بی ام وپورشهلندروور-رنجروور

ب‌ام‌و X6 در برابر رنجروور اسپرت و پورشه کاین

آیا نسل دوم BMW X6 می‌تواند در برابر رقبای قدرتمندی چون پورشه و رنجروور قد علم کند و برتری خود را ثابت کند؟

BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
یک چیز خاص در BMW X6 وجود دارد، آن هم سقف شیب‌دار آن است که کمتر خودروی SUV به این حالت است. لقب اسپرت کوپه برای این SUV موجب شده است تا با ترکیب یک خودروی آف‌رود و یک خودروی اسپرت کوپه، ظاهری تهاجمی و جنجالی به این خودرو ببخشد. ظاهراً این استایل بدنه برای BMW پرسود و پرفروش بوده که نه‌تنها تولید X6 را متوقف نکرده، بلکه نسل دوم این خودرو را در سال جاری تولید و همچنین مدل X4 را هم با همین استایل، به محصولاتش اضافه کرده است.

Range Rover Sport
Range Rover Sport
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
BMW X6
BMW X6
BMW همانند قبل، X6 نسل دوم را بر اساس X5 و با همان پلت فرم، و با هدف ارائه تجربه رانندگی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده با یک SUV جذاب و منحصربه‌فرد تولید کرده است. اما آیا عملکرد X6 جدید قابل قبول و در حد یک SUV اسپرت به نظر می‌رسد؟

BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
برای پیدا کردن جواب این سؤال، ما دو رقیب معتبر و سرسخت را با X6 روبه‌رو ساختیم تا عادلانه در مورد این خودرو تصمیم‌گیری کنیم و نتیجه را مشخص سازیم؛ بله رنجروور اسپرت و پورشه کاین، خودروهایی که از نظر اسپرت بودن، مجلل بودن و حرفه‌ای بودن، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند.

Range Rover Sport
Range Rover Sport
البته در نظر داشته باشید که هدف ما در این مقایسه، سریع بودن و تندوتیز بودن نیست، به همین دلیل، ما از نسخه‌های High-Spec این سه خودرو استفاده نکرده‌ایم، یعنی هر سه خودرو از نسخه‌های دیزل ۳.۰ لیتری هستند و از نظر چابکی در حد متوسطی قرار دارند. اما هر سه خودرو از نظر عملکرد، عملی بودن، لوکس بودن و همه جنبه‌های دیگر، در سطح بالا قرار دارند که تمام این جوانب یکسان، باعث می‌شود موقعیت واقعی و دقیق X6 جدید در این بین مشخص شود.

BMW X6
BMW X6
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Range Rover Sport
Range Rover Sport

شاخ به شاخ

استایل و طراحی عقب

نمای عقب هر سه خودرو بسیار لوکس و با ابهت است، البته ظاهر X6 اسپرت کوپه خارج از عرف یک خودروی SUV است، ولی طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. همین امر باعث شد مرسدس بنز هم مدل جدید GLE کوپه را در تابستان سال جاری به مبارزه با X6 دعوت می‌کند و همچنین آئودی که در برنامهٔ تولیدات خود در آینده‌ای نزدیک از SUV کوپه خود پرده‌برداری می‌کند. بدنهٔ رنجروور در این آزمون با زوایایی شکسته به نظر می‌رسد، کاین و X6 هم با خطوطی خمیده و قوس‌دار انتهای خودرو را تمام کرده‌اند.

BMW X6
BMW X6
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Range Rover Sport
Range Rover Sport
کیت آپشن استاندارد

X6 M ما به‌خوبی با لیست بلند بالایی از آپشن های استاندارد مجهز شده است، سیستم ناوبری، صندلی‌های چرمی مجهز به گرم‌کن، چراغ‌های LED، رنگ متالیک و یک سیستم چندرسانه‌ای با یک دوربین مخصوص پارک در بالای بدنه مجهز شده است. رنجروور اسپرت هم مشابه همین لیست را در کیت استاندارد خود دارد. اما برای دریافت همین آپشن ها در پورشه کاین، شما مجبور به پرداخت ۷ هزار پوند اضافه‌تر خواهید بود، البته این در حالی است که قیمت کاین، در مقابل قیمت پایهٔ دو خودروی دیگر معقولانه‌تر است.

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Range Rover Sport
Range Rover Sport
BMW X6
BMW X6
هزینه‌های مالیاتی

لیست قیمت هر سه خودرو تقریباً بالاست ولی تولید گازهای CO2 تقریباً قابل قبول است. در این لیست رنجروور به‌عنوان گران‌ترین خودرو در لیست، با نرخ مالیات بالاتری هم روبرو است، که این میزان، مالیاتی حدود ۲۰۰۰ پوند در سال بیشتر از X6 است. پورشه کاین هم در یک گروه مالیاتی بالاتر از BMW نشسته است اما قیمت پایهٔ پایین‌تر آن باعث شده است که هزینه‌ای مشابه با X6 داشته باشد.

BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
BMW X6 vs Range Rover Sport and Porsche Cayenne
حکم

جایگاه نخست: پورشه کاین

حاشیه‌های کاین از این پیروزی بسیار باریک است چرا که در اینجا رقیب قدرتمند و تمام عیاری چون رنج‌روور اسپرت وجود دارد که اگر هزینه‌های اولیه و مالیات کمتری را داشت، کسب مقام اول برای آن کار ساده‌ای بود. و اما پورشه کاین؛ می‌توان گفت که همه چیز را به نحو احسن رعایت کرده است، قابلیت اطمینان، خدمات پس از فروش، اسپرت بودن، مجلل بودن و ارزان‌تر بودن را در یک بستهٔ در اختیار شما قرار می‌دهد. پورشه کاین را می‌توان بهترین SUV برای خانواده و همچنین بهترین SUV ارزان‌تر نسبت به رقبا دانست که علاوه بر این‌ها، ارزش باقی مانده آن پس از سه سال ۵۹ درصد خواهد بود که خودروهای دیگر این ارزش را ندارند.

جایگاه دوم: رنجروور اسپرت

هر چند که می‌توان گفت کمتر خودروی بریتانیایی ارزان قیمت است، اما از سوی دیگر می‌توان گفت که رنجروور اسپرت واقعاً ارزش این قیمت مازاد را دارد، و به‌جز مسئلهٔ قیمت به‌راحتی می‌تواند در سطح کاین قرار گیرد. رنجروور اسپرت قدرت و گشتاور بسیار قابل‌توجهی نسبت به کاین و X6 تولید می‌کند و از آپشن های راحتی بسیار زیادی هم بهره می‌برد. و تنها دلیل دوم شدن آن، قیمت و هزینه‌های جاری این خودرو بوده است. رنجروور از X6 بسیار کاربردی‌تر و عملی‌تر است. با این حال، این خودرو در بین دو رقیب دیگر، علیرغم قدرت و گشتاور بیشتر و یک موتور قوی‌تر، کندتر است. همچنین با وجود ویژگی‌های کیت استاندارد ۱۱,۰۰۰ پوند از پورشه، گران‌تر است.

جایگاه سوم: BMW X6

بیشتر عدم عملی بودن BMW X6 در کنار این دو SUV باعث شد رتبهٔ آن را از اول یا دوم، به آخر کاهش دهد. X6 جدید با وفور نعمت و تجهیزات پیشرفته، همراه با کیت استاندارد ارائه شده است که همچنین ادعای سریع‌تر بودن و انتشار گاز CO2 کمتر را دارد. با وجود کوتاه بودن سقف خودرو، می‌توان گفت X6 جدید یک SUV راحت است، لوکس و زیباست، سریع و چابک است، اگر چه کاهش ارزش ۲۹,۰۰۰ پوندی آن در سه سال، کمی برای صاحبان سخت و آزاردهنده باشد.

مشخصات کلیدی:

مشخصات BMW X6 xDrive30d M Sport Range Rover Sport 3.0 SDV6 HSE Porsche Cayenne Diesel
قیمت پایه / قیمت مدل تست £۵۵,۸۵۰/£۶۵,۴۴۵ £۶۱,۲۵۰/£۷۱,۴۷۸ £۵۰,۲۴۷/£۶۲,۹۲۵
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۶.۰۰۰) £۳۳,۸۱۰/۵۵.۲% £۳۳,۸۱۰/۵۵.۲% £۲۹,۵۹۵/۵۸.۹%
مالیات سالانه / نرخ بالاتر £۳,۲۲۶/£۶,۴۵۱ £۴,۰۱۶/£۸,۰۳۲ £۲,۹۹۴/£۵,۹۸۸
طول / فاصلهٔ دو محور ۴,۹۰۹/۲,۹۳۳mm ۴,۹۳۳/۲,۹۱۲mm ۴,۸۵۵/۲,۸۹۵mm
ارتفاع / عرض ۱,۷۰۲/۱,۹۸۹mm ۱,۷۸۰/۲,۰۷۳mm ۱,۷۰۵/۱,۹۳۹mm
موتور / حجم ۶ سیلندر خطی / ۲۹۹۳ سی‌سی ۶ سیلندر خورجینی / ۲۹۹۳ سی‌سی ۶ سیلندر خورجینی / ۲۹۶۷ سی‌سی
بیشینهٔ قدرت ۲۵۵ اسب‌بخار ۳۰۲ اسب‌بخار ۲۵۸ اسب‌بخار
بیشینهٔ گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر ۷۰۰ نیوتن‌متر ۵۸۰ نیوتن‌متر
گیربکس و دیفرانسیل ۸ سرعته اتوماتیک / ۴WD ۸ سرعته اتوماتیک / ۴WD ۸ سرعته اتوماتیک / ۴WD
حجم باک ۸۵ لیتر ۸۰ لیتر ۸۵ لیتر
حجم صندوق عقب ۵۵۰ لیتر ۴۸۹ لیتر ۶۷۰ لیتر
وزن خودرو / حمل بار ۲,۰۶۵/۷۱۵/۳,۵۰۰kg ۲,۱۱۵/۹۸۵/۳,۵۰۰kg ۲,۱۱۰/۷۶۰/۳,۵۰۰kg
دایره دور زدن خودرو ۱۲.۸ متر ۱۲.۳ متر ۱۱.۹ متر
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال ۳ سال (نامحدود) / ۲ سال
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده ۱۰ / ۲۲ ۲۰ / ۲۸ ۶ / ۳
یورو NCAP: بزرگسالان/کودک/PED/ستاره
۰ تا ۶۰ مایل / ۳۰ تا ۷۰ مایل ۶.۳ – ۶.۴ ثانیه ۷.۵ – ۶.۹ ثانیه ۷.۳ – ۵.۰ ثانیه
حداکثر سرعت (کیلومتر) ۲۳۰ ۲۱۰ ۲۲۰
مسافت ترمز از سرعت ۷۰ / ۶۰ / ۳۰ مایل ۴۷.۰/۳۴.۳/۸.۵ متر ۵۳.۶/۳۶.۸/۹.۹ متر ۴۸.۱/۳۲.۰/۸.۷ متر
مصرف سوخت شهری / اتوبان / میانگین ۵.۶۶ /۴.۶۶ /۴.۹۹ لیتر ۶.۵۷ /۵.۳۳ /۵.۸۲ لیتر ۶.۳۲ /۴.۹۹ /۵.۴۹ لیتر
co2 تست / ادعای کمپانی / مالیات ۲۳۱/۱۵۹g/km/27% ۲۴۷/۱۸۵g/km/33% ۲۲۸/۱۷۳g/km/30%
ایربگ / Isofix / سنسور پارک / دوربین ۶ عدد / دارد / دارد / ۳۷۵ پوند ۶ عدد / دارد / دارد / دارد ۶ عدد / دارد / دارد / ۴۴۶ پوند
گیربکس اتوماتیک / ESC / کروز کنترل دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد
تهویه اتوماتیک / چرم / گرم‌کن صندلی دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد دارد / دارد / ۲۹۶ پوند
رنگ متالیک / چراغ LED / ورود بدون کلید دارد / دارد / دارد دارد / ندارد / دارد ۷۲۰ پوند / ۱۸۸۶ پوند / ۷۴۴ پوند
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث دارد / دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد / دارد ۲۳۰۷ پوند / دارد / ۳۲۴ پوند / ۴۴۶ پوند
[polldaddy poll=8867524] منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. بابک

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (186 ديدگاه)

    رنج روور، پورش و ب ام و
    من به نظرم سه تاشون اول هستن و من هر سه تاشون رو میخوام و میخرمشون D:

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. h

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اول X6 دوم رنج روور سوم پورشه.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. بابک

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ممنون احمد جان.مثل همیشه عالی
    فکر میکردم فقط ایران خودرو رنگ متالیک رو جزو آپشن ها حساب میکنه اما انگار بی ام و هم اینکاره اس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی اف

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به نظر من باید این ماشین هارو توی خارج جاده امتحان می کردن تا قابلیت رنجروور زیبا معلوم میشد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. عباس

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر بنده هرسه تاش خوبند ولی من ب ام و راترجیح میدهم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هرسه خودرو عالی اند ولی ب ام و X6 از نظر طراحی فوق العاده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرهاد کرمستجی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اکستریور قطعا بی ام و ولی اینتریور پورش ولی رنج رور هردو رو در یک سطح منطقی داره، پس اگه هم بیرون و هم داخل برا هرکسی مهم یاشه فکر کنم رنج رور بهترین گزینه باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ALiHidden

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    من اول X6 دوم کاین رو ترجیح میدم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. veneno78

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شاسی بلند فقط ب ام وx6

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sdl

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رنجروور سنگینی خاصی داره……….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. ARS

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه نگاه به ارزش خودرو بعد از گذشت زمان بکنید . کاین اول هست. این نشون میده خودرو کارکن و با اصل و نسبی هست. کلن مارک پورش از نظر لوکس و خوب بودن اول هست. تو همین ایران خودمون شما یک پورش داشته باشین ارزشمند تره یا یک بی ام و ؟
    من آلمان هم بودم همونجا هم ارزش مارک پورش خیلی خیلی از بی ام و بالاتره.
    درسته زیبایی و طراحی مهمه ولی حرف اول رو مارک میزنه. مثل اجناس چینی که خیلی خوشگل و زیبا هستند و لی اصلن ارزش ندارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امین

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (821 ديدگاه)

    باید X5 رو برای رقابت تو این رده می آوردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. اول انگلیس بعد المان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    انگلیسی بهتره چون اگر شاسی بلند های قدر المانی مثل بی ام و اکس 5و6وبنز جی ال63وام ال63وائودی کیو7وپورشه کاین توربو را بیاوریم ودر مقابل شاسی بلند های قدر انگلیسی مثل بنتلی بنتایگا واترنیتی ارتمیس ورنجروور ال دبلیو بی اتوبیوگرافی ورنجروور اس وی ار ورنجرووراس وی اتوبیوگرافی و جگوار سی اکس 17رابیاریم شاسی بلند های انگلیسی تقریبا بادوبرابر قیمت المانی هارو شکست می دن ودر ضمینه سوپر اسپورت انگلیس سی درصد بیشتر از المان داره وبادوبرابر قیمت مثلا اگر ازالمان بی ام و ام3 رابیاوریم ودر مقابل ازانگلیس استون مارتین دی بی 9روبیاریم وبقیه سوپر اسپورت ها هم همین طور ودر ضمینه چهاردر هم انگلیس به اندازه المان داره ولی بادوبرابر قیمت ودر اخر باید بگویم که دوبرابرقیمت شوخی نیست خودروهای المانی تقریبا سی یا چهل درصد ازخودرو های امریکایی گرون ترن شما طرف دارای خودروهای المانی برتری کامل روبه خودروهای المانی میدید حالا توقع دارید ماطرف داران خودرو های انگلیسی قبول کنیم که خودرو المانی ازخودروهای انگلیسی بادوبرابرقیمت بهتره ادم باید حساب شده حرف بزنه حساب شده نه حساب نشده و بی حساب شده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. اول انگلیس بعد المان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    درضمن خودرو المانی رو باخودرو امریکایی مقایسه می کنن نه با انگلیسی وبا چه بد بختی خودرو های المانی از پس خودروهای امریکایی برمیان ودر بعضی موارد هم می بازن خخخخخخخخخخ ادم باید حساب شده خخخخرررررف بزنه خخخخخخخرررررررفففففففففف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدى

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنجروور واقعأ چیزه دیگه ایست واقعأ زیبا و لوکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان من به تازگی این مقاله رو خوندم و لازم دونستم جهت اطلاع اون دوست عزیز که مدعی هستن خودروهای آلمانی حرفی برای گفتن در برابر خودروهای انگلیسی ندارن چند نکته مهم و واقعی رو عرض کنم
    1: اول اینکه همین خودروی رنجرور از سال 1996 تا سال 2002 توسط شرکت ب ام و تولید میشد و دلیلش هم این بود شرکت تولید کننده رنجرور در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود و با تزریق علم و تکنولوژی و مهندسی آلمانها از خطر ورشکستگی رهایی یافت
    2: محض اطلاع باید عرض کنم معتبر ترین برند انگلیس یعنی رولز رویس هم زمانی که در تغییر طراحی و به روز رسانی این خودرو دچار مشکل شده بود از شرکت ب ام و کمک گرفت چرا که نگران بود هرگونه تغییر و زیر پا گذاشتن سنت در طراحی رولزرویس باعث خدشه دار شدن اعتبار و نام این شرکت بشه بنابراین این مهم به شرکت ب ام و واگذار شد طوری که تماما چهره امروزی رولزرویس همون طرحیست که ب ام و انجام داده و با این کار نه تنها به اعتبار رولزرویس خدشه ای وارد نشد بلکه همگان متفق القول بودن که طراحی جدید رولزرویس یه شاهکار هنریست و جالبه بدونین که خط تولید این خودرو دقیقا در کنار خط تولید ب ام و سری هفت که در نوع خودش بهترینه قرار داشت و از موتور و گیرباکس ب ام و 750 سود میبرد و اگر در اون سالها سری به نمایشگاههای بین المللی معتبرخودرو در ژنو و دبی میزدین رنجرور و رولزرویس رو در غرفه ب ام و مشاهده میکردین
    3:در سال 1998خودروی سوپر اسپرتی به نام مک لارن f1تولید شد که در اون زمان با سرعت 360کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد3.2 ثانیه و قدرت 625اسب بخار سریعترین خودروی سوپر اسپرت بود که تماما موتوری و گیربکسی که این نیروی خارق العاده رو در اختیار این خودرو میگذاشت توسط شرکت ب ام و طراحی و در خود شرکت ب ام و تولید میشد
    با این تفاسیر باز هم ادعا میکنین که آلمان در صنعت خودرو حرفی برای گفتن در برابر بریتانیا ییها نداره؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در ضمن همون خودروی مک لارن انگلیسی بود اما موتور و گیربکس رو از آلمانها میگرفت

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا