بی ام وپورشههفته نامهولوو

مصاف هیبریدی‌ها! مقایسه ب‌ام‌و X5، پورشه کاین و ولوو XC90

سه‌گانه‌ای از هیبریدی‌ها که دوران مصرف زیاد سوخت توسط شاسی بلندها را پشت سر گذاشته‌اند.
شاسی بلندها دیگر با حرص و ولع سوخت را مصرف نمی‌کنند. این مورد دیگر به خاطرات پیوسته، اما این سه خودروی ممتاز بیش از هر زمان دیگری در اوج هستند.

X5-XC90-Cayenne
هر سه پلاگین هیبرید هستند که باتری‌های استفاده شده در خودروها به تنهایی محدوده‌ی حرکتی حدود ۳۰ کیلومتری دارند. پورشه کاین S E-Hybrid از سال ۲۰۱۵ در بازار حضور دارد درحالی‌که ب‌ام‌و X5 ایکس درایو ۴۰e و ولوو XC90 T8 جدید هستند.

BMW X5 vs Porsche Cayenne vs Volvo XC90
نمای ظاهری ولوو شبیه کسی است که می‌خواهد دعوا کند. ولوو در خط مستقیم سریع بوده و هفت صندلی دارد. البته باید گفت که پورشه و ب‌ام‌و نیز ویژگی‌های خاص خود را دارند.

البته این درباره‌ی برخی جزئیات پایه‌ای همچون تنظیمات ناحیه‌ی کمر نیست، تنظیماتی که در هر دو خودروی ژرمن به‌صورت آپشن اضافی مطرح‌اند و این مورد در پورشه ۱۵۰۰ دلار خرج برمی‌دارد. ماهیت اسپورتی پورشه به معنی موقعیت پایین صندلی‌ها است و بنابراین دید بیرونی نیز ضعیف‌تر بوده اما بدترین نیست زیرا شما با دکمه‌های گوناگونی احاطه شده‌اید.

ولوو و ب‌ام‌و به منظور رهایی از درهم‌ریختگی کابین از کنترلرهای شبیه منو استفاده می‌کنند. کابین ب‌ام‌و به‌طور قابل‌توجهی واضح‌تر است. ولوو در بحث مربوط به فضای بار امتیاز بالایی دریافت می‌کند و البته ردیف سوم صندلی‌ها تمام تفاوت‌ها در بحث کاربردی بودن را نشان می‌دهد.

تنها راهی که برای تصمیم‌گیری درباره‌ی بهترین صندلی وجود دارد آن است که همگی را امتحان کنید. هر یک متفاوت است. هیچ‌یک بد نیست.
با نشستن روی صندلی و روشن کردن خودرو، پیشرانه‌ی توئین T8 ولوو در مدت ۵.۴ ثانیه این خودرو را به تندی ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از کاین است. ب‌ام‌و X5 یک ثانیه کندتر بوده و در رتبه‌ی سوم از این حیث قرار می‌گیرد.

هرچند باید گفت که ب‌ام‌و پیشرانه‌ی بنزینی، الکتریکی و گیربکس خودکار این خودرو را با موفقیت بیشتری ادغام کرده و به شما اجازه می‌دهد تا با نرمی بیشتری شتاب گیری کنید.

کاین یکی از انتخاب‌های مناسب برای رقم زدن هیجان است که توازنی عالی از چسبندگی، احساس سیستم فرمان و کنترل بدنه را نشان می‌دهد. سیستم تعلیق بادی ۱۹۰۰ دلاری کاین در اینجا کمک زیادی می‌کند. همین آپشن در XC90 شصت درصد گران‌تر است و کنترل بدنه‌ی آن نیز به خوبی کاین نیست.

X5 در زمینه هندلینگ در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. سواری این خودرو بهترین است هرچند هیچ‌یک از این سه خودرو انتظارات شما در رابطه با عبور از برخی مکان‌ها را برآورده نمی‌کنند.

همچنین معامله‌ای ارزان در رابطه با هزینه‌های سواری وجود دارد، البته حداقل تا زمانی که باتری‌ها خالی نشده باشند. البته زمانی که تنها پیشرانه‌ی بنزینی در مدار باشد، دوران مصرف سوخت زیاد باز خواهند گشت!

این خودروها ارزان‌قیمت هم نیستند. راننده‌های شرکت‌های مختلف XC90 را دوست خواهند داشت زیرا از نظر مالیات‌های مربوطه هزینه‌ی کمتری دارد اما رئیسان این شرکت‌ها نسخه‌های دیزلی را ترجیح می‌دهند. نسخه‌های دیزلی ارزان‌تر هستند و نگرانی از بابت خالی شدن باتری‌ها نیز وجود ندارد.

اگر قلب شما برای داشتن یک شاسی‌بلند هیبریدی ممتاز و لوکس می‌تپد، XC90 با تجهیزات، سرعت و راحتی خود برنده می‌شود. همه‌چیز درباره‌ی سه ردیف صندلی نیست اما خب این مورد نیز مزیت بزرگی برای ولوو به حساب می‌آید.

X5 در پسِ ولوو قرار می‌گیرد اما فاصله خیلی زیاد نیست. در حقیقت اگر سیستم چندرسانه‌ای بهتر ب‌ام‌و برای جذب شما کافی است، پس غیرعقلانی عمل نخواهید کرد.

ما در حال کشمکش برای تعیین جایگاه کاین بودیم. این خودرو جذاب و هیجان‌انگیز است اما خریداران شاسی بلندها راحتی، تجهیزات و فضای داخلی جادار را می‌خواهند و کاین متأسفانه در همه‌ی این موارد شکست می‌خورد به علاوه اینکه در این مقایسه گران‌ترین خودرو نیز هست.

BMW X5 vs Porsche Cayenne vs Volvo XC90 01
بنابراین XC90 نظرها را بیش از همه جلب می‌کند؛ اما عموماً، هر سه خودروی حاضر در مقایسه قابل‌تقدیر هستند اما ما نسخه‌های دیزلی را به پلاگین هیبریدها ترجیح می‌دهیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Ace

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    پورشه همیشه بهترینه.

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. سعید 110

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      با اینکه پورش واقعا دوست داشتنیه ولی توی کراس اوور ها بحث کاملا متفاوته…

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mehran911

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        اتفاقا برعکس
        شاسی بلند های پورشه ( کاین و ماکان ) پر فروش ترین محصولات پورشه هستند
        بخصوص در سال های اخیر ماکان فوق العاده عمل کرده
        کاین در حال حاضر سریعترین شاسی بلند جهان در پیست هستش
        و سریعترین شاسی بلند جهان در شتاب 0 تا 96
        تا قبل معرفی بنتایگا کاین در نظر حداکثر سرعت سریعترین شاسی بلند جهان بود
        .
        .
        کاین ماکان از زمان معرفی تا بحال بار ها بعنوان بهترین شاسی بلند های جهان توسط معتبر ترین نشریات وسایت ها انتخاب شدند ( اگه خواستی بگو لینکاشو بزارم )
        در این مورد که کاین یکی از بهترین شاسی بلند های لوکس دنیاست شک نکن

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. Ace

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        چند سال پشت سر هم پورشه کاین سلطان SUV های fifth gear میشه.
        مهران 911 خیلی با کامنت هات حال میکنم.
        فقط
        و
        فقط
        و
        فقط
        پورشه…
        ولوو شاید حریف BMW بشه ولی قد و قواره ی پورشه نیست دیگه.

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. mehran911

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          لطف داری دوست عزیز

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      فعلا که ولوو بهترینه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    فقط ولوو

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    هرسه واقعا قابل تقدیر

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Bmw

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      bmw از همه شاختر هم از لحاظ قیافه هم از لحاظ پیشرانه و…. اونایی اون بالا گفتن پورشه همشون متعصبین پورشه فقط قیافه تکراریش زشتو یکنواختش خوبه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    واقعاْ به نیاز شما بستگی داره ولی راستش اگه رانندگی خیلی اسپرت بخواید بهتره یه خودروی صرفاْ اسپرت بگیرید. کاین هر چقدر تو این زمینه خوب باشه قابل مقایسه با کیمن و ب ام و ام ۲ که خیلی هم ارزونتر هستن نیست. اگه همه چیز رو با هم بخواید هم باز ایکس ۵ بهتر از کاین هست مگه این که هدف اصلیتون برند و خاص بودن باشه. با اینکه نسل کنونی ایکس ۵ ظاهر تکراری و قدیمی به خودش گرفته (حدود ۴ سال از طراحیش میگذره) اما طراحی به مراتب بروزتر و بهتری نسبت به کاین داره و مثل ولوو کل زیبایی خارجیش تو نمای جلویی خلاصه نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MiLaD

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پورش ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    سبک مقایسه و قرار دادن ردیفی 3 عکس در کنار هم خیلی خوب بود.
    ممنون شاهین جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    از نظر طراحی که باز هم پورشه در مقابل این دو رقیب، هیچ حرفی برای گفتن نداره و بیشتر نمای کارتونی داره تا اینکه ابهت داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. جهانگیر فریدون

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم بدونم ماشین خودتون چیه حاج احمد آقا وساکن کدوم منطقه ای :v

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        جهانگیرجان
        و شاید بهتر بود می پرسیدی : ساکن کدوم آبادی ؟!!!

        پ ن :
        ” از جمله ی فوق ، هدف فقط ابراز ارادت به احمِد است و خدایی نکرده قصد بی احترامی به کسی نیست ”

        ضمنا آدم بعضی وقتا بی دلیل یه کسایی را تو ذهن اش بزرگ میکنه ،
        درست مثل تصوری که شما نسبت به احمِد داری !
        شاید سن احمِد عزیز اون قدری نیس که از خودش ماشین داشته باشه اصن !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          @archikhan
          جمله ی آخرت خیلی خفن بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسن

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (97 ديدگاه)

          شعورت کاملا هویداست ارچی جون نترکی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      زیبایی ماشین ربطی به سن و سال و ثروت بیننده و قیمت ماشین نداره. واضحه که پورشه طراحیش قدیمیه مخصوصاْ نمای پشتیش. ظاهر ولوو خیلی لوکس تر و ظاهر ب ام و خیلی عضلانی تر و اسپرت تر هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ALIREZA034

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ۱.بی ام و۲.ولوو۳.پورش.سلیقه ی خودم بود ولی واقعا بی ام و از لحاظ فنی از همه بهتره ولی به طور کلی رده بندی مقاله تا حدودی منطقیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. شایان

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    پورشه بهترین خودروساز دنیاست به نظرم اینجا هم بهتر از بقیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Hamid...Audi

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (712 ديدگاه)

    اول Audi Q7 E-Tron :D
    بعدش Volvo XC90
    به نظرم تو این سطح عملکرد ها خیلی به هم نزدیک میشه و انتخاب صرفا بر اساس سلیقه اس.همه شون عالین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      منم عاشق این دوتام ولی اول ولوو بعد q7

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حميد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من پورشه رو انتخاب میکنم چون اسپورت تَر هست و کلا اصلا با ولو حال نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارمان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    دوستان همه بی ام و و پورشه رو دوست دارن اما نباید و نمیشه نادیده گرفت این ولوو رو با سلیقه من هیچ نقصی نداره ضمن اینکه تو ایران لا اقل قیمتش 100-200 ملیون کمتره به نظر گزینه بهتریه , البته خیلی خوب میشد تو گزینه هممون میبود اما خوب دیگه از این خبرا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا