بی ام و

دلیل افت قیمت ب‌ام‌و i8 کارکرده چیست؟

خودروهای الکتریکی مثل ب‌ام‌و i3 در بازار خودروهای دست‌دوم افت قیمت شدیدی را تجربه می‌کنند. بنا به دلایلی خودروهای الکتریکی ارزش فروش دوباره‌ی افتضاحی داشته و می‌توان برخی نمونه‌ها را در بازار خودروهای دست‌دوم با کمتر از نصف قیمت اولیه خریداری کرد؛ و این‌ها خودروهایی دو یا سه‌ساله با کارکرد بسیار پایین هستند. خب به نظر می‌رسد یکی از خوش‌تیپ‌ترین خودروهای پلاگین هیبریدی تاریخ یعنی ب‌ام‌و i8 نیز به این لیست پیوسته و در بازار خودروهای دست‌دوم افت قیمت وحشتناکی را تجربه می‌کند.

bmw-i8-protonic-frozen-black
ارزان‌ترین مدل ب‌ام‌و i8 صفرکیلومتر حدود ۱۴۳ هزار دلار قیمت دارد و این قیمت پیش از گرفتن مالیات و دیگر هزینه‌ها می‌باشد؛ بنابراین بهای خودرو به آسانی به بالای ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد. این یک خودروی بسیار گران و جذاب و دینامیک است که کمتر خودرویی می‌تواند تجربه‌ی رانندگی مشابه را ارائه نماید. البته اگر چند سالی صبر کنید می‌توانید نمونه‌های کارکرده‌ی آن را با بهای حدود ۶۰ هزار دلار و کمتر بخرید. به نظر می‌رسد که افت قیمت این خودرو ادامه‌دار است.

bmw-i8-protonic-red-chicago-auto-show-2017-04
یک جست‌وجوی سریع از i8 های کارکرده در آمریکا نشان می‌دهد که شما می‌توانید یک مدل کم کارکرد را با بهای زیر ۹۰ هزار دلار بخرید. این قیمت بیش از ۶۰ هزار دلار کمتر از بهای اولیه‌ی خودرو بوده و این در حالی است که خودرو کارکرد بسیار کمی دارد.

bmw-i8-protonic-red-chicago-auto-show-2017-14
هیچ‌کسی مطمئن نیست که چرا این اتفاق رخ می‌دهد و از طرفی i8 هنوز هم یک خودروی جدید و جذاب است. هرچند برخی تئوری‌ها در فروم های خودرویی مطرح شده است. هرگاه مدل جدیدی از راه می‌رسد، نسخه‌ی قدیمی‌تر از مد افتاده و افت قیمت زیادی را تجربه می‌کند درست همانند یک لپ‌تاپ یا آیفون. به خاطر این موضوع مردم نمی‌خواهند مدلی قدیمی را بخرند درست مثل‌اینکه کسی نمی‌خواهد آیفون ۶ بخرد زیرا آیفون ۷ وارد بازار شده است.

bmw-i8-wallpaper-10
این یک احتمال واقع‌گرایانه است زیرا مردمی که این دسته از خودروها را می‌خرند همواره می‌خواهند در صف اول به دست آوردن چنین تکنولوژی‌هایی باشند. البته در این میان بحث رقبا نیز وجود دارد. با بهای یک ب‌ام‌و i8 کارکرده شما می‌توانید سوپرکارهای گیرایی چون اولین نسل آئودی R8، پورشه ۹۱۱ توربو و حتی استون مارتین ونتیج را بخرید؛ بنابراین رقابت یک خودروی سه سیلندر با سوپرکارهای ذکر شده سخت است. به علاوه نباید از فاکتور قابلیت اطمینان نیز صرف‌نظر کرد. وجود تکنولوژی‌های زیاد در i8 باعث شده تا خودرو بسیار پیچیده شود؛ بنابراین مطمئن نیستیم که افراد زیادی بخواهند ریسک هزینه‌ی این میزان پول زیاد برای خرید خودرویی پس از اتمام گارانتی را به جان بخرند.

2015 BMW i8 Interior
در هر حال افرادی که ریسک چنین کاری را قبول می‌کنند خودرویی را به دست خواهند آورد که یک معامله‌ی کاملاً ارزان به شمار می‌رود.

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. نت

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    ضخامت ال سی دی روی داشبوردش خیلی کلفته.نکته منفی در مورد این ماشین رنگ مشکی روی کاپوت و سپر عقب و خط ابی روی جلو پنجره و فرمان هست. چرا اینکار میکنه بی ام و برای i8 ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    i8 از بهترین های کلاس خودشه.
    این همه افت قیمت برام خیلی عجیبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عليتاليا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    دیگه یقین پیدا کردم ایران تو کره زمین نیست. آخه اینجا ماشیناش مثل قالی کرمونه. مثلاً لکزوس ال ایکس صفر سال ٢٠١٣ حدود ۵٠٠ میلیون بود الان کارکرده همون ١ میلیارده. همین i8 هم کارکردشو با کلی سود میفروشن. لعنت به این بازار کثیف.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      ماشین تو ایران یه کالای سرمایه ای حساب میشه (البته اگه سالم بمونه)، برخلاف بقیه دنیا که یه کالای مصرفیه و افت قیمت زیادی پیدا میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ASA

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    از بین محصولات بی ام و فقط از این بدم نمیومد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. h112

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    فکر کنم کسی که اینو میخره براش این چیز ها مهم نیست …فقط باید تک و خاص باشه…
    اگه اینطور بود که از کرووت – جی تی آر -آر8- 911-و غیره ….هم گذینه هایی چه بسیار بهتر هستند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. h112

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (434 ديدگاه)

      پدال یه مطلب درباره رنگ های خاص برای ماشین بذار….
      #00ffff برای ماشین های اسپرت خیلی جذابه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mehran

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    واقعا دیگه بعضی ازین دوستامون قصدشون از کامنت گذاشتن فقط تشویشه.ازین ماشین من دلم نمیاد حتی یه کلمه بد بگم.دلم میخاد بگم تنها ایرادش قیمتشه ولی مطمئنم با این حرف به اونهمه نواوری توهین کردم.این ماشین حداقل متعلق به پنج سال اینده ست.فقط دوتا از خصوصیات خاص این ماشینو اسم میبرم بعدم به احترام سازنده ش سکوت میکنم
    فیبر کربن
    فن اوری دستیار موتور( موتورسوم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهیار

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    این ماشین اسپورت و دو در هست و روال طبیعی اینگه این خودروها هر برندی باشه فرق نداره بازار دست دوم ندارن حتی صفر این خودروها هم فروش خوبی ندارن چه برسه به گهنه این خودروها خانوادگی نیستن و خریدشون فقط روی هوس و پول زیادیه در ضمن کارایی هم ندارن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sobhan

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    Bmwبنیانگذار هیبریدی در تاریخ خودروسازی بوده و i8 یکی از شاهکارهای این برند محبوب هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    خدایی لکزوس را به شوخی نوشتی یا واقعل لکزوس تلفظ میکنی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا