ب‌ام‌و Z4 تیون شده توسط کارلکس

ب‌ام‌و Z4 به‌تنهایی خودرویی جذاب برای جوانان به شمار می‌آید حال تیونر Carlex Design دستی بر سر و روی این الهه آلمانی کشیده و آن را به مراتب زیباتر از قبل کرده است.

BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design

این تیونر از الکانتارا و فیبر کربن به حدی در تریم داخلی این خودرو استفاده کرده که مسلط بر جو داخلی خودرو شده است. در اکثر تیون های این تیونر معروف طراحی داخلی به‌کلی تغییر می‌یابد که در این نمونه فعلی نیز شاهد مشاهده آن هستیم. استفاده از آلکانتارا و چرم سوراخ‌دار، نمای خاصی به صندلی‌های این خودرو بخشیده است. جایگزینی فیبر کربن در تریم و کنسول و فرمان این خودرو نیز زیبایی منحصربه‌فردی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. استفاده از این مواد مرغوب در همه جای این خودرو به‌خصوص کنسول وسط و سردنده و صندلی‌های عقب نیز مشهود است.

BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design

BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design

صندلی‌های این خودرو نیز طوری طراحی شده‌اند که نهایت چسبندگی را برای سرنشینان این خودرو به ارمغان بیاورند.

البته نمای بیرونی این خودرو نیز دچار تغییراتی شده است تا به زیبایی این خودرو آلمانی بیفزاید. سپر جلو و عقب بهبودیافته و دیفیوزر عقب و جلو فیبرکربنی و اگزوزهای اسپرت الکترونیکی به همراه رینگ‌های سرخ 21 اینچی آلومینیومی این خودرو BMW Z4 را تبدیل به یکی از زیباترین مدل‌های تیون شده این شرکت کرده است.

BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design

حتی لوگو شرکت BMW نیز دچار تغییر شده و به‌جای پره‌های آبی از پره‌های سرخ استفاده شده است. متاسفانه موتور این خودرو همان موتور نمونه استاندارد است که با حجم 3 لیتر و آرایش سیلندر V6 توانایی تولید 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور را داراست که قادر است این کروکی آلمانی را در عرض 4.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسانده و نهایت سرعت 250 کیلومتر بر ساعت (محدود شده) را برای این خودرو به ارمغان آورد.

BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design
BMW E89 Z4 Carlex Design

درباره نویسنده

تصویر پروفایل نیما تبریزی

نیما تبریزی 24 ساله ساکن تهران، دانشجوی دندانپزشکی، علاقمند به دنیای اتومبیل

38 دیدگاه

    1. علی
      سوابق: (255 دیدگاه) ,

      دوستان کسی تا حالا تجربه رانندگی با z4داشته!؟
      من زمستان پارسال تجربه خاصی با این z4داشتم ماشینو از بندر عباس خریدم و چون شیراز بودیم تصمیم گرفتیم تا ماشین رو برونیم و دیگه حملش نکنیم.اول که پشت فرمونش نشسته انگار این بود که صندلی عقبی پرایدی یا پژوی چیزی نشستی و میخوام برونی قسمت کاپوت رو فکر کنم ١/٧٠_١٨٠طول داشت واقعا تا سه چهار ساعت اول باید داخل جاده برونیش تا عادت کنی وگرنه واگر عادت نداشته باشی و بخوای از همون اول تو شهر باهاش بگردی احتمال تصادف و… زیاد است.
      ولی من تجربه سه تا ماشین bmwرو داشتم و به این نتیجه رسیدم که دست وفرمون bmwعالی است.ولیبعضی از دوستان خودم این عقیده رو ندارم .
      حالا دوستان شما چه نظری دارید؟

      پاسخ
    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      فیبر کربن خیلی خوشگلش کرده

      پاسخ
  1. Ahmad
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    از طراحیه داخلش خیلی خوشم اومد، بیرونشم که مثل همیشه عالی.

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل وحید
    وحید
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    اگه دیفیوزر جلو هم قرمز میکرد میگفتم کار نیسمواِ

    پاسخ
      1. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        اگه میکرد نور علی نور میشد

        پاسخ
  3. محمد.
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    سلام به همه دوستان.
    منم z4 رو خیلی دوست دارم. این آرم بی ام و رو که قرمز کرده قشنگ شده.
    بی ام و رو خیلی دوست دارم عاشقش هستم زندگیمه. ولی ندارمش.

    پاسخ
  4. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    قشنگ شده فقط این چیه رو داشبردش کشیدن شبیه مخمل هست؟

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    با این که تا حالا نام این کمپانی تیونینگ رو نشنیدم ولی واقعا کارش رو خوب انجام داده. داخل ماشین فوق العاده شده. نمای بیرون ساده ولی زیبا طراحی شده. فقط ایکاش انجین رو هم یه دستکاری می کرد.

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      آره موتور ساده یه جوریه

      پاسخ
  6. MPS
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    الان بعضیها میان میگن به قیمتش نمی ارزه جیلی هاچ بک بهتره!!فقط از ترس فحش رکیک هست که میترسن اینو بگن!

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (255 دیدگاه) ,

      Mps عزیز معلومه خیلی از ما وضع مالیت بهتره که میخوای بری ٨٠میلیون بری بدی یه رنو با موتور 0/9لیتری.
      من نظرم رو گفتم حالا اگر به شما بر خورده ما شرمنده.
      بعدشم اینجا مگه مهد کودک و مدرسه ابتدایی است که هر کی مخالف دیگری بود بهم فحش بده.

