پرچم‌دار سازگار با محیط زیست؛ معرفی ب‌ام‌و 740e iPerformane

پس‌ازاینکه ب‌ام‌و در فوریهٔ امسال اعلام نمود که قصد ساخت نسخهٔ پلاگ‌این‌هیبریدی سدان پرچم‌دار سری 7 خود را بانام iPerformance دارد، درنهایت این خودروی لوکس سازگار با محیط زیست را رسماً رونمایی کرد. این سدان مجلل که 740e iPerformance نام دارد، مجهز به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی است و در سه مدل عرضه می‌گردد.

BMW-740e-iPerformance-5

740e iPerformance با فاصلهٔ محوری استاندارد، 740Le iPerformance با فاصلهٔ محوری بیشتر و 740Le iPerformance XDrive با سامانهٔ چهارچرخ محرک سه نسخهٔ متفاوت این خودرو محسوب می‌شوند که آخری کشش و پایداری مناسبی در هر نوع از جاده‌های لغزنده دارد. در عضو جدید خانوادهٔ سری 7 می‌توانید دینامیک رانندگی خوب، لوکس بودن و راحتی را در کنار مصرف سوخت بسیار عالی داشته باشید.

خروجی کلی قدرت این سدان لوکس باواریایی 320 اسب بخار است که مصرفی سوخت خارق‌العاده‌ای بین 2 تا 2.5 لیتر در صد کیلومتر و انتشار دی‌اکسید کربنی بین فقط 50 تا 55 گرم در هر کیلومتر (بسته به نوع خودرو) دارد. همانند دیگر محصولات جدید ب‌ام‌و، این مدل جدید هم از تجهیزات نوآورانه و خدمات خاص ب‌ام‌و بهره‌مند خواهد بود.

به‌عنوان‌مثال هر سه مدل، این ماشین را می‌توان با چراغ‌های آپشنال لیزری که برای اولین بار در مدل i8 ارائه شد سفارش داد. دیگر تجهیزات سفارشی سه مدل 740e iPerformance عبارت‌اند از تهویهٔ فعال صندلی‌ها، پکیج کامفورت و سقف پانوراما Sky Lounge به همراه بسیاری از سیستم‌های کمک‌راننده مانند نمایشگر سربالا، پارک خودکار و رانندگی خودکار.

BMW-740e-iPerformance-1

در هر سه مدل می‌توان پکیج داخلی و خارجی M Sport و پکیج شخصی‌سازی طراحی و ترکیب ب‌ام‌و را سفارش داد. چراغ‌های LED، پکیج ConnectedDrive، اتصال گوشی‌های هوشمند و صفحه‌نمایش بزرگ لمسی به همراه سامانهٔ iDrive و تکنولوژی منحصربه‌فرد کنترل از طریق حرکت دست نیز از تجهیزات استاندارد این پرچم‌دار پاک هستند.

همانند هر ب‌ام‌و ای که با یک انتخاب‌گر می‌توان حالات مختلف رانندگی را انتخاب کرد، در 740e iPerformance هم این امکان وجود دارد بعلاوه که یک حالت جدید بنام MAX eDRIVE نیز به این حالات اضافه‌شده است. در این حالت خودرو به‌صورت تمام برقی بوده و می‌توان با حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت با آن حرکت نمود که هرچند سرعت چندان زیادی نیست اما برای بسیاری از بزرگراه‌های جهان کافی خواهد بود.

شتاب صفرتا صد برای مدل 740e iPerformance برابر با 5.4 ثانیه، 740Le iPerformance معادل 5.5 ثانیه و در 740Le iPerformance XDrive برابر با 5.3 ثانیه است که مدل آخری پا جای پای مدل X5 Xdrive40e گذاشته و دومین خودروی ساخت ب‌ام‌و خواهد بود که در آن به‌صورت تمام الکتریکی و دائمی نیرو به هر چهارچرخ انتقال میابد.

BMW-740e-iPerformance-9

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

20 دیدگاه

  1. "فقط انگلستان"
    سوابق: (441 دیدگاه) ,

    واقعا بنز و بی ام و و آئودی در طراحی دیگه به بن بست رسیدن بنز اخیرا به بن بست رسیده
    دیگه به معنای واقعی کلمه کپی هم شدن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
      (پهلوان مک لارن)new great britain
      سوابق: (911 دیدگاه) ,

      کاملا درسته((فقط انگلستان)).
      واقعا دیگه به بن بست رسیدن.
      بی ام و هم در سری جدید که با i8 شروع شد دقیقا میخواد با همون شکل تا 30 سال دیگه ادامه بده.فقط همون طرح رو کوچک و بزرگ میکنن میشه کراس اوور کوچک یا بلند.همون شکلیه در واقع فقط بزرگ یا کوچکش میکنن.
      شرایط برای بنز و آئودی هم همینه.مخصوصا آئودی.

      پاسخ
      1. "فقط انگلستان"
        سوابق: (441 دیدگاه) ,

        درسته بریتانیای کبیر عزیز و ارجمند و لوکس سوار
        اگه به ماشین های انگلیسی توجه کنی می بینی تازه طراحیشون شروع شده الان طراحی های جدید خیلی از شرکت ها یه جوری شده زیاد تو دل برو نیستن ولی ماشین های جدید انگلیسی ازمدل های گذشته بیشتر دوست داشتنی شدن

        پاسخ
      2. خسته شده
        سوابق: (623 دیدگاه) ,

        به بن بست رسیدن!!! بیچاره ها اونقدر که فقط یه کمپانیشون در فروش رکوردی میزنه که در خواب و رویایی تموم برندهای انگلیسی دیده هم نمیشه قدرت یعنی این به بن بست رسیدنت واقعا شاهکار ادبی هنریه

        پاسخ
    2. ساسان
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      نیست طراحیای جگوار خیلی متفاوتن ؟
      البته مشکل شما با خودروهای المانی از جای دیگه نشات میگیره
      طراحیای بنز اینقدر به بن بست رسیده که رکورد فروش خودش تو 6 ماه رو شکوند
      شمام دلت رو با همین حرفا خوش کن و شاهد شکست بریتانیای صغیر باش

      پاسخ
    3. حسین
      سوابق: (1173 دیدگاه) ,

      قربونِ رولزرویس و بنتلی و آستون مارتین که به بن بست نرسیدن، به اتوبان رسیدن.

      آقای “فقط انگلستان” عزیز، اون چیزی که شما اسمشو گذاشتی بن بست، در واقع راهِ تجارته. عاملی که میتونه باعث ادامه حیات یک کمپانی بشه سوده. عامل پیشرفت، سوده. عامل باقی موندن در رقابت، سوده. سوده که مشخص میکنه چه تصمیمی گرفته بشه، سوده که مشخص میکنه طراحی چه شکلی باشه و در کل این تمایل به سودِ بیشتره که باعث میشه هیوندای هر 3 سال یه بار یه فیس لیفت بده و مثلا رولزرویس همیشه از یه سبک پیروی کنه و تغییرش نده.

      پی نوشت: یه نگاه به مدلهای قدیمی بنز بندازی متوجه میشی که بنز اخیراً این رویه رو در پیش نگرفته، بلکه از اول همینجوری بوده. توی هر دوره ای محصولاتش به هم شبیه بودن.

      پاسخ
  2. مجید
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    عالییه!امیدوارم تو عمل هم موفق باشه!!!!!!

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    یه چند تا سوال از متخصصان در زمینه ی موتور ماشین دارم.
    چه جوری امکان داره وقتی از یه موتور بنزینی و الکتریکی در کنار هم استفاده میشه اینقدر مصرف میاد پایین!؟
    کمپانی های ماشین سازی این تست ها رو در چه شرایطی میگیرن که در دنیای واقعی معمولا نمیشه به این نتیجه ی مصرف رسید!؟
    و اینکه نتیجه ی این میزان مصرف سوخت در این ماشین و ماشین های دیگه حاصل جمع مصرف موتور الکتریکی با بنزینی یا فقط بنزینی!؟

    پاسخ
    1. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      درود
      راستش من متخصص نیستم. اما حالا در حد اطلاعاتم جواب میدم امیدوارم که مفید باشه.
      در مورد سوال اولتون باید بگم که وقتی یه موتور برقی در کنار یه موتور بنزینی کار کنه، در واقع یه بخشی از نیروی مورد نیاز حرکت ماشین رو تامین میکنه و موتور بنزینی میتونه آرومتر و با دور کمتر کار کنه و طبیعتاً مصرفش هم پایین میاد و در بعضی هیبریدیها هم در سرعتهای پایین اصلا موتور بنزینی کار نمیکنه.
      اما سوال دوم: شرکتها این تستها رو در آزمایشگاه با شرایط کنترل شده میگیرن. ولی توی دنیای واقعی ممکنه جاده شیب داشته باشه، راننده با پدال گاز بازی کنه، وزن ماشین با حضور سرنشینا زیاد بشه، دمای هوا کم و زیاد بشه و هزارتا عامل دیگه که توی آزمایشگاه ممکنه نادیده گرفته بشن.
      و سوال سوم: مطمئن نیستم اما محتمل ترن حالتش اینه که این مصرف سوخت در حالتی به دست میاد که ماشین در حالت هیبریدیه. یعنی هم موتور بنزینی و هم موتور برقی در حال کار هستن.

      پاسخ
    1. حمیدرضا
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      توسایت بی ام دبلیو نوشته بود 2 لیتری توربو بنزینی

      پاسخ
  4. كوروش
    سوابق: (341 دیدگاه) ,

    حرف نداره شاهکاره جداً

    پاسخ
  5. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    اگر حجم موتورتا 2/5 لیتر هم داشته باشه سال آینده شاهد حضورش در ایران هستیم و از همین الان بهش خوش آمد میگم !
    نسخه xdrive قطعا خیلی حرف واسه گفتن داره و عالی بنظر میرسه

    پاسخ
  6. تمدن عرب
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    خطاب به کاربر محمد رضا

    علاوه بر ممنوع بودن خودروهای بالای 2500cc، خودروهایی که دارای ارزش بیش از 100 هزار دلار داشته باشن واردات ان در کشور ممنوع هست

    پاسخ
    1. سهیل
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      قیمت سری هفت در حالت فوول اپشن زیر100هزار دلاره مطمئن بتشید که وارد میشه و با وجود قانون 100هزاردلار دیگه حجم موتور معنایی نداره

      پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    با توجه به قیمت احتمالی که باید بیش از 100 هزار دلار باشه احتمالا به ایران نخواهد آمد ولی از نظر نو آوری خیلی جالبه از نظر مصرف سوختم بی ام دبلیو یک تو ماشینای الکتریکیش اغراق میکنه ای 8 گفتن دولیتر میسوزونه ولی هفت لیتر مصرف میکنه

    پاسخ
  8. احسان
    سوابق: (268 دیدگاه) ,

    بله به بن بست رسیدن چون دارن ماهی 2تا مدل میدن بیرون. اگه مثل برندهای دیگه سالی 1 مدل طراحی میکردن اینجوری نمیشد. بنظرم اشتباه کردن دیگه خودشونم نمیدونن چه مدلی طراحی کنن.

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      آقا احسان اصلا برندهای انگلیسی و با آلمانی مقایسه نکن اونا اصلا مفهمو کمپانی و سود دهی و گسترش و نمیدونن چیه یعنی نمیتونن به اون حد برسن آلمانی ها دنبال درآمد و سدهی کلان هستن چیزی که درش دهه هاست خبره شدن حتی آمریکا به اون عظمتش در صنعت خودرو سازی برشکست شد برای مدتی ولی اینا روز به روز ماه به ماه سال به سال پیشرفت کردن و تونستن سرپا بمونن تخصصشون در این صنعت و خیلی از صنایع یه شاهکاریه مثل شاهکارهای ادبی و موسیقیشون گرچه این دو خیلی بالاترن و سرآمدتر این فقط یه مثاله واقعا فرک میکنی اینا به بن بست رسیدن طراح های دهه های بعدم دارن ولی سیاستشون اینه که فعلا دست به این کار نزنن خیالت راحت باشه آلمانی ها کارشونو در صنعت خیلی خوب بلدن

      پاسخ
  9. سپهر
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    فوق العادس.طراحی تو اوج اصالت و سادگی بی نهایت زیبا…کلا ماشینای آلمانی طراحیشون هیچوقت از جلو چشم نمیفته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.