نگاهی به کوپه سری 2 ، چابک و جذاب

ب ام و سرانجام از جانشین کوپه سری یک که از این پس با نام سری 2 شناخته می‌شود، به طور رسمی پرده برداشت. خودرویی که با پویایی و توانایی‌های فنی خود می‌تواند دل علاقه‌مندان به این برند را بدست آورد.

2014 BMW 2-Series Coupe
2014 BMW 2-Series Coupe

در همان نگاه اول می‌توان تجدید نظر عمده در طراحی سری یک را دریافت. کوپه سری دو بیشتر مشابه برادران بزرگ‌تر سری سه است تا سدان کوچک سری یک. طراحی بدنه با سبک کوپه هم‌خوانی خوبی دارد و کشیده و با وقار به نظر می‌رسد. گرچه زبان طراحی تکراری ب ام و جای زیادی برای نوآوری باقی نمی‌گذارد. اتاق با چهار صندلی، انتقال نیرو به چرخهای عقب و مجموعه موتور و گیربکس و شاسی که با تمرکز بر توانایی‌های دینامیک طراحی شده‌اند، میراث دار کوپه های اسپرت ب ام و نظیر 2002 معروف را در جایگاه مناسبی قرار خواهد داد.

2014 BMW 2-Series Coupe
2014 BMW 2-Series Coupe

تمایز بصری در شکل چراغهای باریک و کشیده و جلوپنجره کلیوی شکل با سری 1 خوشایند خریداران خواهد بود زیرا از آن چراغهای عجیب و پوزه نامتجانس دیگر خبری نیست.


نیم‌رخ عضلانی با کاپوت کشیده و صندوق کوتاه و ارتفاع کمتر پنجره های بدون فریم حالتی گوه مانند و چابک به خودرو بخشیده‌اند. فاصله بین دو محور جلو و عقب نسبت به کوپه های سری یک 72 میلی متر کشیده تر شده است. طول خودرو نیز اندکی افزوده شده و به 4 متر و 43 سانتی متر رسیده است.


نمای عقب ماشین با چراغهای چکمه ای شکل کلاسیک ب ام و به پایان می‌رسد. در اینجا چراغ‌ها یک تکه شده و درون یک قاب یکپارچه قرار می‌گیرند.


با ورود به داخل کابین، تاثیر افزایش فاصله محورها را احساس خواهید کرد. فضای گسترده تر داخلی و افزایش فضای زانوی سرنشینان عقب و همچنین افزایش حجم صندوق به 390 لیتر برآیند بزرگ‌تر شدن خودرو هستند. طراحی داخلی با کیفیت مناسب و جلوه ای مدرن یادآور برادران گران‌تر این اتومبیل است.


هم اکنون پنج نوع پیشرانه برای این ماشین قابل انتخاب است. 218d, 220d, 225d, 220i و M235i. هر سه مدل دیزلی با موتور 2.0 لیتری توربو دیزل و تنظیمات مختلف می‌توانند از 143 اسب بخار تا 218 اسب بخار نیرو تولید کنند. گشتاور قوی‌تری مدل دیزلی نیز 450 نیوتن متر می‌باشد. شتاب این مدل‌ها نیز از 6.3 تا 8.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر است. با وجود مصرفی معادل 4.2 لیتر در صد کیلومتر، می‌توان این خودروها را کوپه های اسپرت مقرون به صرفه و اقتصادی دانست.


نوع بنزینی از همان موتور آشنای 2.0 لیتری خانواده ب ام و با توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتی معادل 184 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 270 نیوتن متر تولید می‌کند. با مصرف سوختی در حد 5.7 لیتر و شتاب صفر تا صد 7 ثانیه ای و نهایت سرعت 230 کیلومتر بر ساعت، یک انتخاب مطلوب به نظر می‌رسد. برای این مدل می‌توان از یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته خودکار بهره برد.


اما اوج انتخاب شما برای سری دو کوپه می‌تواند M235i با موتور شش سیلندر توربوی 326 اسبی و 450 نیوتن متری باشد. این ماشین می‌تواند صفر تا صد را در 4.8 ثانیه (با گیربکس اتوماتیک، 5 ثانیه) طی کند؛ و نهایت سرعت آن نیز به طور الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این ماشین نیز میانگین مصرف سوختی معادل 7.6 لیتر در صد کیلومتر دارد.
یک بسته M Sport با تعلیق منحصر به فرد و چرخهای 19 اینچی و کیت آیرودینامیکی، اگزوزهای کرومی براق، رکاب آلومینیومی، صندلیهای اسپرت، تریم با تزئینات آلومینیومی و تم آبی رنگ و تجهیزات مخصوص با نشان M نیز قابل سفارش است.


فروش سری 2 کوپه از ماه مارس و با قیمت پایه 33 هزار دلار آغاز می‌شود. در حالی که قیمت مدلهای M Performance تا 44 هزار دلار هم بالا می‌رود. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid=”50936″]

36 دیدگاه

  1. carbonado aventador
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    پدال جان نوشتی 2018اسب بخار ولی فکر کنم صفر اون وسط اضافی است لطفا درستش کن!!!!!

    پاسخ
      1. feri
        سوابق: (152 دیدگاه) ,

        پدال باید از میتسوبیشی بیشتر مطلب بگذاری همش شد بی ام و فورد …

        پاسخ
  2. carbonado aventador
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    طرف داران BMW ناراحت نشن ولی اینم مثل پراید شده . یکم چراغ هاش رو شیب می دن می شه یه مدل . یکم طولش رو اضافه می کنند می شه یه مدل . یکم ظاهر جلوش رو تغیر می دن می شه یه مدل دیگه . ولی یکی از خوبی هاش مصرف سوختش است که با موتور 2.5 لیتری 6 سیلندر مصرفش از سمند1800cc کمتر است!!!!!

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      شباهت بین کلاس های مختلف در همه کمپانی ها دیده میشه . ماشینها باید نشون بد از یک خانوادن . قبول دارم که ب ام و باید یه مقدار تفاوت بیشتر ایجاد کنه ولی مثل پراید نیست دوست عزیز . هم شاسی هم اتاق هم فنی متفاوته . لطفا با دید باز نگاه کنید . 120i رو با 320i مقایسه کنید . علیرغم یکی بودن موتور و گیربکس و وزن بیشتر سری سه ، شتاب سری سه بیشتره چون از نظر ecu و برنامه ریزی زمین تا آسمون فرق دارن . متاسفانه شما یکم ظاهر بینی ، ب ام و شده مثل پراید ؟

      پاسخ
  3. sorena330
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    عالی ولی کاش سایز چرخ ها بزرگ تر بود.ازنظر سایز چرخ ها مثل محصولات تویوتا بی تناسب شده…

    پاسخ
  4. سينا
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    بازم يه خودروي تكراري از B.M.W …

    پاسخ
    1. ali reza
      سوابق: (58 دیدگاه) ,

      سینا جان.. اینو می گن اصالت..

      می خواستی بی ام و هم مثل هیوندای و کیای بی اصالت و بی کیفیت سالی 4 تا شکل متفاوت بده

      تغییر سریع در ظاهر برا نداشتن مشتریه. والسلام. و گرنه ماشینی که کیفیت و طرفدار داره لزومی برا اینکار نمی بینه

      پاسخ
      1. سينا
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        نه اتفاقاً اينو نميشه قبول كرد كه به بهانه اصالت ورداره يه سري خودرو مشابه با ابعاد مختلف توليد كنه، مگه ماشين پنير كاله هست كه يه چيز ثابت در ابعاد و وزن هاي متنوع توليد بشه(؟) من اسم طراحي بنز رو ميذارم اصيل. حفظ يك هاموني واحد و در عين حال متنوع. مثه پسري كه يه چيزاييش به پدرش رفته و بعد از اندي سال همه با ديدنش ميگن ياد فلاني بخير …

        پاسخ
      2. سينا
        سوابق: (213 دیدگاه) ,

        نه اتفاقاً اينو نميشه قبول كرد كه به بهانه اصالت ورداره يه سري خودرو مشابه با ابعاد مختلف توليد كنه، مگه ماشين پنير كاله هست كه يه چيز ثابت در ابعاد و وزن هاي متنوع توليد بشه(؟) من اسم طراحي بنز رو ميذارم اصيل. حفظ يك هارموني واحد و در عين حال متنوع. مثه پسري كه يه چيزاييش به پدرش رفته و بعد از اندي سال همه با ديدنش ميگن ياد فلاني بخير …

        پاسخ
  5. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    عقبش زیاد قشنگ نیست انگار سری 3 و 5 رو پرس کردن ولی جلوش خوبه به چیزایی از Z4 رو هم میشه توش دید و زیباست. طراحی داخلش هم حرف نداره. قیمتش هم خوبه کاش که اینجا وارد شه بجا بعضی ماشینهای آشغال کره ای!!

    پاسخ
  6. Sina.fb
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    عزیزم کی از فورد مطلب گذاشته من که تا حالا ندیدم از فورد مطلب بذاره؟!!!

    پاسخ
    1. LAMBORGHINI DIAM
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      سینا جون گذاشته اگه یکم بگردی پیدا می کنی!!!!!

      پاسخ
  7. Sina.fb
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    عزیزم کی از فورد مطلب گذاشته من که تا حالا ندیدم؟!!!!

    پاسخ
  8. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    به نظر من هم bmw کمی از رقیب خودش بنز عقب افتاده…..البته به اطلاع برسونم که استراتژی bmw در قبال تولید چند سری از پیش تعیین شده رو تقریبا به اتمام رسونده یعنی بی ام دابلیو با نقشه از قبل طراحی شده چندین سالش برای تولید کلاس های متفاوت دیگه تموم شده از این به بعد باید شاهد تولید سری ها و پت فرم های جدید از بی ام دابلیو باشیم…این مدل های تولید شده و در حال تولیدش:
    series 1-series2(new)-series3(new)-series4(new)-series5-series6-series7
    x1-x2(new comming soon)-x3-x4(new comming soon)-x5-x6
    z4

    این نشون میده بی ام دابلیو عالی عمل کرده و به نقشه راه خودش پا بند بوده….
    مطمئن باشید بی ام دابلیو تا چند ساله دیگه سری ها و پلت فرم های جدید و سبک های طراحی جدیدی رو میکنه……….تولید سری های i معرفه همینه…

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      یعنی مرده اون بی ام دابلیو نوشتناتونم!!! یعنی از یه امریکایی هم تو نوشتنتون لهجتون بیشتره!!!!! طرف میره مغازه میگه رببببببببببببببعععععع دارین میگه داریم ولی نه این غلظت! عزیزان دابلیو دیگه چه صیغه ایه؟؟ بی ام وی درسته نه بی ام و که زیباست و امریکایی ها نیمتونند خ بگن شما هم یهو خ رو بردارین از زبان فارسی!! فرق ما با همه اینه زبونمون قدرت تلفظش بالاست قدرت تطبیقی داره حیف نیست اینطوری مینویسین

      پاسخ
      1. حمید
        سوابق: (648 دیدگاه) ,

        ما بی ام وی نداریم . آلمانی ها میگن ب ام و ، آمریکایی ها و انگلیسی ها میگن بی ام دابلیو

        پاسخ
        1. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          من چهار سال و خورده ای المان زندگی کردم رفیق تلفظ بی ام وی هم درسته و شما بارها میشنوی!!مثل ig که در المانی اگه ته یه لغتی بیاد هم ایگ گفته میشه و ایش!!! جفتش هم درسته امیدوارم خیلی واضح توضیح داده باشم

        2. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          و فکر کنم اینو باید توضیح بدم که نوشتم( بی ام وی درسته نه بی ام و که زیباست ) منظورم اینه بی ام وی نمیگین باشه بگین بی ام و که تلفظ زیباتر و اشنا تره این نه به معنی نفی نیست مثلا پنج تومن به من قرض بده نه!!! عیب نداره چهار تومن بده!!
          دوستان عزیز اولین جلسه اموزش زبان فارسی و المانی توامان به پایان رسید موفق باشین:D

  9. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    خوش طراحیه. قیمتشم خوبه.(البته نه واسه ما!)

    پاسخ
  10. Infinite
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    به نظر من طراحی چراغهای این خودرو خیلی زشته. برای من قابل تحمل نیست. چراغهای سری یک به نظرم زیباتر بودند. در کل سری یک دوست داشتنی تر بود.

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    بی ام و با این چندتا طراحی اخیرش نشون داده بیش از حد به حفظ اصالت اهمیت میده،منظورم اینه که لازم نیست برای اینکه بخواد اصالت رو حفظ کنه تا این حد محصولاتش شباهت ظاهری داشته باشن

    پاسخ
  12. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    تغییرات چراغهای عقبش نسبت به بقیه سری ها کاملا احساس میشه ولی چراغهای جلو نه.

    پاسخ
  13. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    عالیه و دوست داشتنی
    از نسل قبلش هم بهتره و ابهت خاصی نسبت به مدلش داره ( مخصوصا مدل M اسپورت )
    چراغ های عقبش هم نسبت به مدل خوبه ( منو یاد ولوو میندازه! )

    در کل دوسش دارم مثل همیشه ……( BMW FOREVER )

    آقای mojtaba..designer بد جوری با نظرت موافقم

    پاسخ
  14. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    راستی پدال (( پوزه نامتجانس )) یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟
    میشه یه توضیحی بدی!!!!!!!!!
    خب فارسی بنویس عزیزم به اندازه کافی از عربا کشیدیم……

    پاسخ
  15. zondar
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    ب ام دبلیو زمان اوجه طراحیش زمان کریس بنگل بود واقعا هنوز هم دیدن مدلاش بعد از چند سال خاص و زیباست.(سری 6و3 کوپه بی بدیل بودن)

    پاسخ
  16. zondar
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    ب ام دبلیو افت طراحیش محسوسه .فقط یه نگاه به audi و بنز نشون از این موضوع داره.ولی دینامیک سواری ،چابکی،هندلینگ ب ام دبلیو بهترینه

    پاسخ
  17. e.scamp
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    ب ام و نمیخواد یه زبان طراحی دیگه واسه خودش تعریف بکنه!!!! همه ی مدلاش شبیه هم اند

    پاسخ
  18. امین
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    به نظرم طراحی چراغای جلوش خیلی بهتر از سری 3.خیلی با حوصله تر روی طراحی جلوش کار شده.اما عقبش برعکس.تنها یه کپی برداری از چراغای عقب X6.فقط یه ذره کوچیکترش کردن.کابینش هم حرف خاصی برای گفتن نداره.در کل اینم مثل سری 4 تنها کوپه سری 1 .احتمالاً نسل بعدی سری 6 هم فقط نمونه کوپه سری 5 و فکر کنم در گام بعدی ب ام و قصد معرفی سری 8 به عنوان نمونه کوپه سری 7 رو داشته باشه.
    واقعاً که معرفی یه سری یا مدل جدید تنها به عنوان یک نمونه کوپه از یک محصول سدان از خودروسازی مثل ب ام و خیلی دور از انتظاره .من خودم عشق بنزم ولی از ب ام و بیشتر از اینا انتظار داشتم .

    پاسخ
  19. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    امین خان نظر لطف شماست..ممنون.
    و اما شما آقا مرتضی که بیشتر از یه منتقد اتومبیل معلم زبان بودنتو مورد توجه قرار دادین..
    به اطلاع جناب عالی برسونم که این همه زبان انگلیشتون فول آپشنه یه سری فقط به فیلم های رونمایی bmw تو نمایشگاه های مختلف بندازین اونوقت متوجه میشین که bmw رو (بی ام دابلیو) تلفظ میکنن نه بی ام وییییییی !!!!!
    بی ام و تلفظ آلمانیش هستش و تلفظی مثل بی ام وی نداریم.دوستان هم ذکر کردند.
    حواست جمع باشه وقتی کامنت میذاری سوتی ندی..
    یکی مثل شما میشناختم که خودشو همه چی دون انگلیش میدونست…میدونین به جنسیس چی میگفت ؟؟ میگفت گنسیس !!!

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      راستی گنسیس هم درسته اما به شما یاد دادند به g بگین جی اما دلیل نمیشه همه دنیا بگن جی و اگه یکی گفت گ مثل المان ها و روس ها و …. زبونم لال قران خدا غلط بشه نه نباید با دیدن چهار تا فیلم نمایشگاه و چند تا تبلیغ فکر کرد همه غرب همونه و همه چی دون شدیم!! یادت باشه جلوی اون دوستت یه وقت سوتی ندی!

      پاسخ
  20. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    مجتبی عزیز با توضیحی که خواهم داد پیش خودت خواهی گفت ایکاش این حرفا رو نمینوشتم یعنی میفهمی کی سوتی داده در حد بوندسلیگا!!1: من خودمو همه چی دون زبان انگلیسی یا به قول شما انگلیش!!! نمیدونم بر عکس!! از انگلیس و انگلیسی زبان بیزارم پس لطفا یه بار بخون ببین من کی ادعای زبان دم دست و پیش و پا افتاده انگلیسی رو داشتم؟؟؟!!! و اما 2: قبلا برای دوستمون توضیح دادم (اقا حمید )فکر کنم برای شما این جواب من مثل یه سطل اب یخ یخ وسط زمستون باشه که بریزن تو سر طرف!!!! حالا کی سوتی داده؟؟ خوب عزیز من یه چیزی رو نمیدونی برای چی در موردش اظهار نظر میکنی اونم با این قاطعیت!!!! انقدر مطمئن از سوتی من نوشتی که خود منم داشت شک برم میداشت!!! بابا یه خورده این گارد گیری هارو بزارین کنار من فقط از این همه دابیلو دابیلو گفتناتون تعجب کردم نوشتم اونم فقط با تو نبودم با همه بچه های سایت که دابیلو میگن بودم و اما در اخر یه توضیح بدم تا بحث سوتی برای همیشه برطرف شه در المان شاید اگه اشتباه نکنم هفت تا هشت نوع لهجه و نوع گویش و تلفظ هست که تقریبا هیچ شباهتی به هم ندارند یعنی برای مثال میتونی چهار پنج تا المانی رو ببینی که دارند المانی حرف میزنند اما تو متوجه حرف هیچ کدومشون نمیشی!!! و اونا هم حرفای همو به سختی متوجه میشن و یه مثال دیگه صحبت کردن یه سوئیسی یا اتریشی برای من فاجعست اصلا متوجه نمیشم چی میگن به خصوص اگه سریع صحبت کنند و من تنها نیستم خیلی از المان ها هم همین مشکل رو دارند موفق باشی

    پاسخ
  21. میلاد.فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    بی ام و خودشم نمیدونه داره چیکار میکنه.
    طراحیه بیرونش و داخلش که اصلا عوض نشده.دسته دنده هم که خیلی وقته همین شکل مونده.
    فقط یک چیزی میده بیرون که مثلا ما بیکار نشستیم.

    “((( ایران و المان )))

    پاسخ
  22. M_435
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    چراغا عقبش منو یاده مدل2002 BMW میندازه..البته این یه نظر شخصیه و عاشقانه دوسش دارم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.