بی ام و

شکسته شدن رکورد فروش ب‌ام‌و در ماه آگوست

گروه خودروسازی ب‌ام‌و اعلام کرد که در ماه آگوست موفق شده ۱۶۵۴۳۱ دستگاه خودرو را به مشتریان خود تحویل دهد، عددی که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایشی ۵.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

2016-BMW-X1-4
از این تعداد خودروی فروخته شده، ۱۴۲۵۵۴ دستگاه متعلق به برند ب‌ام‌و است که بخش اعظمی از آن را شاسی بلندهای سری X این کمپانی آلمانی تشکیل می‌دهد. فروش مدل X۱ در مقایسه سال به سال دو برابر شده، میزان فروش X۳ و X۴ به ترتیب ۲۹.۷ و ۱۰.۶ درصد افزایش پیدا کرده، و تعداد X۵ های فروخته شده نیز با افزایشی ۹.۹ درصدی به ۱۲۳۲۱ دستگاه رسیده است.

bmw-7-series
میزان فروش سری ۷ ب‌ام‌و به عنوان پرچم دار این برند در مقایسه با ماه مشابه پارسال با افزایشی بیش از ۳ برابری به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است، این در حالی می‌باشد که فروش خودروهای سری i و iPerformance این خودروساز آلمانی از کل فروش سال ۲۰۱۵ بیشتر بوده و عدد ۳۴۶۶۴ دستگاه را امسال نشان می‌دهد. تنها در ماه آگوست، ۲۸۴۸ دستگاه i۳ در سراسر جهان تحویل مشتریان شده که افزایشی ۷۳.۲ درصدی می‌باشد.

2016-BMW-X4-M40i-rear-three-quarter-in-motion-06
در ماه آگوست اروپا بزرگ‌ترین بازار گروه ب‌ام‌و بوده است، به طوری که برندهای ب‌ام‌و و مینی روی هم فروشی معادل ۶۲۶۵۳ دستگاه داشته‌اند، افزایشی ۶.۳ درصدی، در حالی که فروش کلی یک سال اخیر آن‌ها در بازار اروپا با افزایش ۱۰.۱ درصدی به ۶۸۵۳۲۸ دستگاه رسیده است. از عوامل اصلی این میزان رشد قوی ایتالیا با ۵۱۴۴۴ دستگاه، اسپانیا با ۳۵۶۳۴ دستگاه و کشورهای اسکاندیناوی با ۳۴۳۷۰ دستگاه فروش بوده‌اند.

2017-BMW-i3-109
در قاره آسیا، ب‌ام‌و و مینی روی هم ۵۹۰۴۷ دستگاه خودرو در ماه آگوست فروخته‌اند که افزایشی ۱۳.۸ درصدی داشته، این در حالی است که کل فروش ۸ ماهه امسال گروه خودروسازی ب‌ام‌و در آسیا به عدد ۴۷۶۷۷۷ دستگاه رسیده است. چین هنوز هم مهم‌ترین بازیگر این منطقه برای ب‌ام‌و محسوب می‌شود، به گونه‌ای که از کل فروش امسال این گروه ۳۲۹۹۷۲ دستگاه متعلق به این کشور پر جمعیت بوده، در عین حال ب‌ام‌و رشد فروشی قوی را در ژاپن و کره جنوبی به ترتیب با فروش ۴۶۷۱۳ و ۳۹۳۹۲ دستگاه تجربه کرده است.

2016-mini-clubman-3
در قاره آمریکای شمالی، فروش ب‌ام‌و و مینی در ماه آگوست ۴.۴ درصد کاهش پیدا کرده و به ۳۸۲۰۰ دستگاه رسیده است، از این میزان ۳۰۵۰۰ دستگاه متعلق به ایالات متحده می‌باشد که آن هم ۷.۲ درصد در مقایسه با آگوست ۲۰۱۵ کم‌تر شده، ۳۵۷۵ دستگاه متعلق به کانادا می‌باشد با افزایشی ۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال و در نهایت از کل فروش ب‌ام‌و و مینی در آمریکای شمالی با افزایشی ۲۵.۵ درصدی ۲۹۷۶ دستگاه در مکزیک به فروش رفته است. میزان فروش یک سال اخیر این گروه خودروسازی در این منطقه با کاهش ۷.۰ درصدی به ۲۹۸۸۲۱ دستگاه رسیده است.

bmw-group-sales-august-2016
طبق این گزارش میزان فروش موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و نیز ا افزایش ۵.۷ درصدی در ماه آگوست امسال به ۹۲۳۸ دستگاه رسید. این در حالی است که میزان فروش یک سال اخیر این برند در شاخه موتورسیکلت‌ها با رشدی ۲.۵ درصدی عدد کلی ۱۰۳۸۲۹ دستگاه را نشان می‌دهد.

BMW Motorrad G310R 2016
منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ب ام و رو خیلی دوست دارم.
    وقار و سنگینی خاص خودش رو داره. از طرفی لذت رانندگی و روحیه ی اسپرت و تهاجمی داره.
    البته همه ی ماشین های آلمانی این خصوصیت رو کم و بیش دارن. ولی در BMW خیلی بارز تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      یکی از ویژگی های ب ام و قیمت پایین تر مدلاش نسبت به بنزه. بنز اشرافی تر و گرون تره. ب ام و کم تر از بنز این حس رو داره. ولی عوضش اسپرت تره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مجید

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ای ول!!!!همه طرفدارای BMW چه بفروشه چه نفروشه باهاش حال میکنن چون اکثرا عشق ماشینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ایکس وان به قدری جذاب وزیبا شده مشخص بود میترکونه سری 7هم واقعا نیاز داشت وموفق شد سری5هم نو بشه عالی میشه ایکس 3هم دیگه نزدیکه مدل جدیدش درکل در2015 اختلاف فروش کل آئودی وبنز وبی ام دبلیو به 100هزار نمیرسید همه بالا 1.800تا1.900بودن رقابتو ببین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عاشق رکوردتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بعضی طراحی های بی ام و، واقعا عالین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MohammadreZa

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    حال کردم . BMW سزاوار همچین چیزهایی هم هستش 100 درصد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بنتلی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ایول،دمشون گرم، رشد فروشش با اومدن نسل جدید سری پنج و سری سه و ‏x3‏ خیلی بیشتر از این میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا