درگ M3 با پورشه ماکان توربو

به نظر شما از میان M3 سدان یا ماکان توربو، کدام می تواند سریع تر از دیگری یک خانواده چهار نفره را به یک چهارم مایل برساند؟! سوال عجیبی است نه؟ ولی EVO عاشق جواب دادن به اینگونه سوال هاست . . . !

Porsche Macan Turbo vs BMW M3
Porsche Macan Turbo vs BMW M3

سریع ترین عضو خانواده سری3 را برای یک رقابت دوستانه با گران ترین عضو خانواده ماکان فراخوانده شده؛ M3 F80 برخلاف M3 E90 که انجین V8 تنفس طبیعی داشت، مجهز به انجین 6 سیلندر با توربوهای دوقلوست.

در طرف دیگر ماکان توربو ایستاده که پورشه آنرا برای رقابت با آئودی Q5 و رنجروور اووک وارد بازار کرد. ماکان که بیش از 400 کیلوگرم از M3 سنگین ترست قبل از شروع رقابت هم امیدی برای پیروزی نداشت؛ شاید وجود دو دیفرانسیل تنها دلخوشی ماکان بود که او را برای ادامه درگ ترغیب می کرد. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid=”85297″]

  M3 F80 Macan Turbo
0 تا 48 کیلومتربرساعت  2.0sec 1.7sec
0 تا 96 کیلومتربرساعت 4.1sec 4.5sec
0 تا 160 کیلومتربرساعت 8.6sec 11.1sec
چهارصد متر 12.4sec 13.1sec
هزار متر 22.1sec 23.9sec

 

  M3 F80 Macan Turbo
پیشرانه  I-6 TwinPower Turbo V6 TwinTurbo
حجم انجین 3.0L 3.6L
قدرت 431hp 400hp
گشتاور 550nm 550nm
وزن 1523kg 1925kg
شتاب 4.1sec 4.8sec
حداکثر سرعت 280km/h 265km/h
قیمت (معادل) در انگلیس 93,000$ 98,200$

45 دیدگاه

  1. امیر. فقط ایتالیا. فقط لامبورگینی
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی
    درود
    مسابقه خوبی بود ولی از اول مسابقه معلوم بود کهbmw پورشه رو میبره ولی این عادل نیست بی ام وه یک ماشین سواری بود ولی پورشه شاسی بلند بود خوب معلوم بود که وزن پورشه زیاد تر از بی ام وه بود.

    پاسخ
    1. کیا
      سوابق: (155 دیدگاه) ,

      به نظرم بگبم عادلانه نیس خیلیم درس نیس ، حداقل شاید از لحاظ انجین و حجم موتور بتونیم بگیم مقایسه جالبی بود چون هم سیلندر یکی داشتن هم جفتشون توربو دوقلو (همون تووین ، اگه ترجمه درستی باشه )

      ولی من خودم کلا طرفدار پروپاقرص بی ام و هستم
      ولی یه چیز محصولات پورشه هستش که به شدت می پسندم ، کابین و طراحی داخلی و نحوه چیدمان پورشه و خیلی دوس دارم ، یکم حس فراتر از ماشین و به آدم میده ، مخصوصا یه کابینی مثه پانامرا .

      شاید اگه ایکس 4 بی ام و بود خیلی دیدنی تر بود
      ممنون از پدال

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل حسین
        حسین
        سوابق: (248 دیدگاه) ,

        از تو عکیم پیداست جایگاه سرنشینان خیلی جالب و خاصه به ارتفاع کم داشبورد و محل و شیب نشیمن ها ، کنسول میانی و… توجه کنید برا من که خیلی جالب بود

        پاسخ
    2. میثم "سوبارو"
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      ولی اصلا از ارزش پورشه کم نشد که هیچ، اضافه هم شد، چون آنقدر قویه که میان شاسی بلنداشو با سواریها درگ میندازن چون سواریهاش تقریبا بی رقیبن. ضمنا همون خانواده 4 نفره اگر بخوان بزنن به طبیعت پورشه خیلی کاربردی تره.

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    نتیجه ای که بدست اومد کاملا بدیهی بود، فقط یه خواهش از پدال دارم اگر امکانش باشه توی این جور تست ها به جز مشخصات فنی منحنی گشتاور خودروها رو هم بذارید تا بدونیم توی چه دور موتوری و چه گشتاوری بدست میاد تا بشه کامل اون رو تحلیل کرد و در موردش با دوستان بحث های خوبی بوجود میاد

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (792 دیدگاه) ,

      حرف شما درسته اما بهتر بود میگفتی منحنی کامل توان چون امروزه در اکثر خودرو های اسپرت بیشینه گشتاور در بازه ی دور موتور بدست میاد نه در نقطه ی مشخص بعنوان مثال در پورشه GT2 RS بیشینه گشتاور در بازه ی دور موتور 2500 تا 5500 بدست میاد حالا اگه این رو با دور موتور بیشینه اسب بررسی و تحلیل کنیم به آمار و اطلاعات خوبی خواهیم رسید دوستان عزیز اگر سوالی در این مورد داشتن بپرسن

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (197 دیدگاه) ,

        بله مهران عزیز حرف شما کاملا درسته، باید صحبتم رو تصحیح کنم که توی متن قبلی امکانش نیست

        پاسخ
  3. امیر. فقط ایتالیا. فقط لامبورگینی
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ببخشید یادم رفت که بگم اگر بی ام وه از این پورشه می باخت باید خودشو میکشد ولی من نمی گم که پورشه بده من خودم شخصا این پورشه رو دوست دارم.

    پاسخ
  4. محسن
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    فکر میکردم m3 برنده ی میدون باشه اما دیگه نه با این همه اختلاف! گشتاور دوتا ماشین هم برابر بود و تو سرعت بالا این همه اختلاف عجیب بود.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    کسی که این مسابقه راه انداخته.

    ۱ خوشی زده زیر دلش یا.

    ۲ متسفانه نمی تونم این جمله تو پدال بگم.

    درگ جالبی و همین طور کاملا نا منطقی مقایسه یه SUV با یه سدان واقعا کار عجیبیه و فقط یک دیوانه می تونه این درگ راه بندازه. راستی evo چه کمپانی؟

    پاسخ
  6. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    لهش کرد…
    M3 خیلی گنده تر از اینارو به چالش میکشه ماکان عددی نیست واقعا براش

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (792 دیدگاه) ,

      دوست عزیز نتیجه این درگ از قبل معلوم بود و همین که ماکان تو لانچ M3 رو گرفت کار بزرگی کرد و همین ماکان که میگی عددی نیست رکورد بی ام و Z4 رو در پیست nurburgring رو زده

      پاسخ
  7. علی
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    کلا انگلیسیا میونه خوبی با محصولاته پورشه ندارن هر چند که در کل به همه محصولات آلمانی حسودیشون میشه البته به جز شرکت بی ام وه که کارخانه مینی ماینر انگلیسو خرید و تحت تملک خودش در آورد اون هم با اکراه و اجبار به خاطر مسایل مالی و منافع اقتصادی ازش حمایت میکنن.اگر به اکثر کلیپایی که تو سایت پدال میزارن نگاه کنی بیشتریشون ساخت انگلیسه و طوری ساختن که با اون موزیکهای مسخره که روش میزارن حس بدی تو دلتون نسبت به ماشینهایی که میخوان خرابشون کنن تو دل مخاطب ایجاد میکنه و ی جورای به قول ما ایرانیها تو سر طرف زدنه.خواهشا دوستان ی کمی عمقی تر مسایل اطراف رو تجزیه تحلیل کنین و حرفه ای برخورد کنین .ما دیگه جهان سومی یا مستعمره نیستیم که ی شاسی بلندو با ی سواری مقایسه کنند و در آخر بازنده شاسی بلنده بشه خنده داره باور کنید.

    پاسخ
    1. Alpha
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      من کلا طرفدار پورش یا ب ام و نیستم اما وقتی نیسان اومد ام 5 رو زد یه سری گفتن انگلیسیا از ب ام و (کلا آلمان) بدشون میاد الان ب ام و اینبار پورش رو زده میگن از پورش بدش میاد ! عجیبه !

      پاسخ
      1. مرتضی
        سوابق: (849 دیدگاه) ,

        این پورش چی هست؟؟ زیر مجموعه پورشست؟؟؟

        پاسخ
  8. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    402 کیلو اختلاف وزن
    31 اسب اختلاف قدرت
    گشتاور یکسان
    مسلما هندلینگ سدان هم از SUV بهتره

    نتیجه مشخصه دیگه .

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      خوبه خودت جواب خودتو به خوبی دادی. حالا اگر بیشتر عمقی فکر کنی شاید به چیزایی که الان گفتم یک روزی برسی ولی دیگه دیر شده باشه.

      پاسخ
      1. Alpha
        سوابق: (544 دیدگاه) ,

        الان اگه پورشه ب ام و رو میزد بازم میگفتی انگلیسیها میخوان ب ام و رو خراب کنن ! کلا بعضیا توهم توطعه دارن !

        پاسخ
  9. تصویر پروفایل امیررضا
    امیررضا
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    این جور مقایسه ها فقط میخواد یه چیز کاملا بدیهی رو دوباره تکرار کنه تا بتونه یه تاثیر عمیق روی ذهن مردم بذاره. که مثلا ما بگیم آآآآآآ پورشه چقد داغونه. وگرنه به قول دوستان نتیجه مشخص بود. حتما کسی که این ویدئو رو میسازه یه اهداف شخصی هم داره دیگه.
    ولی جدا از این حرفا شتاب اولیه ی پورشه رو دیدین؟!!!!

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل امیررضا
    امیررضا
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    فقط یه کشف مهم هم کردم و اون اینه که صحنه ای که دوتا ماشین شروع به حرکت میکنن با ادامه ش یکی نیس. چطوری بگم؟ آخه یخورده بیانش سخته!! چون توی اون تصویر دوربین رو ماشینا نصب نیست اما در ادامه خیلی یهویی دوربینا به ماشین وصله! خسته نباشم خیلی کشف مهمی بود.

    پاسخ
  11. لاکی استریک
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    چه ربطی داشتن این دوتا باهم؟!؟!؟!؟!؟

    پاسخ
  12. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    بسیاری از خودروهای وارداتی، استاندارد تصادفشان از پراید کمتر است

    به گزارش دنیای خودرو ، معاون مهندسی سایپا گفت: خودرو پراید تست تصادفات (کرش) را در شرکت­هایی که مرسدس تست می­ شود انجام داده و پاس کرده است. در شرایط تست کرش، این خودرو از زانتیا بهتر است زیرا طراحی مجدد آن بعد از زانتیا صورت گرفت و مطابق با استانداردهای روز دنیا اصلاح شد.

    به گزارش سایپا نیوز، مرتضی شفیعی، معاون مهندسی سایپا در برنامه مناظره که با موضوع علل بالای تلفات در جاده­های کشور و با حضور کارشناسان از شبکه یک سیما پخش شد گفت: پیش از این­که صحبت کنیم مقصر کیست باید فرآیند اتفاق را بررسی کنیم تا ریشه اشکال را بشناسیم، متاسفانه قبل از این­که تحلیل کنیم که مشکل اصلی کجاست قضاوت زود هنگام انجام می­دهیم و مشکلات روی زمین می­ماند.

    وی اضافه کرد: باید ریشه اصلی مشکلات را شناخت که در این زمینه ضعف داریم. همچنین مشکل دیگر ما این است که حوزه مسوولیت­ها، نقش­ها و اختیارات مشخص نیست و این­که چه کسی گزارش تهیه کند، چه­طور باید منتشر شود و چه اقدام اصلاحی باید صورت گیرد. لذا همه تقصیر را به گردن هم می­اندازند و مشکل حل نمی­شود.

    معاون مهندسی سایپا ادامه داد: در سال ۸۴ تا ۹۳ میزان تلفات جاده­ای کشور رو به کاهش داشته است که باید سوال کرد چه شد این اتفاق در حالی که خودروها دو تا سه برابر شده­اند و تعداد مسافرت­ها هم افزایش یافت صورت گرفت. عامل اصلی پیش از توسعه فیزیکی، توسعه فکری یعنی عامل انسانی و فرهنگ رانندگی است. لذا آمار اصلی، عدم توسعه فکری و نهادینه شدن فرهنگ رانندگی است.

    شفیعی در ادامه به نیاز اصلاح تصور مردم و تغییر تصور صحیح مردم از موضوع ایمنی اشاره و بیان کرد: با توجه به این­که تأثیر ایربگ و اثر آن در کاهش تلفات معادل ۵ تا ۱۰درصد است و کمربند ایمنی ۷۰ تا ۸۰درصد در کاهش تلفات اثرگذار است ولی این موضوع به صورت عکس برای مردم جا افتاده است.

    وی ادامه داد: متأسفانه وقتی یک ایراد سیستماتیک در موضوعی وجود دارد دعوا بر سر انداختن مسوولیت اشتباهات بر دوش یکدیگر آغاز می­شود در حالی که باید به صورت علمی به موضوعات نگریست و گزارش­های علمی از علل وقایع منتشر کرد.

    مرتضی شفیعی معاون مهندسی سایپا عنوان کرد: پراید خودرویی با پنج هزار دلار است، در کجای دنیا خودرویی با این قیمت، این استانداردها را داراست؟ این خودرو تست کرش را در شرکت­هایی که مرسدس تست می­شود انجام داده و پاس کرده است. در شرایط تست کرش، این خودرو از زانتیا بهتر است زیرا طراحی مجدد آن بعد از زانتیا صورت گرفت و مطابق با استانداردهای روز دنیا اصلاح شد.

    معاون مهندسی سایپا با اشاره به این­که هم اکنون ۷ تا ۸ هزار خودروی عمومی فاقد استاندارد در جاده­های کشور حرکت می­کنند، افزود: در چنین شرایطی وقتی یک راننده ماشین جلو و پشت سرش هیچ استانداردی نداشته باشد چگونه می­تواند احساس امنیت کند. باید توجه داشت که بحث خودرو با خودروساز متفاوت است، خودرو در طول زمان دچار فرسودگی شده و ممکن است ایجاد مشکل کند.

    شفیعی در ادامه با اشاره به ملاقات چندسال گذشته خود با یکی از مدیران کمپانی مرسدس بنز آلمان گفت: در ملاقاتی که چندسال گذشته با یکی از مدیران کمپانی مرسدس بنز داشتم وی عنوان می­کرد که در کشور آلمان درصد بالایی از تصادفات به خودروهای بنز و بی­ام­و اختصاص دارد که سهم بالای این دو کمپانی به دلیل تعداد بالای تولیداتشان و وجود عدم محدودیت سرعت در برخی مناطق این کشور است؛ این مدیر می­گفت که برای مشخص شدن دلیل متقن تصادفات با پلیس آلمان، کمیته­ای را تشکیل داده­اند که بنا شده در وقوع هر تصادف یک کمیته متشکل از نماینده پلیس و خودروساز سر صحنه تصادف حاضر شوند و گزارشات مربوط را تهیه کنند؛ لذا من نیز پیشنهاد چنین موضوعی را به سردار مؤمنی منتقل کردم اما علیرغم استقبال وی، این موضوع هیچ­گاه اجرایی نشد.

    وی با انتقاد از برخی رسانه­ها و با اشاره به هماهنگی کمپانی سایپا با مسوولان سازمان استاندارد در ارتقای استاندارد محصولاتش گفت: ما به دنبال خواست سازمان استاندارد ایران، استاندارد خودروهای در حال تولید خود را تغییر دادیم تا مجوز شماره­گذاری را دریافت کنیم.

    معاون مهندسی سایپا با انتقاد از عدم گزارش­دهی پلیس درخصوص تصادفات به شرکت سایپا گفت: با توجه به این­که ما از سال ۸۹ پلت­فرم خودرو پراید را کاملاً تغییر دادیم به پلیس اعلام کردیم که گزارش دقیقی از علت تصادفات خودرو پراید را به ما ارائه دهد تا متوجه شویم که مشکل از کجا نشأت می­گیرد ولی متأسفانه این گزارش­ها به دست ما نرسید.

    وی تعیین استانداردها را متناسب با قدرت خرید مردم عنوان کرد و گفت: در کشور هند شاهدیم که با توجه به قدرت خرید پایین مردم این کشور، خودروی دو هزار دلاری تولید شد که هیچ­یک از استانداردهای خودروها را ندارد، ولی سیاست­گذاران آن کشور برای این­که تعداد موتورسواران آنها کاسته شود این خودرو را فقط برای این­که یک پله ایمن­تر از موتورسیکلت بود تولید کردند.

    شفیعی با بیان این­که در حال حاضر توان خرید مردم در حد پایین­ترین استانداردهای خودروسازی قرار دارد، گفت: ما در حال حاضر شاهدیم که موضوع پایین آمدن قیمت خودرو بحث روز محافل مختلف است و در حالی که قیمت تمامی کالاها افزایش یافته، مردم توقع ارزان شدن قیمت خودرو را دارند و این بدان معناست که مردم قدرت خرید خودروهای فعلی را نیز ندارند، لذا اگر بخواهیم استانداردها را ارتقاء دهیم باید قیمت­ها نیز افزایش یابد.

    وی اضافه کرد: نباید با برندها بازی کنیم و با تشویش اذهان عمومی اثر جدی روی افرادی بگذاریم که از آن خودروها استفاده می­کنند.

    معاون مهندسی سایپا خاطرنشان کرد: بسیاری از خودروهای داخلی و وارداتی، استاندارد تصادفشان از خودروی پراید پایین­تر است و من این را اثبات می­کنم.

    راس میگه تو له کردن سرنشیناش استاندارد داره
    پول به ادم چه کارا که نمیکنه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسین
      حسین
      سوابق: (248 دیدگاه) ,

      حقیقت من که حالشو نداشتم بخونم اما تست تصادف خیلی نگاه میکنم و معمولا دوس دارم با هم مقایسه کنم ، تو یه تبلیغ که تو تلوزیون پخش میشد تست تصادف پراید با پلتفرم X100 رو نشون میداد ینی میخواسم خودمو بزنم چیزی که تو تصویر دیده میشد از هرچی بنز و ب ام و وهیوندای بود مقاوم تر بود
      من که به امنیت پراید ایمان اوردم

      پاسخ
    2. مجتبی (ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      زانتیا نیم ستاره از موسسه استاندا رد اروپا داره و همه میدونن امنیتش افتضاحه
      تو المان بیشتر بزرگراهاش محدودیت سرعت نداره فکر کن یه تابلو داره به عنوان پایان همه ی محدودیت ها یارو با 300تا سرعت رانندگی میکنه
      اخه اگه یارو به 50تا سرعت با پراید تصادف کنه احتمال مرگش هسن تازه بر اثر خفگی ناشی از کمزیند ایمنی پراید
      واقعا بعضی جاها باید واسه حرف مالیات گذاشته بشه تا اقایان خودشونو ول ندن هرچی دلشون خواست بگن

      پاسخ
  13. Amin
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    M3 واقعا تو درگ بی رقیبه ولی پورش ماکان هم انصافا دوست داشتنیه

    پاسخ
  14. فرهاد
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    من موندم بعضی از دوستان این اسم ها و این نطق ها چیه , جلب توجه هم حدی داره .
    قلیدون. فقط فرغون فقط افغانستان
    درود
    سپاس
    و
    و

    یا کامنت اول شدم . نفر آخر شدم .
    اگه نظری دارین که میتونه قشنگ و قابل استفاده باشه بگین تا استفاده کنیم دیگه این نامرده اون …

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حسین
      حسین
      سوابق: (248 دیدگاه) ,

      شاید درسته ولی یسری چیزا نشانۀ ادب و احترام به پیش کسوتا و بقیه بچه هاس اونم تو بخش نظرات این سایت که بیشتر اعضای قدیمی با هم رفیقن، ادارۀ بوق که نیست بخوان پاچه خاری رئیسو بکنن ولی قبول دارم یسری کارا دیگه بچه بازیه

      پاسخ
  15. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    وای باباچراپورشه دست ازاین طراحی زشت وکسل کننده جلوش برنمیداره…ازعهدقاجارتاالان جلوش هیچ تغییری نکرده جزتغیرای کوچیک

    پاسخ
    1. junior
      سوابق: (130 دیدگاه) ,

      هر مایل معادل 1.6 کیلومتر یا به عبارتی 1600 متر هستش.
      یک چهارم مایل هم دقیقا میشه 450 متر.

      پاسخ
  16. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    جفتشون تو کلاس خودشون عالین ادم نمیدونه کدومو انتخاب کنه دوست داره جفتشونو داشته باشه

    پاسخ
  17. ER911
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    اولا كه درگ به دليل يكسان نبودن كلاس خودرو ها عادلانه نيست
    دوما ماكان با اين كه شاسي بلند بود ولي باز هم خيلي خوب كار كرد

    پاسخ
  18. علیرضا
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    پورش ماکان به علت شاستی بلند بودن و به علت شتاب هجم کم موتور باخت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.