بی ام و

تمامی محصولات ب‌ام‌و تا سال 2020 نسخه‌ای الکتریکی خواهند داشت

تمامی خودروهای ساخت ب‌ام‌و تا سال ۲۰۲۰ با نسخه‌ای الکتریکی نیز عرضه خواهند شد اما کمپانی مطمئن است که این مدل‌ها هدف ساخت خودروهایی با نهایت لذت رانندگی را تحلیل نخواهند برد.

p90231435_highres_the-new-bmw-i8-proto-copy
مدیرعامل ب‌ام‌و هارالد کروگر اخیراً در مصاحبه با کار اند درایور اعلام کرده که هیچ تضادی بین الکتریکی شدن محصولات شرکت و تجارب سواری مدل‌ها و دینامیک فوق‌العاده‌ی شاسی وجود ندارد. او گفته با توجه به افزایش کارایی‌ای که الکتریکی شدن محصولات ایجاد می‌کنند، این موضوع عنصر دیگر لذت رانندگی خواهد بود.

p90231436_highres_the-new-bmw-i8-proto-copy
اگرچه که ب‌ام‌و خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی را تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد اما این محصولات تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۰ درصد فروش کل ب‌ام‌و را تشکیل نخواهند داد. در سال ۲۰۲۵ خودروهای سلول سوختی نیز می‌توانند به سبد محصولات شرکت اضافه شوند که آغازکننده‌ی این کار احتمالاً بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مدل‌های ب‌ام‌و خواهند بود.

p90231433_highres_the-new-bmw-i8-proto-copy
علاوه بر استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در الکتریکی کردن محصولات، ب‌ام‌و به‌کارگیری سیستم‌های رانندگی خودران را نیز در محصولات خود گسترش داده و انتظار نمی‌رود که این ویژگی‌ها از مدل‌های ب‌ام‌و کاسته شوند.

bmw-concept-x5-edrive-charge-port
در حقیقت مدیر توسعه‌ی محصول شرکت اخیراً گفته که:

راندن خودرو در ترافیک سنگین لذتی ندارد. هیجانی در زندگی در منطقه‌ای متراکم و تلاش برای یافتن جای پارک وجود ندارد. این توانایی‌های خودران نه تنها یک حالت بلکه یک گزینه قابل انتخاب برای راننده خواهد بود. راننده‌های ما همیشه انتخاب خواهند داشت و معماری‌های ما می‌توانند آن را انجام دهند. این مسئله یک موضوع علمی نبوده و خیلی سخت نیست.

BMW Vision Next 100 concept
BMW Vision Next 100 concept

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حسين

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    خب با این حساب تا سال 2020 با احتساب مدلهای پلاگین هیبرید، یه چیزی حدود 33-34 تا ماشین جدید به خط تولید ب ام و اضاف میشن. اگه نسل جدید مدلهای قدیمی فعلی رو هم اضاف کنیم به حدود 40 مدل میرسه!
    بنز هم حدود 40 مدل جدید به خط تولیدش اضاف میکنه
    آئودی هم اگه اشتباه نکنم 20-30 تا
    لکسس چندتا؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا