بی ام وتویوتا

تست زمستانی ب‌ام‌و Z5 و تویوتا سوپرا در کنار یکدیگر

ب‌ام‌و Z5 در حال تست زمستانی در سوئد با همتای پلتفرم مشترکش، تویوتا سوپرا توسط عکاسان شکار شده است. البته قبلاً‌ تصاویر این خودروی اسپورت در لباس استتاری منتشر شده، امّا تاکنون در کنار همدیگر و در حالت باز بودن سقف نرم Z5 نبوده‌اند. در حالی که تویوتا سوپرا کمابیش همان شرایط مشابه تست‌های قبلی را دارد، امّا نمونه استتاری Z5 تفاوت‌های قابل‌ملاحظه‌ای، به‌ویژه در عقب بدنه پیدا کرده است. چراغ‌های عقب در این نمونه اولیه با قاب‌های افقی لامپ‌ها به جای طرح گردگوشه قبلی، به نظر می‌رسد که فاصله نزدیک‌ترین با نسخه تولیدی داشته باشند.

bmw-z5-with-toyota-supra-spy-photos-03
در حالی که تصاویر جاسوسی قبلی از Z5، اسپویلر لبه متوسط این خودرو را نشان می‌داد، ولی در آخرین تصاویر، یک فرم برجسته‌تر و متناسب با طراحی اسپورت عقب بدنه مشاهده می‌شود. علاوه بر این، لوله‌های اگزوز ساده، گرد و کوچک جای خود را به نمونه‌های بزرگتر و بیضی‌شکل داده‌اند؛ احتمالاً شبیه به آنچه قرار است که از خط تولید ب‌ام‌و خارج شود.

bmw-z5-with-toyota-supra-spy-photos-02
در کناره‌های بدنه، تصاویر جدید یک گل‌گیر جدید در جلو را نشان می‌دهد که در حال حاضر، صاحب یک دریچه در پشت چرخ‌های جلو شده‌اند. این موضوع نه ‌تنها باعث اضافه‌شدن یک چهره خشن‌تر به Z5 می‌شود، بلکه احتمالاً‌ فشار جریان باد را در محفظه چرخ‌ها نیز کاهش خواهد داد؛ درست به مانند هواکش‌های Air Breather در سایر محصولات ب‌ام‌و.

bmw-z5-spy-photos-07
همان‌طور که قبلاً نیز در خبرها آمده بود، ب‌ام‌و Z5 به عنوان مدل جایگزین Z4 و تویوتا سوپرا دارای پلتفرم مشترکی هستند که با همکاری تویوتا و ب‌ام‌‌و توسعه داده شده است. پس از اتمام مراحل توسعه، هر دوی این خودروهای دیفرانسیل عقب قرار است که توسط مگنا اشتایِر در «گراتز» اتریش تولید شوند.

bmw-z5-spy-photos-03-1
با اینکه جزئیات پیشرانه این خودروها هنوز منتشر نشده، امّا انتظار می‌رود که از موتورهای چهار یا شش سیلندر ب‌ام‌و در این زمینه استفاده شود. این در حالی است که شایعاتی نیز مبنی بر تجهیز سوپرا به موتور V-6 با توربوشارژرهای دوقلو که توسط تویوتا توسعه داده شده، به گوش می‌رسد. همچنین گفته می‌شود که بعداً یک گزینه پیشرانه هیبریدی نیز به این مدل‌ها اضافه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. اقای 918

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    واقعا انتظار z5 رو برای دیدنش باید داشت جانشین z4 باید ارزشش رو داشته باشه
    راستی مجید دیشب خیلی خسته بودم نشد جوابتو بدم امروز دیدم بعضی از دوستان زحمت رو کشیدن مخصوصا مهران عزیز ………….
    موفق باشی رفیق یه دفه با همه بحث کنی خودتو عذاب میدی ……….

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      محمد رضا جان ، رفیق خوبی پدال همین بحث هاشه. تا وقتی شرایطش رو رعایت کنی ، به همه احترام بذاری و به حاشیه نری ، من که نه ناراحت میشم نه عذابی حس میکنم ???
      ___________________________________________________
      امیدوارم از دل همکاری این 2 خودروساز دوست داشتنی و بزرگ ، دو محصول بی نظیر به دنیای ماشین ها اضافه بشه. من که از بابت موفقیت Z5 و Supra تقریبا خیالم راحته. چون مهندسی دو خودروسازی پشتشون هست که در لیست ستایش شده ترین خودروسازان جهان رتبه ی اول و دوم رو دارند.

      این همکاری جواب محکمی هست به کسانی که محصولات BMW رو همیشه در تعمیرگاه با کاپوت بالازده میدیدن !!! ????

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Daniel

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      king عزیز واقعا حرفت درسته. واقعا این دو ماشین ارزش انتظار کشیدن رو دارن.
      اهل دلان( عشاق BMW) صبور باشید… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    امیدوارم تویوتا از موتور خودش تو سوپرا استفاده کنه، سوپرا یه محصول خاصه برای تویوتا، باید تمام و کمال اصالتش حفظ شه، حتی من ترجیح میدادم پلت‌فرمشم انحصاری باشه. . .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      حرف دلمو زدی !

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. mohammadreza

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (870 ديدگاه)

    همونطور که میدونید تویوتا و بی ام و تنها خودرو سازهای تحسین شده هستن و این دوتا به همراه مرسدس سالاهاست با اختلاف 3 برند با ارزش دنیان
    حالا دیگه خودتون حساب کنید که خودروهای حاصل همکاری این دوتا چطور خودرو هایی خواهند شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Ag

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    امیدوارم تویوتا موتورهای خودش رو استفاده کنه و ترجیحا تنفس طبیعی بندازه روش .

    بی ام و پرفورمنس بالایی داره اما اصطحلاکش هم بالاهستش و این با تویوتا نمیخونه ، امیدوارم تو پلتفرم مشترک باشن و در موتور و گیربکس متفوت وگرنه شبیه میشن از لحاط فنی که اینطوری اصالت و یکانگی شون رو از دست میدن .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. shirko

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    هر دوشون بهترینن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. B& m

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    هر دو دوست داشتنی هستن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Amin

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یه اصطحلاک بالا بایه بی اصطحلاک چه شود ?

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا