بی ام و

تاریخچه‌ای کوتاه از BMW سری 5

اولین BMW سری ۵ یعنی مدل ۱۵۰۰، “کلاس جدید” نامیده شد و برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ معرفی شد. این مدل اولین خودروی اندازه متوسط و ۴ درب آلمانی بود که شاسی اسپرت و چابک و موتور قدرتمندی داشت و در عین حال خودرویی مناسب برای ۵ سرنشین بود.

BMW 5-series history
BMW 5-series history
مدل‌های هم‌ریشه‌ی BMW عبارت بودند از: ۱۸۰۰، ۱۶۰۰، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۰tii که تولید این مدل‌ها تا سال ۱۹۷۲ ادامه یافت. در اواخر تولید این مدل‌ها، “کلاس جدید” موفق‌ترین مدل BMW بود.
در سال ۱۹۷۲، تولید سری ۵ با مدل‌های ۵۲۰ و ۵۲۰i آغاز شد. طراحی خارجی و داخلی جدید، ویژگی ایمنی غیرفعال بهبود یافته و همچنین استفاده ی وسیع از تکنولوژی‌های جدید، سری ۵ را به عنوان نسل جدیدی از خودروها مطرح نمود.

BMW 5 series - 2nd generation
BMW 5 series – 2nd generation
مدل‌های جدیدتر سری ۵ نام‌های ۵۲۵،۵۲۸،۵۲۰،۵۳۰ و ۵۳۵ را به خود اختصاص دادند و به سرعت چشم‌انداز آینده ی BMW را ترسیم کردند. هنگامی که این نسل از سری ۵ به اواخر تولید خود در سال ۱۹۸۲ رسید، تولید خودروهای BMW در این کلاس بیش از پیش افزایش پیدا کرده بود.

BMW 5-series history
BMW 5-series history
در سال ۱۹۸۵، BMW تولید مدل ۵۲۴td را آغاز کرد. مدلی با موتور دیزل که کارایی دینامیکی و سواری نرم از مشخصه‌های بارز آن بود. در سال ۱۹۸۸، مدل M5 با ۲۵۶ اسب بخار قدرت برای اولین بار در آمریکا معرفی شد. این مدل می‌رفت تا یکی از سریع‌ترین سدان های جهان باشد. در همان سال، سری ۵ جدید یعنی مدل ۵۳۵i با شاسی برگرفته شده از سری ۷ در مرکز توجهات قرار گرفت و یکی از موفق‌ترین محصولات در تاریخ خودروسازی BMW شد.

BMW 5-series touring history
BMW 5-series touring
در سال ۱۹۹۵، سری ۵ سدان در همه ابعاد خود رشد کرد. در سال ۱۹۹۷، BMW مدل حفاظتی ۵۴۰i را معرفی کرد که اولین مدل استاندارد از این گونه خودروهای امنیتی در آلمان بود.

BMW 5-series 2004
BMW 5-series 2004
در سال ۲۰۰۴، BMW طراحی جدید و انقلابی خود را برای جایگزینی با مدل E39 معرفی کرد. این مدل چیزی نبود جز E60! طراحی این مدل در ابتدا با انتقادهای فراوانی از سوی هواداران وفادار BMW مواجه شد اما زمانی که این مدل در حال ترک خط تولید بود، تبدیل به محبوب‌ترین سری ۵ تا آن زمان شد!

BMW 5-series history
BMW 5-series history
سری ۵ همیشه بالاترین استانداردها را دارا بوده و اغلب به عنوان یک سنگ محک برای مقایسه با سایر خودروها در این کلاس بوده است. در سال ۲۰۱۰، سری ۵ جدید کد F10 را به خود اختصاص داد و موفقیت‌های BMW را ادامه‌دار کرد. این خودرو توسط آدریان فن هوی دونک طراحی شده است که دارای همان سنت همیشگی BMW یعنی طراحی سنتی و جلوپنجره ی کلیوی شکل است. بهینه‌سازی‌های این مدل نسبت به مدل E60 شامل سیستم تعلیق با بازوی کوتاه در جلو و سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب است. طراحی داخلی خلاف معمول BMW در مدل E60 در این مدل تا حدی تعدیل و اصلاح شده و کنسول مرکزی نسبت به راننده زاویه‌دار شده است. بسیاری از گزینه‌های انتقال قدرت در این مدل بدون تغییر از E60 به ارث رسیده‌اند. F10 جدید در آمریکای شمالی با گیربکس ۸ سرعته ی جدید ZF عرضه می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. yasin

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    دمت گرم شاهین جان .ولی من سری پنج 2004 روازمدل جدیدش هم بیشتر دوست دارم!

    چون ابهت فوق العاده ای داره و از اون طرح های ماندگاره که همیشه زیبایی

    خودشو حفظ می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      یعنی این بی ام وحرفی برای گفتن باقی نمی ذاره.شاهین جون دمت گرم.
      انصافاتوی هرنسل مخصوصادوسه نسل آخر Eکلاس روتوکف خودش می ذاره.البته که منEکلاس رو خیلی دوست دارم.مخصوصانسل یکی مونده به آخرکه چراغ های جلوش گردبود.واقعاماشین باشخصیتی بود.اماازاون بهترهم وجودداشت اونم سری5بود.البته توی شخصیت ظاهری خیراما درموارددیگر…

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Japan & Germany

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      دقیقا ، منم نسل قبلشو خیلی دوست داشتم ، راستی بچه ها کسی خبر نداره یورو کی می خواد ارزون شه نسبت به الآن تا 1 ماه آینده ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        محمد جان هرموقع به یه توافقاتی برسن تیم هسته ای اونوقت یورو ارزون میشه…راستی به ما نگفتی تو خارج چه کشوری اقامت گرفتی؟
        شایعاتی میشنویم ، حاکی از اینه که دلار و یورو میخواد تا 2ماه اینده حدود500-1000تومان ارزون شه……..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Japan & Germany

          ۲۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          آلمان مک میسل جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مک میسل

          ۲۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          وایییییییییییییییییی المان……………..منم3-4 سال دیگه میام اونجا…..هر جور شده………به هر قیمتی..از این جا بری حتی ترکیه باز می ارزه…..بخدا عالیه…..
          حالا اقامت دادن به شما؟خاله ی منم اونجاست اقامت رو میتونه برام بگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ehsan

        ۲۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        محمد جان من احتمال میدم قیمت یورو و دلار افزایش پیدا کنه حتی اگر مذاکرات تمدید بشه ، مگر اینکه به توافق برسند و یورو بیاد پایین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Japan & Germany

          ۲۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          آدم آخه زورش میاد کل دار و ندارش فقط بشه 250 هزار یورو

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. مک میسل

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      عکس مطلبو دیدم فهمیدم اینو چه اقای خوبی مثل شاهین نوشته!مطلبو هم نخوندم…ولی از شاهین نخونده متشکرم.حالا با خاطری اسوده میخونمش…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. شاهین

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      ممنون از دوستان گرامی

      عزیزانی که میخوان معنی “اصالت” رو واقعا درک کنن،عکس آخری رو با دقت

      تماشا کنن.

      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid z4

        ۲۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        سلام
        اقا شاهین لطف میکنی ایملتو اینجا واسم بذاری.1 سوال تخصصی داشتم
        ممنون میشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. خاوری مزراتی

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      سری 5 کد E60مدل2004 بهترین مدل تاریخ کارخانه بی ام دبلیو بود…مدل M5این ماشین هرگز تکرار نمیشه…طراحی این نسل باعث شد تا کل خودروسازا در شیوه طراحیشون تغییرات عمده ای ایجاد کنن…به نظر من این مدل یه افسانه بود
      ممنون از شاهین جون که این متن خوب رو کار کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. Omid

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ابهت یعنی مدل E34 M5

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. hero

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام از صمیم قلب پیروزی آلمان رو تبریک میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hero

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام به آرژانتینی های عزیز!
    یه گل تو دقایق اضافه به ایران زدین! حالا اون گل بسیار زیبا و مرگبار دقایق اضافه نوش جانتون باشه
    حالا چه ایران بزنه چه آلمان! مهم اینه که توسط آریایی ها له شدین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Japan & Germany

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      آقا ما دیشب از 3 نفر شرط رو بردیم خدا آلمان رو خیرش بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. hero

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سری 5 تورینگ واقعا زیبا و نازه
    از سدانش خیلی قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. camaro

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      دستت درد نکنه شاهین جان.
      مثل همیشه عالی!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        از همه ی دوستان بسیار ممنونم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۲۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          شاهین جون همین عکس اخریه رو کالایاب خودرو تو برسی سری5 جدید گذاشته بود……….ولی باز ممنونم ازت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Ehsan

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    طراحی نسل سومش فوق العاده بوده ، هست و . . .
    اگر به اندازه ماشین ها در این نسل های متوالی نگاه کنید به یک نتیجه میرسید ، ماشین ها در هر نسل بزرگتر شده اند ، شاید به این دلیل که نسل بشر بلند قد تر شده بخصوص المان ها از دهه میانی قرن 20 تا کنون که میانگین قد مردمشون رشد قابل توجهی داشته

    ممنون شاهین جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. PEUGEOT

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    طراحی های جدید mmw به سمت تعادل و همچنین قشنگی بیشتر پیش میره
    تاریخ جالبی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Japan & Germany

      ۲۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      چراغ جلوی نسل قبل از نیم رخ زیبا نیست ، البته نسبت به نسل قبل ، قبول دارین؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. yashar

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    آقا ما هنوزم یکی از اون 518 های کاربراتوری نسل اولو نگه داشتیم! :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی ف

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      کار بسیار درستی کردید اقا یاشار ماشینای باحالی هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. خودروي ملي ,انحصار ملي

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    تو یه سایتی یه دیدکاه میخوندم که طرف جنسیس داشت میکفت جنسیس بی ام دابلیو و بنز رو میخوره بولتونو جای بنز و بی ام دابلیو ندید یه جنسیس بخرید حالشو ببرید… یکی نیست بکه لکن سوار برو با لکنت خوش باش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      درست گفته جنسیس کوپه با اون موتور ٣٨٠٠ سى سى خیلى خیلى از مدلاى بنز و بى ام و رو قورت میده اگه تو رنج قیمتى خودش یهنى ٢٢٠ تومن باشه که کل بنز و بى ام و هارو میبره تو اون رنج

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Saeed

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (477 ديدگاه)

    ای خدا به این آلمانی ها چه دادی به ما چه ؟
    اونا تیمشون قهرمان شد
    اونا شوماخر دارن
    اونا امپراطوری خودروسازی دنیارو دارن
    ولی ما
    تیم والیبال مون میترکونه
    ما کوروش منصوری داریم
    ما کمپانی رضوانی موتورز و آرش داریم
    یه بار هم از خودمون تعریف کردم بده؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mehran911

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    شاهین جان ممنون کارت حرف نداره
    تو همه ی مدل های BMW بیشتر با 518 و M3 GT که سال 1994 تولید شد حال میکنم. بی ام و کلا همیشه خوب بوده.
    می خواهم یه خورده در مورد بی ام و اطلاعات بدم حال کنین !!! اولش اینکه آرم شرکت BMW از پرچم منطقه ای به نام باواریا از آلمان گرفته شده و با چند بار تغییر به این که الان می بینید رسیده دوم اینکه همینطور که میدونید BMW اول یه شرکت هواپیما سازی بوده و به دلیل سود بیشتر وارد صنعت خودرو سازی میشه و اینکه در اولین ماشینی که از این جلوپنجره خاص و مختص BMW استفاده شد مدل 303 در سال 1933 بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (645 ديدگاه)

      مهران جان ب ام و به دلیل سود بیشتر وارد ماشین نشد . بعد از جنگ جهانی اول به دلیل محدودیت های نظامی که برندگان واسه آلمان بازنده ایجاد کردن ، نیرو هوایی المان هم دیگه گسترش پیدا نکرد. به همین دلیل ب ام و برای سر پا موندن رفت دنبال تولید موتور سیکلت و دو چرخه و چند سال بعدش هم ماشین . بعد از اینکه هیتلر روی کار اومد با عوض شدن فضا و اوضاع و احوال سیاسی و البته گاها زیر پا گذشتن توافق نامه های جنگ جهانی اول، آلمان دوباره شروع به گسترش نیروی هوایی کرد و ب ام و هم دوباره شروع به تولید موتور هواپیما البته این بار در کنار ماشین و موتور سیکلت و دوچرخه پرداخت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسين

        ۲۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        سلام. بعد از یه غیبت نسبتا طولانی دوباره برگشتم. مهران جان من خونده بودم آرم ب ام و نشان دهنده پره های در حال چرخش هواپیما در آسمان آبیه. راستی اینم بگم ب ام و اوایل ماشینای دست ساز و گرون تولید میکرده و وقتی شروع به تولید انبوه میکنه طی چند دوره تغییراتی رو روی ماشیناش اعمال میکنه که سری 5، پنجمین دوره ی این تغییرات بوده و اولین مدلی میشه که اسم سری رو روش میذارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۲۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          ممنون از شما و خوشحالم که برگشتین

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (645 ديدگاه)

      راستی مهران جان در مورد لوگوش هم بگم که چهارخونه آبی سفید پرچم باواریاست . اما نوع به کارگیری این رنگ توی لوگوی ب ام و که یه دایره است با 4 ربع به پروانه هواپیما مربوط میشه. اگه دقت کنی به ملخ موتور هواپیما وقتی میچرخه دو تا هاله میبینی . ب ام و پرچم باواریا رو با ملخ در حال چرخش ترکیب کرده.اون آبی هاش شده هاله ملخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        مممنون از این اطلاعات خوب حمید جان متشکرم وببخشید من یکی دو روز نبودم دیر دیدگاه شما رو دیدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Alpha

        ۲۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (544 ديدگاه)

        قسمت سفید هاله ملخ هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. hamid3x

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    یادش بخیر اولین بار با دیدن فیلم هشدار برای کبری 11 و ماشین سمیر که یه بی ام دبلیو بود عاشق طراحی زیبا و هیجان انگیز این ماشین شدم.به نظر من در طراحی جلو پنجره این ماشین جزء 3 طراحی خاص و منحصر به فرد در دنیای خودرو هستش.
    ژاپنی ها توان رقابت تمام عیار با BMW رو ندارند بعد جنسیس میخواد جلوی این باوری یایی قد علم کنه؟ادم خندش میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. iman mclaren p1

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    2004 محشره ولی m6 گرند کوپه هم تو مدلای جدید طراحی فوق العاده ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hamid3x

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    راستی همین دیروز صبح بود که شبکه آموزش یه مستند در مورد ساخت Z4 نشون داد.با اینکه من از شب قبلش نخوابیده بودم اما با دیدنش نتونستم یه پلک اروم بزنم واقاٌ خیلی پیشرفته بودش ، از نحوه ساخت موتور 6سیلندرش که با یک موتور برقی تست عملکردش انجام میشد تا اتاق رنگ چند مرحله ایش که خیلی پیشرفته بود.بعد با خودم فکر کردم ایرانخودرو یا سایپا چند قرن دیگه میتونند به کیفیت ساخت و مونتاژ امروز ژرمن ها برسند؟اصلاٌ میشه در موردش فکر کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      مستند فوق العاده ای بود…دیدمش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Nissan GTR

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بی ام و خدایش همه ماشیناش عالین ولی من بیشتر از همه سری m و مخصوصا m3 و m6 رو دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    سنگ محک رو خوب امدی موافقم.نکته نکته کلیدی بود.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. صادق

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    مرسی داش شاهین، حرف نداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      ممنون داداش صادق.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. sahand

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    شاهین موافقی از این به بعد(شاهین,ب ام و)صدات کنیم:-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سهند جون واقعیتش بعضی دوستان هم اینو قبلا گفته بودن،خودم هم اوایل تصمیم داشتم که همچین کاری رو بکنم(حتی اولین روزی که تو پدال نظر گذاشتم آواتارم عکس یه BMW بود) ولی بعدش با خودم گفتم من که از همه ی ماشینا خوشم میاد پس چرا خودم رو محدود کنم؟! از طرفی هم ممکن بود که بعضی دوستان با دیدن آواتار یا اسم من،ذهنیتی راجع به اینکه کدوم ماشین رو دوس دارم داشته باشن،به همین دلیل هیچ وقت اسمم رو عوض نمیکنم و آواتار ماشین نمیذارم! این مطالب مربوط به BMW رو هم قبلا ترجمه کرده بودم و الان منتشر میشه.راجع به خودروهای دیگه هم چندتا مطلب هست که ان شاالله تو آینده میبینید.
      فقط خواهش میکنم منو فقط دوستدار BMW ندونین! ماشینای دیگه رو هم اگه بیشتر از BMW دوست نداشته باشم،صد در صد همون اندازه دوست دارم.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sahand

        ۲۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (136 ديدگاه)

        شوخی کردم
        میخواستم بابت مطالبه جالبت ازت تشکر کنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          مخلصم سهند جون.
          سعی میکنم از ماشینای دیگه هم مطلب ترجمه کنم.
          ممنون از توجهت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. احسان آرسنالی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    یه بار نشستم کنار خیابون یه مدت طولانی به بی ام دبلیو m3 مدل 2002 یا 2003 بود نیگا کردم نمیدونم چرا خسته نشدم دوبار نشستم پشت وولستر یه هفته بعدش که تو خیابون میدیدمش داشتم فکر میکردم اگه مالکش بودم چطوری میتونستم واسه یه مدت طولانی داشته باشمش حتما دیوونه میشم چون دقیقا 206 رو 14 ماه بیشتر نتونستم تحمل کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احمدرضا ب ام و

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    شاهین جون دمت گرم شنیدم فیس لیفت جدیدش هم میاد تا 2016

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (645 ديدگاه)

    شاهین جان شادم کردی . اصلا چی بگم موندم واقعا!!! من که دقایقی فقط به آخرین عکس خیره شده بودم! بچه ها اومدن منو Restart کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      مخلصم حمید جان،باعث افتخار منه که این مطلب مورد توجهت قرار گرفته.ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Rafi

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    زنده باد آریایى ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. کوشا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    مثل همیشه مطلب ناب از ب ام و از آقا شاهین عزیز.
    واقعا اصالت تو ماشینای آلمانی خلاصه میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. reza

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    13-14 سال پیش یه 518 سپر امریکایی سبز (ارتشی) داشتیم بابام مینداخت کفی باهاش تا 190 تا هم میرفت آخ نمیگفت. لاستیکا فنر دار بود ادم حال میکرد
    یادش بخیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیر

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    من که دیوونه ی سری پنجم. به قول ریچارد هموند :m5 بهترین ماشین دنیاست.
    شاهین جان ممنون بابت این مطلب زیبا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. pouya

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    خیلی خوشحالم که منم توی نسل با اصلت سری 5 شریکم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Ahmad..F12

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    شاهین جان مطلب خوبی بود ممنون
    چراغ جلوی سری 5 نسل قبل بهتر بود
    ولی باز چراغ های عقب این نسل بهتره
    به نظر من!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امید

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    این بی ام و چه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ياكان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    عشق است بی ام دبلیو. خدایا نسیب کن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ASTON MARTin

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    آلمانیام با ما هم نژاد بودنا
    حالا اونا روز به روز بهتر میشن ما روز به روز بدتر : ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. میثم

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.به تازگی یه e34 m 50. 520i سفید خریدم.احتیاج به راهنمایی دارم.صفحه کلاچ نداره کجا ببرم مطمئن باشم؟ضمننا اتوماتش کنم یا نه.لطفا ایمیل بزنید ممنون.meisam.fallahi@chmail.ir

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا