بی ام و

تصاویر جاسوسی جدیدی از ب‌ام‌و سری 6 گرن توریزمو

ب‌ام‌و در تلاش برای ساده‌تر کردن محصولات گیج‌کنندهٔ خود (که البته ممکن است ما را بیشتر گیج کند)، قصد دارد مدل فعلی سری ۵ گرن توریزمو را با نمونهٔ بزرگ‌تر و بهتری بنام سری ۶ گرن توریزمو جایگزین کند. قبلاً از نمونه‌های در حال آزمایش خودرو تصاویری جاسوسی منتشر شده بود اما حالا تصاویر جاسوسی جدیدی از آن منتشر شده که باکیفیت‌تر از قبل هستند؛ اما مشکل اینجا است که هنوز هم جزئیات بسیار کمی از سری ۶ گرن توریزمو مشخص است. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۸ ب‌ام‌و همچنان سری ۶ گرن توریزمو را در جاده‌های عمومی آلمان آزمایش کند.

bmw-6-series-gt-spy-shots

در قسمت جلو ب‌ام‌و امضای طراحی خود را حفظ کرده است اما در عقب شاهد صندوق بار بزرگ‌تری هستیم که حتی با وجود استتار هم بلافاصله قابل‌تشخیص است. این خودرو طراحی مخروطی شکل بیشتری خواهد داشت اما به نظر می‌رسد ارتفاع آن کمتر شده و مانند سری ۵ گرن توریزمو خط سقف صافی خواهد داشت.

bmw-6-series-gt-spy-shots2

سری ۶ گرن توریزمو بر روی پلت‌فرم جدید CLAR ساخته می‌شود یعنی همان پلت‌فرمی که سری ۷ جدید بر اساس آن ساخته شده است. انتظار می‌رود سری ۶ گرن توریزمو ۱۰۰ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به مدل پیشین داشته باشد و طیف وسیعی از موتورهای جدید برای آن ارائه گردد. این خودرو در اروپا در مدل‌های ۶۲۰d و ۶۴۰d برای موتورهای دیزل و ۶۳۰i و ۶۴۰i برای مدل‌های بنزینی ارائه خواهد شد؛ اما در آمریکای شمالی انتظار می‌رود در ابتدا تنها مدل ۶۴۰i XDrive عرضه گردد اما به‌زودی مدل‌های دیگری هم ارائه خواهد شد. همچنین شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد امکان ساخت مدل ۶۳۰e پلاگین‌هیبریدی هم وجود دارد.

bmw-6-series-gt-spy-shots3

در داخل، ارائهٔ فضای داخلی پیشرفته‌تری شبیه به سری ۷ انتظار می‌رود. هرچند که در حال حاضر فقط قسمت کوچکی از فضای داخلی سری ۶ گرن توریزمو را دیده‌ایم. ویژگی‌هایی مانند سیستم iDrive هم همچنان در این خودرو وجود خواهد داشت. هیچ صحبتی مبنی بر زمان رونمایی رسمی سری ۶ گرن توریزموی جدید از سوی ب‌ام‌و مطرح نشده است اما انتظار داریم فروش آن با مدل ۲۰۱۸ آغاز گردد.

2018-bmw-6er-gt-gran-turism

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کلا با سری گرن توریزمو حال نمیکنم آدم بلا تکلیف میشه با چی طرفه. استیشن واگن، لیفت بک ، کوپه یا نیم شاسی. شایدم من بد سلیقم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (276 ديدگاه)

      بی ام و مگه مجبوره انقد مدل اضافه کنه !
      اعصاب مصاب نمیزاع واسه ما ! تا قبل 2010 خیلی محصولاتش جذاب بودن ! الان هم مدل های جذاب داره ولی طراحی های گذشته اش خیلی ساختار شکنانه و زیبا بود البته خلاقانه ! و انقدر هم مدل الکی نداشت !
      دقیقن فرق بین سری چهار گرن کوپه با سری 3 سدان چیه ! یا مثلا میخواد x2 رو هم تولید کنه که دقیقن فرقش با x1 چیه ! یا هدفش از سری های GT چیه که اصلن تناسبی بین اسم و طراحیش نیست !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bavaria

        ۲۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        سری چهار گرن کوپه در صندقش با شیشه باز میشه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. omid

        ۲۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (166 ديدگاه)

        اگر تحقیق و مطالعه بیشتری کنید تفاوتشان را درک خواهید کرد. این نیاز بازاره که تولید یا عدم تولید یک کلاس رو توجیه میکنه. الان سری 2 گرند تورر فروش خوبی برای ب ام و داره. شما بفرمایید فرق مرسدس GLC معمولی و کوپه ، GLE معمولی و کوپه، Cکلاس و CLA کلاس، E کلاس و CLS کلاس ، یا CLA و CLS شوتینگ بریک و … چیه !
        جی تی معناهای متفاوتی داره که اتفاقا یکیش دقیقا همین خودروییه که ب ام و تولید میکنه، گرند تورر: خودروی خانوادگی اسپرت برای مسافرت با قابلیت حمل بار بیشتر و کاربردی تر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. X5

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    فقط سری x و m

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      مخلوتش کنی با حال تر میشه XM مثل سلطان X6M

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Scuderia Italia

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    جونم BMW …
    به زودی سری 8 هم بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهراب

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    نگاه کن چی به سر اتاق اقا نادر اوردن واقعا دیگه قابل تحمل نیست
    سری شیش به قول نادر یه نهنگ بود که واسه تنفس سر از اب در اورده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mohsen

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    ولی بیشتر به این میخوره که سری 5 باشه
    به سری 6 دست نزنن بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا