بی ام و

نسخه ویژه ب‌ام‌و M240i به مناسب ۳۰ سالگی AC اشنیتزر

AC اشنیتزر در بزرگداشت ۳۰ سالگی‌اش با نسخه ویژه ACL2S بر اساس ب‌ام‌و M240i به «فراتر از استانداردها» حرکت کرده است. ACL2S که قرار است که موتور شوی امسال در ژنو رونمایی شود، شامل تمام ویژگی‌های کیفی محصولات AC اشنیتزر در تبدیل خودروهای برجسته در طول ۳ دهه گذشته است.

ac-schnitzer-acl2s-special-anniversary-conversion-limited-to-30-for-bmw-m240i-2
تبدیل پایه AC اشنیتزر باعث می‌شود که قدرت پیشرانه M240i از ۳۴۰ به ۴۰ اسب‌بخار افزایش پیدا کند و حداکثر گشتاور نیز به ۶۰۰ نیوتن‌متر برسد. یک تنظیم دوباره ECU، سیستم اگزوز جدید، داون‌پایپ و تغییر سیستم مکش، از جمله مواردی هستند که در این رابطه نقش داشته‌اند. علاوه بر این، AC اشنیتزر یک کیت سیستم تعلیق RS با قابلیت تنظیم کامل، شامل کاهش ارتفاع خودرو، تنظیم ارتفاع سواری مطابق سلیقه مشتری، میزان فشردگی و واکنش در این خودرو ارائه کرده است.

ac-schnitzer-acl2s-special-anniversary-conversion-limited-to-30-for-bmw-m240i-rear

ac-schnitzer-acl2s-special-anniversary-conversion-limited-to-30-for-bmw-m240i-front
امّا بخش عمده این تیونینگ، مربوط به کیت بدنه عریض ۱۰ تکه ACL2S است که شامل قسمت‌هایی مانند یک اسپویلر کربنی در جلو، اسپلیتر جلو، آینه‌های بغل کربنی، یک سری جدید از لبه‌های کنار بدنه، یک اسپویلر سقفی در عقب، بال فیبر کربنی و یک دیفیوزر کربنی در عقب  می‌شود. این به معنای آن است که ACL2S در سرعت‌های بالا، همچنان بر روی زمین باقی می‌ماند. همچنین این کمپانی یک سری از چرخ‌های آلیاژی AC1 اضافه کرده که می‌توان آنها را در هر یک از رنگ‌های مشکی یا نقره‌ای انتخاب کرد.

برخی تغییرات در داخل کابین، مکمّل طراحی ویژه ACL2S هستند؛ از جمله پدال‌های آلومنیومی، یک نشان ویژه “One of Thirty” و یک غربیلک فرمان سه‌پره‌ای با پوشش چرمی و رنگ دوخت متناسب.

ac-schnitzer-acl2s-special-anniversary-conversion-limited-to-30-for-bmw-m240i-rear
امّا عملکرد و آپگریدها، تنها اطلاعات قابل‌ذکر در مورد این خودرو نیستند و شاید مهمترین موضوع، قیمت ACL2S است. کیت تبدیل کامل ACL2S همراه با تمام تجهیزات و مجوّزها، هزینه‌ای برابر ۳۸ هزار دلار برای مشتریان در بر دارد و این شامل قیمت خودروی اولیه نیز نمی‌شود. بنابراین اگر قیمت خودروی کارخانه‌ای را که معادل ۴۴۴۵۰ دلار است درنظر بگیرید، قیمت تمام‌شده یک ACL2S حدود ۸۳ هزار دلار است و برای خودرویی که تنها کمی بیشتر از مدل ۵۵ هزار دلاری ب‌ام‌و M2 قدرت دارد، قیمت بالایی محسوب می‌شود.

AC اشنیتزر تنها ۳۰ نمونه از ACL2S تولید خواهد کرد؛ خودرویی که به زودی در نمایشگاه موتور شوی ژنو به نمایش خواهد گذاشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. shirko

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    خوبی که خوبتر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا