده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. vincent price

          ۱۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (635 ديدگاه)

          آقای datsun حرفت کاملا درست و صحیحه

          لطفا در مورد ساعت هوشمند نیسمو لینک ارائه بدهید

          آقای نیسان ژاپن حرف آقا کیارش که میگه نیسان تکونولوژی نداره رو به اندازه سر سوزن هم باور نکن چون حرفش نه حق هست و نه واقعیت محض

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. Nissan...Japan

          ۱۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (45 ديدگاه)

          نه وینسنت پرایس جان معمولا من به این تیپ کامنتا جواب نمیدم چون از طرز کامنت گذاشتن دیگه مشخصه تکلیف چیه بزار خوش باشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. mohsen

          ۱۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          میستر کیارش داداش مام بی ام وه بازیم ولی احساس اغراق نکردی؟
          همه چیزش یه طرف اونم نیسانه ها کره ای نیست گودزیلاش هنوزم گودزیلاس

          موافقم 1
          مخالفم 0
        7. Reza :: Deutschland :: Mercedes

          ۱۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          نیسان شرکت با ارزشیه داداشم
          کسی نمیتونه ارزش هاشو به این راحتیا بیاره پایین
          چند تا بی ام و بیان جی تی آر بسازن خوبه؟!؟!؟!
          نیسان عشقه عشق….
          .
          .
          برای چند دقیقه:
          رضا::فقط جاپون::فقط نیسان و اینفینیتی

          موافقم 0
          مخالفم 1
        8. vincent price

          ۱۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (635 ديدگاه)

          من این حرفم رو که گفتم

          پیشرانه داتسون ۲۴۰زی می ارزه به کل توهینها و بی احترامی آلمانی باز ها

          منظور و روی صحبتم فقط با آقا کیارش بود
          نه همه طرفداران آلمان
          چون خودم خیلی شدید به برخی ماشینای آلمانی عشق و علاقه دارم

          صبح که اون حرف رو زدم حواسم بدجور به آقا کیارش پرت بود و برای چند ثانیه و قضاوت زودهنگام متاسفانه اون حرف رو زدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ShoMpeT

        ۱۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (271 ديدگاه)

        از نظر ظاهر اجق وجق

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. کیارش

          ۱۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          نیسان جان، مغلطه نکن دوست گرامی
          شما برو نقدای این ماشین رو بخون تا بفهمی کار شناسا چی میگن
          البته نظر شما از منتقدای حرفه ای ماشین از جمله کار اند درایور و کارشناسای برترین موتورای سال و اینا خیلی معتبرتره
          نگران نباش یه روزی هم نیسان بزرگ میشه،
          یادمه وقتی نیسان ماشین لمانزش رو معرفی کرد، یه سری افراد که فرق پراید و لامبورگینی رو باید با راهنمایی بقیه تشخیص بدن، شروع کردن دفاع از این ماشین که اره نبسان خیلی خفنه و…
          ولی نمیدونم چرا وقتی نتایج معلوم شد تا یه چند روز سکوت اختیار کرده بودن

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. کیارش

          ۱۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          در ضمن، بد نیست برید درگ 2015 موتورترند رو ببینید، که ژاپن چه قدر مفتخر شد، کوروت اول شد و لکسوس rcf به زور نذر و نیاز تونست گلف رو ببره
          البته طبق گفته ژاپنی بازا، سرعت همه چیز نیست، هندلینگ همه چیز نیست، لذت رانندگی همه چیز نیست، ولی طعم قهوه نمایندگی خیلی مهمه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Nissan...Japan

          ۱۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (45 ديدگاه)

          اولا اینکه نیسان کارخونه کوچکی نیست و چه نیسان و چه بقیه ژاپنی ها دارن تو بزرگترین بازار جهان که مردمش تجربه همه جور ماشینو داشتن و دنبال بهترین هستن حکمرانی میکنن من نمیگم این ماشین بده یا بلفرض بی ام دبلیو کارخانه کوچکیه و مثل شما حرفای رویایی نمیزنم که بگم تکنولوژی سوییچ فلان ماشین دو برابر کل تکنولوژی فلان کارخانه هستش!!!بنظرم کلا توی گفتن جوک و خندوندن یه جمع خیلی ماهر باشی.نظر کلی من اینه که با تمام احترام به کمپانی بزرگ بی ام دبلیو من نمیتونم به این ماشین بگم بهترین خودروی قرن.حالا هرچقدر دوس داری بیا برا خودت جوک بگو دوست عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. کیارش

          ۱۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          در ضمن جناب نیسان، از تعداد لایکا معلومه کی داره جک میگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. vincent price

          ۱۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (635 ديدگاه)

          آقای نیسان ژاپن اگه یادت باشه پارسال یه آلمانی باز به نیسان گفت این خودروساز دروغ میگه و همه از شدت خنده اشک از چشهاشون جاری شد یادته ؟؟
          همین کار رو انجام بده و فقط به حرفهای آقا کیارش بخند
          پیشرانه داتسون ۲۴۰زی می ارزه به کل توهینها و بی احترامی آلمانی باز ها

          موافقم 0
          مخالفم 2
    2. کیارش

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      اولا بهتره راجع به تفاوت توان یک عدد و ضرب عدد تحقیق کنی
      ثانیا، بازم تاکید میکنم مغلطه جواب گو نیست
      میتونی خیلی راحت راجع به تکنولوژیایی که تو این بی ام و به کار رفته تحقیق کنی
      نمیدونم چرا هرجا ژاپنی بازا از بحث منطقی عاجز میشن، میرن سراغ امار فروش
      واقعا توقع داری ماشینی مثل این یا بنز اس یا کلا ماشینای لوکس المانی انذازه تویوتا کرولا بفروشن اره ؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Nissan...Japan

        ۱۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (45 ديدگاه)

        من نمیدونم شما مشکلت چیه؟!من تمام حرفم اینه که در عالی بودن بی ام دبلیو و این خودرو شکی نیس ولی من بهش نمیگم اتومبیل قرن.حرفی هم از ژاپن نزده بودم این شمایی که از دیروز همش ژاپن ژاپن میکنی!گفتم که انقدر از ژاپنیا حرف شنیدی که شاید یجورایی بهش آلرژی داری.اولا اینکه ماشینی مثل این در یه کلاس خاص و نه زیاد عمومی قرار میگیره و قرار نیست با کرولا یا لکسس و اینفینیتی مقایسه بشه ولی شرکت بی ام دبلیو و بنز و…خودروهایی در حد همین کرولا یا کمری دارن یا نه؟!اپس چطور شد حرفای من مغلطه هستش ولی شما که میگی تکنولوژی سوییچ این ماشین از کل تکنولوژی نیسان به توان دو بیشتره مغلطه و بزرگنمایی نیست؟ اینکه طرفدار bmw باشی ولی تو پیج bmw منفیت بیشتر باشه چه حسی داره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیارش

          ۱۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          نیسان جان تا الان همه گفتن که تکنولوژی بی ام و ای هشت وحشتناکه
          ولی شما نمیخوای قبول کنی
          دلیلش هم سادس چون ژاپن و مخصوصا نیسان حالا حالا ها نمیتونن به تکنولوژیش دست پیدا کنن و به عبارتی شما دست پیش گرفتی که پس نیوفتی
          برای ثابت کردن حرفام، همین یه لینک کافیه
          http://www.autoblog.com/2014/11/19/bmw-i8-named-autoblogs-2014-technology-of-the-year/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nissan...Japan

          ۱۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (45 ديدگاه)

          نیسان تکنولوژیشو نداره؟!!!از کجا میدونی؟!من هی نمیخوام بحث ژاپن و نیسانو بکشم وسط شما انگار ول کن این قضیه نیستی!!!اتفاقا من میگم i8 یکی از بهترین خودرو ها و پیشرفته ترین اوناس و نو آوری زیادی داره ولی اینو که بگیم بهترین خودروی قرن هستش رو قبول ندارم این برای بار هزارم.در ضمن فکر نکن شرکتایی مثل نیسان و اینفینیتی از این تکنولوژیا ندارن چون این طرز فکر خیلی خیلی بچه گانس هر شرکتی نسبت به نیازش و استراتژیش میره جلو.شما انگار شرکتایی مثل نیسان تویوتا و… رو با سایپا و ایران خودرو اشتباه گرفتیا!!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. کیارش

          ۱۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          اره راست میگی همه شرکتا مخصوصا ژاپنیا تکنولوژی ساخت بی ام و ای هشت و پورشه 918 و بوگاتی و مک لارن پی وان و تسلا و همه اینا رو دارن ولی استراتژیشون نیست
          فرمایشت کاملا متیینه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. Nissan...Japan

          ۱۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (45 ديدگاه)

          دیگه به این نتیجه رسیدم بحث با شما بی فایدس.خوشحال شدم از اشناییت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. میلاد

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بی ام و..i8…در یک جمله فقط میتونم بگم..(.تبدیل شدن یک رویا به واقعیت .)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    اوضاع در کشور ما
    وارده کننده:آقا زاده
    تعیین کننده قیمت:آقا زاده
    خریدار:آقا زاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      amir آقازاده چیه زشته!!!!!!!!!! خانم زاده. انسان هارو که آقاها به دنیا نمیارن!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سامان اذری

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ایول به بی ام و
    واقعا زیباست

    امتیاز کلی 5 از 5

    o_O

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      قیمت جهانیش حدود 680 میلیون تومنه
      تو ایران بالای 1.5 میلیارد به فروش میرسه
      اخه چرا???
      مگه قرار نبود ماشینهای هایبرید تو ایران تعرفه اش صفر بشه ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرمااااان

        ۱۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (358 ديدگاه)

        اره الکی مثلا قرار بود،ولی مهمترین دلیلش اینه که اینجا ایــــــــــــــــــرانه
        یکی میاد یه فراری458 میاره خودشم قیمت 8 میلیاردو میزنه روش،یکی میاد برا اولین بار یه i8 باقیمت خیــــــــلی زیاد 140 هزار دلار میخره میاره ایران پلاک میکنه 3 میلیارد قیمت میزاره روش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. محسن96

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سه سیلندر اونم 1500 سی سی ببین چی کارش کردن که 231 اسب بخار ازش بیرون میکشن!!!!!!!
    اون وقت ایران خودرو هنوز تصمیم نگرفته موتور پژو پارس 1800 کنه یا 1600!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدرضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من اگر این قدر پول داشتم به شدت بین این و محصولات تسلا می موندم.فعلا چون این قدر پول ماشین ندارم خیالم راحته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهمان

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بی ام و i8 در ایران متوسط 2.5 میلیارد تومان قیمت دارد!
    دوستان یادتون نره کمپین را حمایت کنید.من خودم ساکن اصفهان هستم و الآن رکود بر بازار خودرو اصفهان غالب شده ؛ به گونه ای که تمام بنگاه دارها قیمت هایشان را برداشته اند و با مشتری همه جوره می خواهند کنار بیایند ؛ ولی با این حال مشتری نیست.اگر چند ماهی تحمل بیاورید کمپین پیروز می شود و بازار خودش را با مشتریان خود تطابق خواهد داد.
    یادتان باشد که برای اقتصاد هر ثانیه مهم هست و این یعنی هر ثانیه ای که شما تحمل بیاورید یه قدم به پیروزی نزدیک می شوید.
    ضمنا موتورسیکلت های بدون کیفیت و البته گران هم جز این لیست ممنوعه قرار دهید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رهگذر

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    چقدر بد سلیقه بوده داشبوردشو کثیف کرده چقدر!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amirsz

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تو یکی از نمایشگاهای انزلی دوتا گذاشته بودن قیمتش نزدیک 600 تا البته پلاک انزلی ….محشره محشر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. جنوب

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (316 ديدگاه)

    سپاس از سام کاویانی گرامی
    من هیچوقت طراحی داخلی بی ام دبلیو به دلم نمیشینه
    اما اینو اصلا نمیتونم ازش رد شم
    این یه چیز فوق العادهس…قابل احترامه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. afshin

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    وقتی یه ادم یه شاهکار میبینه باید به افتخارش دست زد حالا هر شرکتی که میخواد باشه .با اینکه از بنز بیشتر خوشم میاد ولی i8 یه شاهکاره :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش قشنگه، ولی این که بگیم بهترین طراحی، زیباترین طراحی و …، خودمون رو گول زدیم. فناوریهای خیلی خوبی در این ماشین هست، البته ایراداتی هم هست که در تخته گاز مطرح شد و این ماشین کاملا بررسی شد. اون لذت رانندگی که واقعا باید به راننده القا کنه رو نداره. از نظر طراحی هم اگر واقعا بخواهیم ببینیم به جز در پروانه ای شکل که در هر صورت اولین بار توسط بی ام دبلیو صورت نگرفته، من طراحی ماشین Mercedes AMG GT S رو واقعا قبول کردم، با اون روحیه تهاجمی و نمای جلوی بی نظیر. واقعا رو ح آدمو جلا میده، البته این ماشین بیام دبلیو در یک کلاس دیگه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ببخشید الان اینو چسبوندید به AMG GT S بعد مقایسه کردینو اخرم تو نتیجش بنز برنده شد!!!!!
      عججججججببب یکی به من بگه چه ربطی داشت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Nissan...Japan

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (45 ديدگاه)

      درسته منم طراحی مرسدس بنز gts و اکورا nsx رو بیشتر قبول دارم.اصلا چراغای جلو و شبکه های جلوی بی ام دبلیو به سوپر اسپرت بودن نمیاد واقعا نمیدونم چرا بعضی از دوستان انقدر با ابو تاب تعریف میکنن؟!بهترین ماشین قرن و نمیدونم بی همتا و…یکم اغراق آمیزه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        الان احساس نمیکنین این سوپر اسپورت نیست؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظرم شورولت ولت کارایی بهتری داره، البته با توجه به قیمت و امکانات.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ببخشید مقاله در مورد BMW i8 بود نه تویوتا پریوس هیبریدی که بخاین با شورولت ولت مقایسه کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Archi KHAN

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    i8 و تسلا s نقطه عطف خودروسازی نوین هستن
    روزی از اونها یاد خواهد شد ، مانند مناسبت اختراع ماشین بخار …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدحسین

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    عالی بود سام جان ترجمه‌ت… درود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم محمد حسین عزیز،لطف داری شما
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. mohsen

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    الان یه عده میان میگن به زود مستهلک شدن قطعات معروفه!!!!
    ممنون از جناب کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم محسن عزیز،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Danial

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    فکر کنم هر عاشق ماشینی واقعاً آرزو داشته باشه یک بار پشت این ماشین بشینه من که هر روز از جلوی گالری عزیز (تهران-عباس آباد) رد میشم و این دو نوگل تازه شکفته باغ تلکنولوژی رو با چشمام دنبال میکنم… اسن ی وزی…
    چند ورز پیش یکی از بچه های نمایشگاه سر مفتح سفیدش رو آورده بود بیرون فک کنم اومده بود دور دور شایدم میخواسته بفرشتش نمیدونم اما باور کنید همه ماشین ها با چند متر فاصله ازش حرکت میکردن خخخخخخخخخ واقعاً جذابه واقعاً…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ادامه تحریم

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نظر منه خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      فکر کنم به نظر شما خوشگل بعضی ماشیناس که 2 متر چراغ داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. saeid

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    نمادی از هنر ، علم ، تکنولوژی و مهندسی انسان قرن 21. چه چیزی آفریده. دمش گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حامد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    تسلا مدل S از هر جهت برتر است.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. mohsen

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      احساس نمیکنین این یه ماشین هیبریدی هست و به نظر من بیشتر از اینکه باهاش به فکر محیط زیست باشی میتونی حال کنیو خیلیم دنبال پریز نباشی تو خیابونا چون خودش برقشو راستو ریس میکنه و تسلا بیشتر یه ماشین شارژی که پره باتری و طرفدار محیط زیستو سوختو هدر ندهیمو ایناس
      پس نمیشه این دو ماشینو خیلی مقایسه کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. P.G

        ۱۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        دوست من بهتره برى راجب تسلا بیشتر تحقیق کنى تا ببینى سدان تسلا که به قول شماها جارو برقیه شتابش از همین ماشین اسپرت هیبریدى کم نداره و از نظر مسافت و سرعت هم کاملا با این ماشین رقابت میکنه با اینکه تمام الکتریکیه!
        به نظر من تکنولوژى تسلا بالاتر از این ماشینه

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. mohsen

          ۱۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          چشم اگه پیداش کردمو خیابونم پریز بودو شارژش وقتی میرونم تموم نشد حتما
          اخه واقعا چه لزومی داره ماشین هیبریدی رو بزاره ادم بره سراغ جارو برقی
          اصلا چه لزومی داره وقتی مهندسیه بی نقص بعضی کار خونه ها کاری میکنه حجم بالا و قدرت زیاد با مصرف کم یه جا باشن سراغ این مدل ماشینا بریم حالا تو هایپر کار ها فرق میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  22. وحید 19.75

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه مطلب خوندم صد تا کامنت اگه نخوام اغراق کنم یه لحظه فکر کردم بی ام دبلیو و نیسان برای ایرانن اینقدر غیرتی حرف میزنید ادم میترسه نظر بده . تازه قرار نیست که یه ماشین رو همه دنیا ستایش کنن حالا هر چقدر هم مهندسی بالا داشته باشه . پشتش هم که نشستید اینجور نقد میکنید . سواری و سرعت شتاب راحتی اسب بخار یه حرفه لذت رانندگی یه حرف دیگه . طرف دار هیچ شرکتی هم نیستم ولی علاقه دارم به ماشین های ماسکل امریکایی یعنی اگه اینو بزارن جلوم و یه دوج چلنجر هم بزارن بگن فقط حق داری یه دور بزنی چلنجر رو بر میدارم این یعنی علاقه نه این که اون ماشین رو زیر سوال ببرم . همین دیگه حرف خاصی ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Ali Reza

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    کاشکی از این ماشینای آینده بیشتر بسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Ali Reza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    واقعا خودروی آینده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا