خودروی سبز سال به انتخاب یاهو

ب‌ام‌و i3 یکی از افراطی‌ترین محصولات خودروسازی در سال اخیر و شاید ۱۰ سال گذشته است. رانندگی با ‌ب‌ام‌و i3 شبیه به هیچ خودروی دیگری در جاده نیست. ب‌ام‌و راه زیادی را برای ساخت یک خودروی الکتریکی سبک و با ویژگی‌های محیط زیستی بالا پیموده است. فریم فیبرکربنی، تایرهای جمع‌وجور و تنظیم سیستم رانندگی برای بازیابی انرژی از ویژگی‌های این مدل هستند. شرایط رانندگی در i3 منحصر به فرد است؛‌ جایی که تنها با یک پدال سر و کار دارید و مصرف سوخت معادل حتی از تسلا مدل S نیز کمتر است.

BMW i3 2015
BMW i3 2015
BMW i3 2015
BMW i3 2015
BMW i3 2015
BMW i3 2015
BMW i3 2015
BMW i3 2015

BMW i3 2015
BMW i3 2015

البته در مدل تست شده، یک موتور دو سیلندر ۶۵۰ سی‌سی برای افزایش بازه مسافت به کار گرفته شده بود که مسیر حرکت را به اندازه ۱۲۸ کیلومتر افزایش می‌داد. در این مدل، گشتاور به صورت لحظه‌ای در دسترس راننده قرار می‌گیرد و ارتفاع کم مرکز ثقل، باعث عملکرد بهتر شاسی می‌شود. در همین حال، استفاده از چوب اکالیپتوس و پوشش فیبر پلاستیک بازیافتی شرایط دلپذیری در داخل کابین به وجود آورده است.

BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior
BMW i3 Interior

BMW i3 Interior
BMW i3 Interior

البته باید به استراتژی نهفته در پشت مدل i3 نیز توجه کرد. جهان به مدت بیش از ۱۰۰ سال است که با اتومبیل‌ها زندگی می‌کنند؛ زمانی بیشتر از آنچه که برای تغییر مؤلفه‌های شخصیتی یک جامعه موردنیاز است. در این میان، تعداد زیادی از خودروسازان به سراغ لذت و هیجان زیادی در رانندگی رفته‌اند و این موضوع در مدل‌هایی مانند دوج چلنجر هل‌کت و آلفا رومئو 4C نمود پیدا کرده است. ولی تعداد خودروسازانی که به این منظور به سراغ خودروهای الکتریکی رفته‌اند، اندک است. بنابراین، ب‌ام‌و در این مدل به دنبال یک آینده با آلودگی کربنی کمتر بوده و مهندسی به کار برده شده در i3 نیز با هدف کاهش مصرف انرژی بوده است. ب‌ام‌و i3 شاید اولین خودرو از نوع خود باشد، ولی آخرین آن نخواهد بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

35 دیدگاه

    1. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      یاهو چرا خودشو فاطی مجلات و سایتهای خودرویی میکنه!!!

      بهتره به همون چت رومشو توسعه بده

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل "Amir"
        "Amir"
        سوابق: (448 دیدگاه) ,

        انصافا انتخاب عادلانه اي بود(آلمان پرچم بالاست)

        پاسخ
      2. me84
        سوابق: (400 دیدگاه) ,

        عقبش خیلی زشته. قیمتش هم بالاست. دیگه ایراد دیگه ای نداره( بنظر من)

        پاسخ
    2. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      به درد ترافیک تهران میخوره

      جم و جور و کم مصرف

      پاسخ
      1. Ghost
        سوابق: (139 دیدگاه) ,

        شما کمپانی یاهو رو فقط چت روم میدونی ؟

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل علی آهنگر
        علی آهنگر
        سوابق: (378 دیدگاه) ,

        همچین کوچیکم نیستا از 206 و پراید خیلی گنده تره
        البته جالبه توی یه عکس دیدم 2 تا آدم معمولی اسکلت I3 رو با دست بلند کرده بودن و داشتن میبردنش یعنی انقد سبکه

        پاسخ
    3. saeed.shariati
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      کاش بیاد ایران چون قیمتش خوبه
      ضمن اطلاعات به دوستان بگم ماشین های هیبریدی و برقی فقط ۷ درصد گمرک دارن

      پاسخ
      1. Junior
        سوابق: (130 دیدگاه) ,

        اسما 7 درصده ولی رسما با اضافه شدن مالیات دولت، سهم شهرداری، سهم رانمایی رانندگی، سهم مجلس و سهم خواهی هزار تاارگان دیگه به 150 درصد هم میرسه.

        پاسخ
        1. سعید
          سوابق: (355 دیدگاه) ,

          مک میسل قضیه ی این ایران و آلمان که زیر کامنتات مینویسی چیه؟؟
          (منظورم فضولی نیس زیادی مخمو درگیرکرده)

    1. 63sAMG
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      دلتو صابون نزن!!!این چیزا خو به ایران نمیدن!!

      پاسخ
  1. محمدMOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    یاهو هم نمیداند با خودش چند چند است یکبار این بی ام و I3 را میگذارد بین چند خودروی بنزینی غیرمرتبط دیگر بعد گلف را انتخاب میکند یکبار هم جداگانه I3 را بعنوان خودروی سبز انتخاب میکند اگر YAHOO کاری که به آن مربوط نیست انجام ندهد بعدا مجبور نمیشود برای برای پاک کردن اشتباهش اشتباهات دیگر مرتکب شود

    پاسخ
  2. محمدMOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    حالا که شرکت بی ام و این خودرو الکتریکی را با این کیفیت و تجهیزات طراحی کرده است دیگر چه دلیلی داشته که چهره این خودرو را به این شکل طراحی کند اگر این خودرو طراحی مثل خودروهای معمولی دیگر داشت در ضمن الکتریکی هم بود طرافداران بیشتری داشت مثل تسلا که هم طراحی زیبا دارد هم الکتریکی است ولی این بی ام و i3 انگار مورد عمل پیوند اعضا از چند بی ام و دیگر قرار گرفته است

    پاسخ
  3. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    یاهو؟؟؟؟

    انتخاب خودرو؟؟؟؟

    مسخره بود

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    اولین خودروهایی که برای آینده ساخته شدن، نه برای امروز. همین دو محصول BMW، i8,i3 است. واقعا محشر و بی نظیر هستن.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    صددرصد همین و i6 بهترین خودروهای سبز هستن

    پاسخ
  6. shahryar
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من زیاد ازش خوشم نمیاد i8 خیلی خوبه این خیلی کوچیکه.

    پاسخ
  7. محمدMOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    کسایی که این ماشین را خیلی دوست دارید آیا اگر در اروپا با اون شرایط که بهترین خودروهای جهان با قیمتهای واقع و حتی پایین در دسترس است حاضر بودید این خودرو را انتخاب کنید مثلا از انواع بی ام و آیا i3 را انتخاب میکردید یا نه ؟؟؟؟ در ضمن قیمت این ماشین بخاطر سیستم الکتریکی پیشرفته در اروپا بسیار بالا است حتی از بقیه مدلهای بی ام و هم گرانتر است و این را هم بدونید که ساخت این نوع خودروها برای شرکت سازنده بیشتر جنبه آزمایش دارد تا در آینده نمونه کامل و بی نقص آن را برای تولید انبوه به بازار عرضه کند

    پاسخ
    1. Just germany...
      سوابق: (264 دیدگاه) ,

      من یکی اگه تو اروپا بودم از بین i8 یا m4 یا m6 یکی رو انتخاب میکردم
      ولی درکل s63 amg ماشین مورد علاقمه

      پاسخ
    2. محمدMOHAMMAD
      سوابق: (232 دیدگاه) ,

      من خودم اگه توی اروپا بودم یکی از گزینه های روی میزم CLS 550 بود واقعا هنر طراحی مرسدس بنز است

      پاسخ
  8. mohsen
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بحث یک خودروی سبز هستش بعد هیچ اشاره ای به مصرف نشده و علت پاک بودن ان راهم توضیح نداده.
    واقعا که؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    پروژۀ i Series شرکت BMW واقعاً پروژه ای هست که براش سرمایه گذاری های بسیار زیادی شده نسبت به بقیۀ مدل ها

    خصوصاً i8 که یه شاهکاره

    از همین روی i3 هم خوب جواب گرفته و به نوبۀ خودش و رقباش، خوب تونسته قد علم بکنه، آفرین بر BMW

    ولی طراحی نمای بغل و پشت این خودرو منو آزار میده

    میتونست خیلی بهتر از اینا باشه (به نظر من)

    پاسخ
  10. محمدرضا ♥ BMW ♥
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    ینظرم طراحی جلوش خوبه اما عقبو موافقم میتونس بهتر باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.