      پاسخ
      1. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        BMW با رونمایی این مدل خیلی سود زیادی به جیب زد

        پاسخ
  7. تصویر پروفایل mahdi
    mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    درود به همه دوستان
    اول از آقا نیما بابت تهیه مطلب سپاسگزارم
    دوم مهمترین نکته توی یه تیون ارتقای توان موتور هست
    البته z4 توانایی خوبی داره اما اگر تغییراتی بر ر این مدل میدادند و توان و گشتاورش رو بالاتر میبردند بهتر میشد و شتابش رو به 3.5 میروسوندند جالب میشد
    هر چند همین کار چرم که روی ماشین انجام دادند خیلی خوبه
    هرچه موتور و ….. کمتر دست بخوره بهتر که در اصطلاح به این حالتی که روی z4 کار شده اسپرت میگن
    فقط یه نکته قیمت این تغییرات چقدره ؟
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      درود مهدی جان
      عرض ارادت

      تیونینگ شامل سه کار میشه:
      1.تغییر کیت بدنه
      2.تغییرات و تزیینات داخلی
      3.تقویت موتور

      همونطور که گفتی مهمترین قسمت تیونینگ تقویت نیروگاه ماشینه…بنده خودم به شخصه با تیونی که توش به موتور دست برده نشه موافق نیستم.الته درسته که تیونینگ موتور در اغلب موارد سبب کاهش عمر موتور میشه ولی مطمئنا فردی که به دنبال ماشین تیونینگ شده میگرده این مسائل رو هم در نظر داره و به خاطر همین هم به سراغ ماشین تیونینگ شده میره…من خودم نظرم اینه که تقویت توان موتور و گشتاور میتونه وجهه بهتری داشته باشه مخصوصا توان موتور که طبق گفته کارول شلبی خدا بیامرز:”اسب بخار بازارو میبره و گشتاور پیست رو”.افزایش توان مطمئنا در بازار خیلی به فروش بیشتر کمک میکنه

      یه بحث دیگه هم اینه که من خودم از بین مدل های BMW خیلی از Z4 خوشم نمیاد!
      البته این نظر شخصی من در مورد ماشین مخصوصا طراحیشه و به هیچ عنوان از توانایی هاش کم نمیکنه…مخصوصا اینکه ساخت مهندسان ژرمن هست…
      (خدایی هرچی فک میکنم تو کتم نمیره اینا با ما هم نژادن!!!!!!!!!)

      عذر خواهی میکنم از دوستان از اینکه خیلی طولانی شد

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل mahdi
        mahdi
        سوابق: (627 دیدگاه) ,

        درود رضا جان
        ارادت دارم داداش
        با گفته هات موافقم
        اما با یه نکته موافقم و اون اینه که اگر کارخونه موتور رو تقویت کنه خیلی بهتره
        مثل کاری که فولکس روی بیتل انجام داد
        به نظرم استانداردش رو رعایت میکنه
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        پاسخ
        1. DRAGONBORN
          سوابق: (1887 دیدگاه) ,

          چرا Z4 نسخه M نداره

  8. reza
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    با سلام
    فکر کنم تیون کردن ماشین یعنی تغییری توی قیافه ایجاد نشه و فقط موتور تغیر کنه
    و فیسلیفت کردن یا به قول معروف اسپرت کردن یعنی تغیر در قیافه ی ماشین
    من انگلیسی خوندم و فکر کنم معنی درست تیون اینه
    شاید منظور شما موتور ماشین باشه ولی من خیلی جاها ی دیگه دیدم در موتور ماشین تغیر ایجاد نشده ولی میگن تیون

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      فیسلیفت توسط کمپانی سازنده خودرو برای نسل های بعد انجام میشه ولی تیونینگ توسط کارگاه های شخصی . کمپانی های تیونینگ و البته اسپرت کردن در همه جا 🙂

      پاسخ
    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      من ولی سری M رو بیشتر میپسندم

      پاسخ
  9. رضا
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    z4 عادی به نظر من اصلا جدی نیستش‌…
    این تیون خیلی خوب تونسته رو این قضیه تاثیر بذاره و این خاصیت z4 رو تغییر بده…
    الان قشنگ میشه قدرت و جدیت رو تو وجودش حس کرد…

    پاسخ
  10. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    دست آقا نیما درد نکنه.
    داداش فکر کنم خیلی به تیونینگ خودرو علاقه داری.به هر حال مطلب زیبایی بود و استفاده کردم واقعا” هم زیبا تیونش کردن.

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      چون اکثر مطالبم راجع به تیون هست اینو میگی نه؟؟؟

      پاسخ
  11. تصویر پروفایل parseh net30
    parseh net30
    سوابق: (283 دیدگاه) ,

    نگا رینگای قرمزش چقد دلبرن خداااااااااااااااااا!!!!! خدایا چرا منو اون ور آب بدنیا نیووردی؟؟چرااااااااااا؟؟؟؟

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    آقای تبریزی ممنون

    بد نشده ولی من برای BMW تیونر AC Schnitzer رو خیلی قبول دارم، حتی بیشتر از M

    واقعاً شاهکار میکنه

    یادمه برای همین Z4 2012 شتاب 4.0 ثانیه و نهایت سرعت 300 کیلومتر رو به ارمغان آورد

    از لحاظ ظاهری هم خیلی زیبا از آب در اومده بود

    پاسخ
  13. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    بی ام و با آرم قرمز؟؟؟؟؟ کمی عجیب و غریبه!!! در مجموع از این تغییرات خوشم نمیومد! نمیدونم چرا مدل z4استاندارد رو بیشتر میپسندم!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.