رندرهایی از نسل آینده ب‌ام‌و سری 3

جدیدترین نسخه‌ی اتوبیلد، رندری جدید از سری 3 یا G20 آینده را نمایش داده است. رقبای کنونی سری 3 به حد کافی قدرتمند هستند بنابراین این خودرو مدل غالب کلاس خود نیست. رقبایی چون جگوار XE و مرسدس بنز C کلاس ب‌ام‌و را با چالش مواجه کرده‌اند و این شرکت نیازمند مدلی جدید و تازه است.

2018-g20-bmw-3-series-rendering
ما برخی تصاویر جاسوسی نسل آینده‌ی سری 3 را دیده‌ایم اما قادر نبوده‌ایم تا چیز زیادی از طراحی آن را بفهمیم. می‌دانیم که این خودرو بر پایه‌ی معماری جدید ب‌ام‌و ساخته خواهد شد. این معماری همان پلتفرم بکار رفته در نسل فعلی سری 7 بوده و در هر مدل دیفرانسیل عقب ب‌ام‌و در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. معنی سخن این است که سری 3 آینده از همان تکنولوژی هسته‌ی کربنی سری 7 بهره خواهد گرفت بنابراین به احتمال زیاد این خودرو سبک‌ترین مدل کلاس خود خواهد بود. این خودرو همچنین مستحکم‌تر و دینامیک‌تر خواهد بود. تنها به این فکر کنید که معماری جدید ب‌ام‌و باعث شده تا سری 7 کنونی نسبت به نسل قبل از خود چه پیشرفت‌هایی داشته باشد.

2018-g20-bmw-3-series-rendering2
اما با دیدن تصاویر جاسوسی می‌توان گفت که چراغ‌های جلو نسبت به مدل کنونی باریک‌تر خواهند شد. به نظر می‌رسد که جلوپنجره‌ی کلیوی شکل نیز کمی بزرگ‌تر خواهد شد و به جلوپنجره‌ی نسل جدید سری 5 شبیه خواهد شد؛ بنابراین این خودرو قطعاً برخی از جزئیات طراحی برادر بزرگ‌تر را به همراه خواهد داشت. نمای اورهنگ جلو هنوز هم بسیار کوچک است. جدای از این موارد چیز زیادی را با توجه به تصاویر جاسوسی نمی‌توان تشخیص داد.

BMW 340i GT 2016 facelift
BMW 340i GT 2016 facelift

علاوه بر این رندر یاد شده نشان دهنده‌ی سری 3 کاملاً الکتریکی بوده درحالی‌که عرضه‌ی آن محل شک و تردید است. ب‌ام‌و همچنین در حال کار روی مدرن سازی طیف پیشرانه‌های خود است. شروع تولید سری 3 جدید که تابستان سال 2018 گفته شده با عرضه‌ی پیشرانه‌های الکتریکی و سیستم‌های 48 ولت قوی‌تر و سیستم‌های پیشرفته‌تر خواهد بود. در ادامه رندرهای غیر رسمی دیگری از این خودرو را مشاهده می‌نمایید.

2019-bmw-3-series-render

2018-bmw-3-series-rear-end-render

bmw-3-series-2018-rendering-front
منبع: bmwblog

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

15 دیدگاه

  1. Bavaria
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    واقعا رقابت توو کلاس سری سه خیلی سخت و نفس گیره و کمپانی ها هر سال توو این کلاس مدل جدید میدن یا بروز رسانی میشن،اما از قدیم شاهد این بودم که سری سه همیشه پیروز بوده(گاهی سی کلاس یا برند های دیگه پیروز شدن ، ولی هیچی سری سه نمیشه)

    پاسخ
  2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    واقعا تشخیص مدل های بی ام و اینکه سری چیه خیلی سخته ….
    البته این کار در بین سایر خودروساز های دیگه هم مثل پورشه و بنز و ائودی هست ولی بی ام و اسپرت و سدان و شاسی بلند و… همه عین هم دیگن حالا درسته اصالت اما نه دیگه این طوری
    مثلا بنز sls یا slr یا amg gt یا … شبیه sکلاس یا cکلاس نیستن
    مثلا پورشه 911 هیچ شباهتی با carrera gt یا 918 یا کیمن gt4 یا … نداره
    مثلا ائودی r8 با بقیه مدل های ائودی ووووووو …………
    کاش یه مدل خاص تر و جدیدتر و با موتور قدرتمند و در کلاس خودرویی بالاتر از i8 و m6 تولید کنه جالبه هم توانشو داره هم توان مالی هم مشتری های خاص خودشو اما تولیدی در کار نیست هیچ فکری هم درباره این در اینده هم ندارن ……
    شاید اصلا نمیخواد بی ام و وارد رقابت بشه

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      سلام
      یه مطلب تحلیلی در همین باره یعنی ساخت یا عدم ساخت سوپراسپورت توسط ب ام و در حال تهیه هست که ان شالله در آینده نزدیک میتونید بخونیدش.
      مخلصم

      پاسخ
      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        واقعا ؟؟
        عجب پست جالبی بشه …………….
        ممنون از شما رفیقان …..

        پاسخ
  3. امير علي
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    رندرهای bmw از مدل اصلیشون خیلی قشنگ تره

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    تجربه ثابت کرده نباید به رندرهای ب ام و دل خوش کرد؛ طرح نهایی تقریبا هیچوقت به خوبی رندرهاش نبوده.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    نسل جدید C کلاس خیلی خوب شده، واقعا الان در مقایسه با سری ۳ و بقیه رقبا، حداقل از نظر ظاهر و کیفیت یه پله بالاتره. سری ۳ جدید کار خیلی سختی داره، اینبار علاوه بر بحث فنی، باید جنبه های لوکس و کاربردیش رو هم بهبود ببخشه.

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      90% مواقع که از C کلاس بهتر بوده مطمئنا بازم غوغا میکنه مثل سری 5

      پاسخ
    2. ارسلان
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      با سلام
      دوست عزیز بنز سال هاس که تلاش میکنه توی این سگمنت به پای سری 3 برسه.در جواب باید بهتون بگم این سگمنت خودروهای کامپکت اسپرت هست و لوکس بودن مد نظر نیست و اگه توجه کرده باشین سری c جدید کوچک شده کلاس s هستش و به مذاق اسپرت دوستان خوش نمیاد.چیزی که تو این رده بیشتر وبیشتر مهم هست دینامیک و هندلینگ و چابکی ماشین مطرح هست .

      پاسخ
  6. تمدن عرب
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    تفاوت رندر و کانسپت چیه!؟

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      رندر تصویر ذهنی یه فرد یا تیم طراحی هست که بر مبنای مشاهدات از خودروهایی که پوشش زیاد دارند و البته با توجه به مدل های جدیدی که از اون خودروساز به بازار عرضه شده کشیده میشه.
      کانسپت خودرویی هست که به واقعیت تبدیل شده و آماده ی نمایش هست. هرچند در اکثر موارد تولید نمیشه و صرفا برای تحلیل بازخورد افراد و نشون دادن توانایی های اون شرکت خلق میشه.

      پاسخ
  7. TRX
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    این زبان طراحی کانسپ های جدید بی ام و مثل x2 و csl3.0h هست
    به نظر من نسخه ی نهایی تقریبا همین خواهد بود.
    چقدر این سبک طراحی با خطوط شکسته رو دوست دارم هم بی ام و هم آیودی این سبک رو به بهترین شکل ممکن پیاده میکنن

    پاسخ
  8. تمدن عرب
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    تشکر از شاهین احمد زاده بابت توضیحات

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.