بی ام و

تجربه یک هفته ای با ب‌ام‌و i3

در رانندگی با یک خودروی الکتریکی مدرن اگر بخواهید از آخرین برنامه‌های یکپارچه گوشی‌های هوشمند استفاده کنید، معمولاً نیاز به مجموعه‌ای از یوزرنیم‌ها و رمز عبورها نیاز خواهید داشت. ولی این نام‌های کاربری و پسوردها، در عین حال می‌توانند این ابزارهای تکنولوژی بالا را در حین رانندگی به شکلی غیرقابل‌استفاده درآورند. برای استفاده از تمام ویژگی‌های ارتباطی این نوع خودروهای الکتریکی، معمولاً نیاز به زمان بیشتری است. بر این اساس، مارک نوردلوس از مجله Automobile یک هفته را با ب‌ام‌و i3 رنج اکستندر (REx) مدل ۲۰۱۴ گذرانده که گزارش وی را در ادامه می‌خوانید.

2014 BMW i3
۲۰۱۴ BMW i3

شارژ در خانه

ب‌ام‌و i3 مدل ۲۰۱۴ همراه با یک شارژر وسیله نقلیه ۱۲۰ ولتی با عنوان «کابل استفاده اکازیون» یا OUC عرضه شده که می‌تواند به یک درگاه خانگی استاندارد متصل شده و i3 را در عرض ۲۰ ساعت به طور کامل شارژ کند. در همین حال، بسیاری از مالکان طولانی‌مدت این خودرو می‌بایست یک شارژر پرسرعت ۲۴۰ ولتی نصب کنند؛ شارژری که می‌تواند i3 را تنها در عرض زمانی حدود ۳/۵ ساعت شارژ کند. هزینه این شارژر به ظرافت به کار رفته در محفظه شارژر و همین‌طور طول کابل آن بستگی خواهد داشت. شاید نمایندگی ب‌ام‌و یک شارژر زیبای BMW i Charging Station را با قیمت ۱۰۸۰ دلار به شما پیشنهاد کند؛ این در حالی است که یک قطعه ساده برای این منظور با طول کابل کوتاه‌تر از «آمازون» هزینه‌ای به اندازه ۵۰۰ دلار خواهد داشت.

BMW i3 charging
BMW i3 charging
برای استفاده در خودروهای الکتریکی دیگر با پورت‌های متفاوت شارژ، شاید بهتر است یک قطعه ۳۰ آمپری با کابل ۲۵ فوتی انتخاب کنید. هزینه شارژر ۲۴۰ ولتی می‌تواند در حالت‌های مختلف، متفاوت باشد. اگر تجهیزات اصلی شارژر سریع «بوش اتوموتیو سرویس» را تهیه کنید، تنظیمات نمایندگی ب‌ام‌و نیز شامل آن می‌شود و می‌توانید هزینه پورت شارژر را همراه با قسط‌های ماهیانه خودرو بپردازید. در همین حال، برخی شرکت‌های نیروی محلی تخفیف مناسبی برای خرید و نصب یک شارژر سریع ارائه می‌دهند. مزیّت بزرگ دیگر شارژر ۲۲۰ ولتی این است که با کمک آن می‌توانید ب‌ام‌و i3 مدل ۲۰۱۴ را برای شارژ با هزینه کمتر در ساعات کم‌بار بودن مصرف برق تنظیم کنید.

2014 BMW i3 charging station
۲۰۱۴ BMW i3 charging station
با این حال، در اینجا یک شارژر سریع تهیه نشده و در طول یک هفته‌ای که با ب‌ام‌و i3 سپری شده، شارژ دوباره این خودرو با شارژر کُند OUC انجام شده است. تا وقتی که این خودرو مسیری حدود ۲۰ مایل (۳۲ کیلومتر) در طول روز طی کرده باشد، OUC می‌تواند i3 را به شکلی مناسب در هنگام شب شارژ کند. ولی زمانی که مسافت طول روز بیشتر باشد، نزدیک به ۲۰ ساعت برای یک شارژ کامل نیاز خواهیم داشت. همچنین زمانی که خانه هستید، حتی اگر این زمان بسیار کم باشد، باید سعی کنید که OUC را حتماً به برق بزنید. این یکی از مشکلات هرگونه تست کوتاه‌مدت این خودرو است. هر مالک باهوش ب‌ام‌و i3 حتماً یک شارژر سریع نصب می‌کند و کمتر از OUC استفاده خواهد کرد.

2014 BMW i3 edrive charging cord storage
۲۰۱۴ BMW i3 edrive charging cord storage

شارژ در دنیای بیرون

همگام با گسترش محبوبیت خودروهای الکتریکی، زیرساخت‌های شارژ وسایل نقلیه نیز توسعه پیدا می‌کند. به‌تدریج ایستگاه‌های شارژ عمومی بیشتری در نواحی پایین‌شهر، مراکز خرید و پارکینگ‌های وسایل نقلیه دیده می‌شوند. در همین حال، ب‌ام‌و با طرح «شارژ پوینت» همکاری می‌کند که شبکه‌ای متشکل از نزدیک به ۲۰ هزار شارژر در ایالات‌متحده و کانادا است. یک ب‌ام‌و i3 جدید با یک جفت کارت ChargePoint ارائه می‌شود که شما می‌توانید به صورت آنلاین آن‌ها را فعال کرده و هزینه استفاده از ایستگاه‌ها را بپردازید. این ایستگاه‌های شارژ مجانی نیستند.

2014 BMW i3
۲۰۱۴ BMW i3
همچنین یک برنامه اپل یا اندروید «شارژ پوینت» نیز می‌تواند به دنبال ایستگاه‌های شارژ گشته، ایستگاه‌های خالی را نمایش دهد و اکانت شما را نیز مدیریت کند. با این ابزار، می‌توانید نحوه شارژ i3 را از طریق کابل بررسی کنید. بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های شارژ پوینت، ایستگاه‌های «سطح ۲» هستند که می‌توانند ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر) به مسافت هر کدام از شارژها اضافه کنند (مانند یک شارژ خانگی ۲۴۰ ولتی). در همین حال، می‌توانید از طریق سیستم راهبری i3 به دنبال ایستگاه‌های شارژ بگردید.

2014 BMW i3
۲۰۱۴ BMW i3
کارایی برنامه ChargePoint بسیار مناسب بوده و برای پیدا کردن محلی برای تجدید قوای i3 بسیار مفید است. تنها مشکل ناگهانی در این شرایط پیش آمد، این بود که گوشی آیفون نمی‌توانست در یک پارکینگ زیرزمینی سیگنال‌های GPS را دریافت کند. کارت شارژ پوینت نیز همراهم نبود و مجبور شدم که به سطح خیابان پیاده بروم و ایستگاه شارژ را فعال کنم. این موضوع بسیار ناامید کننده بود و حدود ۱۰ دقیقه به روند کار اضافه کرد؛ با این حال شارژ دوباره خودرو انجام شد.

2014 BMW i3 charging port
۲۰۱۴ BMW i3 charging port
در همین حال، ب‌ام‌و i3 یک گزینه ۷۰۰ دلاری شارژ سریع SAE DC را در دسترس قرار می‌دهد. این سیستم، یک کانکتور اضافی برای پورت شارژ خودرو به همراه دارد و بسته باتری را در مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند. البته زیرساخت‌های موجود برای این سیستم شارژ سریع (Fast Charging) بسیار محدود هستند و تعداد آن‌ها در شبکه شارژ پوینت در امریکا کمتر از ۴۰ دستگاه است که ۲۷ تای آن‌ها در کالیفرنیا قرار دارند؛‌ جایی که در آن اقبال بیشتری به خودروهای الکتریکی وجود دارد.

2014 BMW i3
۲۰۱۴ BMW i3
جولای گذشته، شاخه امریکای شمالی ب‌ام‌و اعلام کرد که در حال همکاری با دیگر شرکا (بخوانید: شارژ پوینت) برای نصب صدها شارژ سریع BMW i DC Combo در جایگاه‌های مناسب در سراسر ایالات متحده است. با توجه به این که تسلا، کانکتور مخصوص به خود را دارد، این شبکه نمی‌تواند از زیرساخت‌های سوپرشارژر تسلا هیچ‌گونه استفاده‌ای ببرد. ب‌ام‌و شارژهای سریع i DC خود را به قیمت ۶۵۴۸ دلار به فروش می‌رساند که این شامل هزینه نصب نیز می‌شود؛‌ البته این هزینه به صورت یارانه‌ای برای مراکز ب‌ام‌و (نمایندگی‌ها) و شرکای مورد تأکید کمپانی خواهد بود و این تجهیزات، کاملاً برای استفاده تجاری و عمومی طراحی شده‌اند. در همین حال، فکر نمی‌کنم که هیچ‌کدام از مالکان i3 بخواهید یکی از این نوع شارژها در خانه داشته باشد.

2014 BMW i3
۲۰۱۴ BMW i3

برنامه کنترل از راه دور ب‌ام‌و i

برنامه کنترل از راه دور برای هر دو نوع گوشی‌های اندرویدی و اپل در دسترس است که با برنامه شارژ پوینت نیز هم‌پوشانی دارد و به‌ویژه می‌تواند ایستگاه‌های شارژ عمومی را جستجو کند. امّا این برنامه ب‌ام‌و یک سری امکانات دیگر را نیز اضافه می‌کند. شما می‌توانید در یک روز سرد زمستانی، داخل کابین ب‌ام‌و i3 را از قبل گرم کنید و یا اینکه هنگام گرمای شدید تابستان، فضای داخل آن را قبل از وارد شدن خنک کنید؛ این کار تنها با چند حرکت کوتاه از طریق گوشی هوشمند شما قابل‌انجام است. در همین حال، با توجه به این که در هنگام تنظیم شرایط داخلی با این برنامه، به شارژر متصل هستید، بازه مسافت رانندگی نیز افزایش پیدا می‌کند؛‌ زیرا دیگر نیاز استفاده شدید از باتری توسط کولر یا بخاری در هنگام حرکت نخواهد بود. به‌علاوه، شما می‌توانید از طریق این برنامه، قفل خودرو را باز و بسته و کنید و یا اینکه چراغ و بوق بزنید. همچنین می‌توان وضعیت باتری خودرو را بررسی کرده و آن برای شارژ در ساعات خارج از پیک مصرف برنامه‌ریزی کرد. برنامه BMW i Remote حتی به شما یک «حباب دامنه» بر روی نقشه نشان می‌دهد که مکان تقریبی نقاطی است که می‌توانید با میزان شارژ موجود به آن‌ها بروید. سیستم راهبری در i3 نیز همین ویژگی مفید را در خود دارد.

2014 BMW i3
۲۰۱۴ BMW i3

تجربه «رنج اکستندر»

مدل استاندارد ب‌ام‌و i3 BEV کاملاً به صورت الکتریکی است. امّا با ۳۸۵۰ دلار دیگر، ب‌ام‌و i3 رنج اکستندر، مدلی که در اینجا مورد استفاده قرار گرفته، یک موتور ۶۴۷ سی‌سی دو سیلندر، یک مخزن سوخت ۷/۲ لیتری و ۱۳۶ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می‌کند و در همین حال، مسافت خودرو را به میزان تقریبی ۲۴۰ کیلومتر افزایش می‌دهد. زمانی که ۵ درصد از توان جاری باتری خالی شود، موتور بنزینی شروع به کار می‌کرد. این موتور کوچک ۳۸ اسب‌بخاری ب‌ام‌و هیچ‌گاه به صورت مستقیم i3 را به جلو حرکت نمی‌دهد و یا اینکه آن را شارژ نمی‌کند. استفاده از این موتور، تنها برای نگه‌داشتن سطح توان باتری است.

2014 BMW i3
۲۰۱۴ BMW i3
باید به خاطر داشت که استفاده از آپشن REx موجب تبدیل‌شدن i3 به یک خودروی معمولی نمی‌شود. در همین حال، پس از راه‌افتادن موتور بنزینی، باید مراقب شرایط رانندگی خود باشید. در خودروی تست در بزرگراه با سرعت ۱۲۸ کیلومتر با موتور کوچک دو سیلندر که در پشت صندلی‌های عقب قرار گرفته بود، در حال حرکت بودیم و خودرو در حال از دست دادن قدرت خود بود. حداکثر سرعت بلافاصله به ۱۱۷ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرد (برخلاف ۱۴۹ کیلومتر بر ساعت گفته شده توسط ب‌ام‌و). تنظیمات REx دقیقاً همان چیزی است که در عنوان آن آمده است: افزاینده دامنه مسافت؛ تا بتوانید به شارژر باتری خود برسید و دوباره عملکرد کامل را داشته باشید.

2014 BMW i3 Interior
۲۰۱۴ BMW i3 Interior
2014 BMW i3 Interior
۲۰۱۴ BMW i3 Interior
2014 BMW i3 Interior
۲۰۱۴ BMW i3 Dashboard
2014 BMW i3 Interior
۲۰۱۴ BMW i3 Interior
2014 BMW i3 Interior
۲۰۱۴ BMW i3 Interior
2014 BMW i3 Interior
۲۰۱۴ BMW i3 Interior

دامنه مسافت

سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مدل i3 REx تنها با باتری، دامنه مسافتی برابر ۷۲ مایل (۱۱۵/۸۷ کیلومتر) تخمین زده و در همین حال، این تخمین برای مدل سبک‌تر و کاملاً الکتریکی i3 BEV به میزان ۸۱ مایل (۱۳۰/۳۶ کیلومتر) است. i3 REx در روزهای زمستانی همراه ما بوده و با آن مانند یک خودروی عادی و با اندکی رعایت شرایط بهینه رانندگی کرده‌ایم. در این حال، پس از طی کردن مسافتی بین ۷۲ تا ۸۰ کیلومتر، موتر REx وارد عمل شده است. بهتر از سایر حالت‌ها، استفاده از حالت‌های رانندگی Eco Pro و Eco Pro Plus است که همراه با پیش‌گرمایش مناسب، حتماً موجب بهبود دامنه مسافت خواهند شد. گشتاور i3 نیز به اندازه‌ای که شما پس از هر توقف و شروع به حرکتی از جا کنده خواهید شد. البته اگر می‌خواهید، حداکثر مسافت را داشته باشید، این روش خوبی برای راندن این خودرو نیست.

نظر نهایی

من واقعاً از رانندگی در ب‌ام‌و i3 REx لذت بردم. البته واضح است که این مدل ویژگی‌های دینامیک برجسته سایر محصولات ب‌ام‌و را ندارد؛ سواری‌اش آنچنان راحت نیست و قیمت آن هم نسبتاً بالاست. خودروی مورد استفاده در این تست با تمامی امکانات برچسب قیمتی برابر ۵۴ هزار و ۷۲۵ دلار داشته و این تا قبل از جمع‌شدن با مالیات ایالتی ۷۵۰۰ دلاری بوده است. در همین حال، i3 خودرویی جالب‌توجه و پر از امکانات ارتباطی است که شرایط را برای زندگی روزانه با این هاچ‌بک فراهم می‌کند. فضای کافی برای چهار بزرگسال مهیا شده است و دسترسی به صندلی‌های عقب با استفاده از درهای کلامشل بسیار آسان است. البته جا برای محفظه وسایل در عقب بسیار تَنگ است. ب‌ام‌و i3 می‌تواند یک خودروی دوم بسیار خوب برای یک خانواده کوچک باشد و برای بسیاری از کارهای روزمره می‌تواند مفید واقع شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. نوید

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    خیلی هم خوب و عالی
    و پیشرفت بزرگیه
    ولی هنوز راه بسیار است تا تسلا

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (226 ديدگاه)

      خیلی خیلی گرونههههههه !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        تو اروپا با توجه به قیمت بنزین و معافیتهای مالیاتی ماشینهای برقی ، آنچنان هم گرون نیست . . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. 4MATIC

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        قیمتش خیلی بالاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. alireza95

          ۳۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          جدای قیمتش به نظرم روح ماشین باید مکانیکی باشه و با سوخت کار کنه اصلاً طرفدار ماشین برقی نیستم ، حتی واسه کاربرد شهری و کوچیکش…!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. جی تی ار

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      هنوز راه زیادهذتا تسلا??????!!!!!!!!???????
      تسلا که عالیه ولی این خودرو وi8 بزرگ ترین اجتماع تکنولوژی ها دریک خودرو در جهانند.هیچ کمپانی روی چنین پروژه هایی که تازه کلی مقدمه های خارق العاده برای ساختشان نیاز است,حتی فکر هم نکرده است…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. MAFIA

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      منم میخوام که نخوام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        واقعا عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بود مافیا جان
        اصلا همچین انتظاری نداشتم ازت
        خیلی خیلی حال کردم با کامنتت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ALIUnited

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      آدم وقتی این ماشین های الکتریکی که از کمپانی های بزرگ دنیا همچون بی ام و رو می بینه به پیشرفت چشم گیر تسلا پی می بره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. احمدرضا ب ام و

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (394 ديدگاه)

      برو مقایسه مدل اس و i8 رو ببین بعد بیا بگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        دوست عزیز i8 هیبریده
        تسلا کلا الکتریکیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. farzad

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    خیلی ازاین ماشین خوشم میاد از همه نظر عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      از همه نظر عالیه

      ولی به غیر از اون نظری که من دارم و از ماشین انتظار دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نوید

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    بچه ها دقت کردین
    در عقبش مثل fj هست
    و البته بعضی از تراک ها
    ولی خب fj مثال ملموس تری هست و از نزدیک هم دیدینش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر محمد

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      گفتی fj امروز کرمان برف اومده بود جات خالی رفتیم بیرون پیاده روی یکی از خیابونارو اب گرفته بود و ماهم پیاده بودیم و اگه میخواستیم ازش رد بشیم تقریبا تا زانو مون بود یه اف جی کروز اومد و بردمون ته خیابون واقعا خدا رسوندش وگر نه نمیتونستیم رد بشیم خیلی ماشین مردی بود
      و جلوش سه تا برف پاکن داشت!!!!! تا حالا دقت نکرده بودم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        آره 3 تا برف پاک کن داره
        چون خیلی شیشش عرضش زیاده و ارتفاع کمی هم نسبت به ارزش داره
        خوش به حالتون
        شیراز امسال بد جور خشکسالیه
        البته صبح خیلی خیلی کم برف اومد که بهش دیگه نمیشد بگی برف
        این هم به لطف بار ور کردن ابر ها بود
        وگرنه …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امیر مرادی

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست داشتنیه…مثل تلفن همراه میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. behzad

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    یه سری فن آوریها رو باید بیشتر واسشون منتظر شد.مثل فناوری ال سی دی های تری دی که به نظر من هنوز واسه بهتر شدن و ارزون تر شدن و استفاده آسان تر جای کار دارن.این فناوری خودروهای هیبریدی و الکتریکی هم هنوز منو جذب نمیکنه .اما اینقدر مزایای محیط زیستی و اقتصادی داره که غیر قابل چشم پوشی شده.فقط امیدوارم روزی برسه که مثل بنزین تو دو دقیقه فول کنی انرژی ماشینو و هر جای دنیا خواستی بری.در کنار قیمت مناسب تر البته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سجاد

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای کمپانی BMW و طرفداران عزیزش دارم ، اما اصلاً و به هیچ وجه از طراحی این ماشین خوشم نیومد !! نمی دونم چرا نمی تونم فاز ماشین رو درک کنم ..
    ولی از طرفی فوق العاده زیاد از انجین های برقی و خودرو های الکتریکی خوشم میاد // درود بر BMW !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ماهان گاز

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نمیدونم سجاد والا چی بگم بشین خودت یهطرح باش بکش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (203 ديدگاه)

      نه داداش اشتباه نکن .. من از طراحی I8 خیلی خوشم اومده ولی به نظرم این یکی دلچسب نیست . اساساً من عقیده دارم هر کمپانی ، چه مطرح و چه تازه کار ، هر ازچند گاهی یه طراحی ضعیف داره
      من I3 رو طرح ضعیف BMW می دونم.. مثلا از M6 هم خوشم نیومد و طراحیش رو از نسل قبلیش ضعیف تر می بینم ولی از طرفی مجذوب M4 شدم.
      من خودم عاشق برند مکلارن هستم ؛ ولی متعصبانه نمی گم تمام طراحی هاش عالی هستن ( چون 650S رو یه شکست براش می دونم )//

      مرسی و متشکرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        میگم مگه شما تو فاز شاسی بلند های فول سایز نبودی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سجاد

          ۲۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (203 ديدگاه)

          چــــــــــــــــــرا !!!! همیشه هستم ؛ تا وقتی یه دونه فول سایز نخرم از فازش بیرون نمیام !!
          آقا نوید خودت بهتر میدونی فول سایز یه چیزیه که نمیشه اصن بهش فکر نکنی // ولی از طرفی مکلارن یار دوران کودکی من بود !! از همون F1 افسانه ای گرفته تا P1 فضایی!! یعنی هیچ جوره نمیتونم بیخیال مکلارن بشم.
          M4 هم فقط برای اینکه جنس ـمون تکمیل شه !! وگرنه تو سدان ها تا وقتی Charger HellCat هست همه باید لنگ بندازند …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Night Fury

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    حداقل 2سال طول میکشه تا بتونی با این دسته های پشت فرمون کار کنی مثل سفینه ی فضایی میمونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Night Fury

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    فک کنم زمانی که ماشین برقی تو شرکتا جا بیوفته تسلا سفینه ی برقی ساخته!تسلا تو این زمینه جلوتر از ب ام وس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. صادق

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    bmw توی سری i سنگ تموم گذاشت، و واقعا با ترس و لرز اینا رو بیرون داد، چون هزینه های سنگینی رو پروژه ی i انجام داده بود و در صورت موفق نشدن حتی میتونست bmw رو دچار مشکلات مالی بکنه

    ولی جالب اینجاست که این دو خودرو پس از تولید و عرضه، حتی از پیشبینی خود BMW هم بیشتر به فروش رسیدن و نه تنها ضرر نداشتن، بلکه به سود آوری هم رسیدن

    در مورد i3 هم راستش خیلی با طراحی داخلیش حال کردم، مخصوصا با رنگ سفیدش

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عرفان

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    برای خریدن این ماشین فقط باید یه مغز خالی و جیب پر داشته باشی.
    آدم مگه دیوانه ست واسه 81 مایل برد مسافت اینهمه هزینه کنه!!!!میری تسلا میخری همه چیزش هم از این جاروبرقی متحرک بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (203 ديدگاه)

      عرفان دمت .. حرف دل مارو زدی // :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        بعد وقتی من میگم
        همه مخالفت میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. amin

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    نظر شخصیم تسلا خیلی بهتر!!! شبیه ماشین بنزینی هست ولی برقی….ولی این بشتر شبیه ماکت های توی فیلماست !!! نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم فعلا همون هیبریدی به نظرم بهتر !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    واقعاً هزینه ای که ب ام و برای سر i پرداخت زیاد بود در عوض خودروهایی ساخت که در نوع خودشون بهترین اند.
    درسته که تسلا هم اکنون خودروی هم رده ی این سری رو نزده ولی اگه چنین خودرویی تولید کنه رقیب سرسختی برای ب ام و میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احسان

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    قرار بود تعرفه ماشین های برقی هیبریدی رو صفر کنن!! دولت عزیز باز یه حرفی زدی رفتی؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    باحاله که گیر ندین چیزه ردیفیه فکر کنم خیلی سواری باهاش باحال باشه اینه اولین باری که دوچرخه سواری یاد گرفتیم ذوق میکردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. عینک

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    برای شهر های مدرن این خودرو عالیه.با قیمت بنزین اونجا و توجهی که به پاک بودن هواشون دارن این خودرو مناسب خانواده هاست که باید به کارای بچه هاشون و همینطور خریدهاشون برسن.بدون اینکه قطره ای بنزین بسوزونن.

    مثل تهران نیست که برای گرفتن امضا از یک اداره نصف باک ماشین سوخت بره.
    کارای اونا در محدوده جغرافیایی کوجیکتر و مشخصتری انجام میشه.

    کسی که برای این ماشین پول میده قطعا ماشینای دیگه ای برای کارای دیگش هم داره.ازین ماشین برای کارای روتین استفاده میشه.مثل هر روز بردن بچه ها به کلاس.

    ولی برای شارژ کردنش خب روش 3 دقیقه ای تعویض باتری تسلا یه چیز دیگست واقعا.
    کاش یه ژنراتور گازوئیلی میزاشتن به جای اون موتور بنزینی که حداقل با 10لیتر گازوئیل بتونه 70% باتری رو شارژ کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا