سری 5 جدید، نیم گام به جلو [ویدئو]

ب ام و بعد از 3.5 سال از عمر سری 5 جدید یا F10 دستی به سر و روی آن کشیده تا در برابر رقبایی که اکنون نونوار شده اند، یک رقیب پیر چاق و چله نباشد! بعد از اینکه مرسدس بنز کلاس E و آئودی مدل A6 خود را بروز رسانی کردند، نوبت به کمپانی باواریایی رسید تا شعبده خود را رو کند.

2014 BMW 5-Series facelift
2014 BMW 5-Series facelift

ب ام و سری 5 با تغییراتی در پیشانی خودرو، نظیر جلوپنجره با چین های اضافه، هواکشهای تر و تمیز تر و چراغهای جدید مخصوصاً در عقب می تواند شناخته شود. چراغهای زنون جلو اکنون بصورت استاندارد در کنار چراغهای تطبیقی LED و مه شکن های ال ای دی به نور افشانی می پردازند.

2014 BMW 5-Series facelift Touring
2014 BMW 5-Series facelift Touring

تغییرات گسترده تر روی مدل گران توریسمو قابل مشاهده اند. فضای بار این سری 60 لیتر افزایش یافته و به 500 لیتر رسیده است. فضای داخلی سایر مدلها نیز بهبود یافته است.


امکان انتخاب طیف نور نارنجی تا سفید برای نشانگرها، سیستم سرگرمی برای سرنشینان پشت، نمایشگر لمسی بزرگ با سیستم IDrive و استفاده از کروم در قاب صفحه نمایش و دریچه های تهویه و ترکیب تیره و روشن آشنای اتاق از ویژگیهای کابین این اتومبیل آلمانی هستند.

2014 BMW 5-Series engine
2014 BMW 5-Series engine

طیف وسیعی از موتورهای بکار رفته در این سری هم بروزرسانی شده اند تا علاوه بر کارایی بالاتر و خروجی بیشتر نیرو و گشتاور، مصرف سوخت و آلودگی کمتری را نیز ارائه نمایند. مدل دیزل پایه 518d در مدلهای سدان و تورینگ، 143 اسب بخار نیرو و 360 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مصرف سوخت این پیشرانه تنها 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان دی اکسید کربن منتشره نیز 119 گرم می باشد. شتاب این خودروها با این موتور، 9.6 ثانیه است. در سوی دیگر در مدل 550i سدان و گرن توریسمو، اینک موتور 4.4 لیتری V8 با 450 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور در اختیار شما خواهد بود. که قادر است سرعت شما را از سکون کامل در 4.6 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”39036″]
مدل اکتیو هابرید 5 گرچه از نظر مکانیکی تغییری نداشته اما بهبودهای فراوانی در سیستم مدیریت و کامپیوتر آن صورت گرفته است. موتورهای 528i و 535i نیز در این بین قرار می گیرند و تغییری نسبت به سابق نداشته اند. انتقال قدرت همچنان به دیفرانسیل عقب و در مدلهای xDrive به هر چهار چرخ خواهد بود.

2014 BMW 535i facelift
2014 BMW 535i facelift

بی ام دبلیو سری 5 بی شک یکی از کاملترین خودروهای اندازه متوسط لوکس جهان است اما ممکن است تغییرات آن چندان کسی را راضی نکند. همان گونه که مرسدس بنز نیز در سری جدید E کلاس خود بعضی از طرفداران دو آتشه خود را نا امید کرد!

20 دیدگاه

  1. ناشناس
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    چی بگم.خدا میدونه تا کی میتونم بیام اینجا پست بزارم.با این وضع خودروی داخل کشور تا همین جاشم با دیدن این ماشینا سکته نکردم شانس آووردم.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      ناشناس عزیز حرف دلمو زدی.
      پراید خریدن هم واسه یه سری از آدمها افسانه شده.

      پاسخ
      1. آرش
        سوابق: (193 دیدگاه) ,

        افسانه شده چون عرضه ندارند.معلومه که صبح تا شب بشینی پای اینترنت و وبگردی کتی پراید هم افسانه میشه.نکنه انتظار داری تو خونتون سری 5 رو کادوپیچ بیارند پیشکشتون.

        پاسخ
      2. میلاد
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود.اقا ارش تو تو ایران زندگی میکنی؟من فکر نکنم.ببینم یک کارگر ساده ی کارخونه که ما میگیم ماهی 1میلیون حقوق داره ومستاجر هست و 2 تا بچه داره.چطور میتونه یک پراید صفر کیلومتر بخره با این گرونی ها.من تازه حقوقشو دست بالا گرفتم.
        اجاره خونه.قبض اب و برق و گاز.خرج خونه.خرج 2تا بچه و…… کمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جمله ای که نوشتی در حد یک فردی که تو بیمارستان روزبه تحت مراقبته نیست.یعنی اگه ازون بپرسی.اون بیشتر از وضعیت جامعه باخبره تا با اون شرایط عقلی.تو صدات از جای گرم بلند میشه.یا شایدم وضعتون خوبه یا یجورایی وصلی.
        اول حرفتو مزه مزه کن با عقل خودت ببخشید با عقل دیگران یک بررسی بکن بعد بیا اینجا نطق بکن.
        V12
        .

        پاسخ
    2. German
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      واسه مسافرت یکیشو لازم دارم

      عه عه عه دیدید چی شد!!!!!.چرا این اینجوریه؟؟؟ پس سپر سیاه و نوار سیاه رنگ دور ماشین چی میشه!!!! ما مردم دل داریما!! بد نبود بی ام یه الگو از شرکتای خودمون میگرفت!

      جهان سوم میدونید ینی چی؟؟؟؟ ینی پلیس یه کشور بنز سوار شه مردمش بی ام و؟؟؟؟؟ نهههههههه

      ینی پلیسش بنز و تویوتا و نیسان شاسی بلند سوارشه مردمش پراید و پژو ی 30 سال پیش…

      پاسخ
      1. علیرضا
        سوابق: (127 دیدگاه) ,

        آرش جان به شما ربطی نداره که مردم به چی فکر می کنند و چی براشون افسانس شاید مشکلاتی که برای شما حل کردنش به یک ساعت زمان نیاز داره ، واسه یکی به چند روز با رو انداختن به این و اون حل بشه، لطفا از سر سیری نظر نده، 50 درصد مردم ایران درآمدشون فقط به اندازه هزینه خوراک و پوشاک و اجاره خونه هستش و پولی واسه پس انداز حتی برای خرید یه پراید باقی نمی مونه،

        پاسخ
  2. امین
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    برای این میگم آلمان تو ماشین حرف اوّلو می زنه ، که اگه ایده های آئودی رو برای استفاده تکنولوژی های روز مثل نانو ببینید ، کُپ می کنید!!!

    در مدل آئودی a5 که تو همین پدال خوندم ، می تونی با تکنولوژی نانو بدنه ضد خش بسازی. یا رنگ بدنه رو به دلخواه عوض کنی.

    دوست عزیز حرفم بی دلیل نیست.

    با تشکر

    پاسخ
  3. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    پدال عزیز میشه توضیح بدی چرا هر چی کانت میذارم سانسور میکنی و با جریان انتشار آزادانه نظرات مخالفی؟

    پاسخ
  4. کیانوش
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    با این مدل گرن اصلا حال نمیکنم این چیه آخه شبیه ایکس ۶ ناقص الخلقه شده!!!
    منظورم از ناقص الخلقه اینه نه ایکس ۶!!

    پاسخ
  5. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    آقای کیانوش
    به نظرت X6 زشته؟
    اون طراحی بی نظیر طراحان BMW هست که می خواستن از کرگدن الهام بگیره؟
    آیا واقعا زشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. کیانوش
      سوابق: (50 دیدگاه) ,

      حسن جان یه بار دیگه کامنتم رو بخون بعد چرا حرف تو دهنم میزاری؟؟؟ منظور من اینه که اگه ایکس ۶ رو ناقص کنی میشه این مدل گرن کلا بزار راحت تر بگم متوجه شی این مدل گرنه که ناقص الخلقه هستش نه ایکس ۶ ok?

      پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    ببخشید چرا تو این عکسا تقریبا سه بار قیافه ی ماشین عوض شد؟

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (809 دیدگاه) ,

      چون این ماشین در سه رده ( line ) مختلف تولید میشه که عبارتند از : sport و modern و luxury و در هر کدوم یه چیزایی مثل سپر های جلو و عقب و نوع ترکیب رنگ داخلی ماشین تغیرات جزئی می کند و هر کس هر کدوم رو که دوست داره میخره.

      مثلا کسی که ماشین خانوادگی بخواهد بهتره که luxury line رو انتخاب کنه.

      پاسخ
      1. امین
        سوابق: (809 دیدگاه) ,

        اگه منظورتون استیل ماشینه :
        همشون سری 5 هستن اما
        یکیشون ( اولی ) مدل سدان ( 4 در ) هستش
        بعدی مدل تورنگ هستش
        اون یکی هم که GT است.

        مثل ما نیستن که خودمون رو کشتیم با تقلب و کپی برداری سه چهار تا ماشین ساختیم ( مثلا ملی )

        هر سری یه دنیایی داره ….

        پاسخ
      2. امیر
        سوابق: (9 دیدگاه) ,

        دمت گرم خیلی خوب توضیح دادی دستت درد نکنه

        پاسخ
  7. علی
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    می‎خواستم بپرسم آیا کسی میدونه فرق 2014 و 2013 این ماشین توی ظاهر چیه؟
    آخه من هر چی دقت می‎کنم فرقی نیست! یعنی فکر کنم از سال 2011 به بعد سری 5 بی ام و این شکل بدنه رو داره ولی از متن این خبر جوری هست انگار سال 2014 ظاهر این ماشینو عوض کردن !!!!

    پاسخ
  8. mehdi
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    خودروهایی که در کره جنوبی طالب ندارند اما در ایران…

    مصرف‌کنندگان کره‌ای معتقدند: مدلهای لوکس شرکت خودروسازی هیوندای بیش از حد بزرگ، گران و پرمصرف هستند و برندهای خارجی نظیر ب ام و و مرسدس بنز را به آنها ترجیح می‌دهند.

    سهم برندهای خارجی در بازار خودروی کره جنوبی از 28 درصد در دو سال گذشته به 41 درصد رسیده است، زیرا کاهش تعرفه واردات باعث ارزانی این خودروها و قطع حمایت چنددهه ای مصرف‌کنندگان داخلی از برند‌های کره‌ای شده است.

    لی – رئیس یک شرکت سازنده دستگاههای بسته بندی در نزدیکی سئول – گفت: من به دنبال یک خودروی با کیفیت هستم که زیاد بزرگ نباشد.

    هفت خودروی قبلی لی 65 ساله از یک هیوندای اکسل در دهه 1980 تاکنون همگی کره‌ای بوده‌اند اما این ‌بار او یک ب. ام. و 71 میلیون وون(64 هزار دلاری) را به یک k9 85 میلیون وون از کیاموتورز ترجیح داده است.

    لی گفت: در صورتی که هیوندای و کیا رویکرد خود را تغییر ندهند و خودروهای متنوع‌تر و با کیفیت‌تری را عرضه نکنند من هیچ دلیلی برای بازگشت به گذشته نمی‌بینم.

    این امر باعث شده که سهم ب‌.ام.و، مرسدس بنز و آئودی در بازار خودروی کره جنوبی افزایش چشم‌گیری پیدا کند.

    افزایش سهم بازار این شرکت‌های آلمانی برای دو خودروساز کره‌ای هیوندای و کیاموتورز که روی فروش خودروهای لوکس خود در بازار داخلی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، هزینه‌ی بالایی داشته است.

    ری سانگ هیون – تحلیلگر بازار خودرو در کره جنوبی – گفت: این دقیقا چیزی است که هیوندای و کیا نگران آن هستند و باید هم نگران باشند. بی‌شک این روند تاثیر بدی روی سود هیوندای خواهد داشت.

    عوارض گمرکی برای واردات خودروهای اروپایی از زمان اجرای یک پیمان تجاری در سال 2011 از هشت درصد به 3.2 درصد کاهش یافته و سال آینده نیز این عوارض برای بیشتر خودروها حذف خواهد شد.

    برندهای ب.ام. و، آئودی فولکس واگن و مرسدس بنز دایلمر که بزرگترین سازندگان خودروهای لوکس جهان هستند، همگی شاهد افزایش فروش خود در کره جنوبی به میزان دست کم 25 درصد در سه ماهه اول امسال بوده‌اند که حتی بالاتر از رشد فروش آنها در چین است. فروش خودروهای لوکس هیوندای در این بازه زمانی 4.7 درصد کاهش یافته است.

    این سه شرکت آلمانی در این دوره 18 هزار و 114 دستگاه خودرو به ارزش بیش از 40 میلیون وون در کره به فروش رسانده‌اند، درحالی که فروش هیوندای 31 هزار و 444 دستگاه بوده است.

    کاهش اقبال برندهای کیا و هیوندای نزد مصرف کنندگان کره‌ای در شرایطی است که در بازار انحصاری کشورمان، این خودروها رویای برخی ایرانی‌ها هستند و در صورت حضور در رده‌بندی کیفی ماهانه احتمالا رده کیفی فوق فوق باکیفیت را کسب خواهند کرد و این در شرایطی است که مصرف کنندگان لوکس‌ترین مدل هیوندای (تاکید می‌کنیم لوکس‌ترین مدل هیوندای) را با قیمت 61 هزار دلار “گران” و همچنین یک خودروی “پرمصرف” می‌دانند.

    پارک جون بوم که اخیرا خودروی کیا فورته خود را با یک a4 آئودی تعویض کرده گفت: مطمئنا رویای هر جوان داشتن یک خودروی آلمانی است. اما این مهم‌ترین دلیل نیست. آئودی طراحی، موتور و ایمنی بیشتر و در مجموع کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد.

    قیمت‌های بالای مدل هیوندا سنتینیال، لوکس‌ترین مدل هیوندا از 68 میلیون وون(61 هزار دلار) تا 151 میلیون ون) قیمت دارد در حالیکه قیمت ب.ام. و سری پنج از 61 میلیون وون تا 113 میلیون وون است، اگرچه ایکوس به اندازه بی.ام. و سری هفت که قیمت آن از 124 میلیون وون شروع می شود نزدیک‌تر است.

    سود هیوندای در سه ماهه گذشته 15 درصد کاهش یافته و این شرکت اعلام کرده که رشد فروش آن در سال جاری احتمالا کند‌ترین روند را از سال 2007 خواهد داشت.

    ب.ام.و در حال برنامه‌ریزی برای صادرات یکسری مدل‌های جدید در کره جنوبی و ایجاد امکان آزمایش و تست خودروهای پرسرعت خود توسط مشتریان در شهر اینچئون کره جنوبی است که برای اولین‌بار در آسیا انجام می‌شود.

    شرکت مرسدس بنز نیز اعلام کرده مدل‌های هاچ‌ بک کلاس a خود را در نیمه‌ی دوم سال برای جذب مشتریان 20 تا 30 ساله در کره جنوبی اضافه خواهد کرد.

    هیوندای برای مقابله با این استراتژی‌ها این ماه قیمت مدل‌های سدان سایز متوسط خود را به میزان 1.5 میلیون وون کاهش داد.

    این شرکت در حال ساخت موتورهای دیزل که در برند‌های وارداتی محبوب هستند، است و در حال سازماندهی مجدد نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش خود برای رقابت بهتر با رقبای خارجی است.

    هیوندای قصد دارد همانند برند لکسوس تویوتا و برند آکورا هوندا، یک برند لوکس جداگانه برای خود ایجاد کند. البته این شرکت برای فروش مدل‌های رده‌ بالای خود تحت برند هیوندای اخبار پیرامون این ایده را رد کرده است.

    لی وون هی – از مدیران مالی هیوندای – گفت: ما به تلاش خود برای ارتقای ارزش برند هیوندای و افزایش فروش خودروهای لوکس ادامه خواهیم داد.

    کیم کیل سو – استاد دانشگاه مهندسی خودرو در کره جنوبی و مشاور دولت این کشور – گفت: هیوندای باید شبکه نمایندگی‌های فروش خود را ارتقا داده و هزینه‌های خدمات پس از فروش خود را کاهش دهد تا بتواند خریداران داخلی را به خود جذب کند.

    تغییرات اخیر در بازار خودروی کره جنوبی به سادگی به حالت قبل باز نخواهد گشت، به ویژه ‌که هر دو قشر خریداران جوان و مسن خودروهای وارداتی را به برند‌های داخلی ترجیح می‌دهند.

    کیم افزود: مشتریانی که طی 20 سال گذشته به برند‌های کره‌ای وفادار بودند در حال ترک این برند هستند زیرا برند‌های وارداتی اکنون در دسترس شده‌اند.

    پايان خبر/

    تاريخ ارسال : دوشنبه 30 ارديبهشت 1392
    ساعت ارسال : 10:55

    پاسخ
  9. مهدی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام یه سوال داشتم bmw 520 i 2013 ها که تو ایران موجوده head up display دارن چون یه جا دیدم زده بود کلا سفارشی این اپشن و تو ایران نمیشه پیدا کرد!
    کسی هست بتونه به این سوال جواب بده که ایا میشه تو ایران این بی ام و رو با این اپشن پیدا کرد؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.