درگ بین سدان‌های وحشی: کادیلاک ATS-V در برابر ب‌ام‌و M3

دورانی ب‌ام‌و M3 یکی از معدود خودروهای کلاس سدان‌های کامپکت لوکس عملکردی بود و در بازار حکمرانی می‌کرد؛ اما در حال حاضر این سدان باواریایی نه‌تنها باید با رقبایی از آلمان که به‌طور فزاینده‌ای در حال بهبود هستند رقابت کند بلکه رقبایی از کشورهای دیگری هم برای جنگ با M3 به میدان آمده‌اند. ازجملهٔ یکی از آن‌ها کادیلاک ATS-V از ایالات‌متحده است. برای اینکه عملکرد M3 کهنه‌کار را در برابر رقیب آمریکایی بسنجیم، این دو سدان وحشی را به مسابقۀ درگ دعوت کرده‌ایم.

bmw-m3-vs-cadillac-ats-v-1

bmw-m3-vs-cadillac-ats-v-4


درحالی‌که M3 مجهز به پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با 425 اسب بخار قدرت است، ATS-V از موتور بزرگ‌تر 3.6 لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که 465 اسب بخار قدرت دارد. در کنار قدرت بیشتر، کادیلاک 50 نیوتن متر گشتاور بیشتری هم از M3 دارد و با 600 نیوتن متر گشتاور در برابر M3 با 550 نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد. بااین‌حال کادیلاک نزدیک به 100 کیلوگرم سنگین‌تر از ب‌ام‌و است بنابراین پیش‌بینی نتیجهٔ مسابقهٔ درگ میان این دو سدان اسپرت قدرتمند اصلاً آسان نیست.


دو سدان موردنظر ما پشت خط استارت قرار می‌گیرند. هردو زیرچشمی حریف را نگاه می‌کنند و قصد دارند هر جور که شده پیروز میدان باشند. غرش موتورها بلند می‌شود و دو خودرو آماده‌اند تا افسارشان آزاد شده و مانند تیری از چلّهٔ کمان رها شوند. فرمان شروع مسابقه داده می‌شود و دو خودرو همچون موشکی به سمت جلو شلیک می‌شوند. در ابتدا کادیلاک جلو می‌افتد و اما ب‌ام‌و خود را به آن می‌رساند تا اینکه نهایتاً ATS-V با اختلافی جزئی از خط پایان عبور کرده و پشت حریف باواریایی را در این جدال نفس‌گیر به خاک می‌مالد.

ب‌ام‌و M3 در 11.6 ثانیه و با سرعت 170 کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور می‌کند درحالی‌که کادیلاک ATS-V همین مسافت را در 11.5 ثانیه پیموده و با سرعت 190 کیلومتر در ساعت که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از M3 است از خط پایان عبور می‌کند؛ بنابراین حداقل در یک خط مستقیم آلمانی‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که بر رقبا کاملاً برتری دارند.

مشخصات فنی

کادیلاک ATS-V ب‌ام‌و M3
پیشرانه 3.6 لیتری V6 توئین توربو 3 لیتری I6 توئین توربو
قدرت 465 اسب بخار 425 اسب بخار
گشتاور 600 نیوتن متر 550 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد 4.1 ثانیه 4.1 ثانیه
حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت 250 کیلومتر در ساعت
مسافت 400 متر 11.5 ثانیه 11.6 ثانیه
وزن 1660 کیلوگرم 1560 کیلوگرم

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

38 دیدگاه

  1. نویدی
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    به نظر میرسه کادیلاک زودتر حرکت کرد ولی عملکردش خوب بود،همین که تونست با M3 رقابت کنه خیلیه.

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      سربلندمون کردی باز کادیلاک
      ای افسانه ی متحرک
      ای زیبای من کادیلاک
      ممنونم از اینکه باعث فخر ما شدی

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      تواین لیست کادیلاک بهتره

      پاسخ
  2. Ali.usa
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    ماشاالله کادیلاک
    بازگشت سلطان
    مرسی کادیلاک
    مرسی اصالت

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    این کلیپ را تو آپارت ببینید .. اونجا هم بنز اول شد کادیلاک دوم ب ام و سوم در دراگ….
    رقابت سوپر سدان ها Mercedes C63 S_BMW M3_cadilac ATS V

    پاسخ
  4. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    کادیلاک شگفت زدم کرد یه لحظه البته بی ام و قدرت کمتری داشت نسبت به کادیلاک
    اما انصافا کادیلاک رخ جذابتری داره …..

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3710 دیدگاه) ,

      .
      انتخاب خیلی سخته.
      من زیاد اهل درگ نیستم.
      همون M3 رو ترجیح میدم.
      راستش عقب Ats خیلی بالا اومدست. مثل تندر 90 خودمون میمونه. فکر میکنی عقب ماشین دیواره.
      کلا از چراغ های عقب عمودی خوشم نمیاد

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        انتخاب سخت خوب گفتی

        پاسخ
  5. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    M3 نیاز به به روز رسانی داره! البته با این یه درگ نمیشه قاطعانه گفت ولی به هر حال همه ی حریفاش تازه به روز شدن

    پاسخ
  6. شاهینus cars
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    براوو کادیلاک… براوو امریکا… بدون ادعا اومده و همه جا داره سربلندمون میکنه… ممنون جی ام

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      به شاهین us cars
      درست میگی
      واقعا ممنونم جی ام و کادیلاک که این همه افتخار افرینی میکنید برا طرفدارای سینه چاکتون

      پاسخ
  7. shahin
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    کادیلاک نزدیک نیم ثانیه زودتر راه افتاد.ولی در کل ننیشه منکر قابلیت های فنی کادیلاک هم شد.ب ام و که خودشو ثابت کرده

    پاسخ
  8. Daniel
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    من از طرفدارای بی ام و هستم ولی صادقانه بگم که کادیلاک کارش حرف نداره… .
    ناراحت بی ام و هم نیستم چون میدونم با ی بروز رسانیه کوچیک دوباره برمیگرده.
    اون روز زیاد دور نیست… .

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      به Daniel
      داداش بی ام و هم خیلی خوبه و کسی اصلا نمیگه بد و به قول شما با یه بروز رسانی بهتر هم میشه

      پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1297 دیدگاه) ,

          به Daniel
          من مخلصتم داداش
          شما لطف داری به من

  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    هر دوشون به اندازه ای خوب هستن که حسرت نداشتنشون رو بخوریم

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    تاپ اسپید کادیلاکو!!! 300
    البته میدونم BMW محدود شده هست ولى درکل این که کادیلاک محدود شده نیس امتیاز بزرگیه.
    نشون داده موتورش هم سریعتر دور میگیره چون تو خط پایان سرعتش 170 بود ولى کادیلاک 190که این یعنى اگر درگ ١ مایل بود واقعا فاصله ها خیلى بیشتر میشد.(با در نظر گرفتن این که بى ام دبلیو محدود کننده سرعت هم داره)
    نتایج پیستشون هم الان میبینم. حتما میزارم.
    این لینک رو حتمااا ببینید: (تاپ اسپید نهایى بى ام دبلیو رو 280 تست کردن)
    http://fastestlaps.com/comparisons/d5zmcmcd3bco

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      نیما به نکته خوبی اشاره کردی
      در گذشته موتورهای امریکایی دور موتورشون کمتر از بقیه بود
      ولی این نکته ای که شما گفتی نشون میده که امریکاییها هم یه سری تولیداتشون دور بالاتر شده موتوراشون

      پاسخ
  11. حالا یکی
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    والا من نمیدونم چرا همه اینقدر افراطی و غیر واقعی قضاوت میکنن
    حجم موتور کادیلاک 600سی.سی بیشتره
    40 اسب هم که قویتره
    شتاب صفر تا صد و صفر تا 400 متر اون هم که از بی.ام.و بیشتر نیست.
    این نتایج با این مشخصات تکنولوژی بالای بی.ام.و رو نشون میده
    اصلاً اگه دوست دارید بیایید یه بوگاتی رو بذارید با همین m3 درگ کنه بعد شما بشینید از بوگاتی تا دلتون میخاد تعریف و تمجید کنید.
    اصلاً انگار فقط مستقیما رفتید سراغ کلیپ تصویری که اونم باز میبینید کادیلاک زودتر استارت کرد.
    اون سرعت نهایی هم که مشخصه بخاطر حجم بیشتر موتورش از m3 بیشتره
    جدول مقایسه رو یه نگاه بندازید ضرر نداره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3710 دیدگاه) ,

      .
      البته کادیلاک 200 پوند سنگین تره.
      نمیشه تحسینش نکرد

      البته نتیجه ی هیج درگی در علایق من تاثیرگذار نیست.
      چون به نظرم درگ ظلم به ماشینه.
      فشار الکیه.
      .
      عاشق کادیلاک بودم الانم هستم.
      عاشق ب ام و بودم الانم هستم.

      پاسخ
    2. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      به حالا یکی
      حالا چرا اینقدر داری حرص میخوری شما
      بی ام و خوبه خوش به حال شما
      فناوریش بالاس خوش به حال شما
      دیگه چی بگم من
      چون بی ام و عقب افتاده تو این درگ داری اسمون و ریسمون رو بهم میبافی که بگی این مسابقه اشتباس و برگذار کنندها ی این مسابقه هم اندازه شما دانش نداشتن
      بجا این حرفها ی بچه گونه یکم در مورد مسابقات درگ اطلاع جمع کنی دیگه از این حرفها نمیزنی

      پاسخ
    3. سعید
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      کاملا موافقم… ممنون از اینکه با توضیح کاملت زحمت کامنت گذاشتن رو از سرم برداشتی

      پاسخ
      1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        سعید داداش تو که کامنتو نوشتی خخخخخخ
        زحمت رو کشدی حواست نی

        پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      به mojtabaaston
      نظر شماس فقط این حرف

      پاسخ
  12. كوروش
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    کادیلاک توی تمام خودرو های امریکایی واقعا عملکرد خوبی داره لااقل توی تمام کلاس ها خودرو های قابل قبول داره
    اما m3 انقدر سواری لذت بخشی و فراموش نشدنی داره که درگ اولویتش نباشه

    پاسخ
  13. PROSTATOR
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    طبق جدولی که نشون داده شد موتور ATS V دارای حجم بیشتر و قدرت / گشتاور بیشتری نسبت به M3 دارد در نتیجه با اختلاف کمی ازATS V بازنده شد که به این دلیل میتوان پی برد کهATS V حدود N ثانیه زودتر از M3 حرکت کرده و نتیجه اینی شده که دیده اید ! و با توجه به اینکه اگر مسافت طولانی تر بود ممکن بود نتیجه عوض شود..
    M3 یک خودرویی با روح اسپرت ولی ATS V خودرویی با روح لوکس میباشد که انتخاب این دوخودرو برای رقابت جالب شده.. به نظر می آید که این دو خودرو از نظر بازده موتوری (با توجه به وزن کلی خودرو) در یک سطح قرار دارند.. بحث سلیقه اینجاست که خودروی اسپرت بیشتر مورد پسندتان هست یا خوردوی لوکس که این بحث سلیقه را انکار میکنیم..

    پاسخ
  14. X5
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    Bmw که خوردش با اینکه دیر تر راه افتاد

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1297 دیدگاه) ,

      اگه بی ام و خوردش چرا باخت به کادیلاک و کادیلاک برد

      پاسخ
      1. X5
        سوابق: (122 دیدگاه) ,

        دوباره ببین راننده m3 پاشو گذاشت دوباره برداشت باز گذاشت همین شتابشو کم کرد ولی در ادامه گرفتش

        پاسخ
  15. saeid
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    ب ام و خودش چهره زیبا و اسپورتی داره ولی کنار این کادیلاک نمیدونم چرا به چشم نمیاد.

    پاسخ
  16. ماسل
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    با چشمانی اشک بار گوش فرا میدهیم به ناله های کدی جون
    نکن لامصب انقدر گاز نده مگه ارث باباتو خورده

    پاسخ
  17. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    خیلی باحال کار کرد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.