بی ام ولکسوس

دوئل ب‌ام‌و X3 و لکسس NX

برای قسمت بعدی سری رقابت‌های خودرویی پدال یکی از کلاس‌های شلوغ و پرطرفدار خودرویی یعنی سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت لوکس را انتخاب کرده‌ایم که تقریباً تمامی سازندگان خودروهای لوکس و پریمیوم نماینده‌ای در آن دارند. خودروهای حاضر در این کلاس و رقابت‌های ما عبارت‌اند از:

مرسدس بنز GLC

مرسدس بنز GLC کوپه

ب‌ام‌و X3

ب‌ام‌و X4

آئودی Q5

لکسس NX

آکورا RDX

اینفینیتی QX50

لینکلن MKC

بیوک اینویژن

دی‌اس ۷

جگوار F-Pace

آلفارومئو استلویو

ولوو XC60

لندروور دیسکاوری اسپرت

پورشه ماکان

در اولین سری از رقابت‌های این کلاس، دو کراس‌اووری به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هر دو در بازار کشورمان هم حضور دارند یعنی ب‌ام‌و X3 و لکسس NX.

لکسس NX

سری NX به‌عنوان کوچک‌ترین کراس‌اوور لکسس و برادر کوچک‌تر مدل RX در سال ۲۰۱۴ و در نمایشگاه پکن رونمای شد. NX که در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت لوکس قرار دارد، هنوز لقب کوچک‌ترین کراس‌اوور لکسس را در اختیار دارد اما احتمالاً به‌زودی با معرفی نسخهٔ تولیدی مدل UX این لقب را واگذار خواهد کرد. درهرحال این کراس‌اوور لوکس در دو مدل NX200t و NX300h تولید می‌شود که اولی مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی بوده و دومی از قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ما برای این رقابت مدل NX200 را انتخاب کرده‌ایم. این موتور ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته NX به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده که در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد اما به دلیل اینکه چند روزی بیشتر از معرفی این نسخه نگذشته است و همین‌طور رقیبش در این نبرد نیز نسبتاً پا به سن گذاشته است ترجیح دادیم همان نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت NX را انتخاب کنیم.

ب‌ام‌و X3

X3 برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان دومین شاسی‌بلند ب‌ام‌و بعد X5 به بازار آمد. X3 نیز مانند NX برای چندین سال عنوان کوچک‌ترین کراس‌اوور ب‌ام‌و را در اختیار داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۹ و با معرفی مدل X1 این عنوان به برادر کوچک‌تر رسید. تولید نسل اول X3 نیز تا آگوست ۲۰۱۰ ادامه داشت تا اینکه در نمایشگاه پاریس همین سال نسل دوم آن معرفی شد. این نسل در سال ۲۰۱۴ فیس‌لیفتی را تجربه کرد که عمده تغییرات آن در قسمت جلو و چراغ‌ها روی داده بود. همچنین در همین سال مدل X4 هم به سبد محصولات ب‌ام‌و افزوده شد که در اصل نسخهٔ کوپهٔ X3 محسوب می‌شود. تولید نسل دوم این کراس‌اوور پریمیوم همچنان ادامه دارد اما این نسل تقریباً به پایان عمر خود نزدیک شده است چراکه سال آینده نسل سوم X3 معرفی خواهد شد. نسل کنونی X3 با پیشرانه‌های مختلف چهار سیلندر و شش سیلندر خطی بنزینی و دیزل عرضه می‌شود که ما برای هماهنگی با رقیب ژاپنی مدل X3 28i را انتخاب کرده‌ایم. این مدل مجهز به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

 

مشخصات فنی

لکسس NX200 ب‌ام‌و X3 28i
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۲۳۵ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷.۴ ثانیه ۶.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر (ترکیبی) ۹.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۸۳۷ کیلوگرم ۱۸۸۲ کیلوگرم
طول ۴.۶۳ متر ۴.۶۶ متر
قیمت پایه ۳۷,۶۸۰ دلار ۴۱,۰۴۵ دلار
قیمت در ایران ۳۵۰ میلیون تومان ۴۰۰ میلیون تومان

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9731041]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۵ دیدگاه‌ها

  1. نویدی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    انتخاب خیلی ساده ست!
    یه نگاه به جدول بندازید و مشخصات هر دو رو مقایسه کنید برنده مشخصه.
    من که چشم بسته BMW رو انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      من یه دوست تعمیرکار دارم اگه بخوام تند تند بهش سر بزنم بی ام و رو برمیدارم اگه بخوام نبینمش لکسس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نویدی

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (409 ديدگاه)

        جای دیگه این حرفو نزن،چون ممکنه طرف ازت بپرسه:کدومشو تا حالا تست کردی که به این نتیجه رسیدی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          آدم عاقل هر چیزی رو تجربه نمیکنه. بلکه از تجربه ی دیگران استفاده میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Cvm

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (544 ديدگاه)

          آره با تجربه ی دیگران ب ام و جزو پرفروشتریناس آخه میدونی همه که نمیدونن از ماشین سر در نمیارن همش ب ام و میخرن هی ب ام و میخرن تند تند ب ام و میخرن انقد که ب ام و مجبور میشه تیراژ M4 MC رو بازم بالا ببره.نمیدونم که. ماشینای آلمانی که انقد بدن چرا برا 911R حاضرن 1 میلیون دلار بدن.ای مرسدس بنز بد چرا تو آمریکا و ژاپن شدی پرفروشترین؟ها؟دعوات کنم؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. نویدی

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (409 ديدگاه)

          آدم عاقل هر حرفی رو باور نمیکنه.
          یه ضرب المثل هست که میگه:
          شنیدن کی بود مانند دیدن.
          درضمن،شما خبر نداری اون دیگرانی که قراره از تجربشون استفاده کنی چطور با ماشینشون رفتار کردن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. amin

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      مگه میشه لکسوس به اون خوشگلی را گذاشت x3 عهد نوح رو ورداشت .پارسال تو همین سایت مصرف x3 حدود 12لیتر اعلام شده بود ضمنا خط ترمز گیری لکسوس 118 فوت و x3 بی ام و 128 فوته .معلومه که فقط لکسوس لطفا.یه دونه میخوام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        فقط nx قیافش میارزه به x3

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهران

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    سلام ممنون از سایت خوبتون میخواستم بدونم پیکاپ تراک ها رو هم داخل این دوئل بل هم مقایسه میکنید مثل فورد f150 رپتور با شورلت سیلورادو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جرمی کلارکسون

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    دوستان هر مدلی از بی ام و بود رای میدادم بهش به جز x 3 چون جرمی کلارکسون بزرگ و ریچارد هموند تو برنامه وزین تاپ گیر ایکس 3 رو افتضاح بی ام و معرفی کرده بودن. اونا خیلی بارشونه خوره ماشینن اشتباه نمیکنن. پس لکسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dice

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      اره و یه همچین چیزی گفتش:
      x3 کنار بقیه سری های x مثل یه احمق کنار چنتا نابغه می مونه….
      فک کنم همینو گفتش :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جرمی کلارکسون

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (89 ديدگاه)

        آره خخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ب ام و سلطان

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      اونا هیچکدوم بزرگ نیتن که بخوان در مورد سلطان حرفی بزنن فهمشون اونقدر نیست چون خودشون با فضاحت از برنامشون اخراج شدن پس همچین بزرگ هم نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسن

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    هردو عالی ان انتخاب لکسوس اسونه تا نسل بعد ایکس 3 بیاد ببینیم ظاهرش چیه .وقتی بحث المانی و ژاپنی میونه استهلاک ماشین به هیچ وجه به مرغوبیت قطعات مربوط نمیشه. اینجا استهلاک ماشین مربوط به اینه که شما با پدال گازی که زیر پات داری به کدوم ماشین میتونی فشار بیشتری وارد کنی . حساسیت بی ام و وعکس العمل سریع به گاز نشونه ی اینه که مهندسیه اون با فشار بیشتر بر اجزائ ماشین کار اییه بیشتری در اختیار شما قرار میده پس استهلاکش بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AK_007

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    دوستان میگن مشخصات فنی و نتیجش یکیه
    ولی شما نمیبینید ک با وزن بیشتر و قدرت بیشتر اکس ۳ مصرفش برابر با لکسسه?!
    در ضمن با همین مشخصات شتابش یک تانیه بیشتره
    کابینش در قسمت عقب هم فضای بیشتری داره
    و طراحیش سنگین تر و برندش با پرستیژ تره
    و تاره گیربکسشم ۸ سرعتست در برابر ۶سرعته
    مشخصا انتخاب من اکس ۳ه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. اردلان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انتخاب من بی ام و x3 به خاطر طراحی ساده و زیبا و اینکه طراحی داخلی لکسوس خیلی شلوغه و نسبت به طراحی بیرونی خیلی ضعیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. دانیال

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    آقا من نمی خوام بین این دو یکی رو انتخاب کنم من جفتشو می خوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی اکبر

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    انتخاب من لکسوس هست طراحی به روز تر امکانات بیشتر و البته قیمت پایین تر به نظرم لکسوس انتخاب معقولانه تری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. hossein

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چه رقابت تنگاتنگیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Masood.s

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آقا باید یه طرحی بزنین که اگه با این درصد لکسس حذف بشه ، تو جدول بازنده ها بیاد بالا :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. amin

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    دایی من nx200t fsport داره و من تجربه رانندگیش رو زیاد دارم اما با اینکه خودروی عالی ای است اما انتخاب من x3 است به این دلایل :
    1.ظاهر زیبا و بسیار با وقارتر
    2.کابین بزرگتر(کابین nx یه مقدار کیپ و کوچک است)
    3.گیربکس بهتر
    4.مصرف سوخت کمتر
    6.شتاب بیشتر
    7.نرمتر بودن نسبت به nx هنگام عبور از ناهمواری ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فيصل.

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    جناب دهقان سایت لکسوس شتاب رو 7.2 ذکر کرده. منبع اصلی همه ماشینا سایت خودشونه.
    http://www.lexus.com/models/NX
    اتو تریدر همین مقایسه رو انجام داده و شتاب رو ٧.١ نوشته.
    نتیجه گیریش هم گفته اگه ارزش، تجهیزات و مصرف سوخت مهمه لکسس بردارین اگه پرفورمنس و طراحی کابین و کیفیت مهمه بی ام و.
    انتخاب من لکسس با خیال راحت راحت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فيصل.

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    راستی پورشه ماکان و لندرور دیسکاوری اسپورت و ولوو xc60 و جگوار fpace هم تو این کلاس هستند و جا داشت شما هم انتخاب میکردین برای دوئل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (689 ديدگاه)

      ممنون از تذکرتون
      پورشه ماکان از قلم افتاده بود که اضافه می‌کنیم.
      ولوو XC60 و جگوار F-Pace هم که تو لیست حضور دارن
      بجای لندروور دیسکاوری اسپرت هم رنجروور ولار رو شرکت دادیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. آریا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    برای اولین بار نظر من با نظر جمع یکی نبود و برای اولین بار رقابت نزدیک و نفس گیر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمیدرضا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من به بی ام دبلیو رای دادم به علت گیربکس بهتر موتور قوی تر و شتاب بهتر البته قیتش یکم بیشتر هست ولی چون مصرف سوخت یکی دارن و اینکه خودروهای آلمانی معمولا هندلینگ بهتری دارن این انتخابو کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. MeHdy

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    برا ما که تو ایرانیم اونقدرا توانایی و قدرت و شتاب اونم اینجور شتابی مهم نیست و من به شخصه از قیافه و طراحی داخلی لکسس بیشتر خوشم میاد و مصرف سوخت رو هم در نظر بگیریم یکیه و قیمت هم که پایین تره برای همین لکسس رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. meysam

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لکسوس خیلی جذابه تو خیابون چشارو خیره میکنه به خودش و بسیار خلاقانه و نوآورانه و جسورانه طراحی شده من که خوشم اومده حسابی ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohsen

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    X3 یک نسل عوض کنه محشرتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mehdi

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    بین این دوتا واقعن سخته،فک کنم سختترین انتخاب تو دوئلا پدال برا من بوده تا حالا،واقعن بین بی ام و و لکسوس?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نویدی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    اون چراغی که مثل علامت Nike هست و زیر چراغ جلو لکسوسه،خیلی تابلوئه.اگر نداشتش خیلی بهتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Ace

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    دوست گرامی machine
    جواب شما رو تا الان 5 بار نوشتم ولی هر کاری میکنم پدال تایید نمیکنه.
    نمیدونم چه مشکلی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Machine

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      دوست عزیز، کامنت شما تایید شده و خوندم
      مورد اول رو که خودت گفتی اطلاع نداشتم پس هیچی
      مورد دوم، این عین جملۀ خودته: ((در تمام دنیا غیر از ایران ، مردم داستر ، لوگان و ساندرو با نام داچیا میشناسن نه رنو))
      کجای این جمله گفتی کشورهای در حال توسعه که من منظورت رو بفهمم؟
      و مورد سوم، شما خودت قضاوت کن، اگه کسی همین جمله‌هایی که این چند وقته بکار بردی مثل لاستیک‌های مسخره، با لگد بیرون کردن، قاطی باقالیا و… رو در مورد ماشین‌های آلمانی بکار ببره که بهشون علاقه داری (نمیگم تعصب)، نمیگی شخصی که از این جمله‌ها استفاده کرده با ماشین‌های آلمانی دشمنی داره؟
      خودت چه برداشتی از این جملات داری؟
      برداشت من از این طور حرف زدن تعصب و دشمینه که شاید اشتباه باشه.
      میدونم این حرف‌های رو تو کل کل با علی نوا زدی ولی اگه با کسی کل کل داری به خودش طعنه بزن نه اینکه با استفاده از چنین عباراتی کل صنعت خودروسازی آمریکا رو مسخره کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. GT

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (544 ديدگاه)

        Machine عزیز من طرف هیچکدوم از بچه ها رو نمیگیرم ولی تو این مورد باید به مجید حق بدیم که اگه قرار به مسخره کردن صنعت خودروسازی یه کشور باشه افراد دیگه ای که با مجید بحث میکنن خیلی بیشتر از این الفاظ و طعنه ها استفاده کردن اگرچه مجید هم اینکارو نمیکرد بهتر بود ولی خب شاید هر کدوم از ما بودیم اینطور عکس العمل نشون میدادیم چون مجید خیلی صبوری میکرد به نظر. منم اصلا نمیخوام کسیو سر زنش کنم ماشالا همه ی دوستان هم اونقد پخته و بالغ هستن که نیازی به اینکار نباشه ولی اگه به کسی تذکر میدی به همه بده نه فقط مجید.چون اینطور بیشتر باعث رنجش میشه
        در ضمن این که گفتی به خود کسی که باهاش مشکل داری طعنه بزن کاملا مخالفم و خیلی کار زشتیه اتفاقا همونطور که یه مقدارم ازین اتفاقا افتاد و خیلیم بدتر از طعنه به ماشینا بود و اصلا کار درستی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Machine

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          دوست عزیز
          بله منم میدونم که آقا مجید این حرف‌ها رو تو کل کل گفته و به هیچ عنوان موافق طعنه‌ها و تمسخرهایی که علی آقا در مورد ماشین‌های آلمانی میزنه هم نیستم. این حرفی که اینجا زدم درسته در پاسخ به مجید عزیزه ولی کلیه و منظورم همۀ افرادیه که طرفدار برند یا کشور خاصی تو خودروسازی هستن. هر کسی سلیقه‌ای داره و هیچکس هم نمیتونه بهش بگه چرا، ولی طرفداری از برند مورد علاقه نباید با توهین و تمسخر شرکت‌های دیگه همراه باشه.
          من خودم یه عشق شدید ماشینم که از وقتی دست چپ و راستم رو شناختم عاشق ماشین بودم تا الان. تو صنعت خودروسازی هم علاقه‌ام به آمریکا کمی بیشتر از باقی کشورها است ولی نه اینکه مثل بعضی‌ها تعصب شدید رو آمریکا داشته باشم و باقی سازندگان رو مسخره کنم.
          تمام حرف من اینه که نمیشه بطور مطلق گفت آلمان، ژاپن، آمریکا یا هر کشور دیگه‌ای بهترین خودروساز دنیاس، هر کشور و شرکتی مزایا و معایب خودش رو داره که اگه اینطور نبود چنین رقابتی تو صنعت خودروسازی شکل نمیگرفت.
          در هر حال امیدوارم این کل کل‌های بچگانه تو پدال تموم بشه تا همۀ دوستان از فضای سایت لذت ببرن و ماشین موجب ناراحتی کسی نشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ace

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ممنون از GT ؛ باعث دلگرمیه که هنوز افرادی هستن که حرف های خودشون رو صاف و پوست کنده بزنن و عینک تعصب بر چشمانشون نباشه.

          دوست عزیز ؛ machine ،
          نمیدونم این حرفی که میخوام بگم تاثیر داره یا فقط وقت تلف کردنه.
          بحث من و اون کاربر ؛از روزی شروع شد که ایشون مثل اکثر اوقات تعداد دیسلاک هاش از لایک ها بیشتر بود ؛ اما اون روز بر خلاف روز های قبل که هیچ چی نمیگفت به من تهمت زد و برای من و دوستانم از لفظ. ( زالو ) که مناسب خودش بود استفاده کرد. تهمت های چرت و پرت دیگه که مدام تکرار شد بماند.
          کسی که تا 1 ماه پیش کمتر از ( علی جان) بهش نمیگفتم.

          شما و امثال شما هیچ واکنشی نشون ندادید. حتی یک کلمه. از اون روز حتی یک بار هم در مقابل 5 باری که به حساب خودت به من تذکر هدی بلند بالا دادی دریغ از 1 بار که به علی یا … کوچکترین انتقادی بکنی.
          .
          نمی دونم فکر میکنی من احمـق هستم یا نه که این موضوعات رو نفهمم. باور کن کاملا حس میشه. بعد میای ژست روشنفـکری برمیداری و به من میگی متعصب نباش.
          وقتی اینطوری رفتار میکنی ارزش انتقاد های خودت رو برای من به صفر می رسونی.
          دیروز واسه همین جواب ندادم.
          من هر چقدر تحمل میکنم اون طرف بیشتر حمله میکنه ؛ یک بارکه من جواب میدم همتون به جیغ و داد میافتید که مجید چقدر متعصبی !! و سایت رو خراب کردی !
          خواستم بدونی من تمام کاربران این سایت رو ارزیابی میکنم تمام کامنت ها رو میخونم و با فکر هر کس آشنام. انتقاد های شما یکجانبه و در دفاع از کسایی هست که گوی سبقت ؛ تعصب ؛ بی ادبی رو از تمام کاربران ربودن و فضای پدال رو به گند کشیدن . انتقاد هدی شما در حمله به کسی هست که همیشه به علایق بقیه ؛ به شخصیت بقیه احترام میذاره ولی هم به علایقش توهین شده و از اون مهم تر به شخصیتش و دیگه صبرش تموم شده.
          تا وقتی انتقاد هات رو درست نکنی در من تاثیری نخواهند داشت.
          .
          بی تعارف بگم ؛دلم از اون کلمه ی ( زالو ) خیلی سنگینه. به من و دوستان من توهین شده و هموز از این بابت ناراحتم.
          به هیچ عنوان به کسی توهین نکرده و فضای این سایت رو با بحث های تکراری پر نخواهم کرد ؛ اما مثل دیروز و امروز این ناراحتی خودم رو با کامنت هایی که مخصوصا در مورد ماشین های امریکایی میذام نشون خواهم داد. توصیه ها و انتقاد های جانبدارانه ی شما هم هیچ تاثیری بر رفتار من نخواهد داشت. مگر اینکه بی طرفانه باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Machine

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          مجید عزیز
          میبینی که تو کامنت نوشتم هرگز موافق نظرات و حرف‌های تند علی نوا نیستم و میدونم که بارها با الفاظ تندی باهات بحث کرده و من هرگز چنین کاری رو تایید نمیکنم.
          من بیشتر از یکساله که به پدال سر میزنم اما کامنت نمیذاشتم و این اواخر فعالیت میکنم. برای همین با بیشتر مخاطبین آشنایی دارم. شما رو هم من همیشه بعنوان یک شخص منطقی با کامنت‌های علمی و بدردبخور تلقی میکردم و از اینکه این اواخر تغییر رویه دادی ناراحت شدم که خب میذارم به پای مقابله به مثل و بهت حق میدم.
          میدونم که گفته‌های علی هرگز درست نبود، مگه ماشین نشون دهندۀ شخضیت آدمه؟ خود من یه پراید 86 دارم و حالا که گفتم مگه چیزی از من کم میکنه؟ برای بار چندم میگم هرگز با چنین حرف‌هایی موافق نیستم.
          ولی بدون که اینها ژست روشنفکری نیست، اینها باورهاییه که من همیشه قبول داشتم و دارم.
          درهرحال اگه شخص من موجب ناراحتیت شدم عذر میخوام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ace

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نه دوست عزیز ؛ من از شما ناراحت نیستم ؛ به هیچ عنوان.ِ
          اما اون روز که در مورد من از کلمه ی ( دشمنی با ماشین های امریکایی) استفاده کردی خیلی تعجب کردم و حس کردم تحت تاثیر حرف های اون دوستمون هستی که خوشبختانه الان فهمیدم خودت مستقل فکر میکنی.
          .
          دوست عزیز شما نباید اون حرف های بچگانه رو دوباره تکرار کنی . چه دلیلی باعث میشه من با یک ماشین دشمنی داشته باشم ؟
          دشمنی آدم با ماشین اصلا در طول تاریخ سابقه داشته ؟ اونم من؟ اصلا عقلانیه همچین چیزی؟ GM و فورد چه هیزم تری به من فروختن؟
          .
          من حتی اگر نقطه قوتی در ماشین های چینی ببینم و نظرم رو جلب کنه ؛ میگم. خودروسازان امریکایی دیگه به جای خود.
          .
          من گاهی نمیتونم چیزی نگم. اگر یک نفر بیاد چند بار به خودروساز و کشور خودروساز مورد علاقه ی من بد و بیراه بگه من و امثال من 2 راه داریم.
          1- هیچ عکس العملی نشون ندیم.
          که در این صورت بقیه هم چون سال ها توسط این خودروسازان به انواع و اقسام روش ها از جمله آمار فروش تحقیر شدن جسارت پیدا میکنن و کار همون نفر اول رو ادامه میدن. در این صورت پدال برای من و امثال من جهـنم میشه و یا باید از این سایت بریم و یا اینکه هر روز زیر بار فشار عصبی باشیم.
          راه دومش کاری هست که من الان انجام میدم ؛ یعنی جواب دادن و مقابله به مثل.
          .
          من این سایت و کاربران خوبش رو دوست دارم ؛ نمیخوام مثل خیلی ها از این سایت برم و از طرفی اعصاب فولادی ندارم که بتونم تحمل حرف های بی پایه و اساس رو داشته باشم. پس چاره ای برام نمیمونه جز مقابله به مثل.
          .
          زیاد حرف زدم ؛ شاد و پیروز باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  22. مهدی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    بین شاسی بلندهای با برند لوکس مانند بی ام و، بنز، ایودی و لکسس جدای از مرسدس جی کلاس بی ام و تو بقیه سگمنتا از همه بهتره البته نه در مقایسه با رنجرور و برخی از شاسی بلند سازای قدیمی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. احسان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    کاش این دوتا به پست هم نمی خوردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رامکال

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    انتخاب من ب ام و هستش.
    توی اهواز از هر دوتاشون دیدم.
    همین موضوع باعث میشه که با اطمینان انتخاب بکنم.
    عجیبه که از تعمیر گاههای تخیلی که دوستان توشون کرور کرور ب ام و میبینند خوشبختانه اینجا خبری نیست.
    جالبه که اینجا گرمای هوا وحشتناکه.
    من بلد نیستم عکس توی اینترنت بارگذاری بکنم وگرنه کلی عکس از خودروهای خارجی دارم.
    حتی یک مدل بسیار قدیمی ب ام و دیدم و ازش عکس گرفتم اگر اون رو بگذارم ثابت میشه که این حرف ها که در مورد استهلاک ب ام و گفته میشه بی پایه و اساسه.
    نکته جالب دیگه همین فرمانپذیری بی نظیر محصولات ب ام و است.چند شب پیش دور پارک یکی از مدلهای قدیمیش رو دیدم طوری میپیچید که محوش میشدی. یک لاستیک رو مثل شخصی که یک پاش رو ستون بکند بنظر میرسید که ثابت میکنه و با بقیه اجزا درجا بدون اینکه از مسیرش منحرف بشه و یا از سرعتش کم بشه میپیچید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رامکال

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    این موردی که گفتم از جمله ویژگیهای خودروهای آلمانیه .
    چونکه یکبار توی (بیمارستان )هم یکدونه فولکس gol دیدم اونهم همیطور انگار که از پشت ..کامپیوتر هدایتشون میکردن از بس که دقیق میپیچند بخصوص همین ب ام و ها.
    به نحوه پایین ..اومدن gol از روی دست انداز هم دقت کردم عادی و نرم/ اومد پایین.
    من فکر میکنم که با خریدن محصولاتی همچون گلف و گل میشه به هیجان در رانندگی دست پیدا کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رامکال

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    پدال یکی از نظراتم که در ادامه قبلیش هرچی میزنم نمیاد در حالی که هیچی هیچی توش نیست.
    این چه وضعشه .
    دارید از عمد این کار رو میکنید.؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین وی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    100% لکسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علي

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا جایی که من میدونم nx رقیبش میشه x1 که تو رنکینگای مختلف از x1 هم ضعیفتر بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Hamid...Audi

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    در مجموع فکر کنم NX انتخاب بهتری باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. shahin

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به یه دلیله بسیار کودکانه به ب ام و رای دادم.چون ب ام و، ب ام و هست.همین.خودمو تو شرایط خرید قرار میدم و میبینم که حاضرم واسه کدوم همچین پولی بپردازم.اون زمان رای میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